МЕТА: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження суми та різниці; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу на уроці через ігрову діяльність, логічне мислення, кмітливість, спостережливість, зв'язне мовлення, обчислювальні навички; виховувати любов до природи, охайність при письмі, уміння працювати в групах, парах.
ТЕМА. Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10. Прості задачі на додавання та віднімання.
МЕТА: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу на уроці через ігрову діяльність, логічне мислення, кмітливість, спостережливість, зв’язне мовлення, обчислювальні навички; виховувати любов до природи, охайність при письмі, уміння працювати в групах, парах.
Обладнання: малюнок воріт, білети, цифри, скринька, перфокарти,кульки, папуги, канарейки, картки із завданням.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
1. Привітання.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене
Привітайтесь: «Добрий день!»
2. Психологічна установка. Емоційне налаштування на урок.
Руку гарно піднімати,
Чітко, в лад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Девіз нашого уроку: Міркувати швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно! (Діти читають з дошки).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Відео уривок)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
(+ один учень біля дошки)
1.Спочатку треба порахувати від 1 до 10, а потім навпаки.
Підготувати цифрові віяла, показуєте названу цифру (4, 5, 9, 1, 6, 10, 3, 8, 5, 7, 2, 0).
2.Ускладнюю завдання читаю вірш, а ви показуєте цифрою.
На тополі під вікном
Висить годівничка.
Налетіли враз гуртом
Сойки три й синичка,
А пізніше прилетіла
Двійка снігурців,
Незабаром поспішила
Пара горобців.
Ось летить і жайворон,
Та тільки чубатий.
Він на годівничку
Буде вже дев’ятий.
А останню птицю ніхто не вгадає!
Схожа на синицю і така ж жовтава.
Тільки трішки більша
Й не така смілива.
Ну не бійся, підлітай, вівсяночко мила!
— Які птахи прилетіли?
— Покажіть цифрою, скільки було горобців?
— Яких птахів було порівну?
— Кого було найбільше? Покажіть цифру.
— Яка за рахунком була вівсянка?
— Хто прилетів п’ятим?
— Скільки було всіх птахів?
— Кого більше було: сойок чи снігурів? На скільки?
Сорока сороченятам
Сорочки строчила,
Десять штук пошила.
Скільки було сороченят?
- За допомогою яких цифр записується число 10? (1 і 0)
(Перегляд написання цифр, запис у зошитах. Обмінюються зошитами, обирають найкращу цифру.)
(Клас поділено на групи – папуги, канарейки, завдання у груп різні.)
10 + 4 □ 6 13 + 1 □ 15 10 + 2 - 1 10 - 6 - 4
7 - 7 □ 10 5 - 5 □ 0 18 – 8 + 4 15 + 1 – 6
Фізкультхвилинка(музична)
(При слові «ніч» - очі закривають, «день» - відкривають; рахують кількість ударів, які почують)
- Для того, щоб їх купити якогось птаха , необхідно виконати такі завдання: розв’язати задачі, розв’язок записати в зошит.
1. Три сови і два сичі. Скільки всіх їх, полічи? 3+ 2=5
2. Скільки буде лап, у трьох сорочат? 2+2+2=6
3. Заварила чайка чаю. Запросила 8 чайок: — Прилітайте всі на чай. Скільки чайок? Відгадай? 1+8=9
4. Розв’язати задачу.
5. Робота в парах. Скласти задачу за картинкою.
8. Гра «хатка для пташки»
https://learning.ua/matematyka/pershyi-klas/hra-khatka-dlia-ptashkу
V. Підсумок уроку
«Мікрофон».
Ми сьогодні додавали,
Ми сьогодні віднімали,
Та задачки розв’язали,
Все зуміли та змогли
Ми сьогодні МОЛОДЦІ!