Урок "Число і цифра 5. Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на знаходження суми"

Про матеріал

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок математики в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій

Перегляд файлу

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок математики в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій

 

Тема: Число і цифра 5. Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на знаходження суми

 

Мета: продовжувати знайомити учнів з утворенням  числа 5; вчити називати наступне і попереднє число для даного, склад числа 5, писати цифру 5; розвивати пам’ять, мислення, уважність; виховувати любов до математики.

 

Обладнання: таблиці, схеми, аудіо та відеосупровід.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

- Добрий день! У добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

II. Активізація пізнавальної діяльності

- У нашому світі не можна обійтися без математики. Тому ми знову завітали до королеви наук - Математики. Але, перш ніж запросити нас до себе у володіння, Математика хоче перевірити вашу готовність: уважність, спостережливість, память.

1. «Асоціативний кущ»

- Які асоціації викликає у вас слово «математика»? (числа, геометричні фігури, дії)

- Якими словами можна об’єднати трикутник, квадрат, коло….?

-  Що таке трикутик?

- Як назвати науку про геометричні фігури?

- Як назвати науку про числа?

- Отже, математика має два розділи………… (продовж речення)

- Цариця-Математика задоволена відповідями та дарує вам пісеньку. Давайте всі разом її заспіваємо (пісня про математику)

2.Пісня про математику

- Ось ми вже можемо зайти до палацу Королеви. Тут дуже багато гостей: Незнайко, Знайка, Кнопочка,Хвалько, Поспішайко. Аж цікаво! Скільки їх тут?

- Чи можемо ми їх полічити ? За допомогою чого ми рахували гостей?

- Як в королівстві Математики називають такі числа? (натуральні)

3. Весела лічба

 - Горіло 6 свічок, одна з них погасла. Скільки свічок залишилося ?(Одна)

 - Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожен ? (2год)
 - Заєць зірвав 8 морквин і з’їв їх усі, крім 5. Скільки морквин залишилося? (5морвин).

 - Одне яйце вариться 5 хв. Скільки хвилин треба щоб зварити 6 яєць? ( 5 хв).

 - У родині в кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині? (7).

Лізі казку про рукавичку

прочитала старша сестричка

Мишка, жабка, вовк, кабан,

Ведмідь – набрідь

Скільки звірів, підкажіть?

 

Настав добрий ранок.

Мама на кухні готувала сніданок.

6 млинців приготувала -

Киця  Мура 1 вкрала.

Порахуйте ті млинці,

Що потраплять зранку

дітям до сніданку (5)

 

Сім веселих хлопчиків

В озері купались.

Двох покликали матусі,

Скільки хлопчиків зосталось.(5)

 

4. Робота в зошиті

Завдання 1

 - Нам потрібно знову попрацювати у нашому будиночку чисел. Заповніть порожні клітинки.

 - Скажіть, будь ласка, що ви написали в порожніх клітинках? (Цифри 1, 5)

 - А що ви домалювали в порожній клітинці? (Два листочка)

 - Чи можуть бути намальовані в будиночку чисел замість листочків інші предмети?

Завдання 2

 - Наша Мудра Сова хоче, щоб ви прочитали правило і запам’ятали його і відтворили з пам’яті.

Завдання 3

 - Виконайте завдання, яке вам підготував Знайко. Він дуже розумний і йому все дуже легко вдається, тому, якщо ви теж хочете бути розумниками і розумницями, вам потрібно уважно виконувати всі його завдання. Полічіть всі цифри, які не позначають на письмі числа 5, одночасно закреслюючи їх.

(1 дитина працює біля дошки, решта у своїх посібниках).

 -Які ж цифри ми будемо закреслювати? (всі, крім цифри 5) ----Скільки ви налічили таких цифр? (4)

 - Результат лічби запишіть у порожню клітинку.

Завдання 4

 -Наш Хвалько постійно себе вихваляє, що він все вміє, але сьогодні йому потрібна ваша допомога - допоможіть йому красиво написати цифри. Але для початку пригадайте алгоритм написання цифри 5 (перегляд презентації)

( Аудіозапис алгоритму)

 

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

Завдання 5

- Назвіть компоненти додавання, віднімання.

- Пригадайте правило про дію додавання, віднімання

( початку разом, потім - декілька учнів)

- Підпишіть малюнок мовою математики

Завдання 6

Виконайте завдання Знайка. Вивчіть фрагмент таблиць додавання й віднімання числа 5 (перегляд презентації)

- Хто з учнів запам’ятав фрагмент таблиці? (запитую 3-4 учнів)

Завдання 7

- Діти, ви вже знаєте, що наші числа залюбки їздять на карнавал. Давайте ми допоможемо числу здійснити свою мрію. Яке число сховалося під маскою х, якщо 3+ х = 8?

- Погляньте уважно на дошку. Це приклад на додавання чи віднімання?(віднімання)

- Як ми називаємо числа при додаванні?

- Що нам невідомо?

-То яке число під маскою Х? (6)

Фізкультхвилинка

Один! Два! Всі присіли!

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі,

крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! Діти милі

ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

і за парти дружно сіли.

 

Завдання 8

 -Прочитай прискорюючи темп. Розкажи з памяті.

Склади за малюнками задачій розв’яжи їх усно. Напиши відповіді задач за зразком

 

Завдання 9

Розвяжіть задачу

 

 

Завдання 10

Виконай завдання Кнопочки. Напиши в клітинці число, що є попереднім для числа 6:   ; 4:  2:   ;   5:   .     (біля дошки) 

 

Завдання 11

доведіть, що число 5 більше за число 4.

 

Завдання 12

Розглянь малюнок, які фігури ви бачите? (коло,квадрат,зірочка)

Напишіть в таблиці букви.

 

  •                  Давайте перевіримо, чи правильно ми виконали завдання (перегляд презентації)
  •                  Скільки трикутників на малюнку? (4)

 

 

ІV. Підсумок уроку

Великі перегони

Ти – учасник великих перегонів. Обери автомобіль, на якому братимеш участь в авторалі. Обведи його.

 

Умови авторалі. Потрібно за 4 хвилини розв’язати всі приклади й повітряні числа. За кожну правильну відповідь ти отримаєш 1 бал. Якщо в сумі набереш 24 бали, то одержиш нагороду.

 

Розфарбуй свій трофей!

 

  •                  Яку цифру ми сьогодні писали? (5)
  •                  Як називаються числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
  •                  Яке запитання має містити задача на знаходження суми? (Скільки всього?)
docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку