Урок "Ми те, що ми їмо"

Про матеріал
Матеріал даного уроку дає можливість повторити і активізувати лексичний матеріал теми в усному діалогічному та монологічному мовленні учнів, розвивати фонематичний слух учнів, удосконалювати вміння розуміти мову однокласників, активізувати вживання граматичного матеріалу (Present Perfect Tense). Сприяти загальному розвитку учнів, розвивати уміння працювати у команді, підтримувати розвиток лідерських задатків. Виховувати культуру здорового харчування, повагу до партнерів по команді, формувати потребу до саморозвитку.
Перегляд файлу

Тема: Ми те, що ми їмо (урок англійської мови у 6 класі)

Мета: Повторити і активізувати лексичний матеріал теми в усному діалогічному та монологічному мовленні учнів, розвивати фонематичний слух учнів, удосконалювати вміння розуміти мову однокласників, активізувати вживання граматичного матеріалу (Present Perfect Tense). Сприяти загальному розвитку учнів, розвивати уміння працювати у команді, підтримувати розвиток лідерських задатків. Виховувати культуру здорового харчування, повагу до партнерів по команді, формувати потребу до саморозвитку.

Обладнання: підручник, тематичні малюнки, м’яч, смужки зі словами віршів, ноутбук із відео пісні “Healthy Food Vs Junk Food

 

                                                       Procedure

I.Introduction

Greeting

Good morning, children. Glad to see you. Are you hungry? What did you have for breakfast? What would you like to have right now? Look at the pictures and say what you like/ dislike.(the teacher shows food pictures to the pupils)

Aiming

Have you ever helped your mum to cook? What have you cooked? What can you cook? Today we’ll practice in speaking, writing, reading, making projects on the topic “ We are what we eat”. We’ll also practice some grammar.

Phonetic practice

Read the Foodie’s Rap and practice the rhythm

                                          Foodie’s Rap 

A knife, a fork, a bottle and a cork,

A saucepan, a cup, a plate and a mug,

A spoon, a glass, a napkin and a vase –

That’s the way mum lays the table for us.

 

(groups of pupils read the rap)

Who usually lays the table in your family? Can you do it yourselves?

II.Main part of the lesson

Vocabulary revision (ball game). Two pupils from every group stand in a circle.The teacher throws the ball and names some food. Pupils should catch the ball if named food is useful for their health.

Bananas, crisps, youghurt, milk, vegetables, fizzy drinks, hot-dogs, pizzas, apples, beans, fish, sausages, sweets,  cheese, hamburgers, lemonade, pancakes, fruit salad, etc.

Do you eat anything of junk food ? How often? Why?

Speaking practice

Describe any kitchen object in the picture and let your group guess it.

Example: It is round. We can fry eggs or meat on it. (a frying pan)

                  It can be electrical. We use it to mix ingredients of different dishes (mixer)

Grammar practice

Read the names of the dishes. Write down the sentences if you have cooked something from the list and those you’ve never cooked before.

Example: I have cooked pancakes many times.

                 I’ve never cooked borshch.

(pancakes, borshch, mixed salad, pizza, holubtsi, steak, mushroom soup, halushky, varenyky, pasta)

Project work

Every group gets the task : make a menu (Christmas, Birthday, Easter, New Year) for 5 minutes. Try to avoid junk food in your menus. 

1.Appetizer:

2.Main Course:

3.First course:

4.Dessert:

Reading practice

                       Meals Poems

1.Butter, sausage, macaroni

It’s my breakfast in the morning.

2.Fried eggs, cakes and juice so much

It’s very good, this is lunch.

3.Meat and rice, green tea or grey

It’s my dinner every day

4.Tasty soup or tasty porridge

Pancakes, honey, jam and orange

Coffee, cocoa, tea

It’s my supper, give it to me.

(pupils read the poems 2 times. Then every group gets strips with the words of one of these poems. They have to put the words in a logical order.)

III.Summarizing

Thanks for your work today. Share your impressions about the lesson:

1.What did you get to know at the lesson today?

2.Are you satisfied with the results of your work?

3.Was it easier to work in a team?

Homework (pupils may choose any)

1.Write about your everyday meals. Is your food always healthy? Would you like to change something in your eating habits?

2.Find proverbs with the names of food in them.(at least 5)

 

Now let’s sing a food song. “Healthy Food Vs Junk Food”

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
10 січня 2020
Переглядів
1550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку