Урок "Мистецтво бароко"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений відповідно до всіх вимог проведення сучасного уроку
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Мистецтво бароко

Мета уроку:формування ключових компетентностей:

Загальнокультурна компетентність: Виховувати естетичний смак, інтерес до  стилів мистецтва, найкращі моральні якості.

           Інформаційна компетентність: переглянути відео фільм «Стиль бароко» за допомогою інтернет-джерела.

міжпредметна естетична компетентність: визначити особливості стилю бароко, вчити визначати взаємозв'язок між різними видами мистецтва; удосконалювати вміння порівнювати та характеризувати різні види мистецтва, розвивати творчі здібності.

         предметні компетентності:

навчальна:розширити загально-естетичний  кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями, з життям і творчістю художників, скульпторів, архітекторів;  художніми творами;

розвиваюча:розвивати навички образного, осмисленогосприйняттяхудожніхтворів;

виховна:формуватиемоційні, естетичні, моральні, загальнолюдськіякостіособистості;любовідо народнихтрадицій, до живопису.

 

 

Методи і прийоми: коментар, бесіда, демонстрування наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної, ігрової та практичної діяльності учнів, стимулювання творчої активності учнів, педагогічне спостереження, індивідуальне консультування, порівняльний аналіз.

Форма організації: виконання творчої роботи – у групах.

Терміни і поняття : бароко

Види мистецтв (предметів), що інтегруються на уроці: образотворче мистецтво, архітектура.

Міжпредметні зв’язки– література, музичне мистецтво, історія, художня культура

                                                               Хід уроку

 

         1   Організаційний момент.  Створення позитивного настрою.

 Слайд №1

        2.Актуалізація опорних знань.Слайд №2

— На попередніх уроках ми подорожували  великими європейськими стилями; ознайомилися з античною культурою, романським і готичним стилями, а також мистецтвом Ренесансу.

Пригадаємо основні риси архітектури, музики, живопису певного стилю.

(4 групи – кожній групі свій стиль)  -------------------------------------------за роботу мак. 3 б.

     3.Оголошення теми і мети уроку.

-Ми продовжуємо  подорожувати, і  назву наступного стилю, з яким ми будемо знайомитись пропоную відгадати за допомогою (Дешифратора)   сл.4        бароко                                        (1б.)

-Ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

4. Розповідь вчителя

— Філософи XVII ст. переконували: Бог подарував людині розум і серце. Людина повинна осягнути навколишній світ, такий привабливий, загадковий і прекрасний, але при цьому вона повинна покладатися лишена себе. І людина захотіла зрозуміти закони світобудови, покластися на власний досвід. В історії людства розпочалася нова доба, сповнена протиріч, суперечливих думок та почуттів — бароко.

Що таке бароко?   ( перегляд відео)

      Слайд №5

Бароко (італ. barocco — дивний, химерний) — напрям у мистецтві та літературі XVI —XVIII ст., якому належить важливе місце в розвитку європейської культури. (Термін багатозначний, походить від португальської назви la perrola baroca — перлина (або мушля з перлиною) незвичайної форми.) Спочатку так назвали художній стиль архітектури й образотворчого мистецтва XVII ст. Потім цей термін поширили на музику й літературу. Сьогодні так називають усю культуру XVII ст. У стилі бароко, що прийшов на зміну добі Ренесансу, поєднуються традиції готики і Ренесансу.

Бароко — стиль в європейському мистецтві XVI— XVIII ст., якому притаманні пишність, прагнення до об’єднання реальності й ілюзії, містичні алегорії, монументальність, театральність.

 Слайд №6

Для архітектури бароко характерні просторовий розмах, злитість, плинність складних, зазвичай криволінійних форм.

Архітектурні форми стиль бароко успадкував від італійського Відро­дження, проте перевершив його за складністю, різноманіттям і живопис­ністю. Для архітектурних споруд цього стилю характерні ускладненість планів, пишність інтер’єрів з несподіваними просторовими і світловими ефектами, велика кількість кривих, пластично вигнутих ліній і повер­хонь, що надають статичним спорудам відчуття ритмічності й руху.

 

Слайд №7

Бароковій архітектурі притаманне використання великої кількості колон, напівколон, зокрема за­витих колон, пілястр, розкішних скульптурних деталей, фарбування поверхонь стін. Завдяки хи­мерній пластиці фасадів, складним криволінійним планам та обрисам палаци й церкви бароко набува­ють мальовничості та динамічності. Вони ніби «вливаються» в навколишній простір. Жодна де­таль не є самостійною - усі вони підпорядковані загальному архітектурному задуму, до якого нале­жить оформлення і оздоблення інтер’єрів, а також садово-паркового та міського архітектурного середо­вища.

Слайд №8

Найвідомішим прикладом барокового міського планування є площа Святого Петра в Римі, яку створив Лоренцо Берніні. Довгі півовальні кам’яні колонади, ніби дві гігантські руки, «обіймають» площу, створюючи особливий ефект урочистості.Лоренцо Берніні, як і великі творці епохи Від­родження, блискуче проявив себе і в скульптурі, і в архітектурі.

 

Слайд №9

Яскравим зразком характерного для бароко син­тезу мистецтв є фонтан Фіумі (Чотирьохрічок) у Римі. Створені майстром гігантські скульптурні образи символізують чотири річки в чотирьох час­тинах світу: Дунай (Європа), Ганг (Азія), Ніл (Африка), Ла Плата (Америка). Уся багатофігурна композиція ніби оживає під сріблястими стру­менями води.

-          Яка відома вам архітектурна форма утворює композиційну вертикаль фон­тана Фіумі? (відповідь учнів)

 

      Слайд №10

В інтер’єрах бароко також усе підпорядкова­не основним рисам стилю - контрастність, дина­мічність, тяжіння до пишності й декоративності.

До речі в  епоху бароко розквітло мистецтво творення та оздоблення меблів ,Вони набули складних обрисів з переважанням форм овалів і спіралей, численних опуклостей і ввігнутостей. Більшість меблів почали покривати лаком. У меблів для сидіння з’явилися гнуті ніжки, оббивкою стали дорогі декоративні тканини, наприклад, гобелен. Меблі прикрашали дерев’яною мозаїкою, різьбленням і бронзовими накладками. В епоху стилю бароко виниклопоняття «гарнітур» - комплект із кількох предметів меблів, що гармоніюють один з одним. З’явився новий різновид столу - консоль, або консольний столик, який приставлявся до площини стіни, а також нова форма меблів - комод. Серед корпусних меблів набувають популярності шафи, бюро та кабінети. Найвишуканішим предметом інтер’єру стало ліжко у формі шатра, спорудженого з використанням пишних завіс і драпірувань.

Робота в групах ( роздаю фото)

-          Проаналізуйте як в екстер’єрах та інтер’єрах утілено характерні риси бароко: грандіозність, пишнота і динаміка, пристрасть до ефектних видовищ, контра­стів, масштабів і ритмів, мате­ріалів і фактур, світла і тіні тощо.

-          Які елементи декору стилю бароко ми можемо спостерігати в сучасних приміщеннях?                    (макс .4 Б.)

 

Слайд №11

Стиль бароко в живописі характеризується динамізмом композицій, «площиною» та пишністю форм, аристократичністю і непересічністю сюжетів. Найхарактерніші риси — яскрава барвистість і динамічність.

Живопис

Слайд №12

Улюбленим жанром живопису доби бароко був декоративний розпис інтер’єрів. Розглядаючи ці монументальні розписи, важко сказати,  де за­кінчується архітектура і починається живопис. Зверніть увагу, як худож­ник, уміло застосовуючи знання перспективи, створив ілюзію нескінченності простору. Центральну картину оточує живописне зображен­ня архітектурних деталей, які покликані візуально продовжити реальну архітектуру храму.

Слайд №13

Майстри живопису бароко, живучи в різних країнах, виявляли спільний інтерес до світла і світлових ефектів. Перші кроки у використанні світла зробив Мікеланджело да Караваджо. Художник висвітлював лише окремі - найважливіші - частини картини, за­лишаючи решту деталей у напівтемряві, досягаючи в такий спосіб відповідного емоційного ефекту

                                                           (  Розглядаємо картини художника)

Слайд №14

На картинах іспанського художника Дієго Веласкеса плямисвітла й тінічергуються так, щофігуриздаютьсясправжніми, а не намальованими на по­лотні. Цікаво, що художник до кожної окремої картини добирав певний ко­лорит, примушуючи глядача мимоволі милуватися грою тонів як на обличчі та одязі простих людей, так і на парадно­му вбранні, зачісці, коштовностях знаті.   (переглядаємо картини)

Голландський художник Рембрандт ван Рейн у своїх численних портре­тах і сюжетних композиціях зміг за допомогою світла й тіні відтворити не тільки зовнішній, а й внутрішній світ людей. (переглядаємо, аналізуємо картини)

 

Творче завдання:

Об’єднайтеся у групи. Уявіть, про що можуть спілкуватися персонажі картин Д. Веласкеса «Сніданок» та Р. ван Рейна «Нічна варта». «Оживіть» картини, спробуйте відтворити їх сюжет у ролях.                                                                                                          (4б   -макс)

 

            5.Підсумок уроку. Рефлексія.Слайд №15

Бесіда

-          Які характерні риси стилю бароко?

-          Назвіть представників стилю бароко яких ви запам’ятали в архітектурі, скульптурі, живописі.

-          В чому на ваш погляд  є особливість стилю бароко?

-          Що найбільшезапам’яталося?

-          Як ви гадаєте цілі які були поставлені на уроці виконані?

 

Слайд №16

 

             6Домашнє завдання.

    Слайд №17  Пройти вправу на вордволі.

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку