Урок "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Множення десяткових дробів" (1 урок). Метою уроку є ввести поняття множення десяткових дробів та сформулювати загальне правило множення десяткових дробів; розпочати роботу з формування вмінь застосовувати правило множення десяткових дробів
Перегляд файлу

Тема. Множення десяткових дробів

 

Мета:

навчальна: ввести поняття множення десяткових дробів та сформулювати загальне правило множення десяткових дробів; розпочати роботу з формування вмінь застосовувати правило множення десяткових дробів;

розвивальна: розвивати логічне мислення;

виховна: виховувати інтерес до предмета

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, плакат, картки

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

1) Назвіть компоненти дії множення (множник*множник=добуток)

2) Як можна знайти площу прямокутника з шириною 2 см і довжиною 6 см?

3) Скільки в 1 см – мм? А в 1 см2 скільки мм2?
 

II. Мотивація навчальної діяльності

Ви вже знаєте і вмієте виконувати додавання і віднімання десяткових дробів і розв'язувати задачі на застосування цих правил. Але чи знаєте, що існують ще дві арифметичні дії: множення і ділення, за допомогою яких також можна розв'язувати багато задач. Наприклад, як знайти площу прямокутника, якщо довжини його сторін дорівнюють 2,3 м і 1,5 м? Як знайти відстань, яку проїхав велосипедист за 2,5 год. зі швидкістю 18,5 км/год.? Ці і багато інших задач треба розв'язувати, виконавши дію множення десяткових дробів (2,3 × 1,5 і 18,5 × 2,5). Тому сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми «Множення натуральних чисел», в ході якого дізнаємось, як виконується множення десяткових дробів, десяткового дробу на розрядні одиниці та які властивості притаманні множенню десяткових дробів.

Отже, запишіть  в зошити тему сьогоднішнього уроку «Множення десяткових дробів»
 

III. Формування знань

Давайте знайдемо площу прямокутника зі сторонами 3,4 см і 2,5 см. Оскільки ми ще не вміємо множити десяткові дроби, розв’яжемо цю задачу за допомогою множення натуральних чисел. Переведемо см в мм:

3,4 см=34 мм

2,5 см=25 мм

Тоді площа прямокутника дорівнює 34*25=850 (мм2). Переведемо в см2. Це буде 8,50 см2

Добуток можна знайти швидше, використовуючи правило множення десяткових дробів:

Під час множення десяткових дробів немає потреби записувати кому під комою.

Розв’яжемо нашу задачу з площею трикутника, використовуючи правило

 х3,4

  2,5

+170

  68_

  8,50

Якщо після множення натуральних чисел в добутку буде менше цифр, ніж потрібно відокремити комою, то потрібно дописати нулі. Наприклад:

0,08*03=0,024
IV. Закріплення знань, засвоєння вмінь

На першому  уроці в темі будемо розв'язувати завдання початкового і середнього рівня.

Розв'язання вправ

№№ 1305 (усно);

Розв'язуючи вправи,  звертаємо  увагу учнів на випадки, коли:

1) кому треба перенести на таку кількість цифр, яка перевищує кількості цифр у дробовій частині (при множенні) і цілій частині (при діленні);

2) при множенні десяткових дробів — остання цифра дробової частини — нуль;

3) один з множників — натуральне число (кількість цифр у дробовій частині такого числа дорівнює 0).


 

  1. 63
  1. 7,659
  1. 0,729
  1. 2,16
  1. 10,592
  1. 7,0616
  1. 24,924
  1. 255,3

  1. 20,8+40,8=

2)8,78*14=

3) 13,3*7-6,1=93,1 -6,1

4) 39,37-18,07

5) 83,8+

( 136,8-4,7)=

6)60*3,44+43,6

=206,4+43,6

61,6

122,92

87

21,3

215,9

250

о

і

г

л

к

а

Давайте зіставимо відповіді з буквами, розставимо відповіді в порядку зростання, отримаємо слово і дізнаємося як називається наука про закони та різновиди мислення, способи пізнання й умови істинності знань і суджень, про найпростіші форми, принципи та методи правильного міркування.(логіка)

Фізкультхвилинка

№ 1316, 1318, 1320 (показати як правильно записати 1 приклад)

Діти, які працюють швидше,мають змогу отримати додаткові бали, виконавши завдання на картках.

V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання

п. 38 вивчити правило, №№ 1317,1321

Розставити коми так, щоб рівність була правильною 

Ів                                                               ІІв

25 · 4 = 10                                                 125 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 100                                           125 · 0,08 =1000

0,25 · 0,04 = 100                                       1,25 · 0,8 = 1000

0,5 · 0,02 = 10                                           0,5 · 0,2 = 10

25 · 0,8 = 200                                            0,25 · 0,8 =200

Розставити коми так, щоб рівність була правильною 

Ів                                                               ІІв

25 · 4 = 10                                                 125 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 100                                           125 · 0,08 =1000

0,25 · 0,04 = 100                                       1,25 · 0,8 = 1000

0,5 · 0,02 = 10                                           0,5 · 0,2 = 10

25 · 0,8 = 200                                            0,25 · 0,8 =200

Розставити коми так, щоб рівність була правильною 

Ів                                                               ІІв

25 · 4 = 10                                                 125 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 100                                           125 · 0,08 =1000

0,25 · 0,04 = 100                                       1,25 · 0,8 = 1000

0,5 · 0,02 = 10                                           0,5 · 0,2 = 10

25 · 0,8 = 200                                            0,25 · 0,8 =200

Розставити коми так, щоб рівність була правильною 

Ів                                                               ІІв

25 · 4 = 10                                                 125 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 100                                           125 · 0,08 =1000

0,25 · 0,04 = 100                                       1,25 · 0,8 = 1000

0,5 · 0,02 = 10                                           0,5 · 0,2 = 10

25 · 0,8 = 200                                            0,25 · 0,8 =200


 

87

г

21,3

л

61,6

0

122,92

і

250

а

215,9

к

 

docx
Додано
6 березня 2021
Переглядів
1542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку