Тема: Називаємо компоненти та результат дії додавання
Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання; учити користуватися термінами «перший доданок», «другий доданок», «значення суми»; закріпити склад чисел 6, 7, 8; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; виховувати старанність, інтерес до предмета.
Облaднaння: робочий зошит, конструктор LEGO, кaртки для групової робо
ти, картки зі словами.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ось дзвінок сигнал нам дав:
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Математична розминка
1) Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1; від 4 до 9; від 8 до 3
2) Математичний диктант
— Запишіть числа 6; 8; 2; 4; 10; 7
— Запишіть число, що складається з 6 і 2
— Запишіть два однакові числа, з яких можна скласти число 6
— Запишіть «сусідів» числа 7
— Назвіть число, яке стоїть між числами 1 і 3
3) Веселі задачі
Ось родина їжаків –
Мама й вісім малюків.
Скільки з мамою малих?
Полічи скоріш усіх!
Дві сороки плетіли,
Скрекотіли, скрекотіли...
Глянь! Он три іще летять,
Скрекотух вже стало...
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Троє білих наче сніг,
троє чорних.
Скільки всіх?
Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх?
4) Гра «Засели будиночки». Робота в парах
|
||
|
|
|
7 |
|
|
6 |
|
|
5 |
|
|
4 |
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
5 |
|
4 |
|
3 |
|
2 |
|
1 |
|
|
|
6 |
|
5 |
|
4 |
|
3 |
|
2 |
|
1 |
|
5) Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 7
Цифра сім – як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
Фізкультхвилинка
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання та будемо вчитися користуватися термінами «перший доданок», «другий доданок», «значення суми».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Складання прикладів за схемами ( с.47. завдання 2)
- Розглянемо першу схему. Порахуйте поділки червоного відрізка. (6). Що запишемо над першою дужкою? ( К-ть поділок – 6). Порахуйте поділки синього відрізка. (4). Що запишемо над другою дужкою? ( К-ть поділок – 4). Що позначає дужка внизу відрізка? (Об’єднання.) Якою арифметичною дією потрібно скористатися, щоб дізнатися загальну довжину відрізка? (Додаванням.) Складіть потрібний вираз. ( 6+6=10.) Запишіть цей вираз у зошит і знайдіть його значення.
Аналогічну роботу проводять за другою і третьою схемами.
2.Проблемна ситуація
( На дошці картки зі словами)
Цифра/ додавання/віднімання/ плюс/мінус/ вираз/ доданок/ сума
3.Ознайомлення з компонентами дії додавання.
1) Робота з математичними матеріалами.
- Покладіть 3 кружечки і 5 трикутників.
- Скільки всього фігур?
- Як дістали число 8?
- Щоб дати відповідь на питання, слід додати 3 і 5, виконати дію додавання. Числа, що додають, називають доданками, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою. Читають так: «Сума чисел 3 і 5 дорівнює 8», або «перший доданок 3; другий доданок 5; сума 8».
( На дошці – відповідні записи: 1-й доданок, 2-й доданок, сума.)
2) Робота за підручником ( с.47, завдання 3)
Розглянемо подані схеми. Прочитайте рівність. Назвіть перший доданок. (6) Яким відрізком він позначений на схемі? Назвіть другий доданок. (2) Яким відрізком він позначений на схемі? Прочитайте результат – значення суми. (8.) Яким відрізком він позначений на схемі? ( Відрізком, який містить дві частини різного кольору.) Прочитайте вираз. Цей вираз називається так само, як і число, що є результатом дії додавання, – сума. Який знак стоїть між числами? (Плюс.)
Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1)Робота за підручником. Визначення хибних рівностей ( с. 47, завдання 4)
Учні знаходять «пастку» у завданні. Записують правильну відповідь.
2) Закріплення назв компонентів додавання.
- А зараз ми попрацюємо з цеглинками лего. За їх допомогою ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.
3) Гра «Так, ні?»
4) Робота за сюжетним малюнком ( с. 47, завдання 5)
Учні визначають про що можна за малюнком дізнатися; для цього слід об’єднати чи вилучити; яким арифметичним діям відповідають вилучення та об’єднання.А потім вибирають схему, яка відповідає малюнку та доповнюють її числами і складають вираз.
VІ. Зaключнa чaстинa. Рефлексія
Рефлексія. Якщо сподобався урок діти піднімають зелені цеглинки; не зовсім задоволені уроком – жовті цеглинки; незадоволені – червоні.