1. Перевірка домашнього завдання (2хв). Минулого уроку ви писали самостійну роботу, тому на домашнє завдання вам потрібно було повторити правила знаходження відсотків від числа та числа за його відсотками. Давайте згадаємо і узагальнимо ці правила. Хто розкаже, як знайти p відсотків від числа a? А як знайти число за його відсотками ?
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та мотивації учіння (5 хв). Тема: Розв’язування задач і вправ на відсотки Мета: застосувати набуті знання у навчальному пізнанні і на практиці, формувати уміння і навички застосовувати отримані знання при розв’язуванні задач і вправ на відсотки, розширювати і поглиблювати їх при вирішенні різнорівневих завдань із застосуванням інноваційних технологій; розвивати за допомогою ігрової форми уроку математичні здібності учнів, образне та аналітичне мислення, пам'ять, уяву, логіку, культуру мовлення і творчі здібності; виховувати взаємоповагу, самоорганізованість, дисциплінованість, вміння працювати як колективно, так і самостійно, а головне, любов до математики. Обладнання: карта, роздатковий матеріал у вигляді таблиці для відповідей, карточок із самостійними завданнями, комп’ютер, діапроектор.
Пізніше вони одружилися. Через кілька років Відсоток з дружиною об’єднали навколо себе рівні їм дроби і 0,01 і заснували свою країну Процентурію. Жителів цієї країни називали відсотками. Їх було небагато – лише 100, але вони сміливо заявляли всім: « Нехай нас мало, та ми єдине ціле ». З тих пір все, що є цілим приймають за 100 %.
К) 9 % Д) 0,09 % А) 90 % М) 0,9 % 8. Вирази у відсотках : К) 7800 % І) 0,078 % В) 7,8 % О) 78 % 7. Вирази у відсотках число 0,78: Д) 5,6 Т) 56 Р) 560 Ф) 0,056 6. Знайди число, якщо 1 % його становить 0,56: У) 0,0045 О) 0,45 М) 4,5 К) 450 5. Знайди 1 % від числа 45: С) 0,04 А) 40 Т) 0,4 И) 400 4. Запиши десятковим дробом 4 % : З) 3,2 Ж) 32 Д) 3200 Ґ) 320 3. Знайди число, якщо 1 % його становить 32: У) 0,06 О) 0,6 І) 6 А) 60 2. Знайди 1 % від числа 600: Г) 0,008 В) 0,80 Б) 800 А) 0,08 1. Запиши десятковим дробом 80 % : 3. Актуалізація опорних знань (10хв). Відсотки добре охороняють свою країну від ворогів і чужоземців. Щоб пройти крізь варту, треба відгадати їхній пароль. Для цього виконаємо тестові вправи.
4. Ознайомлення із сутністю уміння (3хв). Щоб визволити принцесу, треба проникнути у замок злої відьми. Та для цього нам потрібна карта. Ви отримаєте карту дороги до замку, якщо відгадаєте загадку: назвіть цей дріб, якщо він звичайний, чисельник у нього – 1, а знаменник у 100 раз більший, ніж він. Молодці! Тримайте карту. А зараз група з трьох знавців математики одержить завдання і вони своїм колективом самостійно будуть розв’язувати їх, а наприкінці уроку покажуть нам результат. Їх мета – знайти шлях до замку відьми. Ми в цей час будемо обороняти країну відсотків своїми знаннями, розв’язуючи задачі на відсотки.
5. Первинне застосування одержаних знань (10хв). Задача 1. У класі навчається 18 учнів, серед них 30 % хлопців. Скільки у класі навчається дівчат ? Задача 2. У парку росте 260 дубів, які становлять 65 % усіх дерев. Скільки всього дерев росте у парку ? Задача 3. Вкладник поклав у банк 1200 грн. під 8 % річних. Яку суму він отримає через 1 рік ?
6. Творче перенесення знань та умінь у нові умови (13хв). Самостійне виконання групою учнів творчого завдання. Задача. Від країни Процентурії до замку злої відьми пролягає шлях довжиною 2712 кроків. Він дуже важкий і небезпечний, бо проходить через 4 пастки: перша – болото, друга – печера Дракона, третя – невидимий міст над прірвою і четверта – темний ліс з примарами. Від болота до печери Дракона – 38 % всіх кроків, від печери до мосту над прірвою – 12 % всіх кроків, по мосту ще 186 кроків треба пройти, щоб потрапити до темного лісу з примарами, від лісу до замку відьми у 2,5 рази більше кроків, ніж по мосту. Скільки кроків треба пройти від країни Процентурії, щоб дійти до першої пастки – болота.