Урок-гра «Економіка має бути економною», 6 клас.
Мета: повторити і закріпити вміння розв’язувати задачі на відсотки, на складання пропорцій, знаходження найменшого спільного кратного, повторити ознаки подільності; розвиток в учнів пізнавального інтересу до математики, вміння застосовувати свої знання у практиці, розуміння економіки як науки.
Хід уроку:
Як ви розумієте поняття товар, споживач, реклама, альтернатива? Ось ще декілька цікавих термінів.
Бартер - натуральний обмін однієї речі на іншу без грошей по домовленості між тим, хто володіє цією річчю, і тим, хто хоче її отримати.
Баланс – рівновага окремих сторін якого-небудь явища, що мають врівноважувати один одного.
Кредитор – той, хто дає гроші тимчасово і під певний відсоток.
Банкрот – людина, котра не може платити по власним борговим обов’язкам через відсутність коштів.
Отже, ви ознайомилися з основами економіки, відвідували уроки математики і вирішили відкрити власне кафе. Назвемо його «Смаколики».
Ви хочете мати великі прибутки і отримувати більш високі дивіденди.
Дивіденд – це дохід, котрий отримує власник акцій на вкладені гроші.
Але в наш час дуже висока конкуренція. Якщо впустити свій шанс, то справа може «прогоріти», і ми матимемо збитки. Кафе «Смаколики» ще не працює. З чого потрібно почати? Ремонт не робили, меню не склали, робітників не найняли і не маємо ніякої реклами.
Учені пропонують план:
План записали на дошці.
Пункт перший. Приймаємось за виконання робіт у кафе. Щоб відремонтувати приміщення, необхідно розв’язати наступні задачі.
Задача 1. Вартість ремонту малого залу кафе складає 1000 грн., холу – 1500 грн., банкетного залу – 2000 грн. Один комплект меблів для залу коштує 900 грн. Скільки меблів можна купити на зекономлені гроші, якщо власними силами робити ремонт, що складає 60% від вартості ремонту найманими працівниками? (Відповідь: 2 комплекту меблів.)
Задача 2. Якщо ми купимо 2 комплекту меблів, витративши 1800 грн. на комплект, то щоб перевезти їх в кафе, потрібно замовити машину. Доставка буде коштувати 3% від вартості меблів. Скільки буде коштувати ця покупка? (Відповідь: 3708 грн.)
А якщо ми вирішимо придбати меблеві комплекти на всю банкетну залу, тоді однієї машини буде замало. Давайте оформимо заказ на дві машини з врахуванням, що час руху у машин різний.
Задача 3. На рейс від складу до кафе перша машина витрачає 3 години, друга – 4 години. Через який час обидві машини разом опиняться у нашого кафе, и скільки рейсів виконає кожна машина?
(Відповідь: через 12 годин обидві машини будуть у кафе; I машина виконає 4 рейси, друга машина – 3 рейси.)
Пункт другий. Отже, приміщення відремонтовано, нові меблі завезли. Тепер варто подумати про те, що буде в меню. Так як наше кафе має назву «Смаколики», то в ньому обов’язково мають бути солодощі. Щоб створити нове меню, розв’яжемо наступні задачі.
Задача 4. На маленькі шоколадки, що ми подаємо до кожної кави у нас є 900 грн. На ці гроші потрібно купити шоколад одного виду, але різної фасовки. На базі є шоколад по 2 грн., по 5 грн. и по 11 грн. за плитку. Який шоколад ми можемо купить? Чому?
Задача 5. Відомо, що в кожній коробці знаходиться по 9 плиток шоколаду. Чи зможемо ми купити коробками всього 542 плитки шоколаду? А 288 плиток? Чому?
Пункт третій. Залишилось виконати третій пункт нашого плану: запропонувати рекламу нашого кафе. Це завдання було вам додому. Перевіримо, як ви впоралися.
Всі молодці. Можемо відкривати кафе і приймати перших клієнтів.
Чи потрібна математика в бізнесі? А де ще використовують обчислення перед тим як братися до справи?