Урок математики в 5 класі " Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами"

Про матеріал
Тема. Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами. Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість,взаємодовіру. Прогнозований результат. Після уроку учні зможуть: • узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа; • додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа; • розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій; • розв’язувати текстові задачі арифметичним способом та за допомогою рівнянь; • спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом; • поглибити свої знання історичним матеріалом.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

Тема. Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами.

 

Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість,взаємодовіру.

 

Прогнозований результат.

Після уроку учні зможуть:

  • узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа;
  • додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа;
  • розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій;
  • розв’язувати текстові задачі арифметичним способом та за допомогою рівнянь;
  • спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом;
  • поглибити свої знання історичним матеріалом.

 

Обладнання: картка-квиток, математичне лото, схеми до задач.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення уроку: урок-математичне ралі.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Відкрили зошити й записали сьогоднішнє число. Налаштовуємося на урок. Посміхніться один одному, мені, нашим гостям. Починаємо урок, тема якого: «Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами.» Епіграфом до уроку будуть слова:  «Людина може все. Тільки їй заважають лінь,страх та низька самооцінка». Це означає, що сьогодні на уроці ви не боїтеся, не лінуєтеся, почуваєтися впевниними в своїх силах. А значить все зможите.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  Сьогоднішній урок пройде у вигляді математичного ралі Мета нашого уроку – на основі вивчених правил додавання, віднімання, множення та ділення натуральних  чисел виконувати обчислення числових виразів, які будуть запропоновані, коли ви – учасники гри «Математичне ралі» будете долати перешкоди на шляху пробігу.

Ра́лі   автоспортивне змагання, суть якого полягає у тому, щоб проїхати на спеціально підготованому для цього автомобілі спеціально визначеною організатором змагання трасою у заздалегідь визначений термін та/або у найкоротший час від місця старту до місця фінішу (дистанція змагань).

Екіпажі машин визначені і зафіксовані в табло змагань під назвами … Переможе той екіпаж, який набере найбільшу кількість очок, пройшовши по всій трасі руху. Кожен етап гонки оцінюється і набрані бали записуються у маршрутний лист.

Девіз гонки: «Поспішай – повільно»

 

II. Перевірка домашнього завдання

Для  участі в гонці, потрібно отримати допуски, для цього перевіримо домашнє завдання.

    Перевіряємо домашнє завдання в ігровій формі: (за допомогою палетки )

Тестові завдання.
1. Натуральні числа – це:
а) всі числа;
б)числа, що використовуються в житті;
в) числа для лічби предметів;
г) числа, що не використовуються.

2.Результат дії ділення:
а) добуток; б) сума; в) різниця; г) частка.
3. Якщо спростити вираз 5 ∙ х ∙ 20, одержимо:
а) 25х; б) 100х ; в) 520х ; г) 26х.
4.  Остача від ділення числа 48 на 10 дорівнює:
а) 8; б) 18; в) 28; г) 38.
5. Після спрощення якого з виразів отримаємо 560a                                                  а) ; б); в); г) .
6.  Щоб знайти корінь рівняння 45 : х = 15, потрібно:
а) 45 – 15; б) 45 + 15; в) 45 ∙ 15; г) 45 : 15.
7. Чому дорівнює значення виразу 4 ∙ 86 ∙ 25?
а) 860; б) 86; в) 8600; г) 86000.
8. Яке з чисел ділиться на всі числа без остачі?
а) 1; б) 100; в) 10; г) 0.
9. Різниця чисел 14c і 3d записується так:
а) 14c – 3d; б) 11 cd; в)14c –3; г) 3d – 14c.
10. Яку дію потрібно виконувати першою у виразі

а)додавання; б) множення; в)віднімання; г)ділення.

11. Знайдіть суму коренів рівнянь

а) 130; б)100; в)140; г)90.

12. На клумбі кущів червоних троянд утричі більше, ніж кущів білих. Скільки кущів білих троянд росте на клумбі, якщо їх на 18 кущів менше, ніж червоних? Яке рівняння відповідає умові задачі, якщо через x позначено кількість кущів білих троянд?

а) .

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повторення.

Для участі в гонці потрібна « Карта гонки».  Щоб її отримати   пограємо гру. Гра «Продовж речення»

За правильну відповідь учні одержують 1 бал.

  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Найменше натуральне число…
  3. Найбільше натуральне число…
  4. Від перестановки доданків…
  5.  Щоб знайти невідомий доданок…
  6. Як називаються компоненти при відніманні?
  7. Чому дорівнює різниця двох рівних  чисел?
  8. Щоб знайти невідоме зменшуване…
  9. Від перестановки множників…
  10.   Якщо один із множників дорівнює нулю, то
  11.  Щоб знайти невідомий множник…
  12.  Якщо добуток дорівнює нулю, то…
  13.  Як називаються компоненти при діленні?
  14.  Щоб знайти невідоме ділене…
  15.   Щоб знайти невідомий дільник…
  16.   Частка двох рівних чисел дорівнює…
  17.  Ділити не можна на…
  18.   Як дізнатися у скільки разів одне число більше за інше?

Молодці ви справилися з завданням і отримуєте «Карту гонки»

ІІІ. Розв’язування вправ.

Перший етап «Старт»

На даному етапі виберемо автомобілі для  гонки. Вам необхідно зібрати розрізану листівку. На дошці записано 6 прикладів, і кожному екіпажу дано розрізану листівку з відповідями. Розташувати частини листівки відповідно до умов прикладів. «Математичне лото»

4·23·25=2300

12у-8у+15=4у+15

427·74+427·26=42700

 5х·3у·4с=60хус

14х+х-4х=11х

7·6с=42с

 

                           Автомобілі вибрані. Даю команду «Руш».

Екіпажі машин наближаються до наступного етапу.

Другий етап «Гонка по перетнутій місцевості».

Екіпажам видаються однакові завдання. Члени екіпажу виходять по черзі до дошки, розв’язують приклад і записують відповідь в пусту клітинку.

 

                             :3                                        -14          

                 

                                                                                 

                               +7                                    

                      

 

 

 

Завдання виконано, але ж яка невдача – аварія на трасі.

Третій етап «Допоможи автомобілю»

Необхідно ліквідувати несправність вашого автомобіля.

Кожному екіпажу видаються картки з розв’язками рівнянь в яких допущені помилки. Виправити допущені помилки і пояснити

 

 (х-18)∙ 19 = 114;                                                   (х+9):6=13;  

х  - 18 = 114 ∙ 19; х  - 18 = 114 : 19                      х+9=13 ∙ 6;

х - 18 = 2166;   х - 18 = 6;                                     х+9=78;

х =2166 +18;   х =6+18;                                       х=78+9; х =78-9;

х = 2184.        х =24                                              х=87. х =69

Відповідь: 2184.                                                   Відповідь: 87.

 

Несправність ліквідована можна і відпочити.

 Четвертий етап «Привал»

Фізкультхвилинка

59=45

Стали рівно біля парт

5

Починаємо наш старт

4

Руки вгору, руки вниз

6

Подивились в боки два

6

Головою покрутили

Вправо, вліво, щоб нічого не боліло

8

Набираємося сили,

Потім разом всі присіли

3

Посміхнулися усім

Піднялись,  понагинались

І здоровими остались

Пятий етап «Історичний

На даному етапі потрібно знайти значення виразу:

Кожному значенню дії відповідає певна літера, склавши літери в порядку виконання дій ви отримаєте слово, а результат виразу- це дата події.

1885 : (542-477) + 48 ∙ (134-92)- 137=1908

  1. 542 – 477 = 65;
  2. 134-92=42;
  3. 1885:65=29;
  4. 48.42=2016;
  5. 29+2016=2045;
  6. 2045-137=1908.

Це не просто результат виразу. Це дата, яка віднесе нас у минуле.

https://static.expres.online/gfx/digest/fe4.jpg

13 серпня 1908 року , 110 років тому, вісім автомобілів уперше подолали понад півтисячі кілометрів зі Львова до Краков .Великий Карпатський автопробіг, так назвали це ралі тодішні газети. Він розпочався у Львові  з параду  учасників. Вулицями міста проїхала кавалькада з 14 автомобілів, які зголосилися до участі у небувалій для того часу подорожі .  Щоправда, наступного дня на старт автопробігу у Стрийському парку виїхала лише вісімка автівок: через зливи, які дуже попсували й без того не найкращі галицькі дороги. У той час власниками авто були здебільшого заможні аристократи. Не дивно, що й до участі у першому на Галичині авторалі зголосилося вельможне панство. Очолював автопробіг президент Галицького автомобільного клубу, львівський граф Домінік Потоцький.   Перші справжні автомобільні перегони у Львові відбулися 8 вересня 1925 року, а вже у 1930 — 1933 роках у місті   відбулися міжнародні змагання, які входили до серії Гран-прі (аналог сучасної      Формули-1)                                                                                                                       Шостий етап  «Цікавинки»                                                                                              На даному етапі ви підготували цікавинки про натуральні   числа ,але перш ніж ми їх заслухаємо ,вам потрібно розв’язати задачі.

Задача 538 (рівень А)

  1. 12+4=16(км/год) швидкість катера за течією.
  2. 12-4=8(км/год) швидкість катера проти течії.
  3. 48:16=3(год) час витрачений на шлях між пристанями за течією.
  4. 48:8=6(год) час витрачений на шлях між пристанями проти течії.

Відповідь :1) 3 год., 2) 6 год.

           Задача 555 (рівень Б)

  1. 72:6 = 12 (км/год) – швидкість катера за течією;
  2. 72:9 = 8 (км/год) – швидкість катера проти течії;
  3.  нехай власна швидкість катера–х км/год.

Тоді швидкість течії- (х-8)км/год. Складемо рівняння:   

                            х+(х-8)=12;

                            2х-8=12;

                            2х=12+8;

                            2х=20;

                             х=20:2;

                             х=10

Отже, власна швидкість катера-10км/год, а швидкість течії-12-10=2км/год.

Відповідь10км/год, 2км/год.

Сьомий етап «Фініш»

Ось і підійшло до завершення наше математичне ралі. Час підбивати підсумки. Виставлення оцінок

Підсумки уроку та домашнє завдання

 

Подорож закінчується.

Запитання до учнів

  • Чи сподобалося вам математичне ралі?
  • Що встигли зробити за урок?
  • Що з уроку найбільше сподобалося?
  • Чи працювали з повною віддачею?
  •  Хто працював найкраще?
  • Чи готові ви написати контрольну роботу?

 Домашнє завдання:

 Повторити §§11- 17, виконати №539(рівень А), №556(рівень Б).

 

  Маршрутний лист

 штурмана «Математичного ралі» ____________________ 

№п/п

Назва етапу гонки

Кількість балів

Примітка

1

Домашнє завдання

 

 

2

Продовж речення

 

 

3

Старт (математичне лото)

 

 

4

Гонка по перетнутій місцевості

 

 

5

Допоможи автомобілю

 

 

6

Історичний етап (виконати дії)

 

 

7

Цікавинки (задачі)

 

 

 

 

 

 

Загальна кількість балів:

Оцінка:

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку