Розробка уроку-подорожі з математики з метою закріплення знань по даній темі. Учні подорожують по Давній Греції. Урок містить інтерактивні сучасні методи, цікаві завдання з математики для учнів 3 класу.
Тема уроку: Випадки додавання і віднімання , пов’язані з нумерацією чисел . Задачі на дві і три дії
Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел; вправляти учнів у самостійному записуванні чисел, їх порівнянні; розвивати вміння розв’язувати задачі, розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння висловлювати свою думку повними реченнями; формувати інтерес до математики, доброзичливе ставлення один до одного .
Обладнання: таблиці, записи на дошці, геометричний матеріал (конверти), підручник, зошити, мультимедійна презентація .
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
- Встаньте, діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей –
Привітайтесь:
- Добрий день!
Привітайте гостей,
Що до нас завітали,
Хочу чути, чого б ви
Їм побажали:
- Всім присутнім здоров’я
Ми зичим і добра,
А тепер до роботи пора!
- Сьогодні на уроці ми повинні дотримуватися таких правил:
Технологія «Мікрофон»
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
- Ми будемо подорожувати по Давній Греції . Давні греки писали на папірусі , адже раніше паперу не було . Папірус виготовляли з тростини , і це був дуже складний процес . Тому учні спершу тренувалися писати на старих папірусах . І тільки добре навчившись , писали на нових . Перед вами – нові папіруси , а це означає , що ви вже вмієте писати гарно і правильно .
ІІІ Актуалізація опорних знань .
- Відкрийте свої папіруси . Перед вами кросворд . Розгадавши його , ви дізнаєтесь ім’я людини , яка народилася в Греції , але яку знає весь світ .
1. Сума довжин усіх сторін . ( Периметр )
2. 12 місяців . ( Рік )
3. Знак для запису чисел . ( Цифра )
4. Фігура , у якої всі сторони рівні . ( Квадрат )
5. Грошова одиниця в Україні . ( Гривня )
6. З чого виготовляють папірус . ( Тростина )
7. Лінія , у якої є початок і кінець . ( Відрізок )
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
- Що ви знаєте про Піфагора ? ( Вчений – математик , склав таблицю множення.)
- Піфагор був не лише математиком . Сучасники називали його великим мудрецем .
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь багато цікавого про Піфагора .
ІV Закріплення вивченого матеріалу .
Ви вже знаєте , що Піфагор жив у Греції .
- А хто скаже , яка найвища гора в Греції ? ( Олімп )
Найвища гора Греції – Олімп , майже 3 км. заввишки . Її вершина завжди вкрита снігом . Саме у Давній Греції зародилися Олімпійські ігри . Піфагор кілька разів ставав олімпійським чемпіоном .
Спробуйте розв’язати ланцюжок прикладів , і ви дізнаєтесь , скільки разів Піфагор ставав олімпійським чемпіоном . У вас є хвилина.
: 7
+ 61 : 10
- 3
- Молодці , яке число отримали , розв’язуючи ланцюжок ? Правильно , Піфагор ставав олімпійським чемпіоном 4 рази .
Уч. Піфагор не лише створив таблицю множення і ділення . Він розподілив числа на парні й непарні . А ви знаєте , які числа називаються парними ?
Наведіть приклади . ( Числа , які діляться на 2 )
Робота в зошитах
Зошит свій я відкриваю,
І під нахилом кладу,
І від вас не потаю:
Ручку я осі так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи враз візьмусь.
2. Каліграфічна хвилинка .
Каліграфічний запис цифри 2 ( учень каліграфічно пише цифру на дошці )
- Піфагор народився більше двох із половиною тисяч років тому на острові Самосі у Греції . Він створив свою школу . Але щоб до неї потрапити , учні повинні були пройти випробування . Правильно написавши математичний диктант , ви дізнаєтесь , як повинні були поводитись учні Піфагора протягом перших 5 років навчання.
Мультимедійна презентація .
3 . Математичний диктант .
- 8 сот. 6 дес. 9 од. ( 869 ) ; 2 сот. 7 дес. 4 од. ( 274 ) ; 5 сот . 4 од. ( 504 ) ; 6 сот. 7дес. ( 670 ) .
Запиши число , в якому :
- 9 од. ІІІ розряду , 2 од. ІІ розряду і 3 од. І розряду ( 923 )
- 3 од. ІІІ розряду і 1 од. І розряду ( 301 )
Запиши числа цифрами :
584 , 908 , 790 ; 305 , 634 , 800 ; 900 .
Уч. Перші 5 років учні повинні були мовчати і уважно слухати Піфагора .У цей період перевірялися їх терпіння і скромність .
А зараз проведемо з вами гру « Не помились»
Мультимедійна презентація .
600 + 100 400 + 60 800 – 100 400 + 340
120 + 800 700 + 110 600 + 260 480 + 100
Ви вже знаєте , що Піфагор брав участь у спортивних змаганнях . Розв’язавши наступне завдання, ви дізнаєтесь , чим нагороджувалися переможці в Давній Греції .
4. ІТН Робота у групах .
І- група . Запишіть числа у порядку зростання.
198 ,802 , 208 , 1000 ,34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.
ІІ – група Запиши як суму розрядних доданків кожне з чисел :
473, 599, 760, 804 , 172,535.
ІІІ- група . Порівняйте числа .
123 107 770 707 1000 110 405 450
805 599 93 309 400 380 627 670
ІV – група Обчисли.
500 + 200 = 900 - 200 = 700 + 20 = 600 + 100 =
600 + 400 = 80 – 1 = 800 + 1 = 400 + 50 =
Уч. Переможці в Давній Греції нагороджувалися лавровими вінками . Діти , говоріть правильно : лавровий вінок , лавровий лист .
5. Робота над задачею .
- По пошті мені прийшов папірус із якоюсь загадкою. Діти , а зараз хвилинка української мови . Поміркуйте , яке українське слово походить від грецького « папірус » ? ( Папір )
-А що це тут за дужки , цифри , питання ? Не можу зрозуміти . ( Це короткий запис задачі . )
- Які предмети ви бачите на папірусі ? ( Глиняні бочки , посудини ,глечики )
Це піфоси – посудина для оливкової олії .
Спробуйте скласти задачу за коротким записом .( У великому піфосі 35 л оливкової олії , а в маленькому у 7 разів менше . Скільки літрів олії в середньому піфосі , якщо в усіх піфосах разом 68 л. ? )
- Що означає число 68 ? ( Кількість олії в трьох піфосах , тобто 68 - сума трьох чисел . )
- Що означає число 34 ? ( Кількість олії у великому піфосі . )
- Що сказано про маленький піфос ? ( Невідомо . У 7 разів менше , ніж у великому )
Що значить у 7 разів менше ? Яка це дія ? ( Ділення )
Що потрібно знайти ? ( Кількість олії у середньому піфосі , тобто третій доданок)
- Як знайти третій доданок ? ( Від суми відняти перший і другий доданки )
- Можемо відразу відповісти на запитання задачі ? ( Ні )
- Що потрібно спочатку дізнатися ? ( Скільки олії у середньому піфосі )
- Що потрібно дізнатися далі ?
- Як дізнатися чому дорівнює 3 доданок ?
……………………………………………..
- Діти , розв’язавши задачу , ви розв’язали загадку папірусу. У Піфагора було 28 учнів .
6. Розв’язування геометричного завдання .
А тепер мені потрібно відправити папірус іншому адресату . Як це зробити ? Допоможіть мені . ( Потрібен конверт )
- Що потрібно знати для того , аби підібрати відповідний конверт ? ( Розміри папірусу )
- Виміряйте сторони папірусу і накресліть прямокутник із такими самими сторонами у своїх зошитах . ( Діти вимірюють розміри прямокутника , на якому зображено короткий запис задачі про піфоси . )
- Яку задачу ви можете скласти ? ( Довжина конверта 9 см , а ширина 7 см . Чому дорівнює його периметр ? )
- Як знайти периметр ? ( Всі сторони додати )
- Як провести лінії , щоб вийшов справжній конверт ?
- Порахуйте кількість отриманих трикутників . ( 8 )
V Підсумок уроку
Творче завдання .
На закінчення виконаємо завдання творчого характеру – складемо сенкан ( вірш п’ятирядник ) до слова Піфагор .
- Які ваші враження від уроку ?
- Що нового і цікавого дізналися на уроці ?
1