Тема уроку: Порівняння десяткових дробів.
Мета уроку:
Обладнання: комп’ютери, демонстраційний екран, презентація в PowerPoint, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, давайте пригадаємо, чим ми займались з вами на попередніх уроках? (Відповідь: вивчали десяткові дроби, записували звичайні дроби у вигляді десяткових і навпаки.)
1).Діти! Клоун придумав для виступу 4 рівності зі звичайними і десятковими дробами. Ліві і праві частини цих рівностей він написав на окремих картках: ліва частина – десятковий дріб, права – те ж число, записане звичайним дробом. Ось ці картки:
0,24 |
|
|
|
3,76 |
|
3,076 |
|
3 |
|
0,024 |
|
3 |
|
|
Вийшовши до публіки, він забув, які з цих дробів рівні. Перепишіть ці картки в зошит, з’єднавши знаком «=» дроби, що позначають одне і теж число.
2) Чи правильні рівності?
3м 6 дм = 3,6 м 3 км 275 м = 3,275 км 3 год 27хв = 3,27 год
5кг 75 г = 5,75 кг 19ц 7кг = 19,07 ц
А ось чим ми будемо займатись сьогодні на уроці, ви взнаєте через декілька хвилин.
3) Знайти координати відмічених точок:
Візміть розшифровку і під кожним числом поставте відповідну букву. Прочитайте слово.
H (3,5); В (0,7); E (2,1); А (0,3); D (1,6); С (1,2); F (2,6); L (4,6); G (3,1); K (4,2);
Н О В П І Р Н Я Я Н
І так , чим ми будемо займатись на уроці? (порівнянням)
А що ми будемо порівнювати?(десяткові дроби)
ІІІ. Формування знань
Знайко виміряв довжину шляху від Квіткового містечка до лісу і отримав0,6 дм. Незнайко виміряв довжину шляху від лісу до Квіткового містечка і отримав 0,60 дм. Чи може так бути? Чому?
Розв’язання. 1 дм = 10 см 1 см = дм = 0,1 см 0,6 дм = 6 см = 60 мм 1 дм = 100 мм 1 мм = дм, 0,60 дм = дм = 60 мм
Отже 0,6 дм = 0,60 дм, тобто приписування або викреслювання нуля в кінці дробової частини десяткового дробу не змінює його величини.
Якщо до десяткового дробу справа приписати будь-яку кількість нулів,то отримаємо дріб, який дорівнює даному.
5,4 = 5,40; 55,7 = 55,7000; 3 = 3,0.
Значення дробу, який закінчується нулями, не зміниться, якщо останні нулі в його запису відкинути.
3,2 = 3,200; 0,2 = 0,20.
14,23 > 11,9; 2,84 < 3,86; 9,596 > 7,595.
3,200 > 3.198; 25,60 > 25,о6; 24,913 < 24,920.
Отже,порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:
1. Порівняй цілі частини .
2. Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині. Якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових частинах.
3. Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулівсправа в тому дробові, де це необхідно,і порівняй дробові частини.
ІV. Закріплення
1. Робота з підручником: №939; №942; №795; №947(1 – 4); №953,№955(3,4)
2. Робота з математичним тренажером.
3. Ось з’явився знову в класі
Ваш знайомий клоун – Бася.
Клоун Бася запевняє,
Що чудово дроби знає,
Швидко знаки розставляє,
Але надто поспішає
І помилки допускає.
Той хто помилку знайде,
Сам себе не підведе
Відшукати помилки у записах клоуна Басі:
3,7 < 3,272; 7,111 < 7,0115; 25,163 = 2,563
10,10 > 10,01; 34,34 <34,340; 10,8 < 10,795.
3. Фізкультхвилинка
4. Робота з комп’ютером
5. Додаткові задачі:
3,5 < ⍰ < 4,1; 3,7 < ⍰ < 4,0; 3,6 < ⍰ < 3,9.
V.Підсумок уроку
Що нового ви взнали на уроці?
Чому навчились?
Важко? Легко?
Як ви оцінили свою роботу на уроці?
VІ. Домашнє завдання
§4 п. 2 прочитати, вивчити правила № 941, №943, № 948, №954, №956(1,2).