Розробка уроку з елементами впровадження CLIL-технолгії. Білінгварний урок ("часткове занурення" - поступовий перехід до викладання окремих уроків з математики англійською мовою).
Дейманівська філія Пирятинського ліцею №4 Пирятинської міської ради
План-конспект
CLIL-уроку з математики
на тему
«Звичайні дроби»
Вчитель алгебри і геометрії
Коваленко Юлія Владиславівна
9 клас
Дата: 27 січня 2024
Тема. Звичайні дроби.
Мета: сформувати поняття про звичайні дроби; вміння розв'язувати завдання на знаходження дробу від числа та знаходження числа за значенням його дробу; сприяти формуванню пізнавального інтересу; формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, формулювати математичні твердження; продовжувати формувати вміння називати порядкові і кількісні числівники на англійській мові; ввести поняття «дріб», «чисельник», «знаменник» на англійській мові; виховувати дисциплінованість, позитивне ставлення до знань.
Очікувані результати: учні вміють розв'язувати завдання на знаходження дробу від числа та знаходження числа за значенням його дробу, учні називають числа і дії з числами на англійській мові.
Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Хід уроку
Create a word list (time limit). Створення списку слів з теми з лімітом часу (3-5 хвилин).
Учні самостійно створюють список незнайомих (складних) слів з теми на уроці, попередньо опрацювавши параграф вдома.
Розповідь вчителя. Звичайні дроби та дії з ними широко використовуються в промисловості: для приготування кулінарних страв, для виготовлення сплавів у чорній і кольоровій металургії, для виготовлення ліків у фармакології. Досліджуючи питання "Які фактори впливають на здоров'я людини" потрібен точний запис даних, а це можна зробити лише завдяки дробовим числам.
Дроби використовуються в рецептах наших бабусь. На уроках української мови ми часто користуємося числівниками: половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4), півтора (карбованця, відра), півтори (тисячі), півтораста. Давайте уявимо, що яблуко – це наша Земля. Розріжемо його на частинки і побачимо, що 3/4 – покрито водою, 1/4 – суша, 1/8 – поверхня Землі на якій можна жити, 1/8 - пустелі, гори, ліси, 3/32 – місця, де можуть жити люди, 1/32 – поля, де вирощують врожай. І знову дані, записані дробами.
Ми дослідили на скільки дроби є важливі для нас. Вони використовуються в промисловості, медицині, сільському господарстві, музиці, побуті. Звичайні дроби - невід'ємна частина в житті людини, тому цю тему слід вчити всім дуже ретельно.
Число яке має вигляд , де а і b натуральні числа (Natural number) називають звичайним дробом (Fractions).
Число b – знаменник (Denominator) дробу, він показує, на скільки рівних частин поділено одиницю (ціле).
Число а – чисельник (Numerator) дробу, він показує, скільки взято рівних частин одиниці (цілого).
Ціле Половина Третина Чверть
Один Одна друга Одна третя Одна четверта
One One second One third One fourth
Завдання. Записати дробом запропоновані числа.
Завдання. Записати дробом, яку частину фігури зафарбовано.
Завдання. У день народження Дарини пиріг поділили на 8 рівних шматочків, 2 з яких з'їли дорослі, а 5 — діти. Яку частину пирога з'їли дорослі, а яку — діти?
________ ________
Завдання. Яку частину відстані він подолає за 1 год? За 2 год? За 5 год?
Назви по англійськи шукані дроби.
One sixth
Two sixth
________ ________ ________ Five sixth
Завдання. На полі для гри в «Морський бій» розміром 10x10 клітинок поставили корабель прямокутної форми розміром 1 x 3 клітинки. Чи можна, зробивши 33 постріли, гарантовано в нього влучити?
|
|
1 |
|
|
4 |
|
|
10 |
|
|
2 |
|
|
5 |
|
|
11 |
|
|
3 |
|
|
6 |
|
|
12 |
|
|
19 |
|
|
7 |
|
|
13 |
|
|
20 |
|
|
8 |
|
|
14 |
|
|
21 |
|
|
9 |
|
|
15 |
|
|
22 |
|
|
27 |
|
|
16 |
|
|
23 |
|
|
28 |
|
|
17 |
|
|
24 |
|
|
29 |
|
|
18 |
|
|
25 |
|
|
30 |
|
|
32 |
|
|
26 |
|
|
31 |
|
|
33 |
|
Відповідь. Так.
Завдання для домашньої роботи. Опрацювати п.33, виконати №1066, 1077.
Рефлексія «Будівельні ліси» (“Scaffolding”)
Додатки.
Завдання. Записати дробом запропоновані числа. |
|
Дві п’ятих |
|
Одна сьома |
|
Four ninth |
|
Тридцять сім сотих |
|
One twentieth |
|
Три eighth |
|
Завдання. Записати дробом запропоновані числа. |
|
Дві п’ятих |
|
Одна сьома |
|
Four ninth |
|
Тридцять сім сотих |
|
One twentieth |
|
Три eighth |
|
Завдання. На полі для гри в «Морський бій» розміром 10x10 клітинок поставили корабель прямокутної форми розміром 1 x 3 клітинки. Чи можна, зробивши 33 постріли, гарантовано в нього влучити?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
|
|
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
|
|
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Scaffolding. Будівельні ліси. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
Опиши своїми словами про що ти дізнався на уроці. Describe in your own words what you have learned. |
|
|