КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №69
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Урок математики в 5 класі з теми:
Розв’язування задач на відсотки
Виконала: вчитель математики
І. Червяченко
Кривий Ріг
Мета: Формування навичок розв’язування задач на відсоткові розрахунки.
Формування вміння застосовувати знання для розвитку практичних задач.
Розвиток логічного мислення учнів, шляхом розв’язування задач.
Діагностика якості засвоєння матеріалу.
Привиття навиків культури математичних записів.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок про відсотки.
Обладнання: таблиця до дидактичної гри «3найди слово»; комп’ютер; картки до бліцопитування.
“Долати труднощі ми звичні.
Підкоримо вершини математичні».
План уроку
Хід уроку
І. Організація класу, повідомлення теми і мети уроку. Учитель читає гасло під яким буде проводитись урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Учитель звертає увагу учнів на те, що людям достатньо часто необхідне вміння використовувати відсоткові розрахунки.
Питання класу: наведіть приклади сотих частин величин у повсякденній діяльності.
(люди давно помітили, що соті частини величин зручні у повсякденній діяльності: сота частина гектара – 1 ар, сота частина століття – 1 рік, сота частина гривні – 1 копійка, сота частина метра – 1 сантиметр)
Питання класу: де використовуються відсотки?
(відсотки широко використовуються у фінансових операціях для характеристики виконання виробничих планів, режиму економії, зниження вартості товару.)
У сільському господарстві відсотки застосовують, наприклад, для визначення схожості насіння, вологості.)
Питання до класу: хто хоче ще щось добавити про відсоток?
(У деякому царстві, в деякій державі жило-було Додатне число, а в нього був дуже позитивний син-Дріб і зовсім негативний син-Відсоток. Сини часто сперечались між собою: хто з них головніший, хто дорожчий Числу? Та хоч і жили вони у математичному місті, але не могли затямити, що Відсоток і Дріб – це частина Числа, а тому для Числа вони однаково дорогі)
Учитель: Ми з вами навчились знаходити відсоток від числа та число за величиною його відсотка.
Як же знайти відсоток від числа?
І. Фронтальне опитування
6% від 3т
4% від 1200м
8% від 7км
5% від 4100к
50% від 20
ІІ. Дидактична гра «Знайди слово».
Демонструється таблиця, вчитель пропонує учням відповісти на запитання. Результати учні записують на аркуш, правильна відповідь у відповідну клітинку таблиці. Потім учні розташовують числові відповіді в порядку зростання і записати послідовність відповідних букв на окремому місці на аркуші.
№ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Буква |
к |
к |
р |
т |
о |
п |
н |
я |
м |
и |
у |
Результат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання до класу: як знайти число за величиною відсотка?
Питання для гри:
Слово «прямокутник»
ІІІ. Розв’язання задач.
На екрані проектуються умови двох задач. Учні в зошитах записують розв’язок і два учні на дошці.
Задача 1. Сплав містіть 8% міді. Скільки кілограмів міді міститься в 360 кг сплаву ?
Задача 2.На обід у харчевні Три піскарі лисиця Аліса і кіт Базиліо замовили салат «Олів’є», смажене порося і торт з морозива. Коли їм принесли рахунок, то виявилось, що за салат треба заплатити 28% суми, за порося 54% а за торт – решту 108 сольдо. Скільки сольдо коштував обід Аліси і Базиліко?
Бліцопитування
Для проведення бліцопитування готуються аркуші з питаннями і пропусками для відповіді.
Питання для бліцопитування.
І-в. 1) заповніть пропуски.
а) Відсотком називається ______________________________________ ____________________________________________________________________ б) Уся величина складає ___________ відсотків
в) Один відсоток числа 400 складає __________________________
числа 60 складає ___________________________
числа 5 складає ____________________________
2. Запишіть у вигляді десяткового дробу:
а) 7% = ____________
б) 40% = ___________
в) 120% = __________
г) 3,5 = ____________
3. Запишіть у відсотках, якщо 100% – це 1.
0.27 = __________ 1.3 = __________
0.08 = _________ 4 = __________
0.8 = __________ 0.24 = _______
4. У книзі 240 сторінок. Оля прочитала 15% книги. Скільки сторінок прочитала Оля?
Розв’язування: ___________________________________________________
Відповідь: ______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Морська вода містить 6% солі. Скільки солі міститься в 250 кг морської води?
Розв’язання: _____________________________________________________
Відповідь: ______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. При тушкуванні м'ясо втрачає 24% своєї маси. Скільки треба взяти м'яса, щоб отримати 19 кг тушкованого ?
Розв’язання: _____________________________________________________
Відповідь: ______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________
Аркуші з відповідями учитель збирає для перевірки
V. Підсумок уроку.
Учитель звертає увагу учнів на те, що в цілому задачі на відсотки мають конкретне, практичне значення і дуже широко використовуються, наприклад, в хімії та фізиці ( при роботі з розчинами, сплавами).
Відсотки дуже широко використовуються у сфері фінансів:
Грошові вклади приймаються банком на умовах виплати певних відсотків. Характеризуючи економіку країни,обов'язково згадують зниження чи підвищення загального національного продукту,цін, відсоток інфляції тощо, їх Теж необхідно знати і вміти ними користуватися. Таким чином, навички з теми «обчислення відсотків» стануть у пригоді учням не тільки у наступних ступенях школи, але й у дорослому житті.
VI Домашнє завдання
№34, 35, № 1074, 1076, 1045, № 1046