Тема. Батьківщина фламенко
Мета: формувати уявлення про національні особливості музичного мистецтва народу Іспанії з опорою на фольклорні джерела (пісні і танці); виховувати вміння сприймати, інтерпретувати та оцінювати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки; сприяти збагаченню емоційно-почуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності.
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник (автор Л.М.Масол 4 клас), картини, відео до теми.
Тема. Батьківщина фламенко
Мета: формувати уявлення про національні особливості музичного мистецтва народу Іспанії з опорою на фольклорні джерела (пісні і танці); виховувати вміння сприймати, інтерпретувати та оцінювати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки; сприяти збагаченню емоційно-почуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності.
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник (автор Л.М.Масол 4 клас), картини, відео до теми.
Хід уроку
І.Організація класу
1. Візуальна перевірка готовності учнів до уроку
2. Привітання
СЛАЙД 1
Вч: Доброго дня, діти!
Д: Добрий день!
Вч: Сідайте. Мене звати Дар'я Олексіївна. Сьогодні урок мистецтва проведу у вас я.
Урок мистецтва в нас почався, кожен з вас приготувався.
Всі готові вже співати, грати й також малювати !
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Мотивація навчальної діяльності учнів
Вч: Діти, а хто може пригадати загальну тему наших занять?
Д: Наша загальна тема «Подорожі країнами і континентами»
Д: Дякую. На минулому уроці ви здійснили подорож до такої держав як Англії. Що нового ви дізналися?
Д: В нас було знайомство з піснею-грою «Хлоп! Хлоп!» та духовим інструментом – волинкою, яка допомогла нам виявити колорит і особливості пісенної культури народу. Ми отримали незабутні враження від слухання й перегляду матеріалу, який нам був запропонований.
Вч: Молодці, діти! Ви дуже гарно пам’ятаєте все, що вивчали на минулому уроці! А для того, щоб ознайомитися з новою темою відкрийте підручник на сторінці 74-75. СЛАЙД 2
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Вч: Сьогодні ми помандруємо до Іспанії. Іспанія розташована на південному заході Європи. Площа країни - 503 тис. км2. На сході і півдні країна омивається Середземним морем, на заході - водами Атлантичного океану. Іспанія має сухопутні кордони з Францією, Португалією, Андоррою й англійською колонією Гібралтар. Іспанія– батьківщини гітари, серенади та запальних і яскравих танців. СЛАЙД 3
1.Розповідь про гітару
Вч: А чи знали ви, що слово «гітара» походить від злиття двох слів «сангіна» - музика та «тар» - струна. Отже, гітара - це музика від струн. СЛАЙД 4
Вч: А зараз, давайте з вами прослухаємо музичний твір Ісаака Альбеніса «Легенда», який продемонструє нам гітару в повній її звучності. СЛАЙД 4.1
СЛАЙД 5
Вч: Вам сподобалася мелодія яка лунала?
Д: Так, дуже.
Вч: Яким був характер іспанської музики?
Д: Характер твору був насичений, палкий,драматичний, безперервний, жагучий. СЛАЙД 6
Вч: А який темп цієї музики?
Д: Темп був жвавий, швидкий, гучний, палкий.
2.Розповідь про серенади
Вч: Добре! А ще, теплими іспанськими ночами під супровід гітари або мандоліни звучали серенади. Серенади – це ліричні пісні, які виконували чоловіки або юнаки під вікнами коханої. Серенадами називали також інструментальні твори для оркестру. СЛАЙД 7 Зараз ми прослухаємо твір австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта «Маленька нічна серенада». СЛАЙД 7 та 7.1
СЛАЙД 8
Вч: Поміркуйте, чому композитор назвав твір, який ми переглянули «маленька нічна серенада»?
Д: Я вважаю, що композитор назвав свій твір саме так, тому що серенати виконуються в вечірній час і не довго; це маленький твір.
Вч: Правильно! Молодець, дуже гарна відповідь! СЛАЙД 9
3.Розповідь про фламенко
Вч: Ще в Іспанії існує особливий вид музичного мистецтва – фламенко. У цьому слові відображені і полум'яний характер іспанської душі, і граційність танцювальних рухів У перекладі з латини це слово означає «вогонь, полум'я»; з арабської – «мандрівна людина»; з іспанської – назва птаха фламінго.. СЛАЙД10. Фламенко поєднав спів, танці та сольну гітарну музику. Ця музика має яскравий і запальний характер, як і самі іспанці! В цьому ми зараз переконаємося. СЛАЙД 11.
Вч: Мистецтво фламенко не може не підкорити! Існує ще безліч інших народних іспанських танців, таких як – сарабанда, хабанера, болеро та інші. Саме болеро ми з вами зараз прослухаємо. Уявіть себе справжніми іспанцями. СЛАЙД 12
Вч: А який характер болеро ви побачили?
Д: Спокійний, тихий, зосереджений та плавний.
Вч: Так, вірно! СЛАЙД 13
ІV. Практична частина
1.Робота над картинами
Вч:А наша подорож Іспанією продовжується. Іспанія – прекрасна, сонячна країна, яка має безліч пам'яток культури, славиться давніми художніми традиціями. Фламенко для іспанців – це невмируща традиція, яку ви створите в свої альбомах. СЛАЙД 14 Сьогодні ми зобразимо танець фламенко абстракцією. Ви чутимете ритми фламенко і малюватимете свої емоції та настрій від них, передасте кольором чи лініями запальний характер й грацію. Перед тим я почати малювати подивіться на картини, які показані на дошці і опишіть іх.
Д: На усіх картинах зображено іспанський танець фламенко. Переважає червоний колір в картинах, колір кохання.
2.Малювання
Вч: Добре, дякую! СЛАЙД 14.1 Ну що ж, а тепер до роботи…(діти малюють) СЛАЙД 15
V.Підсумок уроку
Вч: Діти, сьогодні на уроці ми ознайомилися з національними особливостями музичної культури Іспанії.
Вч: Які у нас враження після сьогоднішнього уроку?
Д: Урок дуже сподобався, було цікаво й весело.
Вч: Дякую за урок! Всі дуже гарно працювали, відповідали й малювали. Молодці! Наш урок завершено, до побачення!
Д: До побачення!