Урок мистецтва "Мелодії настрою"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку мистецтва для 1 класу. Конспект містить ріноманітні види індивідуальної та групової роботи з різних напрямів мистецтва у відповідності програмі НУШ. У конспекті відслідковується формувальне оцінювання.
Перегляд файлу

1

 

Конспект уроку мистецтва

Тема  «Мелодії настрою»

 Мета:   навчальна: вчити першокласників слухати і розуміти музику, а саме розуміти образний зміст музичних творів та вміти висловлювати враження від прослуханого; формувати навички естетичного сприймання, уявлення про танець, як вид мистецтва; бачити і відтворювати прекрасне; спонукати до творчості;

             розвивальна: розвивати образне мислення, творчі здібності, фантазію, уяву, асоціативну пам’ять і увагу, ритмічність, естетичні почуття;

             виховна: виховувати любов до природи, інтерес до різних видів мистецтва, почуття патріотизму

Домінантне мистецтво – музика, додаються образотворче мистецтво та хореографія.

Очікувані результати: учні визначають образний зміст музики, висловлюють свої враження про музичні твори, ритмічно рухаються під музику, створюють ритмічний малюнок мелодії; відтворюють побачене різними засобами образотворчого мистецтва; співпрацюють у групах, презентують свої роботи.

Обладнання:  мультимедійна презентація, «квітка мистецтв», відео записи К. Меладзе «Квітка-душа» (Я Джусь – бандура, Н Матвієнко та С. Шурінс – спів з хореографією),аудіо записи Антоніо Вівальді «Пори року. Весна», П.І.Чайковський  «Вальс квітів», маски квітів, гофрований папір,  акварельні фарби, гуаш, пензлі, клей, ножиці, набори комах, сигнальні картки, технологічні картки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання.

Доброго дня! Рада бачити вас на уроці мистецтва.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Створення проблемної ситуації

Найкоротший шлях до душі дитини лежить через мистецтво.

  • Як ви вважаєте, який вид мистецтва найбільше впливає на дитину? (перерахувати види мистецтва)
  • Я з вами погоджуюсь, що це саме музика (вже при народженні дитина чує колискові пісні у виконанні матусі, і далі продовж життя музика супроводжує людину).

ІІІ. Слухання музики

Відео запис К. Меладзе «Квітка-душа» (Я Джусь – бандура, Н Матвієнко та С. Шурінс – спів з хореографією)

  • Який настрій або які емоції викликала у вас ця пісня?

ІV. Знайомство з квіткою

Квітка-душа розквітає у кожного своя, і у нас в класі розквітла така квітка. Знайомтесь, це квітка мистецтв.

Вона  надихає всіх на творчість і приносить гарний настрій.

V. Виконання хореографічної композиції.

І ось зараз вона запрошує нас на танок.

Уявіть , що наш клас це квітуча галявина, а ви чарівні квіти. Подумайте, з якою квіткою ви себе асоціюєте, і візьміть відповідну «корону».

Стаємо у коло. Я буду показувати вам рухи, а ви повторювати. Потім передам квітку комусь з вас, і тоді рухи буде показувати той, у кого в руках буде квітка. Кожен показує рухи протягом двох рядочків пісні.

  • Чи дійсно це чарівна квітка? Чи покращився ваш настрій?

 

VІ. Художня творчість

Нещодавно, квітка мистецв переконувала мене, що за допомогою фарб, олівців, ножиць, кольорового паперу теж можна змінити настрій і відчути його мелодію. І вона хоче нас в цьому переконати

  1. Поділ на групи.

Отже, ті, кому до вподоби сцена, перевтілення, хто вважає себе актором, будь ласка, сідайте за столи з букетом білих квітів.

Ті, хто відчуває себе художником, сіфдають біля букету синіх квітів.

Тіі, кому подобається створювати шедеври власними руками – ваші квіти червоного кольору.

  1. Робота в групах

1 група «Художники» - в різних техніках намалюють квітучу галявину.

 Ви будете працювати акварельними та гуашевими фарбами. Вам у нагоді стануть пензлики, зім’ятий папір, пластикові пляшки, тички.

2 група «Майстрині» - будуть виготовляти квіти, які ми потім «висадимо» на галявині, з кольрового паперу, серветок, гафрованого паперу. Вам у роботі допоможуть технологічні карти.

3 група «Актори» - покажуть нам ляльковий театр.

Складіть казку, дія якої могла б відбуватися саме на цій казковій галявині, яку виготовляють дві інші групи.

На виконання роботи у вас буде 12 хвилин.

Почали виконувати роботу.

  1. Презентація робіт.

VІІ. Музична грамота. Створення ритмічного малюнка мелодії.

  1. Пояснення вчителя.

Подивіться, яке гарна у нас вийшла галявина. Тільки-но на ній розкрились квіти, навкруги з’явилася велика кількість комашок. Ось прислухайтесь.

Одразу комахи закружляли у таночках навколо цих чудових квітів, співаючи свої улюблені пісні. Мелодії цих пісень можна зобразити за допомогою ритмічних малюнків.

Я була уважна і почула мелодію. У всіх мелодіях довгі і короткі звуки чергуються по-різному. Тому кожна мелодія має свій ритмічний малюнок.

Хочу вам нагадати:

Похожее изображение 

довга нота  -  позначається складом  ТА

Картинки по запросу божья коровка рисуноккоротка нота  - складом    ТІ

Картинки по запросу божья коровка рисунокПохожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу божья коровка рисунокКартинки по запросу божья коровка рисунокКартинки по запросу божья коровка рисунокКартинки по запросу божья коровка рисунокКартинки по запросу божья коровка рисунокПохожее изображениеКартинки по запросу божья коровка рисунокКартинки по запросу божья коровка рисунокПохожее изображениеПроплескайте  у долоні ритмічний малюнок,  повторюючи за мною.

А тепер прислухайтесь до себе, почуйте мелодію, складіть ритмічний малюнок і проплескайте його у долоні. Роботу виконуємо в групах.

Візьміть конверти з комахами і виконуємо вправу.

Презентація робіт

VІІІ.  Рефлексія

  1. Оцінювання емоційного стану. «Ваза настрою»

Ви дуже гарно попрацювали, розкрили себе з різних сторін.

Пригадайте свої враження протягом уроку. Якщо вам було цікаво і у вас з’явилось бажання поділитися своїми враженнями з батьками і друзями, то візьміть розкриту квіточку. Якщо щось залишилось не зрозумілим і вам потрібно над цим поміркувати, то візьміть напіврозкриту квітку. Якщо вас це зовсім не зацікавило, візьміть закритий бутон. І ми  з вами створимо букет вашого настрою. Будь ласка, поставте квіточку у вазу.

  1. Підсумок уроку
  • А чи вдалося вам почути і відчути мелодії вашого настрою?
  • Бажаю вам і надалі бути такими ж спостережливими, уважними, чуйними і тоді дива в вашому житті будуть відбуватися все частіше!

А наш урок закінчується. Дякую вам за співпрацю. Бажаю вам гарного дня.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку