Даний урок побудований в ігровій формі, що дає можливість дитині донести інформацію в більш цікавій та легкій для неї формі; урок спрямований на розвиток мислення, пам'яті, навичок колективної роботи, пізнавальної активності; виховує акуратність, інтерес до вивчення математики.
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8. Дії з іменованими числами. Кругові вирази.
Мета: закріплювати знання таблиці множення числа 8; відпрацювати обчислювальні навички, пов’язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі вивчених типів; вправляти дітей у роботі з іменованими числами; розвивати мислення, пам’ять, навички колективної роботи, пізнавальну активність; виховувати акуратність, інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: таблиці для усного рахунку «Квіточка», потяг, вагони, ілюстрації смішариків, конверт, короткий запис задачі, мікрофон, ТЗН, підручник.
Література: Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.В. Богданович, Г. П.Лишенко. – К. : Генеза, 2012. – С.131
Хід уроку:
І.Організаційний момент
Вчитель:
Пролунав шкільний дзвінок,
Розпочався наш урок.
Сьогодні гості завітали до нас .
Вас, шановні, вітає наш дружній клас.
Діти, встаньте всі рівненько й привітайтеся гарненько.
Учениця:
Ми вам раді, люди добрі
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Учень:
- А девізом нашого уроку будуть такі рядки:
Математика – наука
точна і серйозна.
І прожить без неї нам
навіть дня не можна.
Вчитель: Дорогі діти, сьогодні йдучи до школи, я зустріла наших друзів – Смішариків. Вони попросили у нас з вами допомоги, тому я їх запросила сьогодні до нас на урок, ви не проти?
(Прикріплюю Смішариків на дошку). Нашим казковим друзям задали багато завдань додому і вони, нажаль, не можуть самостійно з ним впоратись і просять у нас з вами допомоги. Ну що ж допоможемо їм? А самим активних учням наші друзі підготували подаруночки, так що будьте активними і старанно працюйте. Домовились?
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань
2.1 Усний рахунок «Квіточка»
Перше завдання ми допоможемо виконати смішарику Кроші. А завдання у нього ось таке: йому потрібно якомога швидше і правильно скласти і порахувати приклади. Знайоме вам таке завдання?
Молодці діти! Ви справились з цим завданням швидко і Крош вам дуже вдячний.
2.2 Віршовані задачі
А ось уже не терпиться виконати своє завдання смішарику Лосяшу. А завдання в нього слідуюче: йому задали декілька задач, але не простих, а віршованих. Вам потрібно усно їх розв’язатти. Ну що готові?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Ми з вами на сьогоднішньому уроці допомагаючи Смішарикам згадаємо таблиці множення, які ми з вами уже вивчили, а зокрема таблицю множення на 8, будемо розв’язувати задачі на 3 дії і згадаємо, які приклади називаються круговими.
ІV. Розвиток математичних знань
4.1 Робота з підручником (№876 с.131)
Наш ториш Нюша , який уже декілька разів був у нас на уроках, просить у вас допомоги розв’язати приклади в підручнику № 876 с.131
8-8:2 |
32 – (17+8) |
(70-7):7 |
63:7 – 8 |
32 + (17-8) |
(64-8):7 |
4.2 Творча робота
- Діти, а ви подивіться, у смішарика Кар Карича в руках якийсь конверт, це мабуть, його завдання, ну що подивимось?
Назва |
Ціна за 1 предмет |
Кількість |
Вартість |
Тканини |
8 грн |
5 |
?грн |
Нитки |
3 грн |
4 |
Розв’язання:
Відповідь: 52 гривні.
V. Музична фізкультхвилинка зі смішариками
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок учнів
6.1 Гра «Потяг» (Кругові приклади)
Діти, нашим друзям ми допомогли майже всім, залишилось завдання Бараша, а завдання у нього дуже цікаве. Смішарики додому відправляться на потязі, але поки потяг до нас їхав у нього повід’єднувались вагони, а в якій черзі вони стояли ні ми , ні Смішарики не знають, але в них є підказка, що кожен вагон має свій приклад, а приклади ув кругові. Якщо ми правильно розв’яжемо приклади, то зможемо правильно розмістити всі вагони. А для того щоб нам почати виконувати це завдання , давайте згадаємо, а як розв’язуютьсякругові приклади? От і молодці» перший вагон у нас залишився, тому починаймо…
6.2 робота з підручником (Задача 858 С. 131)
І ось у нас залишилось лише одне не виконане завдання від Совуньяша. Це завдання в підручнику задача 858 С.131
Вивчення умови:
Розбір задачі.
Розв’язання:
Відповідь: у 3 рази більше.
VІІ. Підсумок уроку
Ну що ж , д/з Смішариків ми виконали, а зараз ваше домашнє завдання. Це задача 880 і № 881. (пояснення д/з)
Ну що , як і обіцяли наші друзі вам за допомогу залишили медалі, на яких написали «Молодець!». Ви справді сьогодні всі були активними, добре попрацювали і заробили такі оцінки…(ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ)