Урок математики в 6 класі "Розв'язування вправ і задач на множення і ділення простих дробів" з використанням дидактичних ігор. Гра тільки зовні здається безтурботною і легкою. Насправді ж вона вимагає, щоб гравець віддавав їй максимум своєї енергії, розуму, витримки, самостійності.
6 КЛАС
ТЕМА: Розв’язування вправ і задач на множення і ділення простих дробів
МЕТА: Вдосконалювати уміння і навички при множенні і діленні звичайних
дробів . Розвивати в учнів математичну кмітливість, інтуїцію,
уважність. Виховувати культуру мовлення, терпіння.
Обладнання: Таблиця про результати гри, секундомір.
|
Назва конкурсу |
1 команда, назва |
2 команда, назва |
3 команда, назва |
Загальна Кількість балів |
1 |
Допуск |
|
|
|
|
2 |
Розминка |
|
|
|
|
3 |
Розв’язування рівнянь |
|
|
|
|
4 |
Конкурс капітанів |
|
|
|
|
5 |
Гра «Десять» |
|
|
|
|
Підготовка до уроку
а) назву; б) капітана.
Хід уроку
1.Допуск
Учням з кожної команди пропонують задачі. Журі фіксує час, необхідний кожній команді, щоб розв’язати задачу. Яка команда витратить найменше часу, та відповідає першою, яка найбільше – останньою.
№1 Одна сторона прямокутника дорівнює дм, а друга – на дм менша від неї. Обчисліть периметр і площу прямокутника.
№2 Скільки коштує 1 м тканини, якщо за м заплатили 14 грн.?
№1 Обчисліть периметр і площу прямокутника, якщо одна його сторона дорівнює м, а друга – на м більша за неї. №2 Скільки коштує 1 кг печива, якщо за кг заплатили 14 грн.?
№1 Одна сторона прямокутника дорівнює м, а друга – на м менша від неї. Обчисліть периметр і площу прямокутника.
№2 Скільки коштує 1 кг цукерок, якщо за кг заплатили 17 грн.? Журі підбиває підсумки.
Задачі оцінюють у 5 балів.
2. Розминка
На дошці для кожної команди записані приклади (за кожен, вірно розв’язаний, приклад журі виставляє 1 бал).
До дошки з кожної команди виходить по 1 учневі. Після того як хтось з них розв’яже приклад, на зміну йому виходить інший член команди. Команді, яка раніше від інших розв’яже приклади, можна додатково присудити 2 бали.
№ |
1 команда |
2 команда |
3 команда |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
3. Розв’язування рівнянь (до 4 балів)
Команда вибирає одного учня, який біля дошки розв’язує рівняння.
1 команда : ;
2 команда : ;
3 команда : .
4. Конкурс капітанів (1 питання – 2 бали)
1. Який зі знаків, який застосовується в арифметиці, слід поставити між числами 4 і 5, щоб отримати число, більше від 4 і менше від 5? (Кому.)
2. Як із трьох сірників, не ламаючи їх, викласти число 4? (ІV.)
3. Катя і Влад склали гру, за умовою якої кожен з них записує на аркуші паперу натуральне число, потім ці числа перемножують. Якщо в результаті вийде парне число, переможе Катя, якщо непарне, - Влад. Чи може хтось із них весь час перемагати? (Так, Катя. Вона для перемоги записуватиме парні числа.)
4. У шаховому турнірі з трьома учасниками було зіграно 6 партій. Скільки партій зіграв кожен учасник? (4.)
5. Виписано підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів записана цифра 6?(20 разів)
5. Гра «Десять» - додаткове завдання (Проводиться тоді, коли дві команди набрали однакову кількість балів; оцінюється до 2 балів.)
У грі беруть участь капітани. Пропонується розв’язати завдання на швидкість.
1. Знайдіть число, якщо значення виразу становить 40 % від нього.
6. Підсумок. Домашнє завдання
Учитель підбиває підсумки уроку разом з журі і вітає переможців, оцінює учнів.
Д/З по підручнику.