Конспект уроку "А.Малишко – відомий український поет. «Пісня про рушник»"

Про матеріал
Мета : Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом відомого поета, охарактеризувати його пісенну творчість, проаналізувати поезію « Пісня про рушник»; розвивати творчу уяву школярів, усне мовлення, пам’ять; виховувати любов до поетичної спадщини митця, шану до святих оберегів роду, любов до матері.
Перегляд файлу

Урок №52

Тема : А.Малишко – відомий український поет. «Пісня про рушник»

Мета : Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом відомого поета, охарактеризувати його пісенну творчість, проаналізувати поезію « Пісня про рушник»;

розвивати творчу уяву школярів, усне мовлення, память; виховувати любов до поетичної спадщини митця, шану до святих оберегів роду, любов до матері.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

Обладнання : ІКТ (мультимедійна презентація)

 

Хід уроку :

 

I.  Оголошення теми й мети уроку.

1. Вступне слово вчителя.

     Чи доводилося вам бачити зоряне небо?.. А чи відомо вам, що то є зорі?..

      А народна легенда говорить, що то не згаслі жаринки материнських сердець, що залишилися на небосхилі, щоб спостерігати, попереджати, охороняти від негараздів діточок. Материнська любов незгасна… І сьогодні ми вкотре будемо говорити про неї. Згадаємо, ким була мама в житті відомого українського поета – А.Малишка. Та долучимося до його шедевра – «Пісні про рушник»

(Учні записують тему уроку в зошит)

       Ми маємо не лише заглянути в дитинство поета, побувати на    його Батьківщині, а й дізнатися про ті почуття й переживання, що втілив автор у своїй творчості.

       Я б дуже хотіла, щоб із сьогоднішнього заняття кожен із вас  виніс важливий життєвий урок.

 

 

II. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

Розкопаю гору та посію рожу,

Для людського щастя- слово дам сторожу.

Пагінці зрощу я в щирому привіті.

А для чого ж, брате, існували в світі?

                                      А.Малишко

 

  1. Яке ж питання задав вам автор цих рядків?
  2.  А яку відповідь ви дали б ?
  3. У кінці уроку ми маємо з’ясувати, чи не було марним життя поета, чи залишив він слід на цій землі ?

 

      Кажуть, щоб краще пізнати людину, треба побувати на її Батьківщині, заглянути в сімейний альбом, дізнатися, якими були її дитячі роки, бо дитинство – це той вік, який визначає, що виросте з маленької зернинки…  Якщо впаде в родючий ґрунт, проросте добірним колосом, а якщо в суху землю…

(Виступи учнів про дитячі роки А.Малишка, роль мами, Ївги Базилихи, у вихованні сина; ілюструються 2-ма слайдами)

 

                      

 

  1. Історія  створення «Пісні про рушник»

 

 

 

        Пісня зявилася 1959р. до к/ф « Літа молодії». Музику створив П.Майборода. вона настільки сподобалася режисеру, що він двічі її використав у фільмі. І після виходу на екран, пісня полетіла в широкий світ, стала настільки популярною, що була перекладена багатьма мовами. Навіть японці полюбили її…

 Зараз ви почуєте дивовижну історію, що сталася з невмирущим « Рушником », яку розповів Д.Білоус у своїй поезії.                       (Учень читає напамять «Невмирущий рушничок»

                                         Д. Білоуса)

  1. Чому автора так потішили слова пісні?..
  2.         Настав той хвилюючий момент, коли ми маємо впустити пісню не просто в цю кімнату, а в наші серця…

        Перш, ніж вона прозвучить, ви маєте завдання: розповісти про свої почуття; впізнати її виконавців.

 

                                    

  1. Робота над змістом поезії:

 

  • Хто може назвати виконавців пісні?
  • Які емоції викликала ця пісня у вас?
  • Чи можна цей твір вважати ліричним?
  •  Зразком якої лірики він є?
  • За допомогою яких художніх засобів автор передав своє ставлення до матері?

 ласкава усмішка

 рідна мати

Епітети дорогу далеку

 рушник вишиваний

                                                        засмучені очі хороші, блакитні

 

  •         А які передають красу отчого краю?

 росяниста доріжка

Епітети   зелені луги

   солов’їні  гаї

                      Метафора – оживе все знайоме до болю (прокоментувати)

  •  Кожна строфа має єдинокінець, що називається…(рефреном) Яка його роль?
  • Чим став рушник для хлопця?
  1. Готуючись до сьогоднішнього уроку, ви мали дізнатися про символи власної родини. Поділіться, будь ласка, своїми розповідями

 (кілька учнів розповідають про рушники,ікони, сорочки тощо)

 

  1.    Ви зрозуміли, що все найсвітліше, найчистіше на землі – від мами, бо її любов – то ваш захисток… Вона пробачить усе й завжди буде отією зіронькою на нічному небі -  вашим оберегом…

     А інша легенда розповідає.

     Кохав хлопець дівчину, а та лише насміхалася… Наказала вона, як доказ справжнього почуття, принести їй материне серце. Не роздумуючи, загнав юнак ножа в груди матері,  вирвав звідти серце та й поніс коханій. А на півдорозі спіткнувся, упав. Материне серце випало з його рук. Ударилося об землю й прошепотіло: « Ти не забився, синку…»

III. Підсумок уроку

  1. Збігають останні хвилини нашого заняття, а мене непокоїть одне: чи винесли ви собі з нього щось корисне?
  2. Повертаючись до епіграфу сьогоднішнього уроку, давайте подумаємо, чи було марним життя поета…
  3.  Я дякую за співпрацю таким учням…

 

IV.   Д/з

  1. Опрацювати с.281-283 ;
  2.         Вивчити вірш напам’ять
  3.         * Створити ( намалювати) ескіз свого рушника-символа власної долі.
doc
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку