Урок «Металургія – престиж, інновації та перспективи». STEM – Екскурсія на ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ

Про матеріал

Урок-екскурсія «Металургія – престиж, інновації та перспективи».

STEM – Екскурсія на ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ

Для здобувачі старшого шкільного віку.

Розробка вчителя фізики , інформатики, астрономії та БЖД 2 категорії КЗО «СЗШ № 69» Одновалової Н.В.

Тема уроку: «Металургія – престиж, інновації та перспективи».

Перегляд файлу

          Урок-екскурсія  «Металургія – престиж, інновації та перспективи».
                                                  STEM – Екскурсія на ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ 

 Для  здобувачі старшого шкільного віку.

Розробка вчителя фізики , інформатики, астрономії та БЖД   2 категорії    КЗО  «СЗШ № 69»    Одновалової  Н.В.

Тема уроку:  «Металургія – престиж, інновації та перспективи».

Мета уроку:

       Навчальна  -  поповнення знань, розширення світогляду через

                   взаємодію - спостереження з реальними  об’эктами

                   виробництва,   процесами , явищами;

       Розвивальна – розвивати інтелект в учнів , вміння аналізувати ,   

                   класифікувати, порівнювати ; розвивати увагу, логічне мислення,

                   пам’ять,  уміння бачити проблему; мотивувати їх на здобуття

                   нових знань, умінь та пізнавальних навичок;формувати науковий

                   світогляд , розуміння важливості  і міцного володіння системою

                   знань , вмінь та навичок, необхідних у повсякденному житті,

                   майбутній трудовій діяльності,достатніх для вивчення інших

                   дисциплін  та продовження освіти; формується вміння самостійно

                   орієнтуватися в інформаційному просторі; вчить висловлювати

                   власну думку, що у перспективі буде сприяти зміні ціннісних

                   пріоритетів та світоглядної  позиції у бік науково-орієнтованої

                   освіти.

       Виховна – виховувати  інтерес до вивчення наук природничо- 

                   математичного циклу , інженерії та сучасних інформаційних і

                   телекомунікаційних технологій; виховувати потяг до наукової

                   творчості;виховувати загальнолюдські цінності: національну

                   свідомість, повагу до національної культури, уявлення про

                   предмет, як невд’ємну складову загальнолюдської культури;

                   виховувати позитивні риси характеру: чесність, справедливість,

                   наполегливість, силу волі, культуру думки і поведінки.

Ключові компетентності:

УМІННЯ ВЧИТИСЯ – передбачає формування індивідуального  досвіду участі учня в навчальному процесі, уміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю й самооцінки.

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА компетентність – пов’язана із готовністю вести здоровий спосіб життя у фізичній, соціальній, психічній та духовній сферах.

ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНА (КОМУНІКАТИВНА) КОМПЕТЕНТНІСТЬ – передбачає опанування спілкуванням, здатність цінувати найважливіші досягнення національної, європейської та світової культур.

СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – пов’язана з готовністю робити свідомий вибір, орієнтуватися у проблемах сучасного суспільно-політичного життя; оволодіння етикою громадянських стосунків, навичками соціальної активності; уміння організувати власну трудову та підприємницьку діяльності; оцінювати власні професійні можливості, здатність співвідносити їх з потребами ринку праці.

ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – передбачає оволодіння новими інформаційними технологіями, використовувати джерела   інформації для власного розвитку.

Місце проведення в залежності від варіанту проведення уроку-екскурсії :

  1. віртуальна екскурсія в класі з можливістю подальшого відвідування

виробництва;( 49087, Дніпропетровська обл., м. Дніпро,                                                      Індустріальний район, вул. Софії Ковалевської, буд. 86-А КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ  "СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 69"ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;

Днепропетровск, ул. Винокурова, 4 ИНТЕРПАЙП СТАЛЬ https://www.google.com/maps/d/viewer?t=m&msa=0&source=embed&ie=UTF8&ll=48.49872000000001%2C35.09749899999999&spn=0.009953%2C0.018239&z=15&mid=1A9lRbUkvVgwIlk5eifL-sXQhp68

  1. віртуальна екскурсія в класі без відвідування виробництва (дистанцйна ). 

  ;( 49087, Дніпропетровська обл., м. Дніпро,                                                      Індустріальний район, вул. Софії Ковалевської, буд. 86-А КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ  "СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 69"ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ https://www.google.com/maps/place/Школа+№+69/@48.5190419,35.0535884,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x2f7980058c744b61!8m2!3d48.5190419!4d35.0535884;       

Тип уроку :   комбінований.   
Форма проведення:  урок – екскурсія. 
Наочність  та обладнання: комп’ютерна презентація

Форма організації :   колективно-групове заняття.

Вид  екскурсії: 
- за змістом:   виробнича;   
- за часом: короткочасна;
- за місцем в структурі вивчення розділу або курсу: підсумкова
- за відношенням до навчальної програми:  позапрограмна;

- за обсягом власне предметного змісту теми екскурсії:  багатотемна.

 

Інструктажі з техніки безпеки:

1.Правила поводження в громадських місцях:

- На вулиці і в громадських місцях розмовляти без крику, не шуміти, не заважати іншим людям.

- Виявляти ввічливість до дорослих людей, допомагати маленьким. Бути уважними до людей з обмеженими можливостями.

- Дотримуватися чистоти в громадських місцях – не смітити,  не плюватися, берегти зелені насадження.

- Берегти суспільне і чуже майно.

- Не робити негідних вчинків і оберігати від них друзів. Це означає: не ображати  інших, не брати чужі речі.

Правида дорожнього руху:

1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.

2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному (або підземному) переходу.

3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.

4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.

5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.

6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.

7. При переході через дорогу треба міцно тримати маму (або будь-якого іншого дорослого) за руку.

8. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.

9. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.

10. За містом потрібно йти по узбіччю, назустріч їдучим машинам (тобто по лівій стороні дороги).

Маршрут екскурсії:  http://interpipesteel.biz/excursions/marshrut-ekskursii

Маршрут экскурсииМаршрут экскурсии
1.Початок  екскурсії:

  • прибуття на прохідну;
  • ознайомлення з правилами перебування на заводі;
  • проходження ідентифікації особистості;
  • проходження алкотестеру;
  • знайомлення з екскурсоводом;
  • обговорення плану дій;
  • переміщення до навчального центру заводу;
  • проведення інструктажу  з техніки безпеки;
  • видача захисного одягу , касок та окулярів.

2Підітанція «Пічна».

  1. Пункт переробки  первинного матеріалу.
  2. Пункт газоочистки.
  3. Пункт ДСП.
  4. Піч- ковш.
  5. Вакууматор.
  6. Зал дзеркал.
  7. Ознайомлення з арт-об’єктами заводу.
  8. Обмін враженнями , подяка за проведення екскурсії.
  9. Прибуття учнів до приміщення школи.

                                    Хід уроку.

  І. Організаційний етап.

     1. Привітання.

          Доброго дня, сідайте.

     2. Фіксація відсутніх.

     3. Перевірка підготовки учнів до заняття.

     4. Розкриття загальної мети  та плану проведення уроку.

  Слова вчителя:  Діти, ми  сьогодні на уроці проведемо захоплюючу подорож  на Інтерпайп Сталь — металургійний електросталеплавильний завод.

«Інтерпайп Сталь» – це найбільший електросталеплавильний комплекс з виробництва круглої сталевої заготовки у Східній Європі. Підприємство працює у вертикальної інтеграції з іншими підприємствами групи «Інтерпайп», забезпечуючи сталевою заготовкою трубне і колісне виробництво. Завод є найбільш сучасним в Україні – введений в експлуатацію у 2012 р. Сума інвестицій у будівництво становила $700 млн. У будівництві застосовані технології «зеленої» металургії: замкнутий цикл системи водопостачання, сучасна система газовидалення і газоочищення, система шумоізоляції.

І наше з вами завдання під час екскурсії  спостерігати  за впровадженням сучасних технологій в металургійній промисловості, запам’ятати основны принципи впровадження «Зеленої Металургії», пригадати  теми пов’язані з металургією , що ви вивчали в курсі фізики, хімії, географії, екології.

ІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі.

  1. Забезпечити мотивацію навчання, повідомлення учням  цілей уроку.
  2. Показ соціального та практичного значення матеріалу , що вивчається. Актуалізація суб’єктивного досвіду.

Давайте ми з вами пригадаємо що таке металургія?

Відповіді учнів.

Слова вчителя:  Металу́ргія  (англ. Metallurgy) — наука, техніка і галузь промисловості, які пов'язані з одержанням металів з руд. У прикладному плані — сукупність зв'язаних між собою галузей і стадій виробничого процесу від видобутку сировини до випуску готової продукції — чорних і кольорових металів та їх сплавів (стопів).

Металургія як науково-технічна галузь

   Металургія — це наука про одержання металів з руд або речовин, які містять метали, і про надання металевим сплавам необхідних властивостей.

        Металургія ґрунтується на досягненнях фізичної хімії, фізики, металургійної теплотехніки, електротехніки, електроніки, кібернетики, економіки, на теорії металургійних процесів, автоматизації виробництва й керування ним, а також, на космічних технологіях.

        Металургія вивчає проблеми підготовки руд, яка полягає у їхньому дробленні і подрібненні, розділенні (грохочення, класифікація), збагачуванні, випалі або сушінні, окускуванні, агломерації та брикетуванні. Досліджує гідрометалургійні, пірометалургійні, у тому числі металотермічні, електротермічні а також електрохімічні (електроліз) процеси одержання металів (сплавів) з наступним їх рафінуванням. Крім того, металургія вивчає проблеми виготовлення металевих порошків і виробів з них (порошкова металургія), термічної обробки, обробки металів тиском, лиття, зварювання, паяння, нанесення на поверхню металів захисних покриттів. Важливою галуззю металургії є металознавство.

А які види  металургії ?

Відповіді учнів.

Слова вчителя:  Металургія як галузь важкої промисловості поділяється на чорну і кольорову. Чорна металургія — галузь важкої промисловості, підприємства якої виробляють чавун, сталь, прокат, сталеві й чавунні труби, феросплави, металеві вироби промислового призначення. До чорної металургії належать також підгалузі по видобуванню залізної і марганцевої руд та по виробництву їх концентратів, агломерату, котунів, флюсових вапняків, вогнетривкої сировини і вогнетривів, коксу та іншої продукції, що її використовують в основному як сировину для виробництва чорних металів.

Кольорова металургія — галузь важкої промисловості, що займається видобуванням і збагаченням руди, виробництвом і обробкою кольорових металів, рідкісних і дорогоцінних металів та їхніх сплавів, видобуванням природних алмазів та іншої мінеральної сировини. До кольорової металургії належать також заготівля і переробка вторинних кольорових металів. Виробничий комплекс галузі складається з гірничодобувних підприємств, збагачувальних фабрик, металургійних й металообробних заводів. Підприємства кольорової металургії, як матеріаломісткої й енергоємної галузі, будуються в місцях добування сировини й виробництва дешевої електроенергії.

ІІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі  віртуальної екскурсії.

Слова вчителя:  На уроці ми з вами відвідаємо завод спочатку віртуально, а потім побуваємо на виробництві і побачимо все на власні очі.

ІV. Етап засвоєння візуального контенту.

В презентації використано матеріали сайту:

http://www.interpipesteel.biz

Інтерактивний спосіб подання інформації про об’єкт- демонстрація презентації до уроку.

Подання інформації про завод:

  1.  КУЛЬТУРА ВИРОБНИЦТВА

2. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

       - ВАКУУМАТОР

       - МАШИНИ БЕЗПЕРЕРВНОГО ЛИТТЯ ЗАГОТОВКИ

       - ЕЛЕКТРОДУГОВА ПІЧ

      - ДВОХПОЗИЦІЙНА УСТАНОВКА ПІЧ-КІВШ

3. ІНФРАСТРУКТУРНІ ОБ'ЄКТИ

       - ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВАПНОМ

       - ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МЕТАЛОБРУХТОМ

      - ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕХНІЧНИМИ ГАЗАМИ

      - ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЄЮ

4. ЗЕЛЕНА МЕТАЛУРГІЯ

     - ЗАМКНУТИЙ ЦИКЛ СИСТЕМИ ВОДОПОСТАЧАННЯ

     - КАБЕЛЬНА ЛІНІЯ НАДВИСОКОЇ НАПРУГИ

     - СУЧАСНА СИСТЕМА ГАЗОВИДАЛЕННЯ І ГАЗООЧИСТКИ

    - ЕФЕКТИВНА СИСТЕМА ШУМОІЗОЛЯЦІЇ

5. ПРО КОМПАНІЮ

Подання інформації про Арт-об’єкти:

  1. ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ СХІД
  2. МАТЕРІАЛ - ЦЕ РУХ
  3. ТВІЙ МІСТ РОЗДУМІВ
  4. ТВІЙ ВОГНЕННИЙ ВІЗЕРУНОК
  5. ТВІЙ ТУНЕЛЬ ЧАСУ
  6. Роботи  архітектора ОЛАФУРА  ЕЛІАССОНА

V. Етап перевірки  розуміння.( проводиться у формі опитування)

  1. «Інтерпайп Сталь» – це найбільший комплекс з виробництва якого виду  заготовки ?
  2. Які  інфраструктурні об’єкти містить завод?
  3. Що включає в себе поняття «Зелена Металургія»?

Асоціативний ряд-  використання завдань на впізнання побачених  об’єктів.

Заздалегідь роздруковані фото інфраструктурних та арт-об’єктів , при демонстраціі фото учні називають  об’єкт  та функцію.

VI. Етап застосування  та відтворення. Дебати за  чи проти. Ринок можливостей , профорієнтація. (проводиться у формі бесіди)

Слова вчителя:

  1. Чи спостерігали ви застосування  отриманих вами знань під час вивчення фізики, хімії та інших наук?
  2. Які саме теми одразу пригадали?
  3. Чи доцільно використовувати принципи «Зеленої Металургії»?
  4. Назвіть позитивні та негативні чинники застосування принципів «Зеленої Металургії»?
  5. Як ви вважаєте спеціалісти яких професій  працюють на заводі?
  6. А в яких навчальних закладах нашого міста можливо отримати освіту , щоб мати можливість працювати  на такому підприємстві?
  7. Які предмети шкільної програми треба досконало вивчати для отримання знань , необхідних для вступу до відповідних навчальних закладів?

VII. Етап узагальнення та систематизації. Організація діяльності учнів з переводу окремих знань і способів дій у цілісну систему знань та умінь. Забезпечити встановлення учнями внутрішньо предметних та  міжпредметних зв’язків. (проводиться у формі бесіди)

З’ясування  яких  ще науках ґрунтується металургія - на досягненнях фізичної хімії, фізики, металургійної теплотехніки, електротехніки, електроніки, кібернетики, економіки, на теорії металургійних процесів, автоматизації виробництва й керування ним, а також, на космічних технологіях.

VIII. Етап контролю. Забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій.Бесіда – обговорення масштабності  виробництва потужностей заводу.

IX. Етап повідомлення  домашнього завдання - фото звіт. Забезпечити учнями розуміння змісту виконання  домашнього  завдання. З зроблених фото на виробництві  створити фото- звіт, колаж, презентацію, поділитися враженнями від екскурсії.

Х. Підбиття підсумків.Рефлексія.

Обговорення позиції  заводу «Інтерпайп Сталь» в металургійній промисловості нашої країни.

  1. Чи сподобалась вам екскурсія?
  2. Які враження ви отримали під час відвідування виробництва?
  3. Які об’єкти найбільш вразили, найбільш запам’яталися?
  4. Побажання  та подяка за проведення екскурсії.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
31 грудня 2020
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку