Я досліджую світ
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Я досліджую світ» для 4 класу
(автори Т. Єресько, О. Безкоровайна)
7 годин на тиждень
ІІ семестр
№з/п |
Тема уроку
|
Дата |
|
Планета людей |
|||
109 |
Форма Землі. |
С. 4, з.-2 |
|
110 |
Модель Землі. Глобус. Практична робота. Виготовлення моделі Землі. |
С. 5 |
|
111 |
Визначаю полюси і півкулі Землі. Західна та Східна півкулі. |
6-7,З.-3 |
|
112 |
Поняття про атмосферу. Будова атмосфери. |
8-9,з.-4 |
|
113 |
Утворення форми рельєфу. Рівнини. Робота з картою. |
10-11,з.-5 |
|
114 |
Земля і Місяць. Місяць – супутник Землі. |
12-13 |
|
115 |
Фази Місяця. |
14-15,з-6 |
|
116 |
Вивчаю материки. Назви материків. Робота з контурною картою. Твір-розповідь за картою. |
16-17,з.-7 |
|
117 |
Наш материк- Євразія. Євразія – найбільший материк світу. Рекорди материка. |
18-19,з-8 |
|
118 |
Знайомлюся з Європою. Мальовничі місця України. |
20-21 |
|
119 |
Знайомлюся з європейцями. Особливості українців. Розповідь про Україну. |
22-23,з-9 |
|
120 |
Подорожую Азією. Країни Азії. Розповідь з світлинами. |
24-25,з-10 |
|
121 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії. Арктичні пустелі, тундра, тайга. |
26-27 |
|
122 |
Робота з текстом. Виконання виробу у зазначеній послідовності дій за зразком «підставка під олівці» |
|
|
123 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії. Степи, пустелі, екваторіальні ліси(джунглі). |
28-29,з-11 |
|
124 |
Виготовлення черепахи в техніці оригамі. |
|
|
125 |
Подорожую Африкою. Пустелі Африки. |
30-31,з-12 |
|
126 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Африки. Бархани, савани Африки. |
32-33 З.-13 |
|
127 |
Тваринний світ Африки. Комахи Африки. |
|
|
128 |
Подорожую Антарктидою. Розповідь про материк. Антарктида - материк науки. |
34-35,з-14 |
|
129 |
Знайомлюся з Північною Америкою. Природні явища материка. |
36-37,з-15 |
|
130 |
Над Амазонкою і на Вогняній землі. Рекорди Південної Америки. |
С. 38
|
|
131 |
Над Амазонкою і на Вогняній землі. Країни Південної Америки. |
С. 39, з-16 |
|
132 |
У країну кенгуру. Найменший за площею материк – Австралія. |
С. 40-41, з-17
|
|
133 |
У країні кенгуру. Дивовижний світ Австралії. Дивовижні місця Австралії. |
|
|
134 |
Застосовую знання про планету людей |
С.42-43 |
|
135 |
Діагностувальна робота. |
|
|
136 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
137 |
Що таке клімат? Основні характеристики клімату. |
С. 44-45 |
|
138 |
Що впливає на клімат? На що впливає клімат місцевості? |
|
|
139 |
Кліматичні пояси. Кліматичний пояс України. |
С. 46-47, з-18 |
|
140 |
Кліматичні характеристики основних поясів. Складання доповіді. |
|
|
141 |
Екваторіальний кліматичний пояс. Особливості зони екваторіального кліматичного поясу. |
48-49 З-19 |
|
142 |
Виготовлення листя екваторіального лісу. |
|
|
143 |
Рослинний світ екваторіального кліматичного поясу. Особливості рослинного світу вологих екваторіальних лісів. |
50-51 З-20 |
|
144 |
Тваринний світ екваторіального кліматичного поясу. Різноманітність тваринного світу. |
52-53 З-21 |
|
145 |
Тваринний світ екваторіального кліматичного поясу. Різноманітність тваринного світу. |
|
|
146 |
Тропічний кліматичний пояс. Робота з картою. |
54-55 З-22 |
|
147 |
Континентальний та морський клімат. Зони пустель та напівпустель. Планування подорожі. |
|
|
148 |
Рослинний світ тропічного поясу. Пристосування рослин в тропічному кліматичному поясі. |
56-57 З-23 |
|
149 |
Виготовлення кактуса. |
|
|
150 |
Тваринний світ тропічного поясу. Пристосування тварин до життя в тропіках. |
58-59 З-24 |
|
151 |
Різноманітність тваринного світу тропічного поясу. Тварини-рекордсмени. |
|
|
152 |
Помірний кліматичний пояс. Морський та континентальний клімат. |
60-61 З-25 |
|
153 |
Рослинний світ помірного поясу. Представники мішаного лісу, степу, тайги. |
62-63 З-26 |
|
154 |
Рослинний світ помірного поясу. Представники рослинного світу. |
|
|
155 |
Тваринний світ помірного поясу. |
64-65 З-27 |
|
156 |
Різноманітність тваринного світу помірного поясу. |
|
|
157 |
Арктичний кліматичний пояс. Ознаки арктичного кліматичного поясу. |
66-67 З-28 |
|
158 |
Арктичний кліматичний пояс. Одяг для арктичної подорожі. |
|
|
159 |
Рослинний світ арктичного поясу. Арктична пустеля. |
68-69 З-29 |
|
160 |
Рослинний світ Арктики. Малюнок Арктики. |
|
|
161 |
Тваринний світ арктичного поясу. Птахи Арктики. |
70-71 З-30 |
|
162 |
Тваринний світ Арктики. Пристосування птахів до суворих умов Арктики. Мешканці Арктики. |
|
|
163 |
Антарктичний кліматичний пояс. Айсберг. Антарктида – материк учених. |
72-73 З-31 |
|
164 |
Рослинний світ антарктичного поясу. |
74-75 З-32 |
|
165 |
Небагатий рослинний світ Антарктики. |
|
|
166 |
Тваринний світ антарктичного поясу. Мігруючі тварини Антарктики. |
76-77 З-33 |
|
167 |
Виготовлення пінгвіна - підставку під олівці. |
|
|
168 |
Застосовую знання про кліматичні пояси.
|
78-79 |
|
169 |
Діагностувальна робота.
|
|
|
170 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
171 |
Вивчаю природні стихійні лиха. Водні, земні, атмосферні природні лиха. |
80-81 З-34 |
|
172 |
Природні стихійні лиха. Водні, земні, атмосферні природні лиха. |
|
|
173 |
Засуха. Її наслідки. Регіони України, де можливі засухи. |
82-83 З-35 |
|
174 |
Боротьба із засухою. Робота з картою. |
|
|
175 |
Град. Його наслідки. |
84-85 З-36 |
|
176 |
Град. Характеристика дощу та граду. |
|
|
177 |
Снігові замети. Їх наслідки. |
86-87 З-37 |
|
178 |
Хуртовина. Щоб не потрапити в біду (рекомендації). |
|
|
179 |
Селі. Їх наслідки. Причини виникнення селю. Безпека при селях. |
88-89 З-38 |
|
180 |
Селі. Безпека при селях. |
|
|
181 |
Землетрус. Його наслідки. |
90-91 З-39 |
|
182 |
Цунамі. Катастрофічні наслідки землетрусів. Розповідь «Наслідки землетрусу» |
|
|
183 |
Повінь. Наслідки повені. |
92-93 З-40 |
|
184 |
Повінь. Повені нашої місцевості. |
|
|
185 |
Буря. Ураган. |
94-95 З-41 |
|
186 |
Яким буває вітер? Правила поводження під час небезпечних вітрових явищ. |
|
|
187 |
Застосовую знання про стихійні лиха. |
96-97 |
|
188 |
Застосовую знання про стихійні лиха. Мініпроєкт «Стихійні лиха в історії людства». |
|
|
189 |
Діагностувальна робота. |
|
|
190 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
191 |
Визначаю сторони горизонту. Горизонт. Лінія горизонту. |
98-99 З-42 |
|
192 |
Визначаю сторони горизонту. Основні та проміжні сторони горизонту. |
|
|
193 |
Вчуся орієнтуватися на місцевості. |
100-101 З-43 |
|
194 |
Різні способи орієнтування на місцевості. Розповідь за малюнком. |
|
|
195 |
Як працює компас? Будова компасу. |
102-103 З-44 |
|
196 |
Що таке магніт? Властивості магніту. Проведення дослідів. |
|
|
197 |
Навіщо потрібні плани? План місцевості. |
104-105 З-45 |
|
198 |
Умовні позначки на плані місцевості. Креслення плану місцевості за описом. |
|
|
199 |
Як зображують масштаб? Числовий та іменований масштаб. |
106-107 З-46 |
|
200 |
Масштаб. Числовий та іменований масштаб.
|
|
|
201 |
Україна на карті світу. Визначення протяжності кордонів. |
108-109 З-47 |
|
202 |
Робота з картою. |
|
|
203 |
Визначаю форми рельєфу України. Низовини, височини, плоскогір’я, гори. |
110-111 З-48 |
|
204 |
Робота з картою.
|
|
|
205 |
Вивчаю український степ. Природні зони України. |
112-113 З-49 |
|
206 |
Природні зони України. Робота з діаграмами.
|
|
|
207 |
Рослинний і тваринний світ степів. Чорноземи. |
114-115 З-50 |
|
208 |
Рослинний і тваринний світ степів. Герби областей степової зони. |
|
|
209 |
Досліджую зону мішаних лісів. Полісся. |
116-117 З-51 |
|
210 |
Тваринний світ Полісся. Розповідь за схемою. |
|
|
211 |
Знайомлюся з лісостепом. |
118-119 З-52 |
|
212 |
Рослинний і тваринний світ лісостепу. Заповідники.
|
|
|
213 |
Вивчаю українські гори. Кримські гори. Карпати. |
120-121 З-53 |
|
214 |
Робота з картою. Порівняння Карпат та Кримських гір.
|
|
|
215 |
Заповідні території України. Заповідник. |
122-123 З-54 |
|
216 |
Біосферний заповідник «Асканія-Нова». Складання повідомлень. |
|
|
217 |
Охороняю тваринний і рослинний світ. |
124-125
|
|
218 |
Червона книга. Кольори сторінок Червоної книги. |
|
|
219 |
Зберігаю ґрунти, водойми, ліси, земні надра. Екологічні ланцюги у природі. |
126-127 З-55 |
|
220 |
Дослідження. Розв’язування екологічних задач. |
|
|
221 |
Застосовую знання про Україну. Гра «Україна – моя Батьківщина» |
128-129 |
|
222 |
Діагностувальна робота. |
|
|
223 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
|
224 |
Сонце. Яке воно? Розповідь про Сонце. |
130-131 З-56 |
|
225 |
Вплив Сонця на життя об’єктів живої природи.
|
|
|
226 |
Вивчаю Сонячну систему. Планети Сонячної системи. |
132-133 З-57 |
|
227 |
Виготовлення моделі Сонячної системи. Розв’язування космічних задач. |
|
|
228 |
Знайомлюся з планетами земної групи. |
134-135
|
|
229 |
Особливості планет.
|
|
|
230 |
Знайомлюся з планетами неземної групи. |
136-137 З-58 |
|
231 |
Планети неземної групи.
|
|
|
232 |
Зустрічаю небесних «гостей». Космічні тіла. |
138-139 З-59 |
|
233 |
Космічні тіла. Казка «Як комета космосом подорожувала». Перегляд відео. |
|
|
234 |
Зоряна вишиванка. Сузір’я. |
140-141 З-60 |
|
235 |
Зоряна вишиванка. Лебедина казка.
|
|
|
236 |
Космічне сміття. Що це? |
142-143 З-61 |
|
237 |
Джерела утворення космічного сміття.
|
|
|
238 |
Освоєння ближнього космосу. Види космічних апаратів. Цікаві факти про освоєння космосу. |
14-145 З-62 |
|
239 |
Як стародавні люди уявляли собі Всесвіт? Винаходи та події, які змінили погляди людей про Всесвіт. |
146-147 З-63 |
|
240 |
Знайомлюся з Галактикою. Чумацький Шлях. |
148-149 З-64 |
|
241 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі. |
150-151 |
|
242 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі. |
152-153 |
|
243 |
Діагностувальна робота. |
|
|
244 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
245 |
Підсумок за рік. |
|
|