Мета: ознайомити учнів з поняттям "дизайн", "мода". "стиль", "аксесуар"; вчити дітей моделювати одяг з використанням різних способів творчої діяльності; розвивати мислення, творчу уяву, смак та відчуття краси; створити умови для формування ціннісного ставлення до різних видів мистецтв.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Обладнання: схеми-малюнки, ілюстрації ескізів жіночого одягу, буклет "вузлик на пам'ять", роздатковий матеріал "Це цікаво", презентація, відеоролик «Як змінювалась мода»https://day.kyiv.ua/uk/video/yak-zminyuvalasya-moda-vprodovzh-stolittya-100-sekund-video, кольоровий папір, стрічки для квілігну, ґудзики, бісер, клей, ножиці, серветки, блискітки.
Тема уроку: Головний засіб живопису - колір. Кольоровий спектр.
Мета: поглибити знання про колір як головний засіб живопису; познайомити з впливом кольору на людину, кольоровим спектром; продовжити формувати навички роботи з гуашшю; розвивати кольоросприйняття, естетичний смак, уяву, фантазію, самоконтроль; виховувати працелюбність, охайність, взаємодопомогу.
Обладнання: фарби, пензлі, ємність для води, проектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал, репродукції картин Ігоря Бузіни, Ігоря Медвєдєва, аудіозапис, відеоролик, демонстраційний матеріал, презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організація класу. Перевірка готовності учнів до уроку
- Доброго дня, діти! Сідайте. Урок образотворчого мистецтва проведу я, Оксана Леонідівна. Для роботи у вас є все необхідне.
Сьогодні ми разом помандруємо казковим містом. Воно дуже яскраве, бо в ньому живе Веселка, яка розфарбовує все навкруги.
В цьому місті живуть різні фарби. І має назву воно – Райдуга.
Це – незвичайне місто, в якому малюнки, які там народжуються, оживають. У ньому можна дізнатися дуже багато цікавого та корисного.
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
Тема нашого уроку «Колір як головний засіб виразності живопису. Кольоровий спектр».
Ми більше дізнаємося про колір як головний засіб живопису, познайомимось з впливом кольору на людину та кольоровим спектром, продовжимо працювати з гуашшю, будемо розвивати кольоросприйняття, свій естетичний смак, уяву, фантазію, самоконтроль, будемо виховувати працелюбність, охайність, взаємодопомогу, а також познайомимось з творами образотворчого мистецтва сучасних художників.
Щоб потрапити до нашого казкового міста та здобути ключ від міських воріт, нам треба дати відповідь на запитання.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Це мешканці міста, про яке ми згадували раніше.
Сьогодні ці кольори завітали до нас у гості. В своєму казковому місті вони посварилися і прийшли до нас, щоб ми допомогли їм вирішити, хто головний.
Подивіться, що трапилось з містом після їхньої сварки.
Ми повинні пояснити фарбам, що вони всі головні й разом вони зможуть набагато більше, ніж поодинці.
Розкажіть фарбам, як вони можуть створити нові кольори?
І ряд – Як отримати зелений? (синій + жовтий);
ІІ ряд – помаранчевий? (жовтий + червоний);
ІІІ ряд – фіолетовий (синій + червоний).
А зараз подивіться на чорно-білу репродукцію роботи художника Ігоря Бузіна.
Коли ми добавляємо кольори, картина оживає.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Скажіть, будь ласка, чи потрібні нам різні кольори в житті? Навіщо? (Життя стає кращим, веселішим, цікавішим)
Молодці! А зараз давайте повернемося до казкового міста.
Ви добре попрацювали і допомогли фарбам помиритися. Погляньте, як змінилося це місто…
ІV. Вивчення нового матеріалу
То ж скажіть мені, будь ласка, що є головним виражальним засобом живопису? (Колір)
І, до речі, послідовність в них ніколи не змінюється.
У 1967 році І. Ньютон, відомий англійський вчений, експериментальним шляхом довів, що «білий колір є сукупністю простих кольорів». Він пропустив промінь сонця через призму та отримав пучок кольорів, який отримав назву – кольоровий спектр.
Щоб краще це зрозуміти, давайте переглянемо дослід. Зверніть увагу в якій послідовності розташовані кольори.
(Перегляд фрагменту відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=_FAkIhVAot8)
А в малюванні користуються колірним колом.
V. Підготовка практична робота
Наша подорож продовжується. Давайте ми на згадку про неї зробимо невеличкий подарунок мешканцям міста – намалюємо фантастичну казкову квітку, застосовуючи ті знання, які ви отримали.
І варіант – Підніміть руку. Ваше завдання – виконати роботу в холодній кольоровій гамі, ІІ – тепла.
Але спочатку згадаємо правила безпечної поведінки при роботі з фарбами.
1. При потребі використовуємо палітру.
2. Не заважаємо товаришам.
3. Не розмахуємо руками, щоб не пролити воду.
4. При потребі користуємося серветками.
VІ. Фізкультхвилинка.
Перед початком роботи казкові мешканці пропонують нам відпочити під їх улюблену пісеньку. Вони запрошують нас потанцювати разом з ними.
(https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI)
Молодці!.
VІІ. Практична робота.
Послідовність виконання роботи та вибір техніки:
Покладіть перед собою аркуш паперу.
На цю роботу вам відводиться 10 хвилин.
VІІ. Самостійна робота учнів під музичний супровід
(«Новорічна пісня» з мультфільму «Маша і ведмідь», «мінус» http://b-track.ru/song/15733/Детские-Песни/Новогодняя-(Маша-И-Медведь)/)
- Щоб надати квіткам казковості, неповторності можна прикрасити пелюстки дрібними елементами: крапками, кружечками, різними лініями.
- Виконуйте роботу в тій техніці, яка вам найбільше подобається. Кружечки, або тичинки можна зробити за допомогою зворотного кінчика пензлика. Техніка тичка.
Можна скористатися прошкрябуванням, фарба нам дозволяє це зробити.
(Під час практичної роботи коригую діяльність учнів та допомагаю тим, хто цього потребує, консультую з добору кольорів, наголошую на гармонійності роботи, підтримую творчу атмосферу).
VІІІ. Перевірка та самооцінювання робіт за даними критеріями, з вибірковим коментуванням-аргументуванням.
Час самостійної роботи вийшов. Я бачу, що багато з вас впоралися із завданням. Тепер я пропоную оцінити свої роботи.
У цьому вам допоможе таблиця. На 12 балів робота повинна бути виконана за такими критеріями:
Я погоджуюсь з вашими оцінками.
Молодці, ви гарно працювали! Сідайте.
Хто оцінив свою роботу на 8, 9 балів? Я бажаю вам на наступних уроках покращувати свій рівень знань.
ІХ. Рефлексія.
Наша подорож добігає кінця, тож, давайте згадаємо…
Х. Домашнє завдання.
І – варіант. Дібрати картини українських художників виконані в теплій кольоровій гамі.
ІІ – варіант. Дібрати картини українських художників виконані в холодній кольоровій гамі.
ХІ. Підсумок уроку.
Я впевнена, що мешканцям казкового міста сподобаються ваші роботи.
Я пропоную зробити колективне фото з вашими квітами і відправити цей подарунок нашим новим друзям з казкового міста. Підійміть свої роботи так, щоб було видно ваші обличчя.
Мені дуже приємно було з вами працювати. Дякую за співпрацю! Бажаю успіхів!
Проголошення уроку завершеним.
1