Тема:Місто майбутнього (4 Клас)
Мета: навчальна:закріплювати знання учнів про стилі архітектури, вчити зображувати закономірності будови незвичайної форми; розширити знання учнів з архітектурного мистецтва, ознайомити з класифікацією архітектурних об’єктів за призначенням, надати відомості про містобудування; закріплювати в учнів уміння сприймати, розрізняти та аналізувати особливості архітектурних споруд, формувати вміння порівнювати, навички зображення архітектурних об’єктів; розвиваюча:розвивати в дітей здібності, просторове мислення, творчу уяву, фантазію, кмітливість; виховна: естетичне сприйняття навколишнього світу, культуру; охайність, увагу, прищеплювати дітям любов до рідного міста, уміння бачити красу та гармонію.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: кольоровий папір клей, пензлик, ножиці, альбом з шаблонами;
Хід уроку
1)Привітання
Добрий день діти , мене звати Ясик Д.А сьогодні я у вас буду вести урок. Кожному з вас хочу побажати бути на уроці успішним , креативними,кмітливими та експериментувати.
2)Перевірка готовності до уроку
Давйте перевіримо чи все у нас готово для нашого уроку ( альбоми , олівці,пензлі,фарби , ємкість для води )
II Вивчення нового матеріалу
1)Етап орієнтації
Що таке мистецтво? Які історичні пам’ятки архітектури ви знаєте у рідному місті? ( Глинка , Хортица)
Яким би ви хотіли бачити своє місто у майбутньому? Чим воно відрізнялося б від сучасного?
Що ж таке архітектура? (Архітектура – це будівелі і споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей. Кожна будівля має своє конкретне призначення для життя, праці, відпочинку, навчання, тощо.)
2)Етап ціле покладання
Сьогодні ми більш детельно поговоримо про Особливості архітектури. Та спробуємо створити власние місто майбутнього та фантастичні образи будинків, на прикладах природних форм.
Можливо після цього уроку вам сподобається робити місто майбутнього та ви захочете самостійно створити власний дизайн міста майбутнього .
3) Сприймання творів мистецтва
І . Планте ( казкове місто ) Ось на обрії з'явилося казкове місто Мрій . Вузькі міські вулички звиваються , наче струмочки , від широких проспектів та гамірних майданів . Будинки міста - втілення мрій його мешканців . Тому вони такі незвичайні : одні з високими вежами , з'еднаими ажурними місточками , інш з оригінальними балконами та фігурними вікнами .Можеливо саме там ми знайдемо Фантазію ? І. Субботін.( Місто казок)
Французький поштар Фердинан Шеваль упродовж 33 років збирав каміння незвичної форми , з якого власноруч звів палац своєї мрії . І коли нарешті завершив будівництво , світ побачив споруду надзвичайної краси ідеальний палац , у якому камінь - звичайний будівельний матеріал , перетворився в руках Шеваля на казковий декор . Сьогодні цей палац є пам'яткою культури Франції .
4) Вступна бесіда
Архітектура оточує людину протягом всього життя: це будинки, місце роботи й відпочинку
Архітектура мистецтво створення споруд , будинків , вулиць , майданів , парків . Житлова чи громадська архітектура емоційно впливає на людину гармонією форм і красою оздоблення . При створенні архітектурного образу важливі розміри та пропорції будівлі , ритм і фактура . Незважаючи на її красу , архітектуру називають музикою , що застигла в камені .
Для зведення будинків використовують дерево , камінь , цеглу , бетон , метал , скло . Арахітектори продаують , як їх поєднувати у споруд так , щоб вона була красиеою й , у той же час , зручною та міцно.
Яке, на вашу думку, призначення будівництва?
Основні види архітектури І. Архітектура об’ємних споруд – це житлові будинки, промислові,культові споруди, фортеці т.д.
ІІ. Містобудівництво – створення нових міст і поселень, міських ансамблів.
ІІІ. Ландшафтна архітектура – це садово-паркова архітектура, алеї, бульвари.)
Основні вимоги : доцільність, міцність, краса.
А , що таке жанр фентазі?
Жанр «фентезі» - жанр о м, в якому зображують вигадані та фантастичні епізоди, міста, казки, пригоди, чарівний світ. Недивно, щосеред архітекторів кінця XIX і початку XX ст. повинні були знайтисятакі, хто спробував би уявляти майбутнє міста, відштовхуючись відбурхливого розвитку технічного прогресу, інженерії.
Хто головний у будівництві? Архітекторові потрібно вміти малювати, креслити, володіти кольоровим уявленням, уміти сміливо й цікаво фантазувати. На створення міста майбутнього може надихнути будь-щоː художні та фантастичні твори, гірські вершини, середньовічні замки або сучасні архітектурні споруди.
Є багато відомих архітекторів: Антоніо Гауді, Рос Мак Кола, Антоніо Сант-Еліа, Фрідріх Штовассер та ін..
Неможливо перелічити все різноманіття проектів архітекторів- футурологів. (В.Йонас. Швейцарія. Місто-лійка; Н.Курокава. Японія. Спіральне місто; Й.Фрідман. Франція. Місто - місток та ін.).
За задумом болгарського архітектора Цветана Тошка у містах майбутнього повинні піднестися до неба величезні міста-квіти з великою кількістю сонячного світла і зеленню. ( презентація)
Іноді в пошуках нових ідей архітектори звертаються до світу природи.Тут вони знаходять цікаві конструкції та оригінальні форми майбутньої споруди. Вони також згадують свої дитячі мрії про казкові будинки та реалізують їх у цікавий проект .Тож і ми реалізуємо свої мрії у чарівному альбомі.
6 )Послідовність виконання
Пропоную розпочати роботу над створенням пейзажу «Місто мрій». Ваша робота має відображати ваші враження та почуття.
1)Ми підбераемо кольоровий папір , обводимо шаблони з будинками
2) вирізаємо всі деталі
3) Компоновка предметів та приклеюемо
3) Вводимо тон та за допомогою елементів освітлення надаэмо обэму.
6)Інструктаж до роботи
1) На олівець не натискаемо 2) користуемося ластиком
3) обережно з ножницями4) беремо не багато клею
Практична робота
1)Індивідуальна та фронтальна робота
2)Слідкування за часом та поставою учнів
3)Фізхфилинка
закрити очі і посидіти спокійно, відкрити, подивитися вдалину тате що знаходиться ближче до нас Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.
7 Підсумок уроку
1 Загальна оцінка уроку
2 Виставка робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та
3 Закріплення матеріалу
Що таке архітектура? Для чого вона призначена? Які вимоги до архітектури ? Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?