Урок. Ми навчилися читати. Г. Джемула «Я вмію читати».

Про матеріал
ознайомити учнів із віршем Г. Джемула «Я вмію читати»,навчати дітей сприймати художні образи, створених за допомогою художніх засобів; формувати мовленнєву компетентність; закріплювати вміння здійснювати мовний аналіз слів, проводити звуко – буквений аналіз слів; розвивати увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчі здібності; виховуватиестетичніпочуттяучнів, відчуттяхудожнього слова.
Перегляд файлу

Тема уроку: ми  навчилися читати. Г. Джемула «Я вмію читати».

Мета: ознайомити учнів із віршем  Г. Джемула «Я вмію читати»,навчати  дітей сприймати художні образи, створених за допомогою художніх засобів; формувати мовленнєву  компетентність; закріплювати вміння здійснювати мовний аналіз слів, проводити звуко – буквений аналіз слів;

розвивати увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчі здібності;

виховувати естетичні почуття учнів, відчуття художнього слова.

Обладнання:планшети,букви на магнитах, картки зі схемами слів, ма­люнки квітів,

 

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

     1. Привітання

    Учитель          Сьогодні у наш клас

                             Завітали гості щирі.

                             Привітайте ж, в добрий час,

                             Гостей усмішкою й миром.

    Учениця                    Ми вам раді люди добрі

                                        І вітаєм щиро вас

                                        І запрошуєм ласкаво

    Всі :             На урок у перший клас!

Щоб почути у кінці,

Що у нашому 1-му класі

Діти просто молодці!

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм

2. Налаштування на роботу

Очі дивляться – (діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок? – (діти) Цікавим!

Які у мене діти? – (діти) Найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

Наш девіз:       (Слайд)

 (діти) Хай радіє дітвора,

На уроці буде гра!

II. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, я маю для вас сюрприз! Справа в тому, що, коли я йшла до вас на урок, то до мене підійшла поштарка і вручила мені листа. Давайте його прочитаємо?

Доброго ранку, любі діти!

 Я - чарівна квітка-семицвітка. Запрошую вас разом зі мною навчатися і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці й виконувати завдання. За правильні й чіткі відповіді я даруватиму вам маленькі квіточки.

                                                                                      Квітка-семицвітка.

III. Актуалізація і систематизація знань учнів

1-а пелюстка (червона)

Зі мною будете грати,

Знання закріпляти.

  1. Артикуляційна хвилинка

Говорити кожен звик –

Має кожен з нас язик.

А щоб він слухняним став –

Зробимо ми кілька вправ.

 

ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

  • Понюхай квітку.
  • Здуй пір’їнку.
  • Почисти зуби язичком.
  • Вправа «Усмішка».

«ЧУТЛИВЕ ВУШКО».

Просимо тишину-ц-ц-ц;
Вітерець у лісі-ш-ш-ш;
Прилетів жук-ж-ж-ж;
Заспівав комарик-з-з-з-з;

2. . Вправа «Буксир» Робота в парах.  Читання  слів.

     (1 учень читає, 2 учень слідкує  )

 б о

б і к

б р а т

б у к в а

б і л и т и

б і л и з н а

б у б о н и т ь

б а с к е т б о л

б і б л і о т е к а

— Яке слово найдовше?

— Складіть речення зі словом «бібліотека».

— Знайдіть слово з 5 букв, скадіть звукову схему слова.

2-а пелюстка (жовта)

Дружно, швидко вимовляй,

Чистомовки, скоромовки промовляй!

 Скоромовки

Читаємо по складах.

Читаємо протяжно, проспівуючи.

Читаємо у звичайному темпі.

Читаємо чітко промовляючи.

Читаємо швидко, блискавично.

Чистомовки

                          Ла – ла- ла – воду … (лила)

                          Ло – ло – ло – їдемо в …  (село)

                          Ли – ли – ли – липку по…  (лили)

                          Лі – лі – лі – рученьки … (малі)

                          Но – но –но – добірне зер… (но)

                          Ні – ні – ні сонце у … (вікні)

 

З -  я пелюстка ( зелена)

 Все вивчене пригадай,

 До слів  схему підбирай.

1.Впізнай і прочитай слова з пропущеними буквами .  Робота в групах.

Б.КВ.Р                    П.Н.Л

П.РТ.                      КН.ЖК.

В.КН.                     Д.Р.В.                     

П.СЬМ.                  М.Т.М.Т.К.

2.До слів добери звукові схеми.

 

IV. Повідомлення теми уроку.

      1.Відгадайте загадку:

Де вона проходить –

Там травичка родить.

Квіти розквітають.

Пташечки співають.

Відгадаєш, хто вона,

Ця красуня чарівна?

Після зимових холодів летить світла і чарівна весна. Вона пробуджує до життя все нове. Привітне тепле сонечко випливає на бездонне небо і щодня піднімається все вище і вище. Ніжне тепло огортає всю землю. А навколо стільки звуків, стільки цікавого! Земля усміхається до сонечка чарівними, ніжними і тендітними першими квітами.

У такі весняні дні повертаються перелітні птахи — наші пернаті друзі.

  • Прослухайте уривок музичного твору, присвяченого весни, і назвіть слова, які, на вашу думку, будуть правильно характеризувати весну.

        4-а пелюстка

Складання асоціативного куща до слова «Весна».

5-а пелюстка (синя)

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно нам всім встати,

 фізкультпаузу почати!

          2 Фізкультхвилинка

V.  Робота за темою уроку. 

Ми з вами вивчили всі букви українського алфавіту і будемо читати твори українських авторів.

6-а пелюстка ( біла )

Гарно всі  працюємо,

Вірш  читати  починаємо!

1. Хвилинка фантазії

Відкрийте букварики на сторінки 71.

— Прочитайте заголовок. Як ви  думаєте, про шо буде розповідатись у тексті?

 Цей вірш написала Галина Джемула. (портрет показать)

 

2. Читання вірша вчителем.

7-а пелюстка ( рожева )

Уважними будете,

Нові знання з  супутника букваря здобудете.

3. Читання вірша учнями ланцюжком.

4. Робота над змістом прочитаного.

5.Гра «Земля – небо»

    (за командою Земля» - діти нахиляються і читають вірш.

     за командою  «небо»- піднімають голівки вгору.

     Знову « Земля» - учні очима знаходять, де вони закінчили читати.) 

VI. Підсумок уроку

- Урок підходить до кінця…

Квітка-семицвітка, прощавай, лети,

З радістю ми грались, щиро, від душі.

Пелюстки чарівні ти подарувала,

Грою зацікавила, знань усім додала.

Скажемо всі разом: дякуємо тобі!

Вправа «Микрофон»

 Давайте згадаємо, що саме ми робили на уроці, що найбільше сподобалося, запам’яталося, чого навчилися. Кожен буде брати квітку і говорити і прикрипляти до вази.

— Сьогодні я дізнався(лася)...

— Я виконував(ла) завдання...

— Тепер я зможу...

— Було цікаво...

— Було складно...

- Сьогодні ви дуже багато і гарно попрацювали. Наша гостя вирішила подарувати вам на згадку про себе закладки для книг.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку