Урок мистецтва у 9 класі на тему:"МУЗИКА В КІНО"

Про матеріал

Розробка уроку мистецтва у 9 класі на тему "Музика в кіно".

МЕТА: познайомити учнів з особливостями музики у кіно, розповісти про роль музики в кінематографі, познайомити з творами відомих композиторів

Перегляд файлу

ТЕМА: МУЗИКА В КІНО

 

МЕТА: познайомити учнів з особливостями музики у кіно, розповісти про роль музики в кінематографі, познайомити з творами відомих композиторів.

 

Обладнання: підручник, мультимедійний проектор

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент.

 

II. Актуалізація опорних знань .

 

1) Диференційована робота з учнями (індивідуальні завдання - картки).

а) Чи згодні ви з висловлюванням відомого американського теле- і радіожурналіста Е. Мероу: «Телебачення може вчити і просвіщати і навіть надихати, але тільки до тих пір, поки люди будуть використовувати його за призначенням. В іншому випадку це не більше ніж ящик з проводами і лампочками »? Аргументуйте свою думку.

 

б) Які засоби виразності підкреслює емоційний лад сцен? Як деталі фільму допомагають глядачам співпереживати його дійових осіб?

2) Фронтальна бесіда з класом з питань:

а) Уявіть себе членами журі кінофестивалю. Які особливості сценарію фільму, його режисури, операторської та акторської майстерності ви б відзначили?

б) Фільм - це життя, з якою вивели плями нудьги, говорив Альфред Хічкок. Чи згодні ви з таким твердженням? Наведіть приклади.

 

III. Вивчення нової теми.

На дошці: тема уроку, терміни: саундтрек, OST.

ПЛАН

1) Особливості кіномузики.

а) Робота над новими термінами.

Саундтрек (англ. Soundtrack, розм.) - звукова доріжка. Музичне оформлення будь-якого матеріалу, наприклад, фільму, мультфільму або комп'ютерної гри.

Іноді використовується англійська абревіатура OST, яка розшифровується як англ. Original Sound Track і означає оригінальну звукову доріжку, яку продають окремо від того матеріалу, до якого була написана.

б) Розповідь вчителя

Спочатку, в термінології кіноіндустрії, звукова доріжка (англ. Sound track, два слова) означала аудіозапис до фільму. При створенні фільмів діалоги, звукові ефекти і музика записуються окремо і потім об'єднуються в одну загальну запис, яка в ті часи представляла доріжку на відео-плівці.

Звукова доріжка (англ. Soundtrack, одне слово) - термін, що з'явився на початку 1950-х, і що позначає вид музичного альбому. Спочатку задумані кінокомпаніями як рекламний прийом для нових фільмів, саундтреки називалися «музика з оригінального саундтрека кінокартини» (англ. Music from the original motion picture soundtrack). Пізніше вираз скоротилося до «саундтрек до фільму" (англ. Original motion picture soundtrack). Якщо бути точними, то ці записи, як правило, були зроблені з музичної доріжки, так як представляли музику без діалогів або звукових ефектів.

Інструментальний саундтрек (англ. Score OST) - звукова доріжка, в яку включені оригінальні записи композиторів спеціально для фільму. На сьогоднішній день існує безліч композиторів, які працюють саме для створення композицій до фільмів: Алан Сільвестрі, Габріель Яред, Ханс Циммер, Джеймс Хорнер, Володимир Косма, Едуард Артем'єв, Клінт Менселл і т.д.

Перший мюзикл, до якого був офіційно випущений саундтрек, був біографією композитора "Бот Шоу" Джерома Керна, "Поки пливуть хмари", зняті MGM. Оригінальний альбом був випущений як чотири 10-дюймові 78 об / хв-пластинки. Тільки вісім творів з фільму потрапило на альбом. Щоб вмістити пісні на боку пластинок, музика була відредагована. Це було зроблено до появи магнітних стрічок, тому звукорежисер довелося копіювати уривки з дисків, копіювати ці уривки з одного диска на інший, додаючи переходи і загасання, поки не буде зроблено останнім зведення. Не варто говорити, що якість таких записів залишало бажати кращого.

В MGM Records назвали ці альбоми "альбомами оригінального складу". Вони також ввели фразу "записано прямо зі звукової доріжки (англ. Sound track)." З роками термін "саундтрек" став повсюдно вживаємо до кожного запису з фільму, неважливо, чи була ця запис взятої з фільму, або перезаписати в студії.

Музика з фільмів стала популярна лише в еру LP-пластинок. Саундтрек Алекса Норта для фільму Трамвай «Бажання» був випущений на 10-дюймової платівці фірмою Capitol Records і продавався так добре, що фірма перевипустити його на 12-дюймової платівці з деякою музикою Макса Стейнерового на іншій стороні.

Саундтрек Стейнерового до фільму Віднесені вітром записувався багато разів, але потім фільм був перевипущена в 1967, і MGM Records в кінці кінців випустила альбом, записаний прямо зі звукової доріжки. Як і перевипуск фільму в 1967, ця версія саундтрека була штучно "доопрацьована для стерео". У наш час Rhino Records випустила саундтрек з "Віднесених вітром" на 2-х CD з оригінальним моно звуком.

Один з найбільш продаваних саундтреків до фільмів був саундтрек Джона Вільямса до фільму Зоряні війни. Більшість саундтреків до фільмів видаються після того, як фільми закінчують свої покази в кінотеатрах.

Є деякі винятки, в яких в саундтрек включена і доріжка діалогу. Фільм Франко Дзеффіреллі 1968 року Ромео і Джульєтта був випущений на 4 пластинках, як одна платівка з музикою і діалогами, і як альбом, що містить тільки музику. Саундтрек до фільму Хто боїться Вірджинії Вулф? був випущений Warner Bros Records у вигляді 2 пластинок RCA Victor також випустила 2 пластинки з усіма діалогами з фільму Людина на всі часи.

2) Роль музики в кінематографі

а) Розповідь вчителя

Зв'язок музики із зоровою сферою фільму має, природно, що передували їй історичні форми. Зв'язок музики з драматичною дією здійснювалася вже на грунті античного театру. Ще з часів давньогрецької драми музика пов'язана зі сценою і драматичною дією. В епоху Відродження музика брала участь у багатьох сценічних формах, в англійських масках і в італійських інтермедіях, італійських і іспанських видовищах.

Пізніше ця взаємодія перейшло в новий вид мистецтва, оперу, де музика пов'язана з розвитком дії і з текстом. У балеті, де семантичний шар відсутній, музика так само поєднується з дією, але крім цього ще стає регулятором кожного руху, кожного жесту. У драмах, в театральних п'єсах роль музики менш органічна, але і тут музика виконує свої художні завдання: вона емоційно об'єднує виконувану сцену, яку супроводжує; вона пробуджує емоції слухача, підготовляючи настрій подальшої сцени.

Музика виконує також функцію фону для монологу або діалогу; в інших місцях вона з'являється в якості музичних вставок. Але ці «Інкрустації» завжди несуть в собі лише емоційний заряд. Більш значну роль відіграє музика в мелодрамі, де вона створює постійний фон для мовного компонента і коментар до драматичній дії. Всі ці форми злиття різнорідних видів мистецтва підготували установку для сприйняття звукового фільму.

Звуковий фільм з'явився на світло в такий момент, коли інші форми, які об'єднували різні види мистецтва, вже мали позаду багатовікову історію розвитку і створили численні власні традиції і (умовності. Але 'в них завжди переважав один рід мистецтва: в драмі - сценічна дія, в опері - музика, в балеті - пантоміма і танець. у кіно, зрозуміло, переважає візуальний фактор; тут музика повністю йому підпорядкована, але утворює разом з ним єдність діалектичного типу, бо тільки разом вони складають цілісність вищого порядка.

Якщо зоровий кадр має самостійне і конкретний зміст, то музика служить узагальнюючим початком; зоровий кадр конкретизує - музика дає узагальнену характеристику і тим самим посилює вплив зображення. Ось у чому, власне кажучи, складається взаємодія обох компонентів. Не виключено, однак, що ця взаємодія підготовлено умовностями, виробленими на грунті синтетичних жанрів.

б) Прослуховування музичних композицій. .( Г.  Циммер.  Саундтреки з мультфільму «Король Лев» і фільмів «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі».)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

- Уявіть, що ви космонавти і вам належить багато років мандрувати в космічному просторі. Які фільми ви б взяли з собою, не побоюючись того, що вони вам швидко набриднуть?

- Уявіть себе членами журі фестивалю під назвою «Одне століття життя кіно». Обговоривши з однокласниками, визначте три найкращих фільму світу, які можна назвати фільмами всіх часів і народів, фільмами на всі часи.

 

V. Підведення підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання:

 написати есе на тему: «Роль музики в моєму улюбленому фільмі».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Петренко Єва Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Височенко Надія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Поліщук Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Назаренко Н.В., Чен Н.В.. Севастьянова Д.О., Мерзлікіна М.М.)
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
3373
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку