Урок "Порівняння десяткових дробів."

Про матеріал
Конспект уроку у 5 класі "Порівняння десяткових дробів" за підручником Н. А. Тарасенкової.
Перегляд файлу

Тема уроку: Порівняння десяткових дробів.

Мета уроку:

  • Сформувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів;
  • Виробити вміння порівнювати десяткові дроби, використовуючи правила;
  • Повторити запис десяткових дробів;
  • Розвивати логічне мислення, здібності до узагальнення, математичну мову.

Обладнання: компютери, демонстраційний екран, презентація  в PowerPoint, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Діти, давайте пригадаємо, чим ми займались з вами на попередніх уроках? (Відповідь: вивчали десяткові дроби, записували звичайні дроби у вигляді десяткових і навпаки.)

1).Діти! Клоун придумав для виступу 4 рівності зі звичайними і десятковими дробами. Ліві і праві частини цих рівностей він написав на окремих картках: ліва частина – десятковий дріб, права – те ж число, записане звичайним дробом. Ось ці картки:

0,24

 

 

3,76

 

3,076

 

3

 

0,024

 

3

 

 Вийшовши до публіки, він забув, які з цих дробів рівні. Перепишіть ці картки в зошит, зєднавши знаком «=» дроби, що позначають одне і теж число.

 2) Чи правильні рівності?

3м 6 дм = 3,6 м 3 км 275 м = 3,275 км 3 год 27хв = 3,27 год

5кг 75 г = 5,75 кг  19ц 7кг = 19,07 ц

А ось чим ми будемо займатись сьогодні на уроці, ви взнаєте через декілька хвилин.

3) Знайти координати відмічених точок:

 

 

 

 

Візміть розшифровку і під кожним числом поставте відповідну букву. Прочитайте слово.

H (3,5); В (0,7); E (2,1); А (0,3); D (1,6); С (1,2); F (2,6); L (4,6); G (3,1); K (4,2);

   Н          О          В           П            І           Р           Н          Я            Я          Н

 І так , чим ми будемо займатись на уроці? (порівнянням)

А що ми будемо порівнювати?(десяткові дроби)

ІІІ. Формування знань

  1. Властивість десяткового дробу

Знайко виміряв довжину шляху від Квіткового містечка до лісу і отримав0,6 дм. Незнайко виміряв довжину шляху від лісу до Квіткового містечка і отримав 0,60 дм. Чи може так бути? Чому?

  Розв’язання.  1 дм = 10 см 1 см = дм = 0,1 см 0,6 дм = 6 см = 60 мм                   1 дм = 100 мм              1 мм = дм,              0,60 дм = дм = 60 мм

 Отже 0,6 дм = 0,60 дм, тобто приписування або викреслювання нуля в кінці дробової частини десяткового дробу не змінює його величини.

 Якщо до десяткового дробу справа приписати будь-яку кількість нулів,то отримаємо дріб, який дорівнює даному.

5,4 = 5,40;  55,7 = 55,7000;  3 = 3,0.

 Значення дробу, який закінчується нулями, не зміниться, якщо останні нулі в його запису відкинути.

3,2 = 3,200;  0,2 = 0,20.

  1.                   З двох десяткових дробів більший той, у якого ціла частина більша.

14,23 > 11,9;  2,84 < 3,86;  9,596 > 7,595.

  1.               Щоб порівняти два дроби з рівними цілими частинами, треба за допомогою приписування нулів справа зрівняти кількість цифр у дробових частинах, після чого порівняти отримані дроби.

3,200 > 3.198;  25,60 > 25,о6;  24,913 < 24,920.

 

Отже,порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:

1. Порівняй цілі частини .

2. Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині. Якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових частинах.

3. Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулівсправа в тому дробові, де це необхідно,і порівняй дробові частини.

ІV. Закріплення

1. Робота з підручником:   №939; №942; №795; №947(1 – 4); №953,№955(3,4)

2. Робота з математичним тренажером.

3.   Ось зявився знову в класі

Ваш знайомий клоун – Бася.

Клоун Бася запевняє,

Що чудово дроби знає,

Швидко знаки розставляє,

Але надто поспішає 

І помилки допускає.

Той хто помилку знайде,

Сам себе не підведе

Відшукати помилки у записах клоуна Басі:

3,7 < 3,272;  7,111 < 7,0115;  25,163 = 2,563    

10,10 > 10,01; 34,34 <34,340;  10,8 < 10,795.

3.  Фізкультхвилинка

4. Робота з компютером

5. Додаткові задачі:

  1. Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір’я?
  2.  Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. “Це дуже просто, - розпочав Незнайко. - Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6”.Чи згодні ви з цим твердженням?
  3.  Деяке число задовольняє одночасно три нерівності. Знайдіть це число:

3,5 < < 4,1; 3,7 < < 4,0; 3,6 < < 3,9.

  1.               У деякому десятковому дробі всі цифри однакові. Який це дріб, якщо він більший за 2,21, але менший від 2,222?

V.Підсумок уроку

Що нового ви взнали на уроці?

Чому навчились?

Важко? Легко?

Як ви оцінили свою роботу на уроці?

VІ. Домашнє завдання

§4 п. 2 прочитати, вивчити правила   № 941,  №943,  № 948, №954, №956(1,2).

docx
Додано
2 березня 2019
Переглядів
913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку