Урок «Ми різні, ми рівні, ми—особливі»

Про матеріал
Зрозуміти важливість поваги до прав людини; розвивати ціннісне ставлення до себе та інших людей; формувати вміння і навички поведінки у суспільстві, колективі; усвідомити неповторність кожної людини; ознайомлення учнів із поняттям демократія.
Перегляд файлу

Тема: «Ми різні, ми рівні, ми—особливі»

Мета: зрозуміти важливість поваги до прав людини; розвивати ціннісне ставлення до себе та інших людей; формувати вміння і навички поведінки у суспільстві, колективі; усвідомити неповторність кожної людини; ознайомлення учнів із поняттям демократія.

 

Хід уроку

Всі ми – це частини одного великого вітражу. Яскраві скельця, що заломлюють світло абсолютного генія. Кожен унікальний

і несе свій неповторний колір в цей світ.

 

Роман Поздоров

І. Організаційний момент класу

Добрий день, дорогі діти! Які ж ви всі барвисті та ошатні! Рада вітати вас у сьомому класі із новим навчальним роком.

Ще пахне сіно. Ще рояться оси.

Ще у дуплянках солодко медам.

А вже вночі навшпиньки ходить осінь,

І полум’я жоржин задмухує садам.

Ліна Костенко

І хоча літо вже за горою, у вас, напевно, ще жевріють спогади про нього. Тож згадаймо про цю пору у вигляді акровірша.

Л (ласкаве, любляче, лагідне)

І (ігрове, інтерактивне, інтригуюче)

Т (тепле, творче)

О (оптимістичне, оксамитове)

За літом приходить осінь.

--А що ж приносить нам ця пора? (урожай)

Тож сьогодні я хочу зібрати багатий урожай ваших думок.

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Для того, щоб ви більше дізналися один одного, стали дружнішими, виконаємо вправу «Криголами».

Встаньте ті,  у кого:

Очі сині або блакитні

Хто в сукні або в спідничці

Хто має домашню тваринку

Хто з вас побував за кордоном

Хто є доброю людиною

Хто любить своїх батьків

Хто любить свою Батьківщину

Таким чином, ми побачили, що всі ви маєте щось спільне і відмінне. Проте кожен із вас є унікальною, неповторною особистістю. Зверніть увагу на епіграф уроку і уявіть, що цей вітраж—наша Україна. Тому кожна людина у нашій державі є невід’ємною частиною цього вітражу, і кожен є унікальним та неповторним.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Україна є незалежною, суверенною, демократичною державою.

  • А чи знаєте ви, що означає демократія?

(відповіді учнів)

Так, діти, у дослівному перекладі із грецької мови демос означає народ, а кратос—влада. Іншими словами, це—народовладдя. Демократія це не вседозволеність, не анархія, а Конституція, це певні правила, яких ми повинні дотримуватися. Кожна людина, особистість із народження наділена правами, але лише мати права недостатньо, необхідно знати свої права.

  • Як ви вважаєте, звідки беруть початок наші права?

 (відповіді учнів)

Послухайте, що про права людини говорить Елеонора Рузвельт—американська суспільна діячка в галузі захисту прав людини.

«То де ж, зрештою, беруть початок загальні права людини? У невеликих містах, біля будинку—такі близькі і такі малі, що їх не роздивитися на жодній карті світу.

Проте вони є світом окремої людини: її рідний район, школа або коледж, де вона навчається, ферма або офіс, де вона працює. Такі місця, де кожен чоловік, жінка і дитина прагнуть однакового правосуддя, рівних можливостей, рівної гідності без будь-якої дискримінації».

А тепер спільно створимо певні демократичні правила, котрих ми будемо дотримуватись впродовж усього навчання в школі.

Правила нашого класу

  • Не спізнюватися на уроки. Пунктуальність корисна для ваших стосунків з іншими людьми.
  • Правило «піднесеної руки» – підносити руку, якщо хочеш щось сказати або доповнити.
  • Говорити по черзі – не перебивати, уважно слухати інших.
  • Бути доброзичливими – ставитися доброзичливо до однокласників та інших людей, поважати їх.
  • «Мобільна тиша» – вимкнути мобільні телефони або поставити їх на беззвучний режим.

Отже, ми з вами повинні знати і вміти користуватись своїми правами. Наша держава теж має багато спільного з іншими державами.

  • Назвіть, що є спільного і відмінного України з іншими державами?

(відповіді учнів)

Отже, спільного у нас є багато, а відрізняємся ми своєю мовою, культурою, традиціями, а також своєю атрибутикою (державними символами).

Тому я вам пропоную створити свою державу, у якій панує ідеальна демократія.

Гра «На шляху до демократії»

  • Об’єднайтеся у групи. Зараз кожна з груп вирушить у подорож до країни ідеальної демократії, складаючи власну мапу з позначенням свого шляху.
  • Пам’ятайте!
  • На карті треба позначити вихідний і кінцевий пункт вашої подорожі.
  • Дайте назву своїй країні демократії.
  • Правильний шлях до нашої країни веде через ознаки демократії, умови її розвитку, демократичні цінності та закони.
  • На окремому аркуші занотуйте все, що, на вашу думку, допомагає на шляху до ідеальної демократії.
  • Визначте чинники, що заважають вам дістатися до ідеальної демократії. Тепер зобразіть їх у вигляді знаків про неправильні повороти, перешкоди й небезпеки вздовж дороги. Ці знаки попереджають про труднощі на шляху досягнення своєї ідеальної держави.
  • Презентація своєї мапи в класі.

 

Пов’язане зображення

Отже, кожна із груп створила свою власну державу. Багато ваших думок співпадають, однак є і відмінності, а це говорить нам про особливість кожного із вас. Усі ми є громадянами однієї великої держави, усі ми є рівними у своїх правах та обов’язках, і кожен з нас є частинкою нашої України. Водночас ми—особливі, унікальні і неповторні скельця великого вітражу.

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку