Урок № 1
Тема уроку «Механічна робота. Одиниці роботи.»
Мета уроку:
Обладнання: динамометри, набір тіл
Х І Д У Р О К У:
І. Мотивація навчальної діяльності при вивченні теми.
Прийом діяльності: «Дивую» - презентація проблеми (відеоролик)
ІІ. Мозковий штурм. Асоціативний кущ:
Робота з учнями: визначення розуміння учнями сутності роботи. Класифікація запропонованих видів роботи на побутову, розумову, дозвілля, механічну, та визначення відмінностей та особливостей механічної роботи.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Визначення завдань уроку: складання листка запитань
V. Формування нових знань:
А) Демонстрація дослідів: робота сили тяжіння, робота сили тертя.
Б) Введення понять:
- Механічна робота – фізична величина, яка дорівнює добутку сили та відстані, на якій діяла сила.
- Одиницею механічної роботи є Джоуль. 1Дж= 1Н* 1 м. ( 1 Джоуль – це робота, виконана силою в 1 Н на відстані 1метр, якщо сила діє в напрямку переміщення тіла).
- Механічна робота може мати додатне, від’ємне та нульове значення. Чому? За яких умов?
В) - Робота з підручником: працюючи в парах учні знаходять відповідь на поставлені запитання.
VІ. Формування вміння застосовувати отримані знання:
Задача 1.
По поверхні парти за допомогою динамометра тягнуть горизонтально рівномірно брусок, прикладаючи силу 2 Н. брусок пересувається на відстань 50 см. Яку роботу при цьому виконала сила тертя?
Задача 2.
Тіло падає з висоти 40 м. сила тяжіння при цьому виконала роботу 2 кДж. Яка сила тяжіння діє на тіло?
Задача 3.
Пружина стиснута силою 100 н на 1 см. Яку роботу треба виконати, що стиснути пружину ще на 1 см?
VІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Заповнення листка запитань.
VІІІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів.
Створення тимчасових творчих груп учнів для роботи над проектом «Прості механізми»
.Аналіз домашнього завдання: параграф 26, вправа 26 (4,5,6,7).