Урок математики у 3 класі
Тема: Множення чисел 10 і 100. Порівняння виразів. Розв’язування задач.
Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з випадками множення числа 100; закріплювати уміння учнів множити на 10; удосконалювати обчислювальні навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел та порівнювати вирази; удосконалювати вміння працювати над задачею на знаходження суми трьох доданків;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: уміння навчатися впродовж життя, дотримуватись режиму навчальної діяльності, працювати швидко і зосереджено; контролювати й оцінювати свої результати;
комунікативної: спілкування державною мовою, уміти висловлювати свої думки; уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в групі;
здоров’язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою, вміти правильно сидіти за партою;
соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;
загальнокультурної: дотримуватись правил поведінки на уроці.
Обладнання: мультимедійний комплект
План
I.ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація учнів до початку уроку
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі –
Учні - просто молодці!
2. Створення позитивного психологічного клімату класу
- Дітки, щоб урок пройшов плідно, потрібно зарядитися позитивною енергією. Для цього треба потерти одна об одну долоньки. Я вже відчуваю цей потік і хочу поділитися з вами не тільки енергією, а й гарним настроєм та позитивними емоціями.
3. Очікування від уроку - Діти, що ви чекаєте від нашого уроку?
4. Мотивація учнів до уроку
- Діти, сьогодні я отримала електронне повідомлення від мешканців планети «Математика». Жителями цієї планети є цифри. На їхню планету напали космічні пірати і хочуть захопити її та знищити всіх жителів. Вони просять допомогти звільнити планету від піратів. Допоможемо?
Тому ми з вами вирушаємо в захоплюючу математичну подорож. Вона буде хоч і з перешкодами, але цікавою і повчальною. Ви всі уважні, кмітливі, розумні. Тому я впевнена, що ви впораєтесь з усіма завданнями.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Перевірка домашнього завдання
- А зараз перевіримо домашнє завдання і покажемо жителям планети, які ви відповідальні і чи можуть вони на вас покластися. Вдома вам потрібно було повторити табличку множення і ділення.
а) Гра «Ланцюжок» (перевірка таблиці множення і ділення)
б) Усне опитування.
- Назвіть арифметичні дії першого ступеня.
- Назвіть арифметичні дії другого ступеня.
- Сформулюйте переставний закон додавання .
- Сформулюйте переставний закон множення.
2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
а) Усний рахунок. (Лего)
- Давайте підготуємося до нашої подорожі. Дайте відповіді на запитання.
1. Земля рухається навколо Сонця зі швидкістю 30 км/сек. Яку відстань пройде Земля за 3 секунди? (30*3=90км).
- Якщо ви розв’яжете вираз, то дізнаєтеся скільки є планет у Сонячній системі.
608 – 600 (8)
- Розв’язавши наступний приклад, ви дізнаєтеся на якому місці від Сонця є планета Земля. 303-300 (3)
- Коли ви розв’яжете приклад 888-800, то дізнаєтеся скільки днів триває рік на планеті Меркурій. (88 днів.)
- А чому? Як визначається рік? (Так, за цей час планета встигає обернутись навколо Сонця)
- Молодці, підготовка до подорожі завершена!
3. Робота з картками (на дошці)
- На чому ви будете подорожувати, дізнаєтесь розставивши багатоцифрові числа в порядку збільшення.
350 478 305 945 507 1000
А К Р Т Е А
- Так на чому ми відправляємось у подорож? (На ракеті)
Придбати квитки, піднятися по сходинках та сісти в ракету зможуть ті, хто виконає наступне завдання.
4. Робота на індивідуальних картках (взаємоперевірка).
Перевірка
- Молодці! Отже, вирушаємо в путь!
Відкриваємо наші бортові журнали (зошити) і записуємо число.
5. Каліграфічна хвилинка
- Земля обертається навколо Сонця за 365 діб, а Марс на 322 доби більше. За скільки діб обертається Марс навколо Сонця? 365+322=687діб
Число 687 запишіть у своїх бортових журналах.
6. Математичний диктант.
1) Запишіть числа:
- Вісімсот тридцять чотири; двісті п’ять; сімсот два.
- Запишіть попереднє і наступне число до числа 400.
- Зменште число 50 у 10 разів.
- Збільште число 6 у 10 разів.
- Збільште число 7 у 100 разів.
С А М О П Е Р Е В І Р К А:
1) 834, 205, 702.
2) 399, 401.
3) 5.
4) 60.
5) 700.
7. Повідомлення теми уроку
- Діти, чи виникли у вас труднощі при виконанні завдань? Які саме труднощі? (7*100).
Отже, сьогодні на уроці ви будете знайомитися з випадками множення на число 100; закріплювати множити числа на 10; удосконалювати вміння обчислювати вирази письмовим способом та працювати над задачею на знаходження суми трьох доданків. А також здійснимо подорож на планету «Математики» та врятуємо її від космічних піратів.
Щоб ви могли потрапити на цю планету треба сісти в ракету. А щоб вона злетіла, потрібно виконати завдання. Який ряд першим виконає завдання, той екіпаж і буде стартувати.
На старт, увага, марш.
3 екіпаж виконав завдання першим і правильно. Давайте привітаємо їх оплесками.
8. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Щоб потрапити на планету, вам потрібно виконати всі завдання, які пропонують зірки.
а) Властивості множення на 10 і 100.
Перша зірочка пропонує вам розглянути приклади. Поясніть, які властивості було використано при множенні числа на 10 і 100.
3 * 10 = 30 5 * 10 = 50 4 * 100 = 400 8 * 100 = 800
( Щоб помножити будь-яке число на 10, справа від цього числа потрібно дописати нуль, а при множенні на 100 — два нулі).
- Молодці! Давайте промовимо всі разом ці властивості.
в) Робота з підручником.
1. Порівняти . (№ 253, с. 47.)
8*10=10*8 9*10=10*9
7*10>6*10 3*10>2*10
2. Розглянь записи й поясни, як міркували, виконуючи обчислення. ( № 254, с. 47.) 10 * 5 = 50 100 * 5 = 500 1 д. * 5 = 5 д. 1 с. * 5 = 5 с. Фізкультхвилинка.
3. Обчисли. (№255, с. 47.) (усно) 10*3 10*9 10*4 10*7 100*3 100*9 100*4 100*7
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. а) Робота з підручником.
1. Спрости вирази й обчисли їх значення. (№ 256, с 47). (Робота на дошці). 100 + 100 + 100 + 100 + 100 - 380 = 100 *5 – 380 =120 100 + 100 + 100 – 278 = 100 * 3 – 278 = 22
б) Фізкультхвилинка.
- Космонавти завжди займаються спортом і роблять зарядку. Навіть знаходячись в польоті, вони знаходять час на фізичні вправи
2. Що важче: печиво чи дві шоколадки? (№ 257, с.47).
3. Знайди значення виразів. (№ 258 , с.47). (Письмове обчилення прикладів з коментуванням).
456 + 135 = 784 – 537 = 673 – 138 + 78 =
4. Робота в групах.
5. Розв’яжи задачу. (№259, с.48).
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
- Наш політ завершився. (Прикріпити ракету на Землю).
Космічні пірати побачили, які ви розумні, як гарно працювали, злякалися, сіли у свої космічні кораблі і втекли.
А жителі планети- цифри, радіють і дякують вам за допомогу
Та на згадку дарують вам брошурки. (Розмальовка, опис уроку, самооцінювання та звернення мешканців планети «Математика»).
- Просигналізуйте за допомогою цеглинок свій результат за урок.
Червоний – нічого не зрозумів, жовтий – було важко, зелений – у мене все вийшло.