Урок математики "Випадки додавання і віднімання, по'язані із нумерацією чисел"

Про матеріал

Розробка уроку-подорожі з математики з метою закріплення знань по даній темі. Учні подорожують по Давній Греції. Урок містить інтерактивні сучасні методи, цікаві завдання з математики для учнів 3 класу.

Перегляд файлу

     Тема уроку: Випадки додавання і віднімання , пов’язані з нумерацією чисел . Задачі на дві і три дії

Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел; вправляти учнів у самостійному записуванні чисел, їх порівнянні; розвивати вміння розв’язувати задачі, розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння висловлювати свою думку повними реченнями; формувати інтерес до математики, доброзичливе ставлення один до одного .

 

 

Обладнання: таблиці, записи на дошці, геометричний матеріал (конверти), підручник, зошити, мультимедійна презентація .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційна частина

 

- Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей –

Привітайтесь:

- Добрий день!

Привітайте гостей,

Що до нас завітали,

Хочу чути, чого б ви

Їм  побажали:

- Всім присутнім здоровя

Ми зичим і добра,

А тепер до роботи пора!

 

- Сьогодні на уроці ми повинні дотримуватися таких правил:

 

  • Слухати і чути
  • Бути доброзичливими і активними
  • Говорити тільки за темою
  • Поважати думку кожного
  • Говорити коротко, по черзі
  • Правило піднятої руки.

 

Технологія «Мікрофон»

 

  • А  який настрій у вас перед початком уроку і що ви очікуєте від уроку ?

 

ІІ  Мотивація навчальної діяльності.

-  Ми будемо подорожувати по Давній Греції . Давні греки писали на папірусі , адже раніше паперу не було . Папірус виготовляли з тростини , і це був дуже складний процес . Тому учні спершу тренувалися писати на старих папірусах . І тільки добре навчившись , писали на нових . Перед вами – нові папіруси , а це означає , що ви вже вмієте писати гарно і правильно .

ІІІ  Актуалізація опорних знань .

-  Відкрийте свої папіруси . Перед вами кросворд . Розгадавши його , ви дізнаєтесь ім’я людини , яка народилася в Греції , але  яку знає весь світ .

1. Сума довжин усіх сторін . ( Периметр )

2. 12 місяців . ( Рік )

3. Знак для запису чисел . ( Цифра )

4. Фігура , у якої всі сторони рівні . ( Квадрат )

5. Грошова одиниця в Україні . ( Гривня )

6. З чого виготовляють папірус . ( Тростина )

7. Лінія , у якої є початок і кінець . ( Відрізок )

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 


- Що ви знаєте про Піфагора ? ( Вчений – математик , склав таблицю множення.)

- Піфагор був не лише математиком . Сучасники називали його великим мудрецем .

Сьогодні на уроці  ви дізнаєтесь багато цікавого про Піфагора .

ІV Закріплення вивченого матеріалу .

  1. Усний рахунок .

Ви вже знаєте , що Піфагор жив у Греції .

- А хто скаже , яка найвища гора в Греції ? ( Олімп )

Найвища гора Греції – Олімп , майже 3 км. заввишки . Її вершина завжди вкрита снігом . Саме у Давній Греції зародилися Олімпійські ігри . Піфагор кілька разів ставав олімпійським чемпіоном .

Спробуйте  розв’язати  ланцюжок прикладів , і ви дізнаєтесь , скільки разів Піфагор ставав олімпійським чемпіоном . У вас є хвилина.

 

           

             : 7

                          + 61              : 10                     

                                                                             - 3

 

 

- Молодці , яке число отримали , розв’язуючи ланцюжок ? Правильно , Піфагор ставав олімпійським чемпіоном 4 рази .

Уч.   Піфагор не лише створив таблицю множення і ділення . Він розподілив числа на парні  й непарні . А ви знаєте , які числа називаються парними ?

 Наведіть приклади . ( Числа , які діляться на 2 )

              Робота в зошитах

 

Зошит свій я відкриваю,

І під нахилом кладу,

І від вас не потаю:

Ручку я осі так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи враз візьмусь.

 

2. Каліграфічна хвилинка .

Каліграфічний запис цифри  2 ( учень каліграфічно пише цифру  на дошці )

- Піфагор народився більше двох із половиною тисяч років тому на острові Самосі у Греції . Він створив свою школу . Але щоб до неї потрапити , учні повинні були пройти випробування . Правильно написавши математичний диктант , ви дізнаєтесь , як  повинні були поводитись учні Піфагора протягом перших 5 років навчання.

Мультимедійна презентація .

3 . Математичний диктант .

- 8 сот. 6 дес. 9 од. ( 869 ) ; 2 сот. 7 дес. 4 од. ( 274 ) ; 5 сот . 4 од. ( 504 ) ; 6 сот. 7дес. ( 670 ) .

Запиши число , в якому :

- 9 од. ІІІ розряду  , 2 од. ІІ розряду і 3 од. І розряду ( 923 )

-  3 од. ІІІ розряду і 1 од. І розряду ( 301 )

Запиши числа цифрами :

 584 , 908 , 790 ; 305 , 634 , 800 ; 900 .

Уч.  Перші 5 років учні повинні були  мовчати і уважно слухати Піфагора .У цей період перевірялися їх терпіння і скромність .

А зараз проведемо з вами гру « Не помились»

Мультимедійна презентація .

600 + 100                     400 + 60              800 – 100                 400  + 340

120 + 800                   700 + 110              600 + 260                 480 + 100

 

Ви вже знаєте , що Піфагор брав участь у спортивних змаганнях . Розв’язавши наступне завдання,  ви дізнаєтесь , чим нагороджувалися переможці в Давній Греції .

4.  ІТН   Робота у групах .

І- група . Запишіть числа у порядку зростання.

198 ,802 , 208 , 1000 ,34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.

ІІ – група Запиши як суму розрядних доданків кожне з чисел :

473, 599, 760, 804 , 172,535.

ІІІ-  група . Порівняйте числа .

123       107                       770       707                 1000      110                  405     450

805         599                    93       309                     400     380                     627       670

ІV – група Обчисли.

500 + 200 =                  900 - 200 =             700 + 20 =                 600 + 100 =

600 + 400 =                 80 – 1 =                    800 + 1 =                    400 + 50 =

 Уч.   Переможці в Давній Греції нагороджувалися лавровими вінками . Діти , говоріть правильно : лавровий вінок , лавровий лист .

5. Робота над задачею .

- По пошті мені прийшов папірус із якоюсь загадкою. Діти , а зараз хвилинка української мови . Поміркуйте , яке українське слово походить від  грецького  « папірус » ? ( Папір )

-А що це тут за дужки , цифри , питання ? Не можу зрозуміти . ( Це короткий запис задачі . )

- Які предмети ви бачите на папірусі ?  ( Глиняні бочки , посудини ,глечики )

 Це піфоси – посудина для оливкової олії .

Спробуйте скласти задачу за коротким записом .( У великому піфосі 35 л оливкової олії , а в маленькому у 7 разів менше . Скільки літрів олії в середньому піфосі , якщо в усіх піфосах разом 68 л. ? )

-  Що означає число 68 ? ( Кількість олії в трьох піфосах , тобто 68 -  сума  трьох чисел . )

- Що означає число 34 ? ( Кількість олії у великому піфосі . )

- Що сказано про маленький піфос ? ( Невідомо . У 7 разів менше , ніж у великому )

Що значить у 7 разів менше ? Яка це дія ? ( Ділення )

Що потрібно знайти ? ( Кількість олії у середньому піфосі , тобто третій доданок)

 - Як знайти третій доданок ? ( Від суми відняти перший і другий доданки )

- Можемо відразу відповісти на запитання задачі ? ( Ні )

-  Що потрібно спочатку дізнатися ? ( Скільки олії у середньому піфосі )

- Що потрібно дізнатися далі ?

- Як дізнатися чому дорівнює 3 доданок ?

……………………………………………..

- Діти , розв’язавши задачу , ви розв’язали загадку папірусу. У Піфагора було 28 учнів .

6. Розв’язування геометричного завдання .

А тепер мені потрібно відправити папірус іншому адресату . Як це зробити ? Допоможіть мені . ( Потрібен конверт )

- Що потрібно знати для того , аби підібрати відповідний конверт ? ( Розміри папірусу )

- Виміряйте сторони папірусу і накресліть прямокутник із такими самими сторонами у своїх зошитах . ( Діти вимірюють розміри прямокутника , на якому зображено короткий запис задачі про піфоси . )

- Яку задачу ви можете скласти ? ( Довжина конверта 9 см , а ширина 7 см . Чому дорівнює його периметр ? )

-  Як знайти  периметр ?  ( Всі сторони додати )

- Як провести лінії , щоб вийшов справжній конверт ?

- Порахуйте кількість отриманих трикутників . ( 8 )

 

V  Підсумок уроку

Творче завдання .

На закінчення виконаємо завдання творчого характеру – складемо сенкан ( вірш п’ятирядник ) до слова Піфагор .

- Які ваші враження від уроку ?

- Що нового  і цікавого дізналися на уроці ?

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку