Математика 6 клас
Тема уроку. Розв’язування задач на всі дії зі звичайними дробами
Мета:
Соціальна мета:
формувати вміння використовувати сучасні технічні засоби навчання, уміння працювати з широким колом інформації, виділяти головне та істотне в інформаційному просторі.
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.
Хід уроку.
Технологія «Мікрофон»
Прокоментуйте вислови видатних людей про значення математики:
Математика – панівна наука нашого часу.
Гербарт
Не знаючи математики, не можна пізнати… ні інших наук, ні мирських прав… Математика – брама і ключ науки…
Р. Бекон
Математика – та одна наука, без якої неможлива ніяка інша.
С. Соболєв
2. Тема, мета, мотивація
Вчитель формулює тему уроку. Пропонує учням самостійно визначити мету уроку, наголошує на тому, що математика має велике значення при розв’язуванні прикладних задач з інших предметів.
3. Актуалізація опорних знань
На попередніх уроках вивчили правила виконання дій з звичайними дробами.
1. Прокоментуйте їх за допомогою моделей:
(використання мультимедійної дошки)
Правильні варіанти
1
Знайти
Знайти число, якщо
Знайти
Знайти
Знайти число, якщо
Фізика й математика завжди допомагали одна одній і розвиток їх часто нероздільний.
С. Вавилов
Якщо хто хоче глибше осягнути хімічні істини, то він повинен вивчати математику.
М. Ломоносов
Як наукову, так і практичну роботу медики повинні проводити разом з математиками та інженерами.
М. Амосов
За технологією «Мозковий штурм» створити схематичну карту Країни Математики (на зразок географічної карти); при допомозі учнів з`ясувати
з якими предметами межує математика.
Надруковані задачі прикладного характеру з різних дисциплін роздати учням на кожну парту. Окрім того задачі є надрукованими на листках кольорів веселки (кожна на окремому листку). По мірі розв’язування задач умови прикріплюються на дошку. Таким чином ми одержуємо «Математичну веселку».
Учні виконують самостійно, по одній кожна група.(диференційовані завдання)
Результати роботи кожна група учнів демонструє біля дошки з коментарем розв’язування.
Умови задач практикуму
Українська література (червоний листок) 1 бал
Іван Франко прожив у Львові 40 років, що становить його життя. Скільки років прожив письменник?
( Відповідь: 60 років)
Історія (оранжевий листок) 2 бали
До першого австрійського парламенту українці обрали 35 чоловік. Серед них: 60% – селяни, 20% – священики, а інші – інтелігенція. Скільки представників інтелігенції було серед українських послів?
( Відповідь: 7 послів)
Трудове навчання (жовтий листок) 2 бали
Коли готують пюре зі слив їх іде у відходи. Скільки треба взяти слив, щоб приготувати 5кг пюре?
( Відповідь: 7,5кг)
Географія (зелений листок) 3 бали
Із 640 найважливіших культурних рослин земної кулі походять із Азії, – з Північної та Південної Америки, а – з Африки. Скільки культурних рослин походять з інших частин світу?
( Відповідь: 90 рослин)
Біологія (голубий листок) 1 бал
Маса мозку дорослої людини приблизно 1400 г, а маса мозку семирічної дитини становить від маси мозку дорослої людини. Яка приблизна маса мозку семирічної дитини?
( Відповідь: 1120 г)
Хімія (синій листок) 1 бал
Мідна руда містить 85% міді. Скільки міді міститься у 260 т такої мідної руди?
( Відповідь: 221 т)
Геометрія (фіолетовий листок) 2 бали
Довжина прямокутника дорівнює 108 см, що становить його ширини. Знайти периметр прямокутника.
( Відповідь: 480 см)
Частина учнів виконують завдання за комп’ютером (MyTest), решті -- пропонуються на дошці завдання у формі тесту з вибором правильної відповіді.
Учні здійснюють самоконтроль (фіксують кількість правильних відповідей) з метою диференціації домашнього завдання.
Підрахунок набраних балів. Оцінювання за шалою:
4-6 б |
7-9 б |
10-12 б |
13-15 б |
16-18 б |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
Максимальна кількість балів - 18
7. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Учні фронтально відповідають на запитання.
8. Домашнє завдання
1