6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Урок мистецтва 2 клас. Тема уроку: Завітаємо до театру

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва для 2 класу. Тема уроку: Завітаємо до театру. Ми виховуємо у дітей естетичний смак та повагу до театрального мистецтва, знайомим учнів з особливостями оперного театру, а також з творчістю українського композитора М. Лисенко; даємо поняття «опера-казка».
Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку мистецтва для 2 класу

 

Тема семестру: Основні музичні жанри

Тема уроку: Завітаємо до театру

Зміст уроку: М. Лисенко «Арія Кози», «Арія Рака», «Арія Лисички» – слухання; «Арія Лисички» – розучування. 

Дидактична мета: ознайомити учнів з особливостями оперного театру; дати поняття «опера-казка»; познайомити з творчістю українського композитора М. Лисенко; закріпити поняття «арія»; формувати навички співацького звукоутворення, вміння виразного співу з інсценізацією пісні;

Розвивальна мета: розвивати здатність аналізувати музику, тембровий та  звуковисотний слух;

Виховна мета: виховувати естетичний смак в учнів, повагу та інтерес до творчості М. Лисенка, до театрального мистецтва.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: телевізор, відеозапис, фонозапис.

Література: Мистецтво: підруч. Для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Н. В. Очеретяна, О. М. Колотило. – Київ : Генеза, 2012. – 144 с.

 

Вч. – вчитель;

В.в. – вірні відповіді.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент: учні заходять до класу.


Музичне привітання: «Добрий день вам, діти, добрий день, учитель!».

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Вч: Діти, на попередньому уроці ми з вами подорожували у космос, ми слухали музику космосу та знайомилися з творчістю композитора, що створює цю музику, а також ознайомилися з музичним інструментом, що виконує її. Тож хто мені відповість, яка музика космосу за характером?

В.в: Чарівна, загадкова.

Вч: Так, а яка вона за темпом?

В.в: Помірна.

Вч: Молодці, а яким видатним композитором, що написав музичний твір присвячений космосу, ми познайомилися на минулому уроці?

В.в: Томас Ньюман

Вч: Правильно. А з якої країни цей композитор?

В.в: Америки.

Вч: Так, а хто скаже, як називається його музичний твір?

В.в: «Зоряний корабель».

Вч: правильно, а який музичний інструмент виконує цей твір?

В.в: синтезатор

Вч: правильно, а це звичайний музичний інструмент чи електронний?

В.в: електронний.

Вч: так, а що означає електронний?

В.в: працює від електроенергії.

Вч: так, молодці, а в чому ще особливість синтезатора?

В.в: в тому, що він може відтворювати тембри різних інструментів, а також має багато різних функцій.

Вч: молодці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вч: Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо подорож до театру, дізнаємося які бувають театри за видами, які професії є у світі театру; познайомимося з творчістю видатного українського композитора Миколи Лисенко, що створив дуже багато музики для дітей, а також ознайомимося з його оперою-казкою «Коза-дереза».

IV. Сприйняття нової теми.

Вч: Затихнув гомін.

В залі згасло світло,

і, враз заполонивши всі чуття,

розсунулась завіса…

І розквітло життя — мов казка,

й казка — мов життя.

Відкритими очима і серцями

поринули в ту казку глядачі,

захоплено, бурхливо до нестями,

всім помислом за дією йдучи.

 Скажіть, чи здогадалися ви про що цей вірш?

В.в: про театр.

Вч: так, правильно. А  скажіть, театри всі однакові, чи вони бувають різні за видами?

В.в: різні за видами. 

Вч: так, а які ви знаєте театри?

В.в: ляльковий, оперний, театр тіней, театр драми та комедії.

Вч: Так, молодці, а чи знаєте ви, чим відрізняється театр драми та комедії від оперного театру?! А я вам скажу, в оперному театрі актори грають свої ролі – співаючи, якщо в звичайному театрі актори просто виразно розмовляють і ми можемо відразу зрозуміти все, що вони говорять, то в оперному театрі актор співає, і потрібно дуже уважно слухати, щоб зрозуміти його. А чи знаєте ви, як називається в оперному театрі пісня кожного персонажа?

В.в: арія.

Вч: так, правильно. Ну я бачу ви дуже знаєтеся у театрі, тож давайте з вами пригадаємо професії, які є у театрі.

Він ходить по сцені скаче,

То сміється він, то плаче!

Хоч кого зобразить, –

Майстерністю всіх вразить!

В.в: актор.

Вч: Він пише музику для нас,

Мелодії грає,

Вірші покладе він на вальс.

Хто пісні складає?

В.в: композитор.

Вч: правильно.

Клоуном чи то царем,

Жебраком або королем.

Актора одягнути допоможе

Театральний…

В.в: костюмер.

Вч: Текст літературний він складає,

Головну посаду у театрі має.

Пише він сценарій до вистави,

Що ж це за професія цікава?

В.в: сценарист.

Вч: так. Весь театр на ньому тримається

Він головний, всі йому підкоряються

Всі дії та сцени вистави

Він має на свій розсуд поставить...

В.в: режисер-постановник

Вч: які ви всі молодці, професії у театрі ви знаєте, а чи знаєте ви, як називається група музикантів, що грають музику у театрі?

В.в: оркестр.

Вч: так, молодці. Ну що ж зараз ми з вами завітаємо до справжнього оперного театру і подивимося оперу-казку, яку саме – ви здогадаєтеся самі і мені потім скажете.

Перегляд фрагменту опери-казки «Коза-дереза» М. Лисенка.

Вч: ви здогадалися, як називається ця опера-казка?

В.в: «Коза-дереза».

Вч: так, молодці. Цю казку про вередливу козу ви знаєте ще з дитинства.

Дуже багато композиторів створювали свої музичні спектаклі та опери на основі казок. А ось музику саме до казки «Коза-дереза» створив видатний український композитор Микола Віталійович Лисенко, цей композитор взагалі є першим в Україні, хто почав створювати опери, а також першим, хто писав музику для дітей. Композитор дуже любив казку «Коза-дереза» та створив до неї музику, а саме для кожного персонажа свою пісню, яка характеризує героя – арію, і таким чином ця казка перетворилася в оперу-казку. Зараз ми з вами послухаємо арію кози, а ви мені скажете, яка вона за характером і який має темп.

Слухання «Арія кози».

Вч: Яка за характером арія кози?

В.в: Хитра, вередлива.

Вч: так, а яка вона за темпом?

В.в: помірна.

В.в: так, правильно. А ця арія може нам нагадати якогось іншого персонажа, не козу?

В.в: ні.

Вч: Так, правильно, а чому?

В.в: Тому що арія – це пісня, що характеризує персонажа.

Вч: Молодці, тепер ми послухаємо арію лисички з опери-казки «Коза-дереза», а ви мені скажете, який вона має характер, темп, а також ми вияснимо чи відрізняється вона від арії кози.

Слухання «Арія Лисички».

Вч: Яка ця арія за характером?

В.в: добра, працелюбна.

Вч: так, а який в неї темп?

В.в: швидкий.

Вч: правильно, молодці. Арія лисички схожа на арію кози?

В.в: ні.

Вч: Правильно. А зараз ми з вами послухаємо арію рака, і визначимо який у неї характер і темп, і чим вона відрізняється від арії лисички та кози.

Слухання «Арія рака».

Вч: Яка за характером арія рака?

В.в: весела.

Вч: правильно, а який в неї темп?

В.в: помірний.

Вч: так, ця арія схожа на арії лисички і кози?

В.в: ні.

Вч: Тобто, ви переконалися, що кожна арія була створена композитором за характеристикою персонажа, і коли ми слухаємо арію рака ми не можемо сказати, що то арія кози.

 Ну що, ви втомилися, зараз ми з вами порухаємося.

Руханка

Вч: Молодці. Зараз ми з вами теж будемо акторами оперного театру та вивчимо арію лисички. Але спочатку розспіваємося.

Розспівування.

Вч: Добре розспівалися, а тепер вивчимо нашу арію.

Розучування «Арія лисички».

  1. Проголошення тексту у ритмі пісні;
  2. Вивчення мелодії по-фразно «за рукою» вчителя та під супровід фортепіано;
  3. Розучування мелодії з текстом у повільному темпі під супровід фортепіано.

Вч: Добре, а тепер виконаємо цю арію під фонограму.

Виконання пісні під фонограму.

Вч: А тепер уявили, що ми актори, і будемо зараз співати і рухатися як лисичка.

Виконання пісні з використанням інсценізації.

V. Осмислення та систематизація знань.

Вч: Ви сьогодні дуже великі молодці, ви були справжніми акторами оперного театру! А зараз ми пограємо у гру, що має назву «Загадкове слово». Правила цієї гри дуже прості, я буду вам задавати питання, а хто з вас знає правильну відповідь – піднімає руку і відповідає, якщо відповідь вірна – відкривається буква загадкового слова. І таким чином, ми з вами повинні відкрити усі букви і дізнатися, що ж за слово у нас тут загадкове.

Перше питання: який український композитор писав дуже багато опер-казок для дітей?

В.в: Микола Лисенко (Буква «Л»)

Вч: так, а як називається його опера-казка, з якою ми сьогодні знайомилися?

В.в: «Коза-дереза» (Буква «К»).

Вч: так, а як називається пісня, що характеризує персонажа опери?

В.в: арія (Буква «А»)

Вч: правильно, а з якими аріями ми сьогодні познайомилися?

В.в: «Арія Кози», Арія Лисички, Арія Рака («К»).

Вч: Яка за характером арія Лисички?

В.в: добра, працелюбна («Е»).

Вч: а до якого театру ми з вами сьогодні завітали?

В.в: до оперного («П»).

Вч: а в чому його особливість?

В.в: там актори співають («С»)

Вч: так, а як називається група музикантів, що виконують музику в оперному театрі?

В.в: оркестр («Ь»).

Вч: А як називається професія у театрі, у якій потрібно писати сценарій?

В.в: Сценарист («Т»).

Вч: Так, які ви молодці, яке загадкове слово у нас відкрилось?

В.в: «Спектакль».

Вч: Правильно!

VI. Підсумки уроку.

Вч: Отже, сьогодні ми подорожували до оперного театру, ми познайомилися з творчістю українського композитора Миколи Віталійовича Лисенко, ознайомилися з його оперою-казкою «Коза-дереза»; дізналися, що опера-казка – це казка, у якій кожний герой має свою пісню, що називається арією; впевнилися, як арія може відображувати характер персонажа; розучили «Арію лисички» та виконували її як справжні оперні актори. Тож таким чином, ми з вами продовжуємо вивчати основні музичні жанри.

 

docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
1802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку