20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок математики "Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10. Прості задачі на додавання та віднімання."

Про матеріал

МЕТА: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження суми та різниці; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу на уроці через ігрову діяльність, логічне мислення, кмітливість, спостережливість, зв'язне мовлення, обчислювальні навички; виховувати любов до природи, охайність при письмі, уміння працювати в групах, парах.

Перегляд файлу

ТЕМА. Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10. Прості задачі на додавання та віднімання.

МЕТА: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу на уроці через ігрову діяльність, логічне мислення, кмітливість, спостережливість, зв’язне мовлення, обчислювальні навички; виховувати любов до природи, охайність при письмі, уміння працювати в групах, парах.

Обладнання: малюнок воріт, білети, цифри, скринька, перфокарти,кульки, папуги, канарейки, картки із завданням.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

ХІД УРОКУ

 

І.  Організація класу до уроку

 

      1. Привітання.

 

      Встаньте, діти, всі рівненько,

      Посміхніться всі гарненько.

      Посміхніться ви до мене

      Привітайтесь: «Добрий день!»

 

       2. Психологічна установка. Емоційне налаштування на урок.

  • Давайте згадаємо, як треба працювати на уроці.

    Руку гарно піднімати,

    Чітко, в лад відповідати,

    На уроці не дрімати,

    А знання мерщій хапати.

  • Тож гаразд, часу не гаємо і урок вже починаємо.

 

Девіз нашого уроку:  Міркувати швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно! (Діти читають з дошки).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми побуваємо на ярмарку.
  • А що таке пташиний ярмарок? ( Ярмарок – це торги, які влаштовуються у певному місці і у відповідну пору для того, щоб продавцям продати товар, а покупцям – купити.

(Відео уривок)

  • Але сьогоднішній ярмарок незвичайний ще й тому, що нам знадобляться не гроші, для того щоб купувати, а математичні знання – наш розум, кмітливість, винахідливість.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

  • На ярмарку ми використаємо всі свої знання з математики:
  • повторимо таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10;
  • складатимемо та розв’язуватимемо задачі;
  • пограємо;
  • попрацюємо з геометричним матеріалом;
  • вчитимемось добра, та бережного ставлення до птахів.
  • Ну, що ж, мерщій всі поспішайте. Купуйте, милуйтесь, знання здобувайте.

 

      ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу

  • Для того, щоб потрапити на пташиний ярмарок, необхідно отримати  квиток. А це можливо, якщо ви дасте відповіді на запитання.

 

  1. Інтерактивна технологія „Мозковий штурм”

(+ один учень біля дошки)

1.Спочатку треба порахувати від 1 до 10, а потім навпаки.
Підготувати цифрові віяла, показуєте  названу цифру (4, 5, 9, 1, 6, 10, 3, 8, 5, 7, 2, 0). 

2.Ускладнюю завдання читаю вірш, а ви показуєте цифрою.
На тополі під вікном
Висить годівничка.
Налетіли враз гуртом
Сойки три й синичка,
А пізніше прилетіла
Двійка снігурців,
Незабаром поспішила
Пара горобців.
Ось летить і жайворон,
Та тільки чубатий.
Він на годівничку
Буде вже дев’ятий.
А останню птицю ніхто не вгадає!
Схожа на синицю і така ж жовтава.
Тільки трішки більша
Й не така смілива.
Ну не бійся, підлітай, вівсяночко мила!

— Які птахи прилетіли?
— Покажіть цифрою, скільки було горобців?
— Яких птахів було порівну?
— Кого було найбільше? Покажіть цифру.
— Яка за рахунком була вівсянка?
— Хто прилетів п’ятим?
— Скільки було всіх птахів?
— Кого більше було: сойок чи снігурів? На скільки?
 

  • Молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно. Покажіть всі свої квитки. Відчиняються ворота, а ми з вами відкриваємо зошити й записуємо сьогоднішнє число.

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. (Віршик і запис цифр)

 Сорока сороченятам
Сорочки строчила,
Десять штук пошила.
Скільки було сороченят?
- За допомогою яких цифр записується число 10? (1 і 0)

  • Як записуються цифри? (Кожна в окремій клітинці)

 (Перегляд написання цифр, запис у зошитах. Обмінюються зошитами, обирають найкращу цифру.)

 

  1. Математичний диктант
  • Подивіться, як багато різних гарних птахів.
  • Ось тут скринька. А що в ній лежить? Хочете дізнатись?
  • Візьміть перфокартки і ручки:
    1. Слухайте слово, рахуйте звуки і позначте цифрою кількість звуків у слові грак. (3)
    2. Поділіть на склади слово жайворонок, кількість складів позначте цифрою. (4)
    3. Визначте кількість голосних звуків у слові ластівка, запишіть цифрою.( 3)
    4. У слові дятел , який приголосний звук м’який? Запишіть його (д)
    5. Поділіть на склади слово горобець, кількість складів позначте цифрою. (3)
    6. Слухайте слово, рахуйте звуки і позначте цифрою кількість звуків у слові сороченя. (8)
  • Які цифри ви записали?
  • Яка з них найменша (3), найбільша (8)?
  • Здогадались, що лежить в скриньці? (Цифри.)

 

  1. Робота в групах
  • На пташиному ярмарку можна купити папуг та канарейок.

(Клас поділено на групи – папуги, канарейки, завдання у груп різні.)

10 + 4 □ 6          13 + 1 □  15                            10 + 2 - 1           10 - 6 - 4

  7 - 7  □ 10          5 - 5  0                              18 – 8 + 4           15 + 1 – 6

 

Фізкультхвилинка(музична)

 

  1. Гра «День-ніч»
  • А ще на ярмарку можна пограти й отримати кульки.

(При слові «ніч» - очі закривають, «день» - відкривають; рахують кількість ударів, які почують)

 

  1. Розв’язування задач

- Для того, щоб їх купити якогось птаха , необхідно виконати такі завдання: розв’язати задачі, розвязок записати в зошит.

1. Три сови і два сичі. Скільки всіх їх, полічи? 3+ 2=5
2. Скільки буде лап, у трьох сорочат? 2+2+2=6
3. Заварила чайка чаю. Запросила 8 чайок: — Прилітайте всі на чай. Скільки чайок? Відгадай? 1+8=9

4. Розвязати задачу.

F:\випускна робота\4-s-o-skvortsova-o-v-onoprijenko-2015-chastyna-2-zavdannya-zi-storinok-106-141-skladeni-zadachi-yaki-mistyat-znahodzhennya-drobu-vid-chysla-storinky-108-109-3.jpg

5. Робота в парах. Скласти задачу за картинкою.

F:\випускна робота\images (1).jpg
 

  1. Задача. Самостійно розв’язати задачу.

 

F:\випускна робота\thumb_15.jpg

 

  1. Робота з геометричним матеріалом. Вимірювання довжини відрізка.
  • А зараз відгадайте таку загадку. Дитинча птаха? (Пташеня).
  • Наше Пташеня  – незвичайне, виготовлене із геометричних фігур.
  • З яких геометричних фігур складається? (круг, трикутник)
  • Порахуйте кількість фігур(кружечків – 4, трикутників – 1, півовалів – 2, прямокутників - 1), визначте яких фігур більше (кругів), менше (трикутників, прямокутників).

http://fontex.com.ua/images/Applikacii_iz_geometricheskih_figur_25_idej_25.jpg                                          http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl05/54-3.jpg

  • Але Пташеня прийшло не одне, а разом із своїм другом Півником. Воно просить вас провести його до зернинки й виміряти довжину доріжки.

 

  • Яка лінія зображена на малюнку? (Ламана)
  • Як визначити довжину ламаної лінії? (Скласти всі частини)
  • Яка довжина ламаної лінії? (10 см.)
  • Накресліть такий самий відрізок у себе в зошитах.

8. Гра «хатка для пташки»

https://learning.ua/matematyka/pershyi-klas/hra-khatka-dlia-ptashkу

 

 

V. Підсумок уроку

        «Мікрофон».

  • Ось і завершилась наша подорож. Чи сподобалась подорожувати?
  • Чи виконали завдання уроку? (Я повторив…, Я навчився…, Я вмію…)
  • З яким настроєм закінчили подорож?
  • Що придбали на ярмарку?

Ми сьогодні додавали,

Ми сьогодні віднімали,

Та задачки розв’язали,

Все зуміли та змогли

Ми сьогодні МОЛОДЦІ!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 червня 2018
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку