Розробка містить конспект уроку, додаткові матеріали (таблиця, картки, малюнки)
Урок складений відповідно до програми 2016року за підручником Природознавство 4 клас авт.Гільберг Т.Г., Сак Т.В.
Природознавство 4 клас
(2019-2020 н.р.)
Тема : Материки та океани. Робота з картою.
Мета : закріпити і розширити знання учнів про материки і океани, їх розміщення на карті півкуль та на глобусі, вчити учнів користуватися картою; формувати вміння практично позначати «материки» й «океани» на контурній карті;
розвивати вміння порівнювати, аналізувати й узагальнювати отриману інформацію, розвивати просторові уявлення,розширяти кругозір, удосконалювати уміння працювати в групах; розвивати мовлення, мислення;
виховувати взаємоповагу, інтерес до географічних знань, бажання охороняти нашу планету.
Обладнання: фізична карта півкуль, пазли-материки, глобус, завдання для груп.
Розум людський має три ключі,
які все відчиняють:знання,думка,уява —
все у цьому. (В.Гюго)
ХІД УРОКУ
І . Фенологічні спостереження
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
(«Населення Землі»)
ІІІ. Актуалізація опорних знань .
Легенда про створення світу
Спочатку бог створив небо і землю, потім світло. Світло назвав «день» , а темряву-«ніч» . Другого дня Бог створив твердь серед води і назвав землею,а воду -- морем. На землі виросла трава, злаки , що давали плоди і насіння,і дерева…
IV. Пояснення нового матеріалу .
Учені картографи створили карту зобразивши на ній землю у вигляді півкуль західної та східної. Крайня точка північ та південь -- полюси . Щє зображення поділяють на південну та північну півкулі відповідно до екватору. Його протяжність становить близько 40000 км .Більша частина території на карті позначена синім кольором – це океани.
Оскільки поверхня землі нерівна, то деякі ділянки суші височіють над рівнем океану. Ці величезні ділянки суші називають материками – суходолом,континентом.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ: Материки з усіх боків омиваються водами океанів.
Робота в групах. (6 груп. Кожна група має скласти пазл, впізнати утворений материк за контуром. Дослідити його , користуючись атласом. Заповнити таблицю. Обрати спікера , що буде відповідати. ) Доповнюють матеріал підготовлені учні .
V. Робота з контурною картою.
- Розгляньте контурну карту.
- На якому материку розташована наша держава?
- У якій півкулі ?
- Материк Євразія ділиться на дві частини світу -- Європу та Азію. Умовний кордон проходить по Уральських горах.
- Підпишіть назву нашого материка( чорною ручкою друкованими буквами), інших материків.
VI. Заключна частина.
Домашнє завдання. (обов’язковий мінімум с. 43-47, Контурна карта; додаткова інформація про материки та океани https://www.youtube.com/watch?v=JSUydFx7DOg )
Матеріали