Урок мистецтва "Де живуть веселі нотки"

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого циклу мистецтво для 1 класу Нова Українська Школа, музика і образотворче мистецтво
Перегляд файлу

 

Конспект уроку інтегрованого курсу «Мистецтво» 1 клас НУШ

Підручник «Мистецтво 1 клас» / Т.Є Рубля, Т.Л.Щеглова, І.Л.Мед.- Харків: Видавництво «Ранок», 2018.- 104 с.: іл.

Урок №4

Тема. Де живуть веселі нотки

Мета: формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної;

міжпредметної естетичної компетентності: формувати в учнів уявлення про красу навколишнього світу, сповненого розмаїттям звуків, ліній, кольорів;

предметних мистецьких компетентностей:

вчити дітей створювати художні образи за допомогою простих геометричних фігур;

розвивати допитливість, вміння «дивитися і бачити», естетичний смак;

виховувати емоційно – ціннісне ставлення до мистецтва, ініціативність, любов до рідного краю, на прикладі українських народних пісень та поспівок.

Завдання уроку:

1.Продовжити знайомити учнів з незвичайним світом краси та гармонії.

2. Вчити аналізувати та інтерпретувати мистецькі твори.

3.Ознайомити з нотами.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок - творчості

Обладнання: підручник, презентація, альбоми, фломастери, кольорові олівці, набір геометричних фігур, музична фізкультхвилинка  «Масаж долоньок та пальців рук», горішки, відео української народної поспівки «Диби, диби».

                                                Хронометраж часу.

Привітання- 1 хв.

Вправа «Додай слівце»-2 хв.

Роздивляння картини- 3 хв.

Повідомлення теми- 2 хв.

Масаж долоньок- 3 хв.

Розучування поспівки «Диби, диби»- 6 хв.

Знайомство з нотами- 4 хв.

Вправа «Мовчанка»- 3 хв.

Малювання листячка- 9 хв.

Підсумок- 2 хв.

 

          

                                                         Хід уроку

1.Організаційний момент

    Створення емоційної атмосфери

   Привітання:

   Вчитель: Добрий день дівчата!

   Дівчата:  Добрий день!(плескають в долоні)

Вчитель: Добрий день, хлоп’ята!

Хлопці:  Добрий день!(тупають ногами)

Вчитель: Добрий день мої малята!

Діти:      Добрий день!(підіймають руки угору)

 

 Вправа «Додай слівце»

Осінь пензлика взяла

Малювати ….. (почала)

Пензлик біга без упину-

Гарна в осені ….(картина)

Словесний малюнок

Яку картину намалював пензлик?

А зараз я пропоную вам подивитися, яку картину чарівного пензллика побачила українська народна художниця Марія Приймаченко.(слайд3)

Вона малювала, вишивала, захоплювалась керамікою. ЇЇ дивовижні твори - образи фантастичних чудовиськ і птахів. Вона творила квіти-роздуми, квіти-присвяти: «Людям, що пашуть хліб і Батьківщину кохають», «Молодим матерям, що народили сина або дочку»…

 2.Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні в нас незвичний урок, тому, що ми з вами вирушимо у чарівну подорож і дізнаємося, де ж живуть веселі нотки? Давайте уявимо, що ми опинилися у осінньому лісі.

Які дерева ми там бачимо?

Які кольори нас оточують, хроматичні чи ахроматичні?

 Я пропоную кожній групі стати в коло і трішечки розім’ятися (працюємо у групах, кожна група утворює своє коло, вчитель роздає кожній групі кошик з горішкаи)

Масаж долоньок

та пальців рук горішками (звучать звуки природи)

У садочок ми підемо

І горішки там зберемо ,(крокують по колу)

Візьмемо в ручки раз і два,

Скажемо чарівні слова:( підносять долоньки до ротика)

– Ви, горішки, нас гартуйте,

Від хвороб усіх лікуйте.

В ручках будемо качати (розтерають у долонях)

Свій масаж розпочинати.

Заховали, показали,

Пальчики поназивали.( називать пальчики:великий, вказівний…)

Намалюємо на долоньці

Сонечко кругленьке, (малюють пальчиком)

Промінці пряменькі.

От масажу і кінець,

А хто робив його, молодець!(показали великий палець)

3.Робота над темою

Одже в нас з вами зараз яка пора року?

А хто знає, що виростає у лісі восени?

Зараз ми з вами послухаємо українську поспівку «Диби, диби» музику до якої написав композитор. В. Верховинець.(звучить поспівка)

Про кого ця поспівка?

Який за характером був дід, а яка баба?

Розучування поспівки

Як ви гадаєте, у цій поспівці живуть веселі нотки?

Отже композитори, які знайомі з музичною грамотою, вміють записувати мелодії пісень за допомогою нот.(слайд 4 )

Колись давно, один художник намалював п’ять рисочок і з’єднав їх контуром. Музикант розташував на них нотки. Так вони створили нотний стан. Ноток в музиці сім, як і кольорів у веселці. За допомогою нот пишеться музика. Послухайте, як вони звучать.(вчитель грає на інструменті).А зараз давайте заспіваємо їх. Молодці, усі впоралися з музичним завданням. А зараз я пропоную уявити себе художниками.

       Краса природних явищ завжди надихала письменників і поетів і тому вони писали чудові вірші про красу, що нас оточує. А художники відтворювали її на своїх полотнах.

       Для кожного з нас величезне щастя – милуватися неповторними миттями кожної пори року. І сьогодні ми будемо з вами художниками і спробуємо передати красу свого краю в малюнку за допомогою ліній  і форм.

Якщо ми поглянемо навкруги, то побачимо предмети і всі вони такі різні.

Як ви думаєте чому?

         Так, вони мають свою форму – свій зовнішній вигляд. Форма предмета може бути плоска або об’ємна, проста або складна.

Вправа «Мовчанка»(робота в парах)

        У кожній пари учнів є набір геометричних фігур, з їх допомогою ми порівняємо предмети (слайд 5)(Учитель показує зображення предмета, а учні геометричну фігуру, яка  нагадує предмет за формою)

А ще форму рослин, комах допомагають передавати лінії. Вони бувають різні. Можуть здаватися напруженими або спокійними, сумними чи веселими, прямими чи ламаними, кривими та хвилястими. (слайд 6)

Що можна намалювати за допомогою прямої лінії?

 А хвилястої?

Що нагадує нам ламана?

4.Закріплення матеріалу

Я пропоную вам за допомогою різних ліній і  форм фломастерами або кольоровими олівцями намалювати грибочки. Передати їх характер (веселі чи засмучені, злі чи добрі).

5.Підсумок уроку.

Яку поспівку ми сьогодні вивчили?

З якою художницею познайомилися?

Скільки в музиці існує нот?

Які лінії ви використовували під час малювання?

Що нового ви дізналися на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Масаж долоньок

та пальців рук горішками

У садочок ми підемо

І горішки там зберемо ,

Візьмемо в ручки раз і два,

Скажемо чарівні слова:

– Ви, горішки, нас гартуйте,

Від хвороб усіх лікуйте.

В ручках будемо качати

Свій масаж розпочинати.

Заховали, показали,

Пальчики поназивали.

Намалюємо на долоньці

Сонечко кругленьке,

Промінці пряменькі.

От масажу і кінець,

А хто робив його, молодець!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Позняковська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1841
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку