Організація роботи з учнями, що мають особливі потреби в класі з інтегрованим навчанням.
Актуальним є питання стосовно раціональної організації освітньої діяльності, що має на меті якість навчання всіх учнів класу. При плануванні уроку в інклюзивному класі, в якому навчається декілька дітей з особливими освітніми потребами, необхідно використовувати такі прийоми роботи, які дозволять вчителю приділяти належний час цим учням, в той же час, не сповільнювати темп роботи учнів всього класу. Особливо важко спланувати урок, якщо програми за якими навчаються учні класу не збігаються значною мірою з індивідуальними програмами дітей з особливими освітніми потребами. Вчитель та асистент вчителя разом працюють над плануванням навчальних занять, розробляють необхідні модифікації навчальних матеріалів. На окремих етапах уроку можливо організувати роботу основної маси класу під керівництвом асистента-вчителя (виконання завдань на закріплення), в цей час вчитель працює з дитиною, що має особливі потреби: допомагає отримати нові знання, контролює якість засвоєння. Закріплення матеріалу або повторення учень з ООС може виконати разом з асистентом вчителя.
Прийоми роботи повинні відповідати можливостям дитини і сприяти її розвитку. Як приклад розглянуто організацію роботи на уроці математики з учнем, що потребує навчання за окремою програмою, яка розроблена для дітей з затримкою психічного розвитку (ДОДАТОК ). Використано матеріали підручника для учнів 2 класів (автор Н.І.Королько).
Вчитель на свій розсуд може використовувати наочність або роз даткові матеріали, які є в наявності, щоб допомогти дитині засвоїти нові знання. Важливо підкреслювати найменші успіхи дитини, заохочувати її до роботи, відстежувати її психоемоційний стан.
Додаток
Елементи уроку з математики в 2 класі, для дітей з особливими освітніми потребами.
Тема: «Утворення і склад числа 11»
Актуалізація опорних знань: вчитель пропонує учню передивитися малюнки, та показати ті, на яких намальовано 10 предметів.
Вивчення нового матеріалу - ознайомлення зі складом числа 11 можна здійснювати за допомогою наочності (малюнок або набір кубиків).
Учню пропонується відповісти на наступні запитання:
-Що ти бачиш перед собою?
-Скільки кубиків у бруску?
-Скільки кубиків над бруском?
-Скільки всього кубиків?
Вчитель допомагає учню написати число «11»
Після ознайомлення зі складом числа «11», учень виконує вправи на закріплення вивченого матеріалу:
За допомогою магнітів, LEGO Foundation та математичних паличок
дитина рахує, викладає та порівнює.
На етапі рефлексії учень відповідає на питання, що нового дізнався на уроці, складає число «11» з цеглинок конструктора Lego (при необхідності за допомогою педагога).