Урок миротворчості до Дня Соборності України "Твої ми діти, Україно"

Про матеріал
Даний виховний захід надасть можливість школярам відчути себе частиною великого українського народу, який має власну славну історію, чарівну мову, багату культуру, видатних учених та героїв. Розробка позакласної години стане в пригоді педагогам під час підготовки до годин спілкування, присвячених Дню Соборності, Дню Незалежності України, уроків Миру та Єдності, Гідності та Свободи.
Перегляд файлу

Булигіна Анжела Анатоліївна,

учитель української мови та літератури

Маріупольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 42.

 

Даний виховний захід надасть можливість школярам відчути себе частиною великого українського народу, який має власну славну історію, чарівну мову, багату культуру, видатних учених та героїв.

Розробка позакласної години стане в пригоді педагогам під час підготовки до годин спілкування, присвячених Дню Соборності, Дню Незалежності України, уроків Миру та Єдності, Гідності та Свободи.


 

ПЛАН-КОНСПЕКТ  ПОЗАКЛАСНОЇ  ГОДИНИ

«ТВОЇ  МИ  ДІТИ,  УКРАЇНО»



Мета: усвідомлювати  духовну  єдність  українського  народу  та  своєї  національної 
            ідентичності; виховувати  патріотичні  почуття,  національну  свідомість,  гідність, 
            відчуття приналежності  до  рідної  землі,  народу,  до  своєї  Батьківщини;
            поглибити   знання школярів  про  історичний  факт  злуки  українського  народу,  

            його  значення;  формувати  шанобливе  ставлення  до  героїв-патріотів України
 

Завдання:  пробудження інтересу  до  поглибленого  вивчення  історії та  культурних
                    надбань  українського  народу;  формування  навичок  спільної  діяльності

                    учнів; виховання  почуття  гордості  за  свою  державу

Обладнання: державна  символіка, комп’ютер,  проектор,  мультимедійна презентація
                        «Україна  єдина», відеозаписи  пісень «Ми  за  мир», «Повертайся  живим», 
                        запис церковних  дзвонів, свічка, заставка  «Хвилина  мовчання»,

                        фотослайди,  вишиті  рушники, творчі  роботи  учнів,  виставка  плакатів
                        «Мирне небо»,  український  віночок,  різнокольорові  стрічки

                   
                                   Перебіг заходу


І.Організаційний  етап

 

ІІ. Мотивація  виховної  діяльності  учнів

 

    1. Вступне  слово  вчителя
        - Добрий  день,  шановне  товариство! Сьогоднішня  наша  зустріч  присвячена  Україні, нашому  народу, миру, єдності. Україна – рідна,  священна земля  наших  дідів  і  прадідів.  Тут ми  народилися  і  виросли,  тут  уперше  побачили  синь  українського  неба  і  простори  зелених  ланів.  Рідний  край  починається  для  нас  не  лише  з  батьківського  порога,  із  маминої  пісні.  Усе  починається  з  прадавніх  коренів нашого  народу.  Споконвічна  мрія українців  про  волю  і  незалежність,  єдність  передавалася  від  покоління  до  покоління. Отже,  поговоримо  про  любов  до  Батьківщини, про найкращі  риси  українського  народу: гордість  за  свою  країну,  повагу  до  своєї  нації,  волелюбність, патріотизм,  готовність  стати  на  захист своєї  землі.
 

    2. Виходять  дівчина  і  хлопець  у  національному  вбранні


Дівчина. Україно!  Ти  для  мене  диво!
                 І  нехай  пливе  за роком  рік,
                 Буду,  мамо  горда  і  вродлива,
                 З  тебе  дивуватися  повік…

                 Одійдіте, недруги  лукаві!
                 Друзі,  зачекайте  на  путі!
                 Маю  я  святе  синівське  право
                 З  матірю побуть  на  самоті.

                 Україно,  ти  моя  молитва,

                 Ти  моя  розпука  вікова…

                 Громотить  над світом  люта  битва

                 За  твоє життя,  твої  права.
                                                      В.Симоненко
 

Хлопець. Є щось  святе  в  словах  мій  рідний край.

                  Для  мене – це  матусі  пісня  ніжна,

                  І  рідний  сад  від квіту  білосніжний,

                  І  той  калиновий  у  тихім  лузі  гай.

                 Для мене – це  твої  стежки  й  мої,

                  В  містах  і  селах  стоптані  любовю,

                  Й  пісень  людські прозорі  ручаї,

                  Усе,  що  серцю  рідне  невимовно.

                  Його  історія… В  ній  стільки  гіркоти!

                  І тим  рідніш  мені  ти,  краю  рідний,

                  Що  вже  назад поламані  мости,

                  І  день встає,  як  райдуга  погідний.

                                                        Л.Забашта

 

ІІІ. Основний  зміст  роботи

 

  1. Інтерактивна  вправа  «Асоціативний  кущ»

 Учитель.   Діти,  а  які  асоціації  викликає  у  вас  слово Україна?

 (Учні  виходять  до  дошки,  записують  слова:  рідна, щаслива, чудова,   демократична, незалежна,  соборна,  цілісна,  друзі,  родина,  лани,  степи,  воля…)

 

 

                                         

 

 

 

 

 

 



 

 

 

Ваші  слова-асоціації  збігаються  з  баченням  України  таких  же  дітей,  як  і  ви. Увага  на  мультимедійну  дошку.

 

  1. Перегляд  відеокліпу « Ми за мир!» (Додаток 1)
  2. Повідомлення  учнів «З  історії  України»
    Учитель. Протягом  багатьох століть  історичного  розвитку  Україна не  мала  власної  державності  та  цілісності.  Українські  землі  належали  багатьом  державам:  найбільше  Росії,  Литві,  Угорщині,  Речі  Посполитій,  згодом  Румунії,  Чехословаччині.  Але славетний  день,  що  об’єднав  усі  українські  землі,  прийшов.  Як називається  цей  день  і  що  вам  відомо  про  це  з  історії  України?

    1  учень. У  березні  1917  року  в  Наддніпрянській  Україні розпочалася  національна  революція. Було  обрано Центральну  Раду,  першого  президента  Михайла  Грушевського,  проголошено  створення  Української  Народної  Республіки.

 

2  учень. Четвертим  універсалом  від  січня  1918  року  було  проголошено  незалежність  України.  Подібні  процеси  процеси  відбувались  і  на  Галичині. 9  листопада  1918  року  було  проголошено  назву держави – Західноукраїнська  Народна Республіка – і  створено  перший  уряд – Державний  секретаріат  на  чолі  з Костем  Левицьким.

 

3  учень. 1  грудня  1918  року  у  Фастові  було підписано угоду  про  об’єднання  ЗУНР  і  УНР. 4  січня  1919  року  в  Станіславі  Центральна  Рада схвалила  закон про  злуку двох  українських  держав. 22  січня  1919 року в  Києві на площі святої  Софії  відбулось  урочисте  проголошення злуки  УНР  і  ЗУНР.  

 

4 учень. День  Соборності  України  почали відзначати  на  державному  рівні  з  1999  року,  коли  Президент  підписав  відповідний  указ. Згідно  з  цим  документом  22  січня – день,  коли  було  проголошено  Акт  Злуки  українських  земель  в  1919 році, - визнано  Днем  Соборності  України.

1  учень. Ніби  звертаючись  до  нас,  один із  творців Акту  злуки,  державний  секретар  ЗУНР  Лонгин  Цегельський  говорив  так  про  день  22  січня:» Це  така  дата,  що  її  виучувати  будуть  напам’ять  українські  діти  грядущих  поколінь  побіч  таких  дат,  як  дата  Хрещення  Русі,  як  битва  над  Калкою,  як  битва  під Полтавою  або зруйнування Січі».  Його  слова  стали справді  пророчими.

 

 2  учень. 22 січня 1973  року  в  Чорткові  на  Тернопільщині  гурт  молоді  під  орудою  Володимира Мармуса  вивісив  жовто-блакитні  прапори,  за  що  хлопців  увязнили  до  радянського  концтабору.

3  учень. 22  січня  1990  року  сотні  тисяч  українців  узялися  за  руки,  утворивши  живий  ланцюг  від  Києва  до  Львова,  на  згадку  про  проголошення  Акту  соборності.

 (на  мультимедійній  дошці зявляється фотослайд живого  ланцюга,  звучить  запис  церковних  дзвонів)

 

 4 учень. Задзвонили  срібні  дзвони  в  Україні,
                 Аж  по світі  по  широкім  стало  чути:

                 «Зустрічайте  Воскресіння  день! Віднині
                 Навік-віки  Україні  вільній  бути!»

                  Україно,  нездоланна  вища  Мати
                  Володимира,  Богдана  і  Тараса,
                  Бог  тобі  призначив  жити,  не  вмирати,

                  Бути  світові  як  захист  і  окраса.

5. Слово вчителя        
     Здобутки  попередніх поколінь  продовжують  своє  життя  в  поколіннях  прийдешніх. Вони  підтримують,  зберігають  найсвятіше – пошану  до  наших батьків,  дідів,  любов  до  рідної  землі,  справу боротьби  за  українську незалежну  державу.  На  жаль, так  сталося, що  ми повинні захищати  нашу  єдність,  територію  та  кордони  Батьківщини. Кожен,  хто живе  в  Україні,  має  пам’ятати,  що  він  громадянин  цієї  держави  і  від  кожного  залежить,  яке  життя  ми  в  ній  побудуємо. Ми  повинні  вчитися  любити  свою  землю,  свій  народ,  свою  культуру, як  любили  її ті,  хто загинув за  нашу  незалежність  на  Майдані  та  у  військових  діях  АТО.  Бійці  із  Заходу  проливають  свою  кров на  Сході,  захищаючи  нашу  єдність.  Отож,  тепер  усі  українці  поєднані  не  тільки  духовно,  а  й  кровно.  
 

6.  Перегляд  відеозапису  пісні  «Повертайся  живим» (Додаток 2)

7.    Учні  читають  вірш  Неоніли  Гуменюк «Ми  переможемо»
 

1  учень. Нас  суворі  будні  закружляли,

                 І  тепер  нікому  не  до свят,
                 Зненацька  віроломно  так  напали,
                 На  Сході  України  йде  війна.

 

2  учень. Хоч  неоголошена  та  підла,
                 «Кусає»  ворог,  наче  той  шакал.
                  І  не  один  вже  патріот  загинув,
                  Щоб  «старший  брат» не став  на  пєдестал.
 

3  учень. Йому  поперек  горла  наша  єдність
                 Та  свободолюбний  наш  народ.
                 Знищити  він  хоче  незалежність
                 І  волю  нашу – це  ж  її  оплот.

4  учень. Та  поламає  свої  зуби  хижі
                 Об  нашу  мужність,  силу  і  жагу
                 До  вільного  життя.  Свою  Вітчизну
                 Скривдити  нікому  не  дамо.

1  учень. Переможемо  ми  у  важкому  герці,
                 Хоч  тисячі  життів – його  ціна.
                 І знову  зацвітуть  сади братерства
                 Та квіти  миру  й  усмішки  добра.

 

8. Хвилина  мовчання
   Учитель.  Прошу  встати й  вшанувати  загиблих  героїв  хвилиною  мовчання (запалює свічку  памяті,  на  мультимедійному  екрані  заставка  «Хвилина  мовчання»). (Додаток 3)

 

9. Учень  читає  поезію  Дмитра  Чередниченка «Єдина Україна»
                  Нехай  ніхто  не  половинить,
                   Твоїх  земель  не розтина,
                   Бо  ти єдина, Україно,
                   Бо  ти  у  всіх  у  нас  одна.
                   Одна  від  Заходу  до  Сходу,
                   Володарка  земель  і  вод -
                   Ніхто  не  ділить  хай  народу,

                   Бо  не  поділиться  народ.
                   Нехай  ніхто  не  половинить,
                   Твоїх  земель  не розтина,
                   Бо  ти єдина, Україно,
                   Бо  ти  на  світі  в  нас  одна.
 

10. Інтерактивна  вправа «Мозковий штурм»
     Учитель.  Діти,  чи  вважаєте  ви,  що Україна  дійсно  є  єдиною  у  своїх  прагненнях,  бажаннях?  Підтвердіть  це  прикладами.


(- міста  Маріуполь  та  Львів  підтримують  звязки  в  різних  галузях,  бо є  побратимами;

  • у  нашій  школі  відбулася зустріч із  львівськими  представниками  силових  структур,  які  передали  нам  листи  від  тамтешніх  школярів із  запрошенням  товаришувати (демонстрація  фото);

 

 

  • на  новорічному  святі отець  Іван,  священик,  який  підтримував  бійців  у  зоні  АТО, привіз  подарунки  від  дітей  із міста  Стрий  Львівської  області. Це смаколики,   святкові  листи  та  саморобки.  А  наші  учні  передали   свої  дарунки  для  стриївських  ровесників  та  бійців,  що  захищають  Маріуполь (демонстрація  фото);

  • на зимових канікулах  учні  нашої  школи  відвідали місто  Чернівці  в  рамках  програми  «Схід  і  Захід  разом» за  підтримки  СБУ).
     

Учитель.  Пропоную послухати  розповіді  старшокласниць,  яким  пощастило  познайомитись  із  Західною  Україною.

      (розповідаючи,  дівчата  демонструють  буклети  «Край  буковинський», «Буковинська  писанка»,  «Народні  образи  Буковини»,  «Вишивані  дивотвори  Буковини»,  «Чернівецький  національний  університет ім..Ю.Федьковича», картини, вишивки,  обереги)

  1. Це  була  чудова,  незабутня  подорож! Ми  побували  в  м.Чернівцях.  Приємні,  доброзичливі,  гостинні люди. Мене  вразило  їхнє  ставлення до  культурних  надбань.  Вони  не  руйнують  старого,  а  зберігають  його  та  адаптують  під сучасність. Наприклад,  такі  памятники,  як  «Невідомому  чернівчанину», «Ференцу  Листу», «Троянда»  та  ковані скульптури.  Місто  залишиться  в  памяті  своєю  старовинною  архітектурою,  різнокольоровими будинками  в його  центральній  частині.  Також  ми  відвідали  Чернівецький  університет,  де  для  нас  провели  екскурсію  залами, у  яких  знаходилися  митрополити  Буковини  свого  часу.  На  зустрічі  зі  студентами  обмінялися  дарунками.
     
  2. На  мою  думку,  люди  із  Західної України  бережуть  народні  традиції  та  звичаї  свого  краю  більше,  ніж  на  Сході  країни. Нам  пощастило побувати  на  святі  Маланки,  це  театралізоване  дійство,  коли  все  місто  заповнюється  перерядженими  в  національні  костюми  своєї  місцевості.  Звідусіль  лунають  українські  народні  пісні, віє  пахощами  національних страв, бачиш  усміхнених , веселих,  щирих  людей  і  забуваєш,  що  приїхав  із  прифронтового  міста.
     
  3. Нам  було  дуже  цікаво  познайомитися з  новим  містом,  життям  однолітків,  після  спілкування  з  якими  я  зробила  висновок,  що  немає  значення,  де  ти  живеш,  на  Сході   чи  на  Заході. Найголовніше,  щоб  ти  любив  свою  землю,  жив  і  працював  заради  добробуту  своєї  країни.  І  не  треба  шукати відмінностей  між  нами,  адже  всі  ми  хочемо  миру,  злагоди,  єдності. І  я  впевнена:  якщо маріупольські  діти  побачать  прекрасні  західноукраїнські  міста,  а  чернівчани  скупаються  в  теплих  водах  Азовського  моря,  тоді мир  настане в  Україні.  На  підтвердження  наших  слів пропоную  подивитись  один  із  випусків  новин Буковини  про  подорож  до Чернівців.
                                       (перегляд  новин) (Додаток 4)

     

11. Вікторина «Моя  Україна»
      Учитель.  Україна – це  наш  дім,  наша  колиска. Де  б  ми  не були, які  випробування не посилала  б нам доля,  ми  повинні  памятати,  якого  ми  роду,  де  наше  коріння. Народ  без  минулого,  без  памяті,  без  історії – не  народ,  а  просто  населення,  яке  легко поневолити  як  фізично,  так  і  духовно.  І   ми  повинні  зробити все,  щоб  наша  Батьківщина  була  мирною,  квітучою,  щасливою,  дійсно  європейською  державою.  А  чи  добре  ми  знаємо  свою  країну? 

1. Як  називалася  наймогутніша  й  найбільша  держава  на  території  сучасної  України  в  стародавні часи?  (Київська  Русь)
2. Коли  Україна  стала незалежною  державою?  (24 серпня  1991 р.)

3. Назвіть українські  державні  символи (Герб,  Гімн,  Прапор)

4. Назвіть авторів  Державного  Гімну України (П.Чубинський,  М.Вербицький)

5. Яка  найвидатніша  споруда  Київської  Русі  збереглася  до  нашого  часу?  (Софіївський  собор у  Києві)

6. Як  називався  найдавніший  народ,  що  жив  на  території  сучасної  України?  (Кіммерійці)

7. Назвіть міста-мільйонери  України (Київ, Харків,  Дніпропетровськ, Одеса,  Донецьк, Запоріжжя,  Львів)

8. Який  клімат  переважає  в  Україні? (помірно континентальний)
9. Назвіть  найвищу  гору  України (Говерла)

10. Назвіть  найповноводнішу  ріку України (Дунай)
11 Назвіть  першого  космонавта  незалежної  України (Л.Каденюк)

12. Твори  якого  українського  композитора  найчастіше видавалися? (М.В.Лисенка)

 

12. Пісенний  калейдоскоп

      Учні  об’єднуються  в  3 команди  і  по  черзі  співають  українські  народні  пісні

ІV. Підсумковий етап

 

1.  Інтерактивна  вправа «Мікрофон»

     Учитель. Скільки  існує  людство,  стільки  й  живе  в  серцях  мрія  про мир. Бо  ж  лише  коли  мир  є, то  можуть  здійснитися  всі  найзаповітніші  мрії  людини,  її  надії,  її  помисли. Пропоную  вам  прикрасити  Барвінковий Вінок  Миру. А  що  для  нас  є  МИР?
( Учитель  бере  кольорову  стрічку,  кріпить  її  на  вінок  зі  словами)
Мир  на  землі – це  найбільше  щастя,  коли  розквітають  чарівні  квіти,  а  люди  живуть  вільно,  спокійно,  не здригається  від  вибухів  земля,  а  діти  здобувають  знання.
(Учні  по  черзі  виходять  зі  стрічками,  промовляючи  свої  слова  про  мир: мир  на  землі – це  найбільше  щастя,  бо  є  мама і  тато;  мир  на  землі – це  коли  ніхто  не  гине  в  боях; мир – це багато  радості; мир – затишний  куточок  моєї  вулиці…)

 

2.  Заключне  слово  вчителя
      Дивлюсь  на  вас і  розумію: саме  ви  - майбутнє України. Сподіваюсь,  що  ви  будете  гідними  своїх  предків,  будете  берегти  рідну  землю  і  незалежність  України. Поважайте  свій  народ,  свою  мову,  шануйте  себе  та  свою  гідність,  і  шановані  будете  іншими.

3. Мультимедійна  відеопрезентація «Україна  єдина» (Додаток 5)

 

 

 

                                            Використані джерела


1. Години  спілкування. 5-8  класи/ Укладач В.М.Андрєєва – Х. :Вид. група «Основа», 2013. – 128 с. – (Серія  «Класний  керівник»)

2. Горнусь  до  тебе,  Україно! Сценарії  виховних  заходів/ Укладач  Г.М.Грицина  – Тернопіль: Медобори, 2004. – 60 с.

 

3. Національні  символи  України. Вікторини.  Випуск 4/ Автор-укладач Н.В.Лемешенко. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2006. – 104 с.

4. Сьогодні  свято! Сценарії  шкільних  свят  та  розваг. Частина 4. Посібник  для  вчителів/ Упорядники: М.І.Генсьорська, С.М.Миханчук, Т.С.Дуць. – Тернопіль: Мандрівець, 2002. – 118 с.

 

5. https://www.youtube.com/

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку