Презентація уроку у 5 класі на тему " Розв'язування задач і вправ на відсотки "

Про матеріал
Урок у 5 класі на тему " Розв'язування задач і вправ на відсотки " у формі казки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкритий урок-казка з математики 5 клас Вчитель Глушко Г.А.

Номер слайду 2

1. Перевірка домашнього завдання (2хв). Минулого уроку ви писали самостійну роботу, тому на домашнє завдання вам потрібно було повторити правила знаходження відсотків від числа та числа за його відсотками. Давайте згадаємо і узагальнимо ці правила. Хто розкаже, як знайти p відсотків від числа a? А як знайти число за його відсотками ?

Номер слайду 3

- Щоб знайти р % від числа а, треба це число поділити на 100 і помножити на p; - Щоб знайти число за його відсотками, треба це число помножити на 100 і поділити на дану кількість відсотків.

Номер слайду 4

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та мотивації учіння (5 хв). Тема: Розв’язування задач і вправ на відсотки Мета: застосувати набуті знання у навчальному пізнанні і на практиці, формувати уміння і навички застосовувати отримані знання при розв’язуванні задач і вправ на відсотки, розширювати і поглиблювати їх при вирішенні різнорівневих завдань із застосуванням інноваційних технологій; розвивати за допомогою ігрової форми уроку математичні здібності учнів, образне та аналітичне мислення, пам'ять, уяву, логіку, культуру мовлення і творчі здібності; виховувати взаємоповагу, самоорганізованість, дисциплінованість, вміння працювати як колективно, так і самостійно, а головне, любов до математики. Обладнання: карта, роздатковий матеріал у вигляді таблиці для відповідей, карточок із самостійними завданнями, комп’ютер, діапроектор.

Номер слайду 5

Мотивація учіння Легенда Колись давно, коли ще не всі уміли рахувати, у родині звичайних дробів народився маленький дріб і назвали його Відсотком. А одна мудра провидиця передбачила йому велике майбутнє.

Номер слайду 6

Минули роки, Відсоток виріс і покохав прекрасну принцесу Проценту з роду десяткових дробів, яка була дуже гарною і її портрет завжди зображали, підписуючи у вигляді десяткового дробу 0,01. 0,01

Номер слайду 7

Пізніше вони одружилися. Через кілька років Відсоток з дружиною об’єднали навколо себе рівні їм дроби і 0,01 і заснували свою країну Процентурію. Жителів цієї країни називали відсотками. Їх було небагато – лише 100, але вони сміливо заявляли всім: « Нехай нас мало, та ми єдине ціле ». З тих пір все, що є цілим приймають за 100 %.

Номер слайду 8

Та в країні відсотків сталося нещастя – зла відьма викрала принцесу і хоче знищити увесь народ Процентурії.

Номер слайду 9

Для цього вона зібрала своє військо з підступних нулів і наказала їм: «Ідіть у країну Процентурію і множте всі відсотки на себе, щоб залишилися лише одні нулі. Знищіть відсотки»!

Номер слайду 10

Діти, ми повинні допомогти відсоткам! За допомогою машини часу ми здійснимо захоплюючу подорож у країну Процентурію, щоб врятувати її жителів і їхню принцесу. Стартуємо!

Номер слайду 11

К) 9 % Д) 0,09 % А) 90 % М) 0,9 % 8. Вирази у відсотках : К) 7800 % І) 0,078 % В) 7,8 % О) 78 % 7. Вирази у відсотках число 0,78: Д) 5,6 Т) 56 Р) 560 Ф) 0,056 6. Знайди число, якщо 1 % його становить 0,56: У) 0,0045 О) 0,45 М) 4,5 К) 450 5. Знайди 1 % від числа 45: С) 0,04 А) 40 Т) 0,4 И) 400 4. Запиши десятковим дробом 4 % : З) 3,2 Ж) 32 Д) 3200 Ґ) 320 3. Знайди число, якщо 1 % його становить 32: У) 0,06 О) 0,6 І) 6 А) 60 2. Знайди 1 % від числа 600: Г) 0,008 В) 0,80 Б) 800 А) 0,08 1. Запиши десятковим дробом 80 % : 3. Актуалізація опорних знань (10хв). Відсотки добре охороняють свою країну від ворогів і чужоземців. Щоб пройти крізь варту, треба відгадати їхній пароль. Для цього виконаємо тестові вправи.

Номер слайду 12

к о т о с д і В 1

Номер слайду 13

4. Ознайомлення із сутністю уміння (3хв). Щоб визволити принцесу, треба проникнути у замок злої відьми. Та для цього нам потрібна карта. Ви отримаєте карту дороги до замку, якщо відгадаєте загадку: назвіть цей дріб, якщо він звичайний, чисельник у нього – 1, а знаменник у 100 раз більший, ніж він. Молодці! Тримайте карту. А зараз група з трьох знавців математики одержить завдання і вони своїм колективом самостійно будуть розв’язувати їх, а наприкінці уроку покажуть нам результат. Їх мета – знайти шлях до замку відьми. Ми в цей час будемо обороняти країну відсотків своїми знаннями, розв’язуючи задачі на відсотки.

Номер слайду 14

5. Первинне застосування одержаних знань (10хв). Задача 1. У класі навчається 18 учнів, серед них 30 % хлопців. Скільки у класі навчається дівчат ? Задача 2. У парку росте 260 дубів, які становлять 65 % усіх дерев. Скільки всього дерев росте у парку ? Задача 3. Вкладник поклав у банк 1200 грн. під 8 % річних. Яку суму він отримає через 1 рік ?

Номер слайду 15

Задача 1. Розв’язок 20 учнів – 100 % x учнів – 30 % 1) x=20*30:100=6(уч) – навчається хлопців у класі. 2) 20-6=14(уч) – навчається дівчат у класі. Відповідь: 14 дівчат.

Номер слайду 16

Задача 2. Розв’язок Всіх дерев – а – 100 % Дубів – 260 – 65 % 1) а=260*100:65= 400 – росте всіх дерев у парку. Відповідь: 400 дерев.

Номер слайду 17

Задача 3. Розв’язок 1200 грн. – 100 % y грн. – 8 % 1) y = 1200*8:100= 96(грн.) –проценти. 2) 1200+96=1316 (грн.) – отримає вкладник через 1 рік. Відповідь: 1316 грн.

Номер слайду 18

6. Творче перенесення знань та умінь у нові умови (13хв). Самостійне виконання групою учнів творчого завдання. Задача. Від країни Процентурії до замку злої відьми пролягає шлях довжиною 2712 кроків. Він дуже важкий і небезпечний, бо проходить через 4 пастки: перша – болото, друга – печера Дракона, третя – невидимий міст над прірвою і четверта – темний ліс з примарами. Від болота до печери Дракона – 38 % всіх кроків, від печери до мосту над прірвою – 12 % всіх кроків, по мосту ще 186 кроків треба пройти, щоб потрапити до темного лісу з примарами, від лісу до замку відьми у 2,5 рази більше кроків, ніж по мосту. Скільки кроків треба пройти від країни Процентурії, щоб дійти до першої пастки – болота.

Номер слайду 19

1030,56 325,44 Розв’язок 1) 2712:100*38= 1030,56 (кроків) – від болота до печери Дракона. 2) 2712:100*12= 325,44 (кроків) – від печери до мосту над прірвою.

Номер слайду 20

465 3) 186*2,5= 465 (кроків) – від лісу до замку. 4) 1030,56+325,44= 1356 (кроків) – від болота до мосту.

Номер слайду 21

705 5) 465+1356+186= 2007 (кроків) – від болота аж до замку. 6) 2712-2007=705 (кроків) – від країни Процентурії до першої пастки – болота. Відповідь: 705 кроків.

Номер слайду 22

7. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання (2хв). Ура! Ми врятували відсотки і їхню країну від загибелі. Здайте картки для оцінювання знань і запишіть домашнє завдання: §36-37, правила, № 1663, 1660, підручник «Математика 5», Бевз Г.П., Бевз В.Г.

Номер слайду 23

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ясинська Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
5592
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку