Урок мистецтва на тему "Батьківщина фламенко"

Про матеріал

Тема. Батьківщина фламенко

Мета: формувати уявлення про національні особливості музичного мистецтва народу Іспанії з опорою на фольклорні джерела (пісні і танці); виховувати вміння сприймати, інтерпретувати та оцінювати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки; сприяти збагаченню емоційно-почуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності.

Тип уроку: поглиблення теми.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник (автор Л.М.Масол 4 клас), картини, відео до теми.

Перегляд файлу

Тема. Батьківщина фламенко

Мета: формувати уявлення про національні особливості музичного мистецтва народу Іспанії з опорою на фольклорні джерела (пісні і танці); виховувати вміння сприймати, інтерпретувати та оцінювати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки; сприяти збагаченню емоційно-почуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності.

Тип уроку: поглиблення теми.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник (автор Л.М.Масол 4 клас), картини, відео до теми.

Хід уроку

І.Організація класу

1. Візуальна перевірка готовності учнів до уроку

2. Привітання

СЛАЙД 1

Вч: Доброго дня, діти!

Д: Добрий день!

Вч: Сідайте. Мене звати Дар'я Олексіївна. Сьогодні урок мистецтва проведу у вас я.

Урок мистецтва в нас почався, кожен з вас приготувався.

 Всі готові вже співати, грати й також малювати !

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Мотивація навчальної діяльності учнів

Вч: Діти, а хто може пригадати загальну тему наших занять?

Д: Наша загальна тема «Подорожі країнами і континентами»

Д: Дякую.  На минулому уроці ви здійснили подорож до такої держав  як Англії. Що нового ви дізналися?

Д: В нас було знайомство з піснею-грою «Хлоп! Хлоп!» та духовим інструментом – волинкою, яка допомогла нам виявити колорит і особливості пісенної культури народу. Ми отримали незабутні враження від слухання й перегляду матеріалу, який нам був запропонований.

Вч: Молодці, діти! Ви дуже гарно пам’ятаєте все, що вивчали на минулому уроці!  А для того, щоб ознайомитися з новою темою відкрийте підручник на сторінці 74-75.  СЛАЙД 2

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Вч: Сьогодні ми помандруємо до Іспанії. Іспанія розташована на південному заході Європи. Площа країни - 503 тис. км2.  На сході і півдні країна омивається Середземним морем, на заході - водами Атлантичного океану.  Іспанія має сухопутні кордони з Францією, Португалією, Андоррою й англійською колонією Гібралтар. Іспанія– батьківщини гітари, серенади та запальних і яскравих танців. СЛАЙД 3

1.Розповідь про гітару

Вч: А чи знали ви, що слово «гітара» походить від злиття двох слів «сангіна» - музика та «тар» - струна. Отже, гітара - це музика від струн. СЛАЙД 4

Screenshot.png

Вч: А зараз, давайте з вами прослухаємо музичний твір Ісаака Альбеніса «Легенда», який продемонструє нам гітару в повній її звучності. СЛАЙД 4.1

СЛАЙД 5

Вч: Вам сподобалася мелодія яка лунала?

Д: Так, дуже.

Вч: Яким був характер іспанської музики?

Д: Характер твору був насичений, палкий,драматичний, безперервний, жагучий. СЛАЙД 6

Вч: А який темп цієї музики?

Д: Темп був жвавий, швидкий, гучний, палкий.

2.Розповідь про серенади

Вч: Добре! А ще, теплими іспанськими ночами під супровід гітари або мандоліни  звучали серенади. Серенади – це ліричні пісні, які виконували чоловіки або юнаки під вікнами коханої. Серенадами називали також інструментальні твори для оркестру. СЛАЙД 7 Зараз ми прослухаємо твір австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта «Маленька нічна серенада». СЛАЙД 7 та 7.1

СЛАЙД 8

Вч: Поміркуйте, чому композитор  назвав твір, який ми переглянули «маленька нічна серенада»?

Д: Я вважаю, що композитор назвав свій твір саме так, тому що серенати виконуються в вечірній час і не довго; це маленький твір.

Вч: Правильно! Молодець, дуже гарна відповідь! СЛАЙД 9

3.Розповідь про фламенко

Вч: Ще в Іспанії існує особливий вид музичного мистецтва – фламенко. У цьому слові відображені і полум'яний характер іспанської душі, і граційність танцювальних рухів У перекладі з латини це слово означає «вогонь, полум'я»; з арабської – «мандрівна людина»; з іспанської – назва птаха фламінго.. СЛАЙД10.  Фламенко поєднав спів, танці та сольну гітарну музику. Ця музика має яскравий і запальний характер, як і самі іспанці! В цьому ми зараз переконаємося. СЛАЙД 11.

Вч: Мистецтво фламенко не може не підкорити! Існує ще безліч інших народних іспанських танців, таких як – сарабанда, хабанера, болеро та інші. Саме болеро ми з вами зараз прослухаємо. Уявіть себе справжніми іспанцями. СЛАЙД 12

Вч: А який характер болеро ви побачили?

Д: Спокійний, тихий, зосереджений та плавний.

Вч: Так, вірно! СЛАЙД 13

ІV. Практична частина

1.Робота над картинами

Вч:А наша подорож Іспанією продовжується. Іспанія – прекрасна, сонячна країна, яка має безліч пам'яток культури, славиться давніми художніми традиціями. Фламенко для іспанців – це невмируща традиція, яку ви створите в свої альбомах. СЛАЙД 14  Сьогодні ми зобразимо танець фламенко абстракцією. Ви чутимете ритми фламенко і малюватимете свої емоції та настрій від них, передасте кольором чи лініями запальний характер й грацію. Перед тим я почати малювати подивіться на картини, які показані на дошці і опишіть іх.

Д: На усіх картинах зображено іспанський танець фламенко. Переважає червоний колір в картинах, колір кохання.

2.Малювання

Вч: Добре, дякую! СЛАЙД 14.1 Ну що ж, а тепер до роботи…(діти малюють) СЛАЙД 15

V.Підсумок уроку

Вч: Діти, сьогодні на уроці ми ознайомилися з національними особливостями музичної культури Іспанії.

Вч: Які у нас враження після сьогоднішнього уроку?

Д: Урок дуже сподобався, було цікаво й весело.

Вч: Дякую за урок! Всі дуже гарно працювали, відповідали й малювали. Молодці! Наш урок завершено, до побачення!

Д: До побачення!

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
3103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку