Урок "Мій сонячний дім – це моя Україна"

Про матеріал
Тема. Мій сонячний дім – це моя Україна. Мета: закріпити й систематизувати знання учнів про Україну як незалежну державу, державну символіку України, природні багатства країни, навчити дітей усвідомлювати свою належність до українського суспільства, необхідність толерантних взаємин між людьми; розвивати почуття патріотизму та національної самосвідомості; виховувати патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави, любов до рідного краю, його традицій та обрядів. Тип уроку: урок повторення та узагальнення отриманих знань. Вид уроку: урок-тренінг.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Людина і світ»

2 – клас

 

Тема. Мій сонячний дім – це моя Україна.

Мета: закріпити й систематизувати знання учнів про Україну як незалежну державу, державну символіку України, природні багатства країни, навчити дітей усвідомлювати свою належність до українського суспільства, необхідність толерантних взаємин між людьми; розвивати почуття патріотизму та національної самосвідомості; виховувати патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави, любов до рідного краю, його традицій та обрядів.    

Тип уроку: урок повторення та узагальнення отриманих знань.

Вид уроку: урок-тренінг.

Очікувані результати: учні усвідомлять свою належність до українського суспільства,  необхідність толерантних взаємин між людьми; матимуть уявлення про державну символіку України, природні багатства країни; виявлятимуть патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: карта України, зображення герба, прапора, аудіозапис                                 гімну України; кольоровий папір, ножиці, олівці; плакат, на якому намальовано «Дерево любові».

 

 Хід уроку

І.Вступна частина.

1.Нагадування правил.

2. Очікування.

Педагог пропонує кожній дитині обмалювати свою долоньку і вирізати її ножицями. На  паперових рученятах діти пишуть свої очікування і  приклеюють навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена теплом наших долонь.

ІІ. Основна частина.

1.Вступне слово педагога.

Рідна земля

 Люба дитино! Україна – це твоя рідна земля. Тут ти живеш. На ній багато зелених лісів, високих гір, безмежних полів, квітучих садів і глибоких річок.

 Поглянь навколо себе, і ти побачиш, як скрізь гарно квіточки, травичка, над ними тішаться метелики. У блакитному небі яскраво світить сонечко. А в лісах та садах весело виспівують птахи.

  В Україні водиться багато тварин і птахів. Пригадай, хто мешкає в наших лісах, полях, лугах. Уважно прислухайся до голосу пташок, і ти почуєш чудову пісню…

 Бережи рідну землю. Не зривай даремно квіти, не топчи їх, а уважно вдивляйся – і побачиш у них краплиночки Божої роси. Не ламай даремно гілок, а краще посади деревце, і воно зростатиме разом з тобою. Не забруднюй нашу землю, і тобі буде приємно ходити по ній чистій, мудро і гарно прикрашеній Богом.

 

Бережімо Україну!

Бережімо Україну —

Нашу матінку єдину:

Хлібні ниви золотисті

І ліси зеленолисті,

Голубі озера й ріки,

Чаєнят сріблястих крики,

Неба синього глибини,

Тиху пісню журавлину –

Бо у нас одна - єдина

Рідна мати – Україна !

Ліна Біленька

 

Я – дитина українська

Я – дитина українська,

Вкраїнського роду.

Українці - то є назва

Славного народу.

Україна – то край славний,

Аж по Чорне море.

Україна – то лан пишний,

І степи, і гори.

 

То Україна моя

Поле широке,

Небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина…

В даль пісня лине –

То Україна моя.

2. Вправа «Мікрофон» «Що віддаси Землі  рідній».

 Діти повинні сказати, що вони зроблять для Вітчизни, коли виростуть, наприклад: посадять сад, збудують гарний будинок, будуть пекти смачний хліб, намалюють багато чудових картин тощо.

3.Вправа «Сонце Батьківщини».

   Учитель пропонує учням перерахувати все найкраще, що подарувала їм Вітчизна (родину, друзів, улюблене заняття, тваринку, місце відпочинку тощо) і малює на дошці сонце Батьківщини. Від сонця повинно відходити стільки промінців, скільки хорошого перерахували діти.

4.Вправа «Думаємо про Батьківщину».

Діти стають у коло. Учитель по черзі кидає м’яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких ні:

  • людина повернулася із лісу з оберемком квітів;
  • садить дерева, квіти біля будинку;
  • миє машину на березі озера;
  • відвезла сміття на сміттєзвалище;
  • викинула сміття на узліссі;
  • звільнила місце в автобусі старенькій жінці;
  • гарно вчитися;
  • зробила годівничку для птахів;

5.Вправа « Гронування.»

До ключового слова «Батьківщина» дібрати слова, які спадають на думку.

РІДНА                  МАМА                СОНЦЕ

            ЛЮБИТИ                                                                    ЗЕМЛЯ

                                               БАТЬКІВЩИНА

                        НАЙКРАЩА                                      МІСТА

                                        СЕЛА          ЛІС           РІЧКА

6.Вправа «Аукціон слів».

  •       Дібрати до слів Батьківщина  і Україна якнайбільше означень  (наприклад: рідна, далека, люба, мила, неозора тощо);

7. Руханка «Добрий день».

8.Вправа «Добери риму».

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня весела.

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна, чудова!

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі – моя Україна.

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизно свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі єдина.

    Н. Красоткіна

9.Робота в групах.

Діти об’єднуються у групи, вибираючи ілюстрації куточків України, де б вони хотіли жити. Потім описують красу вибраного місця і розповідають, як вони там будуть жити.

Мій край чудовий – Україна.

Мій край чудовий – Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

 Все найдорожче в цілім світі,

 Бо тут почався наш політ.

 Цвітуть волошки сині в житі,

Звідсіль ведуть дороги в світ..

 Усе найкраще і єдине,

І радощі усі, й жалі…

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

    Н. Красоткіна

 

 

 

 

 

Батьківщина.

Он повзе мурашка,

Он хлюпоче річка.

Не зривай ромашку,

Не топчи травичку.

В зелені діброва,

В китицях калина.

Глянь, яка чудова

Наша Україна!

Журавлі над лугом

Линуть рівним клином…

Будь природі другом,

Батьківщині – сином!

 

Сонячний дім

Привітний і світлий наш сонячний дім.

Як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата,

В любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім – це моя Україна!»

                                                  Л. Німе

10.Творче завдання «Дерево любові».

Запропонуйте дітям намалювати дерево любові до Батьківщини, на гілках якого буде стільки плодів, скільки хорошого подарувала їм Вітчизна (школа, друзі, ліс, річка, сонце, батьки, квіти тощо)

ІІІ. Заключна частина.

1.Підведення підсумків.

2.Зворотний зв'язок: «Сьогодні на тренінгу мені було ( цікаво, весело…)».

3.Прощання. Слово вчителя: «Сядьте зручно. Руки покладіть на коліна долонями догори, заплющить очі. Привітайтесь: «Добрий день, ясне сонечко; добрий день, вітерець, добрий день, чиста водичко, добрий день, добрі люди!»Усміхніться! Подумки ще раз побажайте природі процвітання, людям – здоров’я, щастя і добра. Уявіть, що ви посилаєте свої побажання.  Щось тепле розливається по ваших руках, голові, усьому тілу. А тепер розплющить очі. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!».

 

doc
Додано
30 травня 2019
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку