1
Урок природознавства
Тема : Материки Землі
Мета:
Обладнання: фізична карта півкуль, пазли –материки , глобус, фізична карта України, завдання для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.
Усі учні поділені на команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія» « Антарктида»
Хід уроку:
І. Організація класу
Клас у мене -4,
Він мене не підведе,
В мене друзів є багато
Ми працюємо завзято.
ІІ. Повідомлення тами і завдань уроку.
Вітер весело вітрила надуває,
Корабель швидкість набирає,
Попереду земля…..
- Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли зайдете в порт
« Дешифрувальники»
2. – А от тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтеся, коли виконаєте вправу «Дешифрувальник»
Р |
А |
М |
Ш |
Т |
И |
К |
Е |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Зашифроване слово:
3 2 5 8 1 6 7 6
МАТЕРИКИ
3.Робота за логічно – опорною схемою
Порт « Картографічний»
4. Проблемне запитання
- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?
Метод « Займи позицію»
(У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис і зайняти позицію, тобто визначитись , що означає слово « острів» без попереднього ознайомлення)
Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3
5. Робота з картою
- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія)
- Що ж тоді , на вашу думку буде називатися напис під номером 1? ( це півострови)
- Знайдіть півострови на карті
( Кримський, Аравійський)
Історія виникнення материків
Вчені припускають ,що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.
.
Мандруємо , не виходячи з дому
- На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови - все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту т трішки фантазії.
А ще потрібно знати усе про ці материки.
Метод « Мозаїка» Гра « Мандрівники»
Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.
Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.
Домашні групи отримують уявні валізи із цікавою інформацією про материк, куди вони відправляються мандрувати.
1 ГРУПА 2 ГРУПА
3 ГРУПА 4 ГРУПА
6 ГРУПА
5 ГРУПА
Обмін інформацією з іншими групами.
( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою)
ПОРТ « Фізкультхвилинка»
Діти виконують під музичний супровід «Матроси»
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Порт « Загадка»
Там міднії гори.
А річка тече,
Широченна , як море. ( Південна Америка)
Незвичайна ця …. ( Австралія)
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк – улюблениця сонця
Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)
Випадково –
Той світ , що називають
Новим. ( Північна Америка)
все навкруги із льоду. ( Антарктида)
Мандрували ми успішно,
Знаєм всі материки
Сигнал «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.
Просять вашої допомоги.
З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.
Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»
На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.
Назви речей |
Назва материка |
Ми знаємо |
парасолька |
Південна Америка |
Найвологіший материк |
валянки |
Антарктида |
Найхолодніший материк |
літак |
Євразія |
Найбільший материк |
воду |
Австралія |
Найсухіший материк |
панаму |
Африка |
Найжаркіший материк |
7. Робота з картою. Гра « Показуха»
Перед картою, повернувшись спиною до неї, на стілець сідає один із учнів або вчитель Вчитель показує на карті певний материк, океан, умовні лінії і т. і. Учні класу характеризують показане вчителем, але не називають його. Той, хто сидить на стільці, має назвати цей об’єкт.
ІV. Рефлексія
- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?
- На яких материках ми побували?
- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?
- Від чого це залежить?
- А тепер визначіть свій настрій.
В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.
Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.
V. Підсумок уроку
Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!
Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)
Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті знань.