Урок мистецтва 2 клас. Тема: Космічна подорож

Про матеріал
Авторська розробка уроку мистецтва для 2 класу, на тему: Космічна подорож. На уроці ми знайомимо дітей з таким музичним інструментом як синтезатор, а також слухаємо музику, що нагадує нам космос. Музику космосу створює композитор, ми знайомимося з творчістю американського композитора Томаса Ньюмана, що написав музичний твір "Зоряний корабель".
Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку мистецтва для 2 класу

 

Тема семестру: Основні музичні жанри

Тема уроку: Космічна подорож

Зміст уроку: Т. Ньюман «Зоряний корабель» – слухання; В. Гребенюк «Кенгуру» – виконання.

Дидактична мета: ознайомити учнів з таким музичним інструментом як синтезатор; закріпити поняття «імпровізація», формувати вміння виразного співу з інсценізацією пісні; навчати учнів імпровізації на дитячих шумових музичних інструментах.

Розвивальна мета: розвивати здатність аналізувати музику, тембровий та  метроритмічний слух, вміння імпровізувати на дитячих музичних інструментах.

Виховна мета: виховувати естетичний смак в учнів, повагу та інтерес до творчості Томаса Ньютона та В. Гребенюка.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: телевізор, відеозапис, фонозапис.

Література: Мистецтво: підруч. Для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Н. В. Очеретяна, О. М. Колотило. – Київ : Генеза, 2012. – 144 с.

 

Вч. – вчитель;

В.в. – вірні відповіді.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент: учні заходять до класу.


Музичне привітання: «Добрий день вам, діти, добрий день, учитель!».

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Вч: Діти, на попередньому уроці ми з вами знайомилися з творчістю дуже відомого французького композитора, який відображав у своїй музиці різних тварин. Хто мені скаже як його звали?

В.в: Каміль Сен-Санс.

Вч: Молодці, а чи пам'ятаєте ви, яке свято для тварин створив композитор?

В.в: «Карнавал тварин».

Вч: Правильно. А хто скаже, яких за характером тварин Каміль Сен-Санс відображав у своїх музичних творах?

В.в: сильних, гарних, спритних.

Вч: правильно, а чи були у його карнавалі птахи? Які саме?

В.в: лебідь.

Вч: правильно, а яка ж була за характером музика лебедя? Ніжна і лагідна чи весела і танцювальна?

В.в: ніжна і лагідна.

Вч: так, а яку екзотичну тварину, що живе в Австралії, відобразив у своєму музичному творі Сен-Санс?

В.в: Кенгуру

Вч: так, молодці, а пригадайте з якими ще музичними творами ми знайомилися на минулому уроці, музику яких тварин ми ще слухали?

В.в: слона і рибок.

Вч: а як називається музичний твір, у якому композитор відображає підводний світ?

В.в: акваріум.

Вч: молодці, правильно. Які ви розумники!

Вч: а яку пісню ми з вами вивчали на минулому уроці?

В.в: «Кенгуру».

Вч: Правильно, ми з вами її зараз повторимо, але спочатку нам потрібно розспіватися!

Розспівування

Вч: а тепер виконаємо нашу пісню.

Виконання пісні «Кенгуру» під фонограму.

Вч: які молодці, дуже гарно виконали пісню.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вч: Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо нашу подорож, але тепер вона в нас буде дуже незвичайною, а знаєте чому? А тому що ми відправимося у космос і будемо справжніми космонавтами. Ми з вами дізнаємося як і за допомогою яких музичних інструментів можливо створити музику космосу.

IV. Сприйняття нової теми.

Вч: Як високо небо! Його не дістати.

А що там? Що далі? Хотілось би знати…

Перед тим як летіти у космос нам потрібно про нього все-все дізнатися, але ви ж розумні діти, і мабуть вже все знаєте, але мені потрібно це перевірити, і тому зараз ви будете відгадувати загадки.

Відгадування загадок за відеозаписом.

Вч: Які ви молодці, я переконалася, що ви знаєте про космос дуже багато. А уявіть собі, люди не завжди знали, що космос існує. Перші люди навіть не здогадувалися про його існування. З давніх давен вчені почали досліджувати  нашу землю, небо, сонце, а потім вони дізналися, що існує безмежний простір, і назвали його космос. Багато художників та композиторів присвячували свої твори саме космосу.

Зараз ми з вами прослухаємо музичний твір американського композитора Томаса Ньюмана, що має назву «Зоряний корабель». Під час слухання всі закрийте очі і уявіть цей зоряний корабель, а також послухайте, які музичні інструменти звучать у творі.

Слухання Т. Ньюман «Зоряний корабель» із фільму «Пробудження».

Вч: що вам нагадує ця музика?

В.в: космос

Вч: а яка ця музика за темпом? Швидка, помірна чи повільна?

В.в: помірна.

Вч: а ви почули, що музичні інструменти у творі не схожі на ті, які ми звикли чути. А все тому, що таку музику створюють за допомогою електронних музичних інструментів, а зокрема синтезаторів. А хто знає, що це за інструмент, синтезатор?

В.в: синтезатор – це клавішний електронний інструмент.

Вч: Так, а що означає електронний?

В.в: працює від електроенергії.

Вч: Правильно, а також на синтезаторі є дуже багато різних функцій, наприклад, можна легко змінити тембр фортепіано, на будь-який інший інструмент. Зараз ми наглядно подивимося в чому особливість синтезатора. Уважно слухайте, а потім скажете, у чому ж його особливість.

Перегляд відеозапису «Особливості синтезатора».

Вч: так у чому ж особливість синтезатора?

В.в: у тому, що він може мати багато тембрів різних інструментів.

Вч: правильно, і таким чином, саме за допомогою синтезатора і створюється космічна музика.

 Ну що ж здається ви готові до подорожі у космос, тож скоріше відправимося туди!

Руханка «Ракета, літак, гелікоптер»

Вч: які ви всі молодці, що ж тепер ми прилетіли у космос. Зараз ми з вами познайомимося з незвичайним хлопчиком, його звати Майлз, він у космосі дуже добре знається.

Перегляд фрагменту м/ф «Майлз із майбутнього» .

Вч: ви помітили, який космічний костюм на хлопчику? А як він називається?

В.в: скафандр

Вч: правильно, а чому хлопчик може у космосі літати?

В.в: тому що там невагомість.

Вч: так, правильно. А скажіть діти, чи знаєте ви, скільки існує всього планет у галактиці?

В.в: вісім

Вч: правильно, зараз я вам зачитаю вірш про вісім планет, а ви уважно слухайте, щоб потім перерахувати ці планети.

«Всі планети стали в ряд,

Починається парад!

Раз – Меркурій-мандрівник,

Два – Венера, ясний лик.

Три – Земля вітає нас,

А чотири – красень Марс.

П'ять – Юпітер, Шість – Сатурн, 

Сім – Уран, за ним Нептун.

Всі планети стали в ряд,

Починається парад!».

 Тож, діти, ще раз проговоримо і перерахуємо назви всіх планет!

А тепер ми з вами пограємо у гру «Музична планета». До дошки виходять вісім чоловік. Кожен з вас буде планетою, наприклад, Марсом, і цій планеті ми повинні обрати музичний інструмент, який буде підходити їй. Я дам усім планетам музичні інструменти, і ви повинні створювати музику для цієї планети з ходу. А пам'ятаєте як називається музика створена з ходу?

В.в: імпровізація.

Вч: правильно, тож розпочинаємо нашу гру.

Гра «Музична планета».

V. Осмислення та систематизація знань.

Вч: Ви сьогодні дуже великі молодці, ви були космонавтами! А зараз ми пограємо у гру, що має назву «Справжній космонавт». Правила дуже прості, я задаю вам питання, а якщо ви відповідаєте правильно, то ви – справжній космонавт!

Перше питання: з яким композитором ми сьогодні познайомилися, що написав музичний твір присвячений космосу?

В.в: Томас Ньюман

Вч: так, а як називається його музичний твір?

В.в: «Зоряний корабель».

Вч: так, а який інструмент виконує цю музику?

В.в: синтезатор.

Вч: правильно, а це звичайний чи електронний інструмент?

В.в: електронний.

Вч: а до якої групи інструментів належить синтезатор?

В.в: клавішної.

Вч: а в чому особливість синтезатора?

В.в: він може відтворювати тембри різних інструментів.

Вч: так, а скажіть музика космосу швидка, повільна чи помірна?

В.в: помірна.

Вч: добре, а скільки у космосі планет?

В.в: вісім

Вч: а на якій планеті живемо ми?

В.в: Земля

Вч: а чому ми у космосі не можемо стояти як на землі?

В.в: тому що там – невагомість.

Вч: Правильно!

VI. Підсумки уроку.

Вч: Отже, сьогодні ми з вами були справжніми космонавтами, ми познайомилися з американським композитором Томасом Ньюманом, що створив музичний твір про космос «Зоряний корабель», дізналися, що таку космічну музику можна створити за допомогою електронного клавішного інструмента – синтезатора, таким чином ми з вами завершуємо нашу космічну подорож, і продовжуємо вивчати основні музичні жанри у музиці.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зарубенко Ольга
    Дякую за конспект. З задоволенням скористаюся.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колосова Олена Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
7024
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку