Тема: Десять. Склад числа 10. Числова послідовність.
Мета: ознайомити зі складом числа 10; вправляти у знаходженні пропущених чисел, порівнянні чисел у межах 10, складанні виразів на додавання; розвивати навички каліграфічного письма, спостережливість, логічне мислення, увагу дітей.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.
І. Організаційний момент Слайд №1
Всі сідайте тихо, діти
Домовляйтесь не шуміти
Руку гарно піднімайте
На уроці не дрімайте,
Щоб не було нам мороки
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок вже починаєм.
- Давайте поглянемо один на одного, усміхнемося. Нехай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, взаємоповаги, пізнання та успіху.
Вправа «Очікування»
П. Повторення вивченого матеріалу.
Сьогодні до нас на урок завітала гостя, а як її звуть ви дізнаєтесь як відгадаєте загадку: Слайд №2
У садах, гаях блукає
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)
Так, сьогодні до нас завітала чарівна осінь.
- А що ви знаєте про осінь?
- Чим вона відрізняється від інших пір року?
- Які осінні місяці ви знаєте?
- Який місяць зараз?
Ми працюємо під девізом: Слайд №3
Щоб зібрати урожай,
-Математику вивчай.
Падає, падає листя,
листя в саду мерехтить
жовте, яскраво – вогнисте
тихо за вітром летить.
І ось гостя принесла нам кошик із цікавими завданнями. Слайд №4
1. Мікрофон.
3. Геометричні фігури. Слайд №5
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Хвилинка каліграфії.
- Яке сьогодні число? (Листок із цифрою 6) попереднє..наступне...сусіди..
а) Написати рядочок цифри 6.
б) Вправа з листочками 9 справа...зліва 1.
- Скільки листочків стало? Як утворилося число 10? 9 +1==10
в) відео...лічилка
Одиниця жартувала
Та нуля все розважала
Коли друзі поруч стали
Число десять вони склали.
г) «Казка про Десятку»
Одиниця і Нуль були найближчими сусідами, часто ходили в гості один до одного. Разом пили чай, їли пиріжки, читали книжки, співали пісні. Але одного весняного дня налетів сердитий вітер і своїм холодним подихом розвалив будиночок Нуля. Прийшов він до Одиниці, розповів їй про нещастя. Одиниця вислухала розповідь Нуля. Їй стало дуже шкода його, і вона запропонувала Нулеві оселитися у її будиночку. Нуль подумав – подумав і погодився. З тих пір усі казали, що у цій хатині живуть дві цифри, які складають число 10. На базарі, у магазині покупці почали купувати товари десятками: 10 яєць, 10 пачок сірників, 10 ґудзиків, 10 кришок… Але пишуться ці дві цифри в окремих клітинках .
Тема уроку
д) Слайд 6. Написання цифри 10
(Робота в парах визначення «Королеви краси»)
Робота з підручником с. 39 завдання 1
1. Математичний диктант
— Один (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків із води. На руках у людини 10 пальців.
1, 4, 3, 7, 2, 8, 10.
Записати в порядку зростання.
Прочитати у порядку спадання.
2. Щоденні 3.
V. Робота в зошитах Слайд № 8, 9
1. Розв'язування прикладів за допомогою малюнків.
2. Пісня про слоненят.
3. Робота з конструктором Лего.
- викладіть свій вік;
- кількість членів сімʼї;
- скільки місяців має пора року осінь?
- візьміть в руки цеглинку червоного кольору ...покладіть на неї голубу...під червону жовту....
3. Вийдіть до мене 10 дівчаток...посміхніться всім
10 хлопчиків...
- Нам принесла осінь ще цікаві задачі?
Скачуть жабки:
– Ква-ква-ква!
Ой, яка м’яка трава!
Тут – сім жабок, а там – три.
Скільки разом їх в траві?
7+3=10
Каже мати квочка
В мене шість синочків
І чотири дочки
Скільки ж діточок у квочки?
6+4=10
VIІ. Підсумок уроку.
1. Зробимо останній крок заселимо будиночок. Пригадаємо склад числа 10.
2. Домалюй квіти, щоб утворилось число 10.
Метод «Прес» Слайд №11
- Чи справдилися ваші очікування?
Гостя залишилася вами задоволена.