Урок "Методи вивчення природи"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням прийомів самостійної роботи здобувачів освіти
Перегляд файлу

Практична робота 1.

Порівняння традиційного  та активного навчання..

 

Традиційне навчання

Активне навчання

Особливості

1.Учень-об,єкт процесу власного учіння

2.Навчальна діяльність пов»язана з мисленням

3.Система дій подається учневі в готовому вигляді.

4.Жорстка регламентація діяльності учня.

5.Викладання нового матеріалу відбувається переважно в усній формі.

6.Однаковий темп роботи для всіх учнів.

 1.Учень-суб»єкт  навчального процесу та власного учіння.

2.Носить індивідуальний характер.

3.Учень працює у «своєму» темпі.

4.Має гнучкий характер.

5.Сприяє  підвищенню  відповідаль ності кожного окремого учня за свою роботу,що поліпшує його успішність.

Переваги

1.Використання групової роботи як чинника соціального виховання (при помірному використанні)

2.Використання  вербальних методів сприяє розвитку мови ,мовленнєвих компетентностей учня.

 

 1.Учень-включений в активну діяльність і спілкування.

2.Перевага-самостійній роботі з використанням джерел знань залежно від своїх потреб і можливостей.

3.Пошукові завдання,які породжують в учнів інтерес і тим самим необхідну навчальну мотивацію.

4.Кращий організаційний  устрій уроку-залучення до роботи виключно усіх учнів.

Недоліки

Система дій подається учням у готовому вигляді

Залучення до роботи не усіх учнів.

Виконання завдань механічно.

Жорстка регламентація діяльності

 1.Слабке використання  різноманітності форм і методів навчання.

2.Слабке використання досвіду зарубіжних шкіл.

 

       Висновок: дані  типи навчання у школі доцільно використовувати в залежності від  системи роботи школи,рівня професійної майстерності вчителя,так як і традиційне так і активне навчання мають свої переваги і недоліки.

 

 

Практична робота 2.

План уроку з використанням елементів самостійної роботи.

Клас- 5  Предмет-природознавство

Тема уроку: Методи  вивчення природи.

Мета уроку: вивчати методи вивчення природи,формувати в учнів поняття про: методи-спостереження,вимірювання,експеримент;навчати учнів самостійно використовувати методи спостереження, експерименту, вимірювання,розрізняти методи  вивчення природи;розвивати в учнів  образне і логічне мислення,правильну мову,вміння самостійно  вивчати природу, користуючись необхідним обладнанням;виховувати  в учнів зацікавленість до природознавства,до дослідницької  діяльності,формувати екологічну культуру.

Тип уроку:засвоєння нових знань.

Методи і форми роботи:бесіда,самостійна робота,обговорення

План уроку:

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Гра «Ти - мені. я-тобі»(науки,що вивчають природу)

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності учнів

Бесіда:Хто такі мандрівники?Які ви знаєте телепередачі про природу?Як можна вивчати природу?

Тема,завдання уроку.

ІУ. Засвоєння нових знань.

 1.Поняття «Методи вивчення природи» - самостійна робота у зошитах на друкованій основі(Т.В.Коршевнюк,О.Г.Ярошенко,В.І.Баштовий.Природознавство.Київ «Генеза»2016).стор.6

   2.Виконання завдання 2 на стор.6»Допиши речення»

   3.Завдання для самостійного виконання на перспективу-завдання на стор.7  №3»Спостерігай за   представником живої природи…»

   4.Метод вимірювання-самостійна робота з об’єктами живої природи-листя рослин-(завдання №4 стор.7)

У.Узагальнення,систематизація та закріплення вивченого матеріалу на творчому рівні

   Гра «Змійка» - повторення нових понять,вивчених на уроці.

    Учні роблять самостійно висновки за темою уроку, виділяючи головне.

УІ. Домашнє завдання.

УІІ. Підсумки уроку. Бесіда:Що ми вже знаємо?Що ми вже вміємо? Для чого це нам потрібно?

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку