Урок "Мистецтво спілкування"

Про матеріал
Лекційно-тренінгове заняття з основ ораторського мистецтва, що допоможе учням навчитися готувати публічні виступи та проголошувати промови.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Основи ораторського мистецтва»

Мета: навчити учнів мистецтва вербального спілкування, подолати внутрішні страхи та бар'єри, навчити дітей вільно висловлювати свої думки та переконувати інших.

Як давно ви читали?

Що це було? (книга, стаття, блог)

Зміст прочитаного?

Розширяємо горизонти.

  1.               Створення себе, правильні установки, якщо хочете - кодування ( я працюю не для когось, не за гроші, а, в першу чергу, заради свого задоволення, утвердження свого «я», усвідомлення своєї місії у світі. Ми повинні стати самокапіталом, повинні вкладати у себе, в першу чергу, усі максимально можливі ресурси, це стосується не лише професії та роботи в цілому. Це може бути що завгодно.
  2.               Словниковий запас – чи не найяскравіший приклад освіченої та мудрої людини, не плутати цих два поняття. Найпростіший спосіб підвищити рівень мовленнєвої компетенції – читати. Деякі люди говорять, що не люблять читати взагалі, я вважаю, що це палка  на два кінці. По-перше, бажання вчитися, бажання вміти та любити вчитися має формуватися ще у ранньому віці батьками та вчителем, процес здобування нових знань повинен приносити задоволення, тут мова піде про мотивацію, але зупинятися на цьому не будемо. Та я вважаю, що навчитися вчитися можна і потрібно у будь-якому віці. Вам не  подобається читати, ви просто ще не знайшли свою книгу. Щодо вибору книг, я б рекомендувала все, що йде до душі, особисто я зупиняюся на класиках, на сучасних авторах, не лише відомих, але й на тих, які лише починають літературну кар'єру, на працях дослідників, але рідко, мені подобається живий матеріал.

Ми всі, на жаль, знаємо ситуацію у нашій країні, але про події на Сході я волію дізнаватися не з телевізора, а, саме з книг про АТО. Ви заперечите, тому що у книгах присутня і фантазія автора, але автор, зазвичай, передає не зміст, а суть, емоції – справжні, почуття – справжні, цінності – вічні, над ними не мають влади ні час, ні кордони.

Подорожувати, не обовʼязково за кордон; вивчати іноземні мови, і спілкуватися, виступати, дискутувати, сваритися.

  1.               Підвищення рівня ерудиції – всебічний розвиток особистості, те чого ми вимагаємо від учнів, але ніколи не вимагаємо від себе. Всього на світі, звичайно, знати не можливо, але до цього потрібно прагнути.
  2.               Розширення зони комфорту.
  3.               Вихід на новий рівень розвитку.
  4.               Налагодження соціальних звʼязків.
  5.               Використання інтерактивних технологій.
  6.               Знання свого «я», свого роду, історії, традицій.

Пам'ятайте просту заїжджену фразу «Ті хто читає книги, будуть завжди правити над тими, хто дивиться телевізор».

Що означає «говорити красиво»?

Говорити красиво – це говорити зрозуміло, дохідливо, з правильними інтонаціями, в міру емоційно, так, щоб переконати співрозмовника або співрозмовників в правильності своїх міркувань і висновків. Про людину, яка говорить красиво, кажуть, що він володіє даром красномовства або ораторськими здібностями.

Красномовство може бути природне і придбане. З природним все зрозуміло – деякі люди володіють їм від природи. Придбане ж красномовство – це ораторське мистецтво, або мистецтво красномовства, якому треба вчитися. У наш час йому навчають на всіляких тренінгах. А виникло воно ще в далекі часи в античній Греції, де з’явилися перші школи з навчання мистецтву красномовства, і поступово переросло в науку – риторику. На заняттях з ораторської майстерності, як раніше, так і зараз, вчать, як звичайну мову перетворити в ораторську.

Навіщо потрібно говорити красиво?

Мова в усі часи відігравала для людства величезну роль, адже вона є засобом спілкування і завдяки їй думки однієї людини передаються іншому.

Існує прислів’я: «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму». А свій розум (або його відсутність) людина демонструє якраз за допомогою мови. Саме тому її можна назвати візитною карткою людини: хоче він цього чи ні, його мова відображає його суть.

Що заважає людям красиво говорити?

Важливість володіння мистецтвом красномовства не вимагає доказів. Тим не менш, багато людей відчувають страх, коли їм доводиться виступати на публіці або говорити з незнайомими людьми. Такий страх в психології називається «логофобія» (або «вербофобія»). Цікаво, що, за дослідженнями психологів, страх публічних виступів займає у людей 2-е місце після страху смерті.

Люди, які страждають такою фобією, панічно бояться говорити не тільки перед повною аудиторією, але і перед невеликою групою людей. Їх кидає то в жар, то в холод, вони починають тремтіти, затинатися, не можуть зосередитися. Ця фобія має психологічні та фізіологічні причини.

Психологічні причини пов’язані з тим, що людина не вірить в себе, в свої здібності, знання, досвід, в те, що його мова буде представляти інтерес і він зможе утримати увагу слухачів.

Що ж стосується фізіологічного фактора, то, як ми знаємо, в небезпечних ситуаціях наднирники людини починають виділяти в кров гормон стресу адреналін, дія якого спрямована на консолідацію всіх захисних сил. Те ж саме відбувається, коли людина хвилюється перед виступом або якоюсь важливою розмовою.

Однак адреналін спонукає людину до фізичних дій, наприклад до втечі, під час яких він витрачається. При виступі ж або хвилюючій розмові таких фізичних навантажень немає, тому адреналін не використовується повністю, а його надлишок приносить тільки шкоду. В результаті сильного хвилювання замість блискучого виступу може вийти якесь невпевнене млямлення.

Як навчитися говорити красиво?

1. Практикуйте.

2. Слідкуйте за тим, що говорите.

3. Говоріть помірно.

4. Вибирайте впевнений і дзвінкий голос.

5. Поглиблюйте знання.

6. Ми вибираємо доброзичливість.

У будь-якій суперечці варто подумки себе просити: «Ти хочеш бути правим або щасливим?».

7. Тримайте контакт.

Під час будь-якого виступу або розмови важливий зоровий контакт з аудиторією або співрозмовником. Блукаючий погляд або розглядання навколишніх предметів відволікають увагу і не дають зосередитися на темі розмови.

8. Складіть список цікавих тем.

Кожна людина повинна вміти підтримати розмову, навіть опинившись серед малознайомих або незнайомих людей. Для цього не завадить мати в запасі кілька готових тем, близьким для будь-якої людини, щоб не потрапити в незручне становище і не займатися болісним пошуком слів, намагаючись заповнити незручну паузу.

Успіхів у навчанні. І головне пам’ятайте: щоб чогось навчитися, потрібно це робити, навіть не дивлячись на те, що це важко. 

Маніпуляції у спілкуванні

1. Техніка № 1: Маніпулювання любов'ю

Існує 3 любовні схеми:

 одна людина – любить, а один – не любить;

 обидва люблять;

 обидва не люблять

Перша схема сама по собі дуже ефективна і зустрічається суцільно й поруч!

Людина-маніпулятор — це той, якого люблять!

Що найцікавіше, той хто любить – дуже часто розуміє що він знаходиться під дією маніпулювання, але нічого не робить, так як почуття стають понад усе.

Друга схема: «Ти мене справді любиш? Тоді піди і зроби...»

Без коментарів, сподіваюся тут все всім і так зрозуміло!

Третя схема, за змістом трохи перетинається з першої.

Наприклад, ціль: знайти багатенького буратіно і постаратися закохати його в себе, а потім вже вільно діяти за схемою № 1. Сюди частково можна віднести дівчат, які ходять в дорогі клуби на полювання!

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
4 березня 2019
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку