Урок "Мій щоденний раціон"( факультативний курс"Абетка харчування")

Про матеріал

У школі слід навчати дітей піклуватися про своє здоров'я. Оскільки система освіти має щоденний доступ до дитини, велика роль у підтриманні здоров'я дитини належить учителю. Система освіти будь-яких форм навчання повинна зберегти майбутнє нації, повернути здоров'я нашим дітям. Тому що першочерговим завданням навчального закладу має бути високий рівень здоров'я дитини, а за ним – високий рівень знань.

Здоров'я людини залежить від нашого способу життя, а воно, в свою чергу, стоїть на трьох китах: здорове харчування, фізичні навантаження та позитивне сприйняття світу. І здоровому харчуванню в курсі «Основи здоров'я» присвячено лише 1 годину на рік. Тому у нашій школі 3 рік поспіль впроваджується корисний і цікавий курс"Абетка харчування".Пропоную вашій увазі одне із занять з дуже важливої теми"Мій щоденний раціон"

Перегляд файлу

                    Факультативне заняття з курсу « Абетка харчування»

Тема. Мій щоденний  раціон

Мета. Розширити уявлення дітей про роль харчування і фізичної активності для здоров’я; сформувати уявлення про щоденний раціон з урахуванням власної фізичної активності; дати уявлення про раціональний розподіл щоденного раціону між окремими прийомами їжі(сніданок вдома та в школі, обід, підвечірок, вечеря)

                                                    Хід заняття

I.  Організаційна частина

 II. Повторення вивченого матеріалу

  • Роповіь вчителя

-На попередніх заняттям ми з вами ознайомилися із назвами поживних речовин ,які отримує наш організм споживаючи ту чи іншу їжу. Згадаймо їх.

  • «Асоціативнй кущ»

(Учні виходять до дошки і прикріплюють потрібні назви)

                                             Поживні речовини

    Білки            жири                вуглеводи                     мінерали                       вітаміни

  • Розповідь вчителя

-Більшість продуктів харчування містить усі поживні речовини однак їх співвідношення в різних продуктах відрізняється (одних речовин – більше, інших- менше). Харчування має бути різноманітним для того, щоб організм отримував користь для розвитку, здоров’я і краси.

  •          Сценка  «Суперечка друзів»

E:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0279.JPG

Автор. В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі Білок, Жирок та Вуглеводик. Якось друзі посперечалися між собою, хто з них найважливіший.

Білок. (Гордо.) Я найважливіша. Я потрібна як будівельний матеріал для організму. Без мене не утворюються нові клітини, а коли нема росту – нема життя.

Жирок. Я теж потрібен організму. Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.

Вуглеводик. Усе в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, все зроблено її працею. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься, людина не буде жити.

Організм. (Почувши це.) Будинок складається з блоків, перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам; і якщо не буде хоч одної деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене потрібні: Білок, Жирок і Вуглеводик. Завдяки вам я росту, живу, працюю і навчаюсь.

 

  • Розповідь вчителя

-Для нормального росту і розвитку дитячого організму їжа повинна містити білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини та воду.

  • Реклама

-Окремі учні вдома підготували рекламу про певні продукти і зараз нам про них розкажуть.

  • Гра « Розподіли по групах»

E:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0282.JPGE:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0284.JPG

-У вас на партах є картки із зображеними продуктами. Ваше завдання визначити, які поживні речовини ми отримуємо споживаючи їх. Тобто визначити чи цей продукт багатий на білки чи жири, чи вітаміни, чи мінерали, чи вуглеводи.(Учні виходять по одному і розподіляють картинки по групах).

III. Пояснення нового матеріалу

  • Розповідь вчителя

-Сучасний школяр, на думку дієтологів, повинен їсти не менше 5 разів на день. Для організму, що росте, обов’язкове молоко, сир, кисломолочні продукти- джерела кальцію та білка. Дефіцит кальцію і фосфору допоможуть заповнити рибні страви. На гарнір краще використовувати не картоплю і макарони, а тушковані або варені овочі. За день школяр повинен випивати не менше 1-1,5 літра рідини, але не газованої води, а фруктових або овочевих соків.

-Дуже важливо правильно нагодувати дитину зранку. Як ви думаєте, що корисно споживати на сніданок? (Відповіді учнів)

-Ви обов’язково повинні вживати хлібобулочні вироби солодкий чай, а ще краще каші. Вівсянка себе зарекомендувала найкраще, поживними також є гречана та рисова каші.

-Заняття в школі, ігри на перервах та уроки фізкультури підвищують ваш апетит. Як ви думаєте чим корисно перекусити на перервах?

-Перекусити ви можете печивом, булочкою, фруктовими напоями, фруктами(перевагу віддавайте яблукам багатим клітковиною та пектином), а також цукерками,

які забезпечать постійне надходження глюкози в кров і стимулюватимуть вашу розумову активність.

-Для задоволення енергетичних потреб школярів необхідні жири.

Потребам дитячого організму найбільше відповідає молочний білок. Тому молоко повинно бути у вашому раціоні обов’язково. Добова норма молока 500 мл.

У рослинній їжі багато вуглеводів, а у тваринній -  білка .

  • Робота в зошиті (с.12-13)
  • Перегляд мультика

E:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0286.JPG

-Ви повинні уважно слухати поради наших друзів з країни Абетка харчування. Адже, ви сьогодні самостійно складатимете свій раціон харчування на день.

  •        Обговорення мультика

-Що нового ви дізналися ,переглядаючи цей мультик?

-Яку їжу варто вживати на сніданок?

-Що радить робити Смачнуля, якщо снідати не хочеться?

-А чим снідали сьогодні ви?

-Зі скількох страв повинен складатися обід?

-За скільки часу до сну ви повинні вечеряти?

  •        Робота в зошиті (с.13)
  •   Гра « Похід у магазин»

E:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0287.JPGE:\мої учні,1-Б\абетка харчування відкрите заняття\DSC_0292.JPG

-Я думаю,що ви справитеся з моїм наступним завданням.

-По двоє учнів з кожної групи відправляться у магазин за продуктами для приготування сніданку(1 група) , обіду (2 група) та вечері (3 група). Вибравши продукти ,подумайте ,які страви ви з них приготуєте. Складене вами меню запишіть на аркушах паперу. ( Учні зачитують і аргументують свій вибір).

-Дозвольте мені теж обрити продукти для перекусу на перервах між уроками. (Демонструю свій вибір. Я навмисно обрала некорисні продукти: чипси, солодощі та кока-колу.Чекаю на заперечення від учнів)

IV. Підсумок заняття

  • Що найбільше запам`яталося на сьогоднішньому занятті?
  • Меню якої групи, на вашу думку, було складено вірно? Чому?
  • Які продукти ви б не радили споживати своїм друзям та знайомим?
  • Я хочу подякувати вам за цікаву і плідну роботу на сьогодгішньому заняті.Молодці!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Власенко Людмила Іванівна
    Конспект відповідає темі та меті. використані різні форми роботи, практичні завдання.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
18 березня 2018
Переглядів
4054
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку