Урок "Механічна робота. Одиниці роботи"

Про матеріал
Розробка урока виконана з використанням прийомів технології критичного мислення. Як свідчить досвід роботи, елементи технології можна використовувати на кожному етапі уроку. Вибір прийому залежить від рівня підготовки учнів класу, від типу уроку, від вміння працювати за такими прийомами. Досвід робити свідчить, що використання технології надає багато переваг: учні сперечаються, висловлюють припущення, аналізують, критикують, узагальнюють.
Перегляд файлу

Урок № 1

Тема уроку «Механічна робота. Одиниці роботи.»

Мета уроку:

  • сформувати  предметну компетентність: поняття механічної енергії, визначити її допустимі значення та способи визначення, ввести поняття одиниці механічної роботи, формувати комунікативну, інформаційну компетентність;
  • розвивати вміння застосовувати формулу для визначення механічної роботи та застосовувати її для визначення невідомих фізичних величин, логічне та абстрактне мислення, спостережливість;
  • виховувати відповідальне ставлення до навчання, культуру мовлення , мислення, спілкування, ведення дискусії.

Обладнання: динамометри, набір тіл

 

Х І Д   У Р О К У:

І. Мотивація навчальної діяльності при вивченні теми.

Прийом діяльності: «Дивую» - презентація проблеми (відеоролик)

ІІ. Мозковий штурм. Асоціативний кущ:

 

 

 

Робота з учнями: визначення розуміння учнями сутності роботи. Класифікація запропонованих видів роботи на побутову, розумову, дозвілля, механічну, та визначення відмінностей та особливостей механічної роботи.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Визначення завдань уроку: складання листка запитань

  • В чому сутність суть механічної роботи?
  • Які її особливості? Від чого залежить?
  • А формула для визначення значення?
  • Як застосовувати формулу для визначення механічної роботи при розв’язуванні задач?

V. Формування нових знань:

А) Демонстрація дослідів: робота сили тяжіння, робота сили тертя.

Б) Введення понять:

 - Механічна робота – фізична величина, яка дорівнює добутку сили та відстані, на якій діяла сила.

- Одиницею механічної  роботи є Джоуль. 1Дж=  1Н* 1 м. ( 1 Джоуль – це робота, виконана силою в 1 Н на відстані 1метр, якщо сила діє в напрямку переміщення тіла). 

- Механічна робота може  мати додатне, від’ємне та нульове значення. Чому? За яких умов?

В) - Робота з підручником: працюючи в парах учні знаходять відповідь на поставлені запитання.

VІ. Формування вміння застосовувати отримані знання:

Задача 1.

По поверхні парти за допомогою динамометра тягнуть горизонтально рівномірно брусок, прикладаючи силу 2 Н. брусок пересувається на відстань 50 см. Яку роботу при цьому виконала сила тертя?

Задача 2.

Тіло падає з висоти 40 м. сила тяжіння при цьому виконала роботу 2 кДж. Яка сила тяжіння діє на тіло?

Задача 3.

Пружина стиснута силою 100 н на 1 см. Яку роботу треба виконати, що стиснути пружину ще на 1 см?

 

VІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Заповнення листка запитань.

VІІІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів.

Створення тимчасових творчих груп учнів для роботи над проектом «Прості механізми»                                                          

.Аналіз домашнього завдання:  параграф 26, вправа 26 (4,5,6,7).

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 34.Механічна робота. Одиниці роботи
Додано
20 березня 2021
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку