«Конкурс знавців математики».

Про матеріал
ознайомити учнів із найпростішими логічними задачами; розвивати уміння доказово міркувати; формувати аргументоване, чітке, лаконічне мовлення; розвивати інтерес до математики, кмітливість; розширювати світогляд; виховувати прагнення бути активним у колективних творчих вправах, доброзичливість, почуття гумору.
Перегляд файлу

«Конкурс знавців математики».

Мета: ознайомити учнів із найпростішими логічними задачами; розвивати уміння доказово
міркувати; формувати аргументоване, чітке, лаконічне мовлення; розвивати інтерес до математи­ки, кмітливість; розширювати світогляд; виховувати прагнення бути активним у колективних
творчих вправах, доброзичливість, почуття гумору.

ХІД  КОНКУРСУ

Клас святково прикрашений кульками, висловами про математику

Ведуча. Добрий день, шановні гості, здрастуйте, друзі!

Щось відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

 І тоді прийде уміння,

І про тебе всамкінець

Люди скажуть: «Молодець!»

  •           Ви всі дивитеся телевізори? А які передачі обожнюєте найбільше? (Відповіді дітей).
  •           Інтелектуальні ігри, що транслюються по телебаченню, розвивають логічне мислення, пам'ять і демонструють рівень інтелекту гравців.

Сьогодні ми теж проведемо інтелектуальну гру «Конкурс знавців математики», під час якого покажемо рівень свого інтелекту, рівень розвитку логічного мислення, пам’яті та якості засвоєння матеріалу, що ви вивчили у 3 класі. Усе у нас буде, як у програмі телевізійної вікторини. Роль ведучої виконуватиму я, гравці – ви, а глядачі – наші гості. Ну що, ви готові? Тоді ми почнемо! Насамперед ознайомлю вас із правилами та умовами нашого конкурсу.

Конкурс відбуватиметься у 2  етапи: відбірний та основний.

За нашою грою стежитиме компетентне журі.

Відбірний етап.

  •           Увага, ми починаємо І етап – відбірний!

Послухайте, будь ласка, умови відбірного туру.

Ви уважно слухаєте питання, якомога швидше пишете відповідь, піднімаєте картку з числом.  Хто перший дасть правильну відповідь, займає місце за ігровим столом і  стає учасником другого заключного етапу.

- Якщо повернути цифру зверху вниз, вона  зменшується на3.

Яка це цифра? (9)

Ведуча: У нас є 1-й

Знайомство з ним, учень займає місце капітана за першим ігровим столом.

- Увага, зосередьтесь, друге запитання!

Летіли гуси, а на зустріч їм гусак. «Добрий день, десять гусей!» - мовив він. «Ні, нас не десять. Якби ти був з нами, та ще 2 гусей, тоді було б 10»,- відповіли гуси. Скільки летіло гусей?

Ведуча: У нас другий учасник, який правильно й швидко відповів на запитання відбірного туру, і він займає місце капітана за другим ігровим столом.

А ми продовжуємо. Увага, третє запитання!

- Коли півень стоїть на одній лапі, то він важить 3 кг.

Скільки важить півень, якщо стоїть на обох ногах? (3 кг).

Перший, хто відповів на питання, займає місце за першим ігровим столом.

- Четверте питання!

П’ять яєць варяться 5 хвилин. За скільки хвилин звариться одне яйце? (5 хв).

Ведуча: У нас 4-й учасник, і він займає своє місце за другим ігровим столом. Будьте уважні п’яте завдання!

В однієї жабки є 4 лапки. Скільки лапок має 5 зелених жабок? (20 лапок)

—У нас з'явився 5-й учасник, і він займає місце за першим ігровим столом.    .

—Продовжимо! Шосте запитання!

Білка моркву посадила.

Штук шістнадцять там вродило,

П’ять зайців по дві зірвали.

Скільки білочці зосталось? (6)

Ведуча. Отже, 6-й учасник займає місце за другим столом. Увага, звучить сьоме запитання!

Запишіть чверть від числа 36. (9)

—Сьомий учасник займає місце за першим ігровим столом.

—Чи немає зауважень у журі щодо визначення учасників?

Тепер у нас є 2 рівносильні ігрові команди. Я обираю двох асистентів-помічників. Поки команди

готуються, у нас — музична пауза.

Тим часом слід повісити на дошці девізи команд і пришити їм емблеми.

Ну от, друзі, ми й дійшли до другого заключного етапу гри, в якому братимуть участь 2 команди: «Кмітливі» і «Винахідливі». У них є навіть девізи, за якими вони гратимуть. Команди читають девізи.

- Зараз я ознайомлю вас із правилами другого, основного етапу.
Звучатиме питання, і рівно за 1 хвилину, яку відмірятиме ось цей пісочний годинник, команда мас
дати відповідь.

Якщо відповіли першими, отримуєте 2 бали. Якщо відповідь неправильна, то відповідають
учасники другої команди, але при цьому отримують 1 бал. У випадку, коли відповідь готова без
обдумування, команда отримує 3 бали і хвилину у запасі. Якщо друга команда не відповідає, то ми
просимо допомоги. У цьому етапі   10 раундів, початок і кінець озвучуватиме гонг. Якщо ніхто не

дасть відповіді, то в наступному раунді отримає 4 бали. Якщо все зрозуміло то я оголошую 1-й

раунд .Послухайте питання.

Скільки хвилин потрібно варити яйце, зварене круто?
Хвилина на роздуми!

Правильна відповідь: його варити не слід, бо воно вже зварене.

Журі оголошує рахунок.

Ведуча. Оголошую 2-й раунд .Увага, питання! Як називаються ці монети? Хвилина на роздуми!

Правильна відлові,, Копійка, від російського «койа», копейка.

Ведуча. Оголошую 3-й раунд .

Поділіть: трикутник на чотирикутник і трикутник.

Правильна відповідь така (показати).

Журі  оголошує рахунок.

Ведуча. Оголошую 4-й раунд.

 Заповніть, будь ласка, цікаві логічні квадрати і скажіть, яку  закономірність вам удалося і
встановити?

 

 


Знаходити суму слід по всіх паралелях та діагоналях. Вона дорівнює 90.

Журі оголошує рахунок.

Ведуча. Оголошую 5-й раунд .Мої асистенти роздадуть вам картки із математичними ребусами.

Спробуйте розгадати їх за 1 хвилину.

 

 

 

 

 

 

 

Після завершення виконання роботи асистенти збирають відповіді.

—Слово для оголошення результатів надається журі.

Ведуча. Отже, 6-й раунд .Увага: питання!

Назвіть, будь ласка, геометричну фігуру, яка має спільну ознаку з літерою українського алфавіту, що позначає голосний звук. (Коло)

Слово надається журі.

Ведуча.  Оголошую 7-й раунд . Завдання на кмітливість. Мої асистенти дадуть вам картки з

рядами цифр.

Увага! У кожному ряді знайдіть зайве число і встановить закономірність.

24, ЗО, 36, 42,48, 56. (56, не ділиться на 6)

25,45, 17, ЗО, 10, 5.(17, не ділиться на 5)

Слово надається журі.

Ведуча. Увага, 8-й раунд .Мої асистенти дадуть вам картки із числом 86.

Спробуйте, не роблячи жодних записів, збільшити запропоноване число на 12, і, не промовляючи

ані слова, дати відповідь. (Слід перевернути картку отримаємо число 98.) *

Слово надається журі.
Ведуча. Отже, 9-й раунд!

Двоє батьків, двоє синів та дідусь з онуками піймали по 6 окунів, а всього — 18 окунів.

Увага: питання! Як це могло статися? (їх було 3: дід, батько та онук.)

Слово надається журі.

Ведуча. Оголошую останній, 10-й раунд .На розгадування кросворду надається 2 хвилини, й оцінюватиметься він удвічі більшою оцінкою. Увага, я прошу асистентів занести кросворди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Геометрична фігура. (Квадрат)
  2. Одиниця часу. (Година)
  3. Геометрична фігура. (Трикутник)
  4. Розрядна одиниця. (Тисяча)
  5. Літній місяць (Липень)

По вертикалі:

  1. Одиниця часу(Хвилина)

7. Одиниця довжини. (Дециметр)

  1. Одиниця часу. (Століття)
  2. Число, яке отримується при множенні. (Добуток)

—Слово надається журі (оголошення переможців і вручення призів).

—Дякуємо за увагу!

Додаткові раунди (у разі рівної кількості набраних балів).

Який годинник показує правильно час тільки двічі на добу? (Той, що зупинився.)

Якщо опівдні дня йде дощ, то чи можна чекати, що через 10 годин буде сонячна погода? (Ні, адже

буде 22 година вечора.)

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Додано
12 жовтня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку