Урок "Мети досягає той, хто її прагне"

Про матеріал
Застосування методу творчо-дослідницьких проектів при вивченні творів з позакласного читання.
Перегляд файлу

Тема. Мети досягає той, хто її прагне.

Мета:

- ознайомити восьмикласників із оповіданнями серії «Життя видатних дітей» Любка Дереша «Про Миколу Гоголя, Марка Твена, Ніколу Теслу, Альберта Ейнштейна, Стівена Кінга»;

- розвивати навички аналізу твору, формувати вміння давати власну оцінку прочитаному;

- формувати в учнів прагнення до самовиховання.

Тип уроку: захист учнівського проекту (урок позакласного читання).

Обладнання: проектор, інтерактивна дошка.

Методи, прийоми та форми роботи: робота в групах, сенкан, «Незакінчене речення».

 Епіграф:

Ти не можеш міняти напрям вітру, але завжди можеш підняти вітрила, щоб досягти своєї мети.  (Оскар Уайльд)

                                           Хід уроку

I. Організаційний момент.

1.  Учитель. -Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів. Вірте в себе. Розкривайте свої можливості, уміння. Пам’ятайте, що мети досягає той, хто її прагне.

2. Підготовка груп до захисту міні-проектів.

 II. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель.

-Хто з вас не мріяв у дитинстві, не будував плани? «Звичайно, мріяли,- скажете ви.- Мріємо й зараз». Кожна людина у своєму житті підпорядковується великій меті, але шлях до її досягнення довгий,  і починається він, досить часто, у дитинстві. Сьогодні ми поринемо у світ дитинства видатних особистостей- письменників, учених, що досягли небувалих висот в улюбленій справі, якій присвятили своє життя. Поговоримо про те, що допомогло їм у професійному виборі і яким був шлях кожного до визнання, до перемоги.

III. Оголошення теми, мети уроку.

-Сьогодні ми познайомимося  з новими творами сучасного українського письменника Л. Дереша -  оповіданнями серії «Життя видатних дітей», проаналізуємо їх, виділимо характерні риси Миколи Гоголя, Марка Твена, Ніколи Тесли, Альберта Ейнштейна, Стівена Кінга.

 Нинішньому уроку передувала підготовча робота в групах (ознайомлення з визначеним оповіданням, його аналіз через призму обговорюваної  теми  та узагальнення фактів), результатами  якої вам належить поділитися (презентація додається).

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

Учитель.

 - Дитинство – особлива пора. Коли  все навколо  яскраве, радісне, таємниче, незабутнє…Враження дитячих років М.Гоголь пронесе через усе життя. Як оточуюче середовище вплинуло на становлення особистості письменника, досліджувала група №1.

1. Захист міні-проекту «Територія міфу чи реальності?.. Микола Васильович Гоголь»

Учитель.  

 - «Щоб дійти до мети, потрібно, перш за все,- йти»,- говорив О.Бальзак. Крок за кроком, шукаючи шлях до наближення своєї  мети, ступав по життю Сем Клементс, мрійник, фантазер, якому судилося стати відомим письменником Марком Твеном. Про становлення Марка Твена як письменника розповість група №2.

2. Презентація фотоколажу «Марк Твен – Глибина достатня».

Учитель.

- Наступний герой нашого дослідження – Нікола Тесла – інженер- інноватор,  який бачив людські потреби й готовий був їх задовольнити. Його життя – приклад готовності ризикувати заради нового. Це про нього сказали: «Людина, яка випередила свій час». Сильна особистість, яка розкрилася за непростих умов.

3. Міні-презентація групи №3 «Спалах думки…Нікола Тесла».

Учитель.

- Іноді поразки можуть примусити людину відмовитися від планів і мрій, та історія знає безліч прикладів, коли невдахи в повсякденному житті сягали висот у науці. Геніальний Альберт Ейнштейн говорити почав лише в 4 роки й учився в школі погано. Учителі були переконані, що з хлопця нічого путнього не вийде… Чудовий скрипаль, блискучий фізик – лауреат Нобелівської премії – це Ейнштейн.

4. Група №4  презентує креативні поради від всесвітньовідомого фізика А. Ейнштейна «Як стати нобелівським лауреатом».

Учитель.

– «Усі ми родом з дитинства»,- сказав класик. Адже саме в дитинстві з нами відбувається щось неймовірне, надзвичайно яскраве й дуже-дуже  цікаве. Про дитинство Стівена Кінга йдеться у дослідженні наступної групи.

5. Група №5 представляє інсценізовану подорож з елементами екранізації у світ дитинства Стівена Кінга - «Король жахів».

Учитель.

– Хто не зазнавав у житті краху починань, хто не розчаровувався у вирішенні важливих питань? Та у кожного формула успіху своя. Дослухаймося, юні друзі, до слів Сотіро Хонди, засновника відомої марки автомобілів, який починав свою діяльність з ремонту велосипедів: «Запам’ятайте формулу успіху:  99 поразок дають одну перемогу!»

V. Підбиття підсумків уроку.

1.Складання сенкана до теми уроку.

     1. Мрія

     2. Довгоочікувана, бажана

     3. Прагну  до успіху (перемоги), використовуючи внутрішні сили

     4.Щоденна дія згідно плану на крок наближатиме до мрії.

     5. Випробування

2.Рефлексія.

Метод «Незакінчене речення».

Сьогодні на уроці:

Я зрозумів…

Найбільше мене вразило…

Мені сподобалося…

Я навчився…

VI. Домашнє завдання.

Написати есе «Маленький геній великого світу» про особистість, яка найбільше вас вразила.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку