1
Тема. Додавання виду 260 + 370. Порівняння іменованих чисел. Розв’язування задач за коротким записом і схемою.
Вчитель. Чалюк Л. В.
Тема. Додавання виду 260 + 370. Порівняння іменованих чисел. Розв’язування задач за коротким записом і схемою.
Мета. Продовжити роботу над знаходженням значень виразів; розвивати мовлення, навички швидкого рахунку; закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння; виховувати товариськість, старанність.
Обладнання: картки, прислів’я про здоров’я, цікаві вправи, правила додавання і віднімання, таблиця "Міри маси".
Хід уроку
І. Організація класу.
Друзі мої! Я дуже рада
Зайти у ваш привітний клас.
Для мене вже винагорода
Уважні очі усіх вас.
Я знаю: в класі кожен геній,
Та щоб талант у вас не згас,
Працюйте! – скаже кожен вчений,
Робіть цікавим навчання час.
Психологічне налаштування
- Візьміться за руки, посміхніться один одному і передайте тепло своїх сердець своїм друзям. Відчуйте підтримку, єдність і товариськість.
З давніх-давен український народ вважав найголовнішою цінністю в житті – здоров’я. Ще й досі люди, вітаючись і прощаючись кажуть: «Здоровенькі були», « Дай ,Боже, здоров’я», «Доброго вам здоров’я», «Бувайте здорові», «Йдіть здорові».
- Як розумієте вислів «Здоровий спосіб життя»?
Наш девіз.
Я здоров’я бережу – сам собі допоможу (разом)
ІІ. Мотивація та актуалізація опорних знань.
Звичайне яблуко, що з гілки впало,
Ньютона, бачте, сильно здивувало.
І він відкрив закон тяжіння.
Це знамените відкриття зробило
У науці справжнє потрясіння.
Хто б міг подумати , що про земне тяжіння
Людство дізнається через звичайнісіньке падіння.
Отож, і ви запам’ятайте,
Що відкриття можливі і в наш час.
В звичайному побачить незвичайне
Могли і ви багато раз.
- Чи є бажання зробити відкриття?
Де є бажання – знайдеться і шлях.
(На партах лежать яблучка, на яких ви будете виставляти + за свої правильні відповіді.)
ІІІ. Актуалізація знань.
Перший крок до відкриття – це увага і зосередженість.
1.Математична розминка.
- Повторіть правила додавання і віднімання (на дошці).
- Тож перевіримо рівень вашого інтелекту, виконавши завдання.
А)Гра «Встанови відповідність» вирази на сніжинках(з коментуванням)
480 – 340 400 790 - 320 560
600 - 80 290 900 - 400 470
120 + 140 140 340 + 220 500
470-70 520 730 - 700 260
160 + 130 260 760- 500 30
Б) Гра «Яблучко».
- Розташуйте числа ( значення виразів )в порядку зростання за крапочками.
- Що ви можете сказати про ці числа?
- Які правила додавання і віднімання круглих чисел ви застосовували?
Висновок. Ви зробили впевнено крок до відкриття . Будьте уважними та старанними.
Бесіда.
- До яких хвороб схильні люди в зимовий період? ( ангіна, нежить, грип, совід, застуда, запалення легень)
- Які шляхи боротьби з застудою? ( вологе прибирання, свіже повітря, чаї, пігулки)
Сміх – не тільки відмінний засіб боротьби з хворобами, але й запорука доброго настрою та довголіття.
Здоров’язберігаючий аспект «Сеанс сміхотерапії».
(Вчитель підкидає кульку – всі посміхаються, як тільки потрапляє кулька до рук вчителя – наступає тиша(4 рази).
2. Інтелектуальна розминка . Робота в парах.
Повідомлення.
У давнину люди помітили, що все в природі відбувається циклічно: одна пора року змінює іншу, на зміну ранку приходить день, а день змінюється ніччю. За допомогою цих спостережень люди зробили багато відкриттів : одне з низ – це годинник. Перший механічний годинник було створено у 14 столітті. В ньому не було ані стрілок, ані циферблата. Щогодини в ньому дзвонив дзвін.
- Скільки століть назад відбулося це відкриття?(7століть)
Сучасні годинники різноманітні. Зверніть увагу на цей годинник. У ньому прихована закономірність.
Працюючи в парах, поділіть циферблат на 6 рівних частин, щоб сума окремих груп чисел утворювала закономірність.
Висновок. Знаходячи суму двох чисел, ви дізналися, що вона 13. Молодці.
3. Каліграфічна хвилинка.
- Запишіть каліграфічно число 13.
- Які дві цифри ви використовували при написанні цього числа.
- Утворіть трицифрові числа, використовуючи ці цифри.
(311,133,331,131,313)
- Запишіть їх.
4. Математичний диктант(картки з числами і прислів’ями на партах)
- Про здоров’я народ склав багато прислів’їв. Ви їх почуєте, якщо виконаєте завдання.
- Збільш на 130 кожне число таблиці №90,с.17
160 |
540 |
440 |
750 |
620 |
230 |
740 |
340 |
Висновок. Запишіть числа у порядку спадання.
- Яка закономірність їх об’єднує?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Відомий математик, фізик, інженер Архімед, зробивши одне із своїх відкриттів, вигукнув слово. Яке саме, ви дізнаєтесь, виконавши завдання.
1.Робота з підручником с.18,№95(усно)
а)Гра "Розсипанка"(картки на дошці)
1ц, 1кг, 1т, 1г.
(1г,1кг,1ц,1т)
б)Гра "Віднови запис"(картки на партах). Робота в парах.
1т= кг 1т= ц
1кг= г 1ц= кг
в) Самостійна робота с.19№97(самоперевірка на екрані)
- Порівняй. Виконавши завдання, прочитаєте слово.
5т 5ц 1кг 500кг 1ц30кг 150кг
1т 300кг 1000г 1кг 1т 350кг
ка ев ри
Еврика, вигукнув Архимед. Еврика - означає винайшов, знайшов, відкрив. Зараз дуже часто використовується це слово, коли хочуть повідомити, що дізналися про щось нове.
Висновок. Молодці. Ви виконали завдання
v. Вивчення нового матеріалу
Другим кроком до відкриття - є пізнання всього нового. Спостережливість і мислення стануть у пригоді.
1.Оголошення теми і мети.
- З якими числами ми працюємо?(трицифровими)
- Давайте спробуємо сформулювати тему уроку(....
2.Пояснення нового матеріалу.
- Є проблема – вірус. Вірус зіпсував вам завдання. Спробуйте відновити запис, позбавитись вірусу і пояснити розв'язання.
260 + 370 =
200+60+300+70=
260+370=200+60+300+70=500+130=
Висновок. Сотні додаємо до сотень, десятки - до десятків. Знайдені суми додаю.
Ми виконали завдання і вірус подолали
Ф-ка сприяє зміцненню вашого здоров'я. Жоден вірус не потурбує, якщо вести здоровий спосіб життя. (Здоров'язбережувальний аспект)
Ф-ку
3. Робота з підручником. с.18,№92(на дошці перші 3 записуємо з поясненням, а слідуючі - коментуючі з місця )
270+380
190+90
550+370
70+260
480+350
620+380
Висновок. Сотні додаємо до сотень, десятки - до десятків. Знайдені суми додаю.
4. Пояснення другого способу знаходження суми чисел 260 і 370.
260+370=630
26д.+37д.=63д.
VІ. Закріплення вивченого
1.Обчислення виразів. с.18,№94 (Коментоване письмо)
- Обчисли зручним для тебе способом
270+470 150+680-320
530+280 780-530+60
Висновок. - Якими правилами користувалися при відніманні і додаванні трицифрових чисел? (Сотні додаємо до сотень, десятки - до десятків. Знайдені суми додаю.)
Молодці.
Здоров'язбережувальний аспект. Зарядка для очей (відео)
2. Робота над задачами
- Утворіть словосполучення.
Р З Я И А А У
О В' Ж З Д Ч
Третім кроком до відкриття є використання знань на практиці. То ж розв'яжемо з вами задачу.
А) Робота над задачею.с.19 № 98(письм.)
1. Самостійне читання задачі. Читання вголос учнем. Переказ за коротким записом.
У трьох кошиках лежить 70кг яблук. У першому і другому - 50кг яблук, у другому і третьому - 55кг. Скільки кілограмів яблук лежить у кожному кошику.
2 Аналіз.
3.Складання плану.
План
1) Скільки у третьому?
2) Скільки в першому?
3) Скільки в другому?
4.Розв’язання задачі.
1)70-50=20(кг)-у третьому кошику;
2)70-55=15(кг)- у першому кошику;
3)50-15=35(кг)
Відповідь: 20кг, 35кг,15кг.
Б)Розв’язування подібної задачі с. 19 №99(письмово)
1.Читання задачі.
У коробці лежить олівці, ручки та фломастери. Усього - 65штук. Відомо, що олівців і ручок 38 штук, а ручок і фломастерів - 42. Скільки окремо олівців, ручок і фломастерів лежить у коробці?
2.Аналіз.
3.Складання плану.
План
1) Ск. фломастерів у коробці?
2)Ск. олівців?
3) Ск. ручок?
1)65-38=27(шт.)- фломастери;
2)65-42=23(шт.)- олівці;
3)38-23=15(шт.)
Відповідь: 27фломастерів, 23олівці, 15ручок.
Вчитись нелегко буває
Та наука завжди хороша
Кожна в світі людина знає,
Що знання – найлегша, найцінніша ноша.
VІІ. Підсумок уроку
- Над якою темою працювали?
- З чим легко справились?
- Чому протягом уроку ми так часто говорили про яблука? (Джерело вітамінів, було зроблено відкриття)
- А яке відкриття було зроблено яблучком що впало (відкриття про земне тяжіння - детальніше дізнаєтесь в 5 класі)
Рефлексія . Вправа «Вітерець».
Учитель.
Прикрасьте дерево своїми яблучками.
Соковиті яблука на нашому дереві і свіже повітря – це здоров’я.
VІІІ. Домашнє завдання
Бажаючі отримати «Високий рівень», складають подібну до №100 і 101;
Всі інші №100,101
Найактивнішими були ..
Ось і пролунав дзвінок – закінчився вже урок.
За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі.