Практична робота 1.
Порівняння традиційного та активного навчання..
|
Традиційне навчання |
Активне навчання |
Особливості |
1.Учень-об,єкт процесу власного учіння 2.Навчальна діяльність пов»язана з мисленням 3.Система дій подається учневі в готовому вигляді. 4.Жорстка регламентація діяльності учня. 5.Викладання нового матеріалу відбувається переважно в усній формі. 6.Однаковий темп роботи для всіх учнів. |
1.Учень-суб»єкт навчального процесу та власного учіння. 2.Носить індивідуальний характер. 3.Учень працює у «своєму» темпі. 4.Має гнучкий характер. 5.Сприяє підвищенню відповідаль ності кожного окремого учня за свою роботу,що поліпшує його успішність. |
Переваги |
1.Використання групової роботи як чинника соціального виховання (при помірному використанні) 2.Використання вербальних методів сприяє розвитку мови ,мовленнєвих компетентностей учня.
|
1.Учень-включений в активну діяльність і спілкування. 2.Перевага-самостійній роботі з використанням джерел знань залежно від своїх потреб і можливостей. 3.Пошукові завдання,які породжують в учнів інтерес і тим самим необхідну навчальну мотивацію. 4.Кращий організаційний устрій уроку-залучення до роботи виключно усіх учнів. |
Недоліки |
Система дій подається учням у готовому вигляді Залучення до роботи не усіх учнів. Виконання завдань механічно. Жорстка регламентація діяльності |
1.Слабке використання різноманітності форм і методів навчання. 2.Слабке використання досвіду зарубіжних шкіл. |
Висновок: дані типи навчання у школі доцільно використовувати в залежності від системи роботи школи,рівня професійної майстерності вчителя,так як і традиційне так і активне навчання мають свої переваги і недоліки.
Практична робота 2.
План уроку з використанням елементів самостійної роботи.
Клас- 5 Предмет-природознавство
Тема уроку: Методи вивчення природи.
Мета уроку: вивчати методи вивчення природи,формувати в учнів поняття про: методи-спостереження,вимірювання,експеримент;навчати учнів самостійно використовувати методи спостереження, експерименту, вимірювання,розрізняти методи вивчення природи;розвивати в учнів образне і логічне мислення,правильну мову,вміння самостійно вивчати природу, користуючись необхідним обладнанням;виховувати в учнів зацікавленість до природознавства,до дослідницької діяльності,формувати екологічну культуру.
Тип уроку:засвоєння нових знань.
Методи і форми роботи:бесіда,самостійна робота,обговорення
План уроку:
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Гра «Ти - мені. я-тобі»(науки,що вивчають природу)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Бесіда:Хто такі мандрівники?Які ви знаєте телепередачі про природу?Як можна вивчати природу?
Тема,завдання уроку.
ІУ. Засвоєння нових знань.
1.Поняття «Методи вивчення природи» - самостійна робота у зошитах на друкованій основі(Т.В.Коршевнюк,О.Г.Ярошенко,В.І.Баштовий.Природознавство.Київ «Генеза»2016).стор.6
2.Виконання завдання 2 на стор.6»Допиши речення»
3.Завдання для самостійного виконання на перспективу-завдання на стор.7 №3»Спостерігай за представником живої природи…»
4.Метод вимірювання-самостійна робота з об’єктами живої природи-листя рослин-(завдання №4 стор.7)
У.Узагальнення,систематизація та закріплення вивченого матеріалу на творчому рівні
Гра «Змійка» - повторення нових понять,вивчених на уроці.
Учні роблять самостійно висновки за темою уроку, виділяючи головне.
УІ. Домашнє завдання.
УІІ. Підсумки уроку. Бесіда:Що ми вже знаємо?Що ми вже вміємо? Для чого це нам потрібно?