Тема. Метали у способи Добування MemaaiB
Розширюють уявлення про pi3H0MaHiTHicTb i речовин в про CBiTY. Розвивають застосовувати Ha6YTi знання, проводячи та розрахунки за
Обфунтовують способи як процес. Роблять висновки про вплив на здоровя людини, а також охорону при уроку. того, що ми робимо i чого ми не робимо залежить, чи матиме наступне майбутне.
Обладнання: прилади i для карта УкраТни, i копалини», класи4йкацй
(caMop06Hi), карточки з симвблами
уроку.
I. опорних знань. ( Фронтальне опитування, робота в групах).
I. Охарактеризуйте метали за
2. Чим пояснюеться, що BCi метали добре тепло- i
З .Дайте характеристику зв'язку та i
будови aT0MiB зумовлюе такий тип зв' язку та 1x
6. Чи BCi метали однаково
7. .Як вченим вдалося встановити i розташувати 1x у витиску вальному
Робота в трупах.
ЗавДання I для I-oi групи.
У двох пронумерованих розчини хлоридно; кислоти i хлориду. Як за допомогою металу речовини.
ЗавДання для II-oi групи.
Прожарте дротину в полум'Т в розчин спирту (С“О). спостереження, окиснйк i
ЗавДання 1 для III-oi групи.
У 100 г kPOBi людини в середньому 16,7 г який
0,06г у Fe . знаходиться в людини? Йони яких ще знаходяться людини? в людини потрапляють йони важких
ЗавДання 1 для IV-oi групи. перетворення:
сио -— cuso
си к— сии сио
Робота дошки:
Учень 1. Записати що характеризують
Для двох написати електронний баланс, вказати окисник та
Учень 2. Задача. Визначити можна одержати з 1 т 3aJIi3H0T руди, що 800/0 ферум(111) оксиду.
Завдання 2. робота з карточками (TecT0Bi завдання кожному
Наприклад, BapiaHT 10: 1 .Який з
2
з розчину якоТ метал? а) Zn(NO )
в) А) (S04)3.
II. навчально7
Як•бачимо, метали можна розглядати з точок зору:
1. Як речовини, об'ект вивчення
2. Як елементи, що входять до складу живих
З. Як сировина для виготовлення величезноТ речей, створюе людина.
Але завжди треба пам'ятати, що: (зачитуемо уроку). Особливо, коли будемо розглядати питання знаходження у i способи добування
Записують тему уроку.
-III. Вивчення нового
Метали людина знайшла у дають на питання .Що таке Що таке породи? Що називаеться рудою? (Знання з курсу природознавства, географй).
Що ми робимо? Добуваемо руди чорних i кольорових збагачувальних фабриках збагачуемо Тх. Що не робимо? Не припиняемо хижацького розграбування земних надр. |
на |
Як же копалини i родовища яких |
е на |
YkpafAi, ми зараз попробуемо вияснити.
розглядають колекцй' копалини» i складають схеми.
ЗавДання З для I групи.
Скласти i Карбонати»
ЗавДання З для II групи.
Скласти
ЗавДанняЗ для III групи. i Сульфати».
ЗавДання для IV групи. «Оксиди>>.
Тим часом 4 по одному з групи, працюють з картою УкраТни,
розташовуючи знаки в тих де знаходяться родовища Тх сполук.
виконання p06iT заслуховують учня:
В YkpaiHi близъко 8 тис. родовищ, в яких е понад 90 корисних копалин. Це практично вся сировина для сталого та розвитку За kiJIbkicTk0 i
родовищ корисних копалин наша кратна перше в А за Тх запасами та видобутком - одне з серед кратн CBiTY, .стверджуе MiHicTepcTB0 охорони навколишнього середовища УкраТни.
Що робимо?
— Приймаемо Кодекс про надра.
— Не робимо?
Не достатньо контролюемо, як надра використовуються як нашими, так i користувачами.
ж способи одержання з Тх сполук?
II групи пояснюють i записують
Аси + oz =2Сио
2СИО + сано =2Си + С Н20 +2HL0
карбон е I як BiH може бути у
чадного газу (СО). В той час, як на записують з третя група пояснюе задачу про два факти, робимо висновок: Алкоголь вимивае
З kPOBi.
Що робимо? Позбавляемось поганоТ звички вживати алкоголь.
е i водень, наприклад:
РЬО + РЬ + НО
А також метали crzq +lAl +lCr
2All03 + 3Si + 4Al
4
Але так метали спочатку випалюють, одержуючи оксиди.
Bci метали можна одержати Тх
солей.Цей вивчатимемо на
IV. завдання для вивченого
1. хлорид часто Ферум (III) хлориду
Запропонуйте очищення безводного хлориду. в розплавлену додати або переганяти забруднений хлорид над стружками вакуумом. В залишку буде непрореагований
FeCl + Al = AlCl +
2. Для виробництва манганат. Промисловий cnoci6 його одержання заключаеться у ( МпО ) з Тдким ка.тй (КОН) в реакцй'.
+ «ОН + О 2К„МпОч + 2Н О
V. уроку i домашнього завдання.
5