Урок математики з елементами CLIL-технології "Звичайні дроби"

Про матеріал

Розробка уроку з елементами впровадження CLIL-технолгії. Білінгварний урок ("часткове занурення" - поступовий перехід до викладання окремих уроків з математики англійською мовою).

Перегляд файлу

Дейманівська філія Пирятинського ліцею №4 Пирятинської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

CLIL-уроку з математики

на тему

«Звичайні дроби»

 

 

 

Вчитель алгебри і геометрії

Коваленко Юлія Владиславівна

9 клас

Дата: 27 січня 2024


Тема. Звичайні дроби.

Мета: сформувати поняття про звичайні дроби; вміння розв'язувати завдання на знаходження дробу від числа та знаходження числа за значенням його дробу; сприяти формуванню пізнавального інтересу; формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, формулювати математичні твердження; продовжувати формувати вміння називати порядкові і кількісні числівники на англійській мові; ввести поняття «дріб», «чисельник», «знаменник» на англійській мові; виховувати дисциплінованість, позитивне ставлення до знань.

 Очікувані результати: учні вміють розв'язувати завдання на знаходження дробу від числа та знаходження числа за значенням його дробу, учні називають числа і дії з числами на англійській мові.

Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Обладнання: мультимедійний комплект.

 

Хід уроку

  1. Активізація учнів.

Create a word list (time limit). Створення списку слів з теми з лімітом часу (3-5 хвилин).
Учні самостійно створюють список незнайомих (складних) слів з теми на уроці, попередньо опрацювавши параграф вдома.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблеми.

Розповідь вчителя. Звичайні дроби та дії з ними широко використовуються в промисловості: для приготування кулінарних страв, для виготовлення сплавів у чорній і кольоровій металургії, для виготовлення ліків у фармакології. Досліджуючи питання "Які фактори впливають на здоров'я людини" потрібен точний запис даних, а це можна зробити лише завдяки дробовим числам.

Дроби використовуються в рецептах наших бабусь. На уроках української мови ми часто користуємося числівниками: половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4), півтора (карбованця, відра), півтори (тисячі), півтораста. Давайте уявимо, що яблуко – це наша Земля. Розріжемо його на частинки і побачимо, що 3/4 – покрито водою, 1/4 – суша, 1/8 – поверхня Землі на якій можна жити, 1/8 - пустелі, гори, ліси, 3/32 – місця, де можуть жити люди, 1/32 – поля, де вирощують врожай. І знову дані, записані дробами.

Ми дослідили на скільки дроби є важливі для нас. Вони використовуються в промисловості, медицині, сільському господарстві, музиці, побуті. Звичайні дроби - невід'ємна частина в житті людини, тому цю тему слід вчити всім дуже ретельно.


  1. Актуалізація опорних знань. Інструктаж учнів.

Число яке має вигляд , де а і b натуральні числа (Natural number) називають звичайним дробом (Fractions).

Число b – знаменник (Denominator) дробу, він показує, на скільки рівних частин поділено одиницю (ціле).

Число а – чисельник (Numerator) дробу, він показує, скільки взято рівних частин одиниці (цілого).


           Ціле    Половина     Третина        Чверть

           Один   Одна друга  Одна третя   Одна четверта

           One    One second  One third   One fourth

 

  1. Індивідуальна робота.

Завдання. Записати дробом запропоновані числа.

  1.     Дві п’ятих
  2.     Одна сьома
  3.     Four ninth
  4.     Тридцять сім сотих
  5.     One twentieth
  6.     Три eighth


  1. Групова робота. Робота в класі.

Завдання. Записати дробом, яку частину фігури зафарбовано.

https://i.pinimg.com/564x/76/12/ab/7612abce376c25ea05e81b921c07c021.jpg

Завдання. У день народження Дарини пиріг поділили на 8 рівних шматочків, 2 з яких з'їли дорослі, а 5 — діти. Яку частину пирога з'їли дорослі, а яку — діти?

 

 

            ________      ________

 

 

 

 

 

 

Завдання. Яку частину відстані він подолає за 1 год? За 2 год? За 5 год?

Назви по англійськи шукані дроби.

One sixth

Two sixth

________      ________      ________    Five sixth

 

 

 

  1. Робота в парах.

Завдання. На полі для гри в «Морський бій» розміром 10x10 клітинок поставили корабель прямокутної форми розміром 1 x 3 клітинки. Чи можна, зробивши 33 постріли, гарантовано в нього влучити?

 

 

 

1

 

 

4

 

 

10

 

 

2

 

 

5

 

 

11

 

 

3

 

 

6

 

 

12

 

 

19

 

 

7

 

 

13

 

 

20

 

 

8

 

 

14

 

 

21

 

 

9

 

 

15

 

 

22

 

 

27

 

 

16

 

 

23

 

 

28

 

 

17

 

 

24

 

 

29

 

 

18

 

 

25

 

 

30

 

 

32

 

 

26

 

 

31

 

 

33

 

Відповідь. Так.

  1. Підсумок. Опитування.
  1.     Що називають звичайним дробом? Число яке має вигляд , де а і b натуральні числа (Natural number) називають звичайним дробом - Fractions.
  2.     Які числа можуть стояти у чисельнику і знаменнику? Натуральні числа (Natural number)
  3.     Що показує чисельник? Чисельник (Numerator) дробу, він показує, скільки взято рівних частин одиниці (цілого).
  4.     Що показує знаменник? Знаменник (Denominator) дробу, він показує, на скільки рівних частин поділено одиницю (ціле).

 

  1. Рефлексія

Завдання для домашньої роботи. Опрацювати п.33, виконати №1066, 1077.

Рефлексія «Будівельні ліси» (“Scaffolding”)


Додатки.

Завдання. Записати дробом запропоновані числа.

Дві п’ятих

 

Одна сьома

 

Four ninth

 

Тридцять сім сотих

 

One twentieth

 

Три eighth

 

Завдання. Записати дробом запропоновані числа.

Дві п’ятих

 

Одна сьома

 

Four ninth

 

Тридцять сім сотих

 

One twentieth

 

Три eighth

 

 

 

 

Завдання. На полі для гри в «Морський бій» розміром 10x10 клітинок поставили корабель прямокутної форми розміром 1 x 3 клітинки. Чи можна, зробивши 33 постріли, гарантовано в нього влучити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scaffolding. Будівельні ліси.

Scaffolding. Будівельні ліси.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

 

 

Scaffolding. Будівельні ліси.

Scaffolding. Будівельні ліси.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

 

 

Scaffolding. Будівельні ліси.

Scaffolding. Будівельні ліси.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці.

Describe in your own words what you have learned.

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку