Урок мистецтва у 3 класі "На крилах фантазії"

Про матеріал
План-конспект уроку мистецтва у 3 класі №24 Тема ІІІ. Комічні та фантастичні образи Тема уроку: На крилах фантазії Мета: визначити поняття фантазія в мистецтві,, розвивати естетичний смак та креативність учнів, продовжити роботу над вокально-хоровими навичками, створити «Будинок казкового героя» ,розглянути відомі архітектурні споруди, прищепити любов до пісні.
Перегляд файлу

План-конспект уроку мистецтва у 3 класі  24

Тема ІІІ. Комічні та фантастичні образи

Тема уроку: На крилах фантазії

Мета: визначити поняття фантазія в мистецтві,, розвивати естетичний смак та креативність учнів, продовжити роботу над вокально-хоровими навичками, створити «Будинок казкового героя» ,розглянути відомі архітектурні споруди, прищепити любов до пісні.

Тип уроку:  поглиблення теми.

Обладнання: дошка, інструмент, підручники, нотні зошити, аркуші та олівці, фортепіано, магнітофон та диски,

 

Хід уроку:

Організація навчальної діяльності. Актуалізація навчальної діяльності.

Музичне вітання.

Розспівки: розпочати роботу над звукоутворенням та звуковеденням та співацьким диханням.

Мотивація навчальної діяльності.

Що означає вислів «на крилах фантазії»?

Деякі композитори на крилах своєї фантазії створювали такі незвичні твори, що навіть не знали, як їх назвати. Тому й називали фантазіями. Отже, так народилася інструментальна п'єса вільної форми – фантазія.

Композитор, створюючи фантазію, вільно чергує у творі різнохарактерні епізоди, а потім записує їх. І кожний, хто слухає цю музику, уявляє щось своє.

А допоможуть нам у цьому чарівники….

Робота над піснею  «Пісня про чарівників»

  • Повторення 1 куплету
  • Показ 2 куплетутвору,
  • Розучування 2 куплету.(декламація, сомнізація, виконання по фразам в повільному темпі)
  • Виконання пісні повністю. Намагатися передати  художній зміст твору.

Фізкультхвилинка

Слухання:

Бесіда: У наших фантазіях ми часто мандруємо у далекі краї та світи разом з героями казок на килимі-літаку або на повітряній кулі.

Нафантазуйте мелодію до таких слів:

По синьому небу наш килим літає,

Поглянь, скільки дива на нас ще чекає!

Послухайте Р. Шуман «Фантастична п'єса», і порівняйте, які образи нафантазує ваша уява.

Слухання.

Музичний аналіз твору: Який емоційний стан передала музика? Скільки образів ви побачили у фантазії Р.Шумана?

Які образи намалювала ваша уява?

Практична робота:

На крилах фантазії ми мандрували разом з музикою, а зараз вирушимо у віртуальну подорож. У цьому нам допоможе Інтернет. Для цього не потрібно навіть з місця вставати. Інтернет – це дивовижна павутинка комп’ютерного зв’язку, що огортає всю Землю і допомагає спілкуватися з людьми навіть у найвіддаленішому куточку нашої планети. Познайомимося з неймовірним світом архітектури, адже це також утілена фантазія митців! Які світові шедеври архітектури вам відомі?

Перегляд фрагмента м/ф «Горбун із Нотр Дам»

У Франції є Собор Паризької Богоматері, або Нотр Дам де Парі – один із найвідоміших у світі. Величну споруду прикрашають фантастичні тварини – химери.

Колись люди вірили, що фантастичні тварини відлякують злі сили від храму, але досить слів, краще перегляньмо фрагмент мультфільму «Горбун із Нотр Дам».

Відомості про архітектурні споруди

В Іспанії, у місті Барселона жив і творив видатний архітектор Антоніо Гауді. Він створив фантастичні собори, житлові будинки, парки, а також чудернацькі кам'яні квітки й рослини дивних форм, які ніби живуть, рухаються під впливом фантазії майстра.

Що фантастичного є в цих архітектурних спорудах?

Таке враження, що до створення цих споруд долучились якісь Божі сили. Саме в цьому й полягає майстерність архітекторів – зробити кожну споруду божественною.

У Києві споруджено «Будинок з химерами» Владислава Городецького, відомий не лише столичним мешканцям, а й знавцям з усього світу.

Владислав Городецький – митець, мандрівник, мисливець. Будинок, створений за його власним проектом, є справжньою окрасою Києва. Споруда прикрашена зображеннями екзотичних тварин і мисливських мотивів. Наснагу архітектор брав із далеких та близьких мандрівок; він побував навіть в Африці.

Практична робота «Будинок казкового героя»

Створимо будинок казкового героя. Ви працюватимете сьогодні в парах, тому роботу слід розподіляти дуже ретельно. Відпустіть свою фантазію і не бійтесь експериментувати.

Починаємо роботу з невеликого ескізу простим олівцем.

Передусім «збудуємо» силует будинку: «зведемо» стіни і дах. Працюватимемо в техніці колажу, адже вона надає так багато можливостей для виразності. Використовуємо різні матеріали: тканину, стрічки, бісер, шматочки шкіри чи хутра тощо.

Наступним кроком нашої роботи є підбір найвдалішої форми вікон і дверей. Пам'ятаймо, що ці елементи будівлі знаходяться в ансамблі між собою і співзвучні до загального силуету споруди. Добираємо для цього найвдаліші матеріали – це надасть виразності нашому проекту.

Практична робота «Будинок казкового героя» (продовження)

Продовжимо роботу над проектом. Ваше завдання: підібрати вдалий декор будівлі та попрацювати над ландшафтним дизайном, тобто створити неповторний образ в архітектурі.

Не забувайте: елементи будівлі мають перебувати в гармонії між собою і передавати вдачу казкового героя.

Перед нами розмаїття декоративних матеріалів: мереживо, тасьма, стрічки, намистини, бісер, шнури тощо. Добираємо найкращий варіант для декору будинку. Поміркуймо, де розміститься декор, як він виглядатиме, з якого матеріалу буде виготовлений.

Ландшафт навколо будинку повинен бути гармонійно поєднаний з будівлею. Добираємо потрібні деталі, використовуючи поліграфічну продукцію, тканину, хутро чи інші матеріали.

Оцінюємо проект з відстані витягнутої руки. Ця охайна робота повинна сприйматися цілісно, як єдина композиція.

Робота над піснею «Пісня про друзів»

  • Повторення вивченої частини,
  • Розучування 2 куплету пісні (дикламація, сомнізація, розучування в повільному темпі по фразам)
  • Те, що неможливе в житті, стає реальним у наших фантазіях. Тільки в казці тварини вміють співати, танцювати і грати на музичних інструментах.

Пригадайте, на яких інструментах грали бременські музиканти.

  • Виконання пісні повністю.

Закріплення уроку:

Що таке фантазія? Чи знаєте ви, що фантазії можна не лише побачити, а й відчути? І побачити, і торкнутись.Який емоційний стан передала вам музика, що звучала на уроці?

Що вам сподобалось на уроці, щоб ви хотіли ще зробити?

Які архітектурні споруди світу вам відомі? Як називають незвичайний будинок архітектора В. Городецького в Києві?Людській фантазії немає меж. Наша уява бездонна, так само, як океан. Головне спрямувати її у правильному напрямку, адже наші фантазії іноді збуваються.

Оцінювання учнів (вербальне)

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку