Урок "Множення чисел 10 і 100. Порівняння виразів. Розв’язування задач".

Про матеріал
Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з випадками множення числа 100; закріплювати уміння учнів множити на 10; удосконалювати обчислювальні навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел та порівнювати вирази; удосконалювати вміння працювати над задачею на знаходження суми трьох доданків.
Перегляд файлу

Урок математики у 3 класі                                                      

Тема: Множення чисел 10 і 100. Порівняння виразів. Розв’язування задач.

Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з випадками множення числа 100;   закріплювати уміння  учнів  множити на 10;  удосконалювати  обчислювальні навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел та порівнювати вирази; удосконалювати вміння працювати над задачею на знаходження суми  трьох доданків;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: уміння навчатися впродовж життя, дотримуватись режиму навчальної діяльності, працювати швидко і зосереджено; контролювати й оцінювати свої результати;

комунікативної: спілкування державною мовою, уміти висловлювати свої думки;  уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в групі;

здоров’язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою, вміти правильно сидіти за партою;

соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;

загальнокультурної: дотримуватись правил поведінки на уроці.

Обладнання:  мультимедійний комплект

План

I.ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація учнів до початку уроку

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі –

Учні - просто молодці!

2. Створення позитивного психологічного клімату класу

-   Дітки, щоб урок пройшов плідно, потрібно зарядитися позитивною енергією. Для цього треба потерти одна об одну  долоньки.  Я вже відчуваю цей потік і хочу поділитися з вами не тільки  енергією,  а й гарним настроєм  та позитивними емоціями.

3. Очікування від уроку - Діти, що ви чекаєте від нашого уроку?

4. Мотивація учнів до уроку

- Діти, сьогодні я отримала електронне повідомлення від мешканців планети «Математика». Жителями цієї планети є  цифри. На їхню планету напали космічні пірати і хочуть захопити її та знищити всіх жителів.  Вони просять допомогти звільнити планету від піратів. Допоможемо?

    Тому ми з вами  вирушаємо в захоплюючу математичну подорож. Вона  буде хоч і з перешкодами, але цікавою і повчальною. Ви всі уважні, кмітливі, розумні. Тому я впевнена, що ви впораєтесь з усіма завданнями.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Перевірка домашнього завдання

- А зараз перевіримо домашнє завдання  і покажемо жителям планети,  які ви відповідальні і чи можуть вони на вас покластися. Вдома вам потрібно було повторити табличку множення і ділення.

 

а) Гра «Ланцюжок» (перевірка таблиці множення і ділення)

 

б) Усне опитування.

- Назвіть арифметичні дії першого ступеня.

- Назвіть арифметичні дії другого ступеня.

- Сформулюйте переставний закон додавання .

- Сформулюйте переставний закон множення.

2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

а) Усний рахунок. (Лего)

- Давайте підготуємося до нашої подорожі. Дайте відповіді на запитання.

1. Земля рухається навколо Сонця зі швидкістю 30 км/сек. Яку відстань пройде Земля за 3 секунди? (30*3=90км).

-  Якщо ви розв’яжете вираз, то дізнаєтеся скільки є планет у Сонячній системі.

608 – 600      (8)

-  Розв’язавши наступний приклад, ви дізнаєтеся на якому місці від Сонця є планета Земля.  303-300  (3)

-  Коли ви розв’яжете приклад 888-800, то дізнаєтеся скільки днів триває рік на  планеті Меркурій. (88 днів.)

- А чому? Як визначається рік? (Так, за цей час планета встигає обернутись навколо Сонця)

 - Молодці, підготовка  до подорожі завершена!

3. Робота з картками (на дошці)

- На чому ви будете подорожувати, дізнаєтесь розставивши багатоцифрові числа в порядку збільшення.

350     478       305    945         507     1000

  А         К         Р         Т             Е           А

- Так на чому ми відправляємось у подорож? (На ракеті)

Придбати квитки, піднятися по сходинках та сісти в ракету зможуть ті, хто виконає наступне завдання.

4. Робота на індивідуальних картках  (взаємоперевірка).

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка

 

 

 

 

 

 

 

 

- Молодці! Отже, вирушаємо в путь!

Відкриваємо наші бортові журнали (зошити) і записуємо число.

5. Каліграфічна хвилинка

- Земля обертається навколо Сонця за 365 діб, а Марс на 322 доби більше. За скільки діб обертається Марс навколо Сонця? 365+322=687діб

Число 687 запишіть   у своїх бортових журналах.

6. Математичний диктант.

1) Запишіть числа:

- Вісімсот тридцять чотири; двісті п’ять; сімсот два.

- Запишіть   попереднє і наступне число до числа 400.

- Зменште число 50 у 10 разів.

- Збільште число 6  у 10 разів.

- Збільште число 7 у 100 разів.

С А М О П Е Р Е В І Р К А:

1) 834, 205,  702.

2) 399, 401.

3) 5.

4) 60.

5) 700.

7. Повідомлення теми уроку

-    Діти, чи виникли у вас  труднощі при виконанні завдань? Які саме труднощі? (7*100).

Отже,  сьогодні на уроці ви  будете  знайомитися  з випадками множення на число 100;   закріплювати    множити числа на 10;  удосконалювати вміння обчислювати вирази письмовим способом та працювати над задачею на знаходження суми  трьох доданків.  А також здійснимо подорож на планету «Математики» та врятуємо її від космічних піратів.

Щоб ви могли потрапити на цю планету треба  сісти в ракету.  А щоб вона злетіла,  потрібно виконати завдання. Який ряд першим виконає завдання, той екіпаж і буде  стартувати.

На старт, увага, марш.

 

 

 

 

 

 

 

3 екіпаж виконав завдання першим і  правильно. Давайте   привітаємо їх оплесками.

8. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Щоб потрапити на планету, вам потрібно виконати всі завдання, які пропонують зірки.

а) Властивості множення на 10 і 100.

Перша зірочка пропонує вам розглянути приклади. Поясніть, які  властивості було використано при множенні числа на 10 і 100.

3 * 10 = 30       5 * 10 = 50    4 * 100 = 400     8 * 100  = 800

 ( Щоб помножити будь-яке число на 10, справа від цього числа потрібно дописати нуль, а при множенні на 100 — два нулі).

- Молодці!  Давайте промовимо всі разом ці властивості.

в) Робота з підручником.

1. Порівняти . (№ 253, с. 47.)

            8*10=10*8                9*10=10*9

              7*10>6*10                3*10>2*10

2. Розглянь записи й поясни, як міркували, виконуючи  обчислення. ( № 254, с. 47.)                                                                                                                                      10 * 5 = 50         100 * 5 = 500           1 д. * 5 = 5 д.      1 с. * 5 = 5 с.            Фізкультхвилинка.

3. Обчисли. (№255, с. 47.) (усно)                                                                                    10*3           10*9           10*4        10*7     100*3          100*9         100*4          100*7

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.                                                                                   а) Робота з підручником.

1. Спрости вирази й обчисли їх значення. (№ 256, с 47).  (Робота  на дошці).                                                                                                                           100 + 100 + 100 + 100 + 100  -  380 = 100 *5 – 380 =120                                                                 100 + 100 + 100 – 278 =  100 * 3 – 278 = 22

б) Фізкультхвилинка.

- Космонавти завжди займаються спортом і роблять зарядку. Навіть знаходячись в польоті, вони знаходять час на фізичні вправи

2.  Що важче: печиво чи дві шоколадки?  (№ 257, с.47). 

                                

 

3. Знайди значення виразів.  (№ 258 , с.47). (Письмове обчилення прикладів з коментуванням).

          456 + 135 =           784 – 537 =         673 – 138 + 78 =

4.  Робота в групах.

 

 

 

 

 

5. Розв’яжи задачу. (№259, с.48).

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

- Наш політ завершився.   (Прикріпити ракету на Землю).

 Космічні пірати побачили, які ви розумні, як гарно працювали, злякалися, сіли у свої космічні кораблі і  втекли.

Обои космос - ROZETKA - купить обои в Украине по низкой цене 

 

 

 

А жителі планети- цифри, радіють і дякують вам за допомогу

 

 

 

 

Та на згадку дарують вам брошурки. (Розмальовка, опис уроку, самооцінювання та звернення мешканців планети «Математика»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Просигналізуйте за допомогою цеглинок свій результат за урок.

Червоний – нічого не зрозумів, жовтий – було важко, зелений – у мене все вийшло.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 жовтня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку