Урок математики "Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10."

Про матеріал
Мета уроку ознайомити учнів з правилом множення і ділення числа на 10, з ознакою подільності числа на 10; удоско¬налювати вміння знаходити частину від числа, розв'язувати задачі, складати задачу за даними таблиці; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність при роботі з зошитом.
Перегляд файлу

Тема. Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10.

Мета: ознайомити учнів з правилом множення і ділення числа на 10, з ознакою подільності числа на 10; удоско­налювати вміння знаходити частину від числа, розв'язувати задачі, складати задачу за даними таблиці; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність при роботі з зошитом.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, кольорові цеглинки LEGO, підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал, дошка для гри у шахи.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Очікувані результати: учень/учениця

  •          знає правило множення і ділення числа на 10;
  •          використовує ознаку подільності числа на 10;
  •          вміє знаходити частину від числа;
  •          розв'язує задачі;
  •          складає задачу за даними таблиці;
  •          застосовує обчислювальні навички;
  •          проявляє охайність при роботі з зошитом.

Хід уроку

  1.        Організація класу до уроку

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Демонстрація навчальної презентації.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Розшифруйте анаграму. МАРЯРОК (ЯРМАРОК)

  •          Куди відправимося сьогодні?
  •          Що таке ярмарок?(це торг, який улаштовують регулярно в певну пору рок в певному місці для продажу й купівлі товару)

— Сьогодні в нас ярмарок, але не звичайний, а математичний.

Нас чекає багато цікавого. Ми будемо знаходити частину від чисел, складемо і вивчимо таблички ділення і множення на 10, ознайомимося з правилом множення і ділення числа на 10, з ознакою подільності числа на 10; удосконалимо уміння розв’язувати приклади і задачі, повторимо геометричний матеріал.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Усний рахунок

  •          На ярмарку кожен щось купує і продає, тому нам потрібно вміти здійснювати різні обчислення.
  1.              Гра «Чарівна куля» (опитування табличок множення і ділення)
  2.              Гра «Допоможи покупцям зібрати розсипані яблука до кошиків» (на кошиках цифри 8 і 9, на яблуках відповіді таблиць на 8 і 9)
  3.              Гра «Знайди ділене» (презентація)
  4.              Робота в зошиті

Каліграфічна хвилинка.

  •          Біля крамниці ми знайшли гаманець.
  •          Які купюри в ньому?(50 і 20грн). Де ж господар?
  •          Що можете сказати про числа 20 і 50, які вони? (парні, двоцифрові, круглі, діляться на 2 і 5)
  •      Запис чисел 20 і 50

Математичний диктант

● множник 9 і 2. Обчисли добуток.

● перший множник 9, добуток 27. Чому дорівнює другий множник?

●різницю чисел 15 і 10 помножити на 5

● знайди частку чисел 36 і 9

● ділене 54, дільник 9. Знайдіть частку.

● число 8 збільшити у 3 рази

● число 72 зменшити у 9 разів

● у скільки разів 45 більше за 9?

 

  1.         Вивчення нового матеріалу
  1. Площа ярмарку

Площа ярмарку нагадує геометричну фігуру. Яку? (прямокутник). Діти в парах чи групах знаходять периметри даних прямокутників і здійснюють взаємоперевірку.

  1. Крамниця «Паляниця»

Ярмарок багатий на пухкі паляниці, солодкі пироги і солодощі. №400, шукаємо частини числа 36

  1.      Складання таблиці множення і ділення на 10 (с. 70, № 401).
  •       Які вирази на множення склали із прикладів на додавання числа 10?
  •       Продовжте складати таблицю множення числа 10.
  •       Які частки склали із добутків?
  •       Продовжте складати таблицю ділення на 10.
  1.       Ознайомлення із правилом раціонального множення і ділення на 10.
  •      Яку властивість можна застосувати до випадків множення і ділення числа на 10? (Щоб помно­жити число на 10, достатньо до нього праворуч приписати один нуль. Щоб поділити число на 10, до­статньо від нього праворуч відкинути один нуль.)

Ознайомлення учнів із правилом множення і ділення числа на 10, ознакою подільності на 10

  1. Гра «Цікаві перегони з ЛЕГО»

Приклади на закріплення  таблиць множення і ділення на 10.

  1. Забава «Ярмаркова жердина»

Найулюбленіша забава на ярмарку- жердина з призом. (№402, розв’язати приклади і скласти ЛЕГОвежу за ключем)

  1. Турнір з шашок на ярмарку.

Цікаві факти про шашки

  •       Ігри, подібні до шашкової, існували ще 1600 року до нашої ери у Стародавньому Єгипті.
  •       Уміння гри в шашки було важливою складовою лицарського виховання.
  •       За давньогрецькою легендою, гру в шашки придумав бог Гермес. За іншою версією, шашки вина­йшли під час осади Трої, яка тривала 10 років.
  •           Для якої гри використовують таку дошку?
  •           Як швидко обчислити кількість клітинок на цій дошці?

(8-8 = 64.)

  •           Чим відрізняється дошка для міжнародної гри в шашки?

Розгляньте малюнок у підручнику (с. 71, № 404).

  •           Скільки клітинок на кожній стороні дошки? (10.)
  •           Обчисліть кількість клітинок на цій дошці дією множення.

(10*10=100.)

  •           Скільки темних і скільки світлих клітинок на цій дошці?

(по 50.)

 

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Математичні вареники

1) Колективне розв'язування задач № 405,406.

  •       Що відомо про ціну ручки?
  •       Якою дією знайдемо ціну ручки? (90 :10 = 9.)
  •       Скільки всього гривень коштують пенал і ручка? (90 + 9 = 99.)
  •       Скільки гривень коштує один бублик? (7 гривень.)
  •       Скільки гривень коштують 10 таких бубликів? (7 грн -10= 70 грн.)

2) Складання задачі за даними таблиці (с. 71, № 407).

  •       Який товар купували? (Йогурт і сік.)
  •       Скільки коштує йогурт? (10 грн.) Сік? (6 грн.)
  •       Скільки стаканчиків йогурту купили? (3.) Скільки паків соку купили? (10.)
  •       Яке запитання можна поставити до умови задачі? (Яка вартість усієї покупки?)
  •       Як обчислити вартість трьох стаканчиків йогурту? (10-3 = ЗО.)
  •       Як обчислити вартість 10 паків соку? (6 -10 = 60.)
  •       Складіть вираз для розв’язання задачі. (10•  3 + 6 • 10 = 90.)
  1. Робота в групах.

Розв’язування задач на зведення до одиниці на картках, перевірка.

  1. «Лавка математичних прислів’їв»

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок экрана (137).png

  1. Допомога Оленці. – А хто це так плаче? Це дівчинка Оленка. Це вона загубила гаманець на ярмарку. Не плач. Ми тобі віддамо знахідку.

У Оленки 70 грн. Гра «Чи зможе вона купити…?» якою буде решта.

  1.         Підсумок уроку
  2.         Рефлексія

Сьогодні я дізнався(лася) про...

Було цікаво...

Я повторив(ла)...

Мені було складно...

Тепер я зможу...

  1. Пояснення домашнього завдання (с. 77, №408,409)
  2. Вправа «Емоційна ромашка». Самоаналіз цеглинками LEGO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку