Урок. Презентація Математичне ралі..."Звичайні дроби.Розв*язування задач і вправ"

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання учнів із теми « Звичайні дроби», удосконалити вміння додавати й віднімати дробові числа; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички усної лічби, математичну мову; виховувати вміння дискутувати, самостійність, працьовитість, культуру запису звичайних дробів.
Перегляд файлу

Урок  математики   у  5 класі  «Математичне ралі…»

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Вчитель

                                       Щербак С.С.

Хрещенівська ЗОШ


Мета:   узагальнити та систематизувати знання учнів із теми « Звичайні дроби», удосконалити вміння додавати й віднімати дробові числа; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички усної лічби, математичну мову; виховувати вміння дискутувати, самостійність, працьовитість, культуру запису звичайних дробів.

Очікувані результати:    учні повинні вміти виконувати дії додавання й віднімання звичайних дробів, перетворювати мішані числа на неправильні дроби, неправильні дроби – на мішані числа, розв'язувати вправи, які передбачають знаходження дробу від числа та числа за даним значенням його дробу.

Обладнання:     презентація «Математичне ралі», замок і ключ до нього, машина на кожну групу, гараж, старті фініш, ромашка з пелюстками, водійські права,ланцюжок обчислень.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

       Хід уроку

  1. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичний урок. Урок «Математичне ралі». Що означає слово  ралі?

Ралі – це авто - або мотоперегони  на спеціальних спортивних машинах. Або багатоденне ралі.

А що означає  математичне ралі?

Рішення  завдань на швидкість.

Девіз нашого уроку : Швидко  але  безпечно!

Швидко розв'язувати вправи на додавання і віднімання звичайних дробів.

Головне правило безпеки  в автоперегонах це дотримання правил.

Клас поділимо на два екіпажа, виберіть собі водія авто(тобто капітана) і назву екіпажу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Щоб розпочати наші гонки нам потрібно прибути на старт в автомобілях, які в даний час стоять у гаражі  тому не гаючи часу ми вирушаємо до нього. Заодно по дорозі  пригадаємо теоретичний матеріал.

Екіпаж по черзі відповідає на запитання:

  1. З чого складається звичайний дріб?
  2. Якою дією можна замінити риску в позначенні дробу?
  3. Де записується і що показує знаменник дробу?
  4. Де записується і що показує чисельник дробу?
  5. Який дріб називають правильним?
  6. Як називають дроби , більші за одиницю або що їй  дорівнюють?
  7. Як додати два дроби з однаковими знаменниками?
  8. Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  9. Який дріб зайвий:
  1. ;;;;.
  2. ;;;;.
  1. Розташуйте дроби у порядку
  1. Зростання   ;;;.
  2. Спадання    ; ;;.
  1. Виконайте дії:
  1. + + ;        2) + - ;

3) 10 - 4 ;                              4) 5 - 1.

12. Якому неправильному дробу дорівнює мішане число:

       5 ; 3 .

Підійшовши до гаража,  бачимо замок  який потрібно відкрити, підібравши відповідний ключик. На жаль суперники залишили декілька , а вибрати потрібно лише один. Ваша задача: усно, швидко, правильно обчислити числовий вираз , знайти ключ на якому є результат і відкрити замок та вибрати авто для гонки.

(усний рахунок)

 

15*6

:18

*19

- 92

__________

3

І так  машини обрано! Запрошую членів екіпажів зайняти своє місце у салоні.

Передайте мені зошити в яких  виконували домашню самостійну роботу. Відкриваємо другий робочий зошит , записуємо число, класна робота і тему уроку: «Розв'язування вправ і задач».

ІІІ. Удосконалення знань, умінь і навичок

А) Перший етап гонки – гонка по пересічній місцевості,  потрібно за 2 хвилини  порівняти звичайні дроби  8  прикладів по карточці :( робота по черзі біля дошки)

  1. і 1 ;    2)   і 1 ;   3) і 1;

 4)   і ; 5) і ; 6) і ;

     7) і ;    8)  і .

Б) Другий етап гонки – гонка по піщаній місцевості, потрібно за 3 хвилини розв'язати 10 прикладів по карточці  (індивідуальна робота із взаємоперевіркою). За кожну правильну відповідь 1 бал . Сума правильних результатів усіх членів команди зараховується екіпажу.

1) 8 + =  2) 3 + 4 =         3) 6 - 4 + 5 =

4) + 9 =           5) 12 - 8=         6)  14 + 5 - 6 =

7) 1 - =            8) 6 + 2 =         9) 8 - 3 =  

10) 10 - 7 =

Відповіді:

  1. 8 ;          2) 7 ;        3) 7 ;    4) 9 ;    5) 4 ;

    6) 13 ;        7)  ;          8) 9 ;       9) 4 ;      10)  2 .

В) Третій етап гонки – гонка по бездоріжжю. Капітани екіпажу біля дошки розв'язують складене рівняння.

1) ( – х) - =                    2) ( – х) + =

– х = +                                 – х = -

– х =                                         – х =

Х = -                                           х = -

Х =                                                 х =

Відповідь:                                    Відповідь :

Фізкультхвилинка

Г)  заповніть пропуски :

Несподівано під капотом роздається хруст. Щось задимилося? Машина зламалася. Щоб її полагодити відновіть пропуски в прикладах  на дошці.

 

    1)   4 = ;       2) 12 = ;       3) =   ;

 4) 5 = ;         5) = [ ] ;          6) = [ ] .

Відповідь:

1)   4 = ;       2) 12 = ;       3) =   ;

 4) 5 = ;         5) = [8] ;          6) = [2] .

 

Д) )  Робота  біля дошки (в зошитах):

 

Ми втомилися  ремонтувати машину і вирішили зробити привал. Зупинилися на полянці, де росте багато квітів і захотіли погратися з  ромашкою. Відриваючи пелюстку цієї квітки потрібно виконати завдання. Розв'язати задачі.

 

Задача 1.

У класі 32 учні, серед яких половина – хлопці. частина хлопців добре співають, частина хлопців відвідують секцію з футболу, а решта – математичний гурток. Скільки хлопців відвідує математичний гурток?

 

Розв'язання

  1. 32:2 =16 (хлопців)
  2. 16:8*1 = 2 (осіб) – добре співають
  3. 16:4*1=4   (осіб) - відвідують секцію з футболу
  4. 16-(2+4) = 10 (осіб) - відвідують математичний гурток.

 

Задача 2

 

Чебурашка, крокодил Гена та Шапокляк збирали малину й одержали за неї разом 1024 грн, які розділили відповідно до того, хто як працював. Чебурашка отримав  всіх грошей, стара Шапокляк — решти. Хто з цієї компанії найпрацьовитіший?

Розв'язання

1)1024:16 * 11= 704 (грн.) – одержав Чебурашка

2) 1024-704 = 320 (грн.) – остача

3) 320:8*5 = 200 (грн.) – одержала Шапокляк

4) 320 -200 = 120 (грн.) – одержав крокодил Гена

Отже, найпрацьовитіший Чебурашка.

Відповідь: Чебурашка.

Задача 3. В одному ящику  12  кг абрикосів, а в другому —  на 5  кг більше. Скільки кілограмів абрикосів у двох ящиках?

Розв'язання

1) (кг) — абрикосів у другому ящику.

2) (кг) — абрикосів було у двох ящиках.

Відповідь: кг.

Задача 4

В автопарку було 136 машин, з них  становили вантажівки, а решту – легкові автомобілі. Скільки легкових автомобілів було в парку?                         Розв'язання

  1. 136:8*5 = 85 (вантажівок)
  2. 136-85= 51 (легкові автомобілі)

Відповідь: 51 легкових автомобілів

Задача 5

Поїзд подолав 287 км за 4 год. За першу годину він подолав 61  км, за другу годину — 59 км, а за третю —85  км. Скільки кілометрів проїхав поїзд за четверту годину?

Розв'язання

1) (км) — пройдено за першу й третю годину.

2) (км) — пройдено за 3 год.

3) (км) — пройдено за четверту годину.

Відповідь: км.

Задача 6

За день Михайлик прочитав 42 сторінки, що становить книжки . Скільки сторінок у цій книжці?

Розв'язання

1)42:7*15= 90 (сторінок)

Відповідь: 90 сторінок

 

Е) Усні обчислення по рядах:

Виходимо на фінішну пряму. Я даю кожному екіпажу по ланцюжку, ви заповнюєте пусті кружечки і тоді перетинаєте фінішну пряму.

Машини готові? Екіпаж  увага, руш !!!

Відновіть ланцюжок обчислень.

 

 

 

Розв’язання

 

 

 

 

Іv Підведення підсумків.

 

Я бачу, ви навчилися швидко додавати і віднімати дроби. Які завдання виконувалися легко? Які складніше? Що сподобалося?

 

За роботу на уроці, за участь в ралі я видаю вам права. Запишіть в них свої ім'я і прізвище.

Знизу три відривних карточки

 зелений – я працював на високому рівні, у мене все вийшло, якщо ви так думаєте, відірвіть червоний і жовтий квадрати.

 

Жовтий – на достатньому рівні, в мене  вийшло повільніше ніж у інших.

Якщо ви згодні, то відривайте зелений і красний квадратики.

 

Якщо вам на уроці було складно , то відірвіть зелений і жовтий квадратики. На ваших правах залишається красний  квадратик – середній і початковий  рівень.

 

Зараз ви водії з правами, знаєте як багато уваги потрібно за рулем, тому не будете порушувати правила дорожнього руху

 

VI. Домашнє завдання  

Повторити п.27-33,  № 1114 (1, 4),  №1115

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку : Звичайні дроби. Розв'язування вправ і задач. Тип уроку : узагальнення і систематизація знань.𝟏𝟕𝟒𝟏 𝟏𝟓𝟗 𝟖𝟗 21 𝟏𝟔𝟓𝟎𝟓 𝟑𝟒𝟖𝟏 6 𝟏𝟐𝟎𝟑 += ?< > Робота. Вчителя Щербак С. С. Хрещенівської ЗОШ

Номер слайду 2

Математичнералі…

Номер слайду 3

Девіз нашого уроку : «Швидко але безпечно!»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Який дріб зайвий:   12; 47; 615; 79; 1912.2)     136; 75; 12; 88; 43. 

Номер слайду 6

Розташуйте дроби у порядку. Зростання 𝟒𝟗;  𝟖𝟗;  𝟓𝟗 ;  𝟕𝟗. Спадання 𝟏𝟏𝟐𝟏; 𝟑𝟓𝟐𝟏;  𝟖𝟐𝟏; 𝟐𝟏𝟐𝟏. 

Номер слайду 7

Виконайте дії:    𝟓𝟐𝟑 + 𝟏𝟐𝟑 + 𝟏𝟒𝟐𝟑 ; 𝟗𝟏𝟔 + 𝟕 𝟏𝟔 - 𝟏𝟏𝟏𝟔 ; 10 - 4𝟏𝟖 ; 4) 5𝟐𝟑 - 1𝟏𝟑. 

Номер слайду 8

Якому неправильному дробу дорівнює мішане число: 5𝟔𝟕 ; 3𝟒𝟕 . 

Номер слайду 9

15*6:18*19- 92__________

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Гонка по пересічній місцевості

Номер слайду 12

Порівняти звичайні дроби    𝟏) 𝟒𝟓 і 1 ; 2) 𝟏𝟎𝟗 і 1 ; 3) 𝟓𝟐𝟓𝟐 і 1; 4) 𝟐𝟖𝟐𝟖 і 𝟏𝟐𝟖𝟏𝟐𝟖 ; 5) 𝟏𝟕𝟏𝟔 і 𝟏𝟔𝟏𝟕 ; 6) 𝟏𝟒𝟏𝟗  і 𝟏𝟖𝟏𝟗 ; 7) 𝟏𝟐𝟓 і 𝟏𝟐𝟑 ; 8) 𝟏𝟕𝟏𝟏 і 𝟏𝟕𝟏𝟒 . 

Номер слайду 13

Гонка по піщаніймісцевості

Номер слайду 14

1) 8 + 𝟕𝟏𝟗 = 2) 3𝟓𝟏𝟔 + 4𝟕𝟏𝟔 = 3) 6𝟏𝟕𝟐𝟑 - 4𝟖𝟐𝟑 + 5𝟕𝟐𝟑 = 4) 𝟖𝟔𝟖 + 9 = 5) 12𝟖𝟏𝟑 - 8𝟒𝟏𝟑= 6) 14𝟖𝟏𝟎 + 5𝟐𝟏𝟎 - 6𝟕𝟏𝟎 =7) 1 - 𝟏𝟓𝟏𝟗 = 8) 6𝟓𝟏𝟑 + 2𝟖𝟏𝟑 = 9) 8 - 3𝟒𝟗 = 10) 10𝟕𝟐𝟑 - 7𝟏𝟐𝟐𝟑 =  Обчисліть:

Номер слайду 15

Відповіді1)8𝟕𝟏𝟗 ; 2) 7𝟏𝟐𝟏𝟔 ; 3) 7𝟐𝟐𝟑 ; 4) 9𝟖𝟔𝟖 ; 5) 4𝟒𝟏𝟑 ; 6) 13𝟑𝟏𝟎 ; 7) 𝟒𝟏𝟗 ; 8) 9 ; 9) 4𝟓𝟗 ; 10) 2𝟖𝟐𝟑 . 

Номер слайду 16

Гонка по бездоріжжю

Номер слайду 17

(𝟏𝟕𝟐𝟖 – х) - 𝟏𝟏𝟐𝟖 = 𝟑𝟐𝟖 2) ( 𝟔𝟑𝟓 – х) + 𝟖𝟑𝟓 = 𝟏𝟐𝟑𝟓 

Номер слайду 18

(𝟏𝟕𝟐𝟖 – х) - 𝟏𝟏𝟐𝟖 = 𝟑𝟐𝟖 2) ( 𝟔𝟑𝟓 – х) + 𝟖𝟑𝟓 = 𝟏𝟐𝟑𝟓𝟏𝟕𝟐𝟖 – х = 𝟑𝟐𝟖 + 𝟏𝟏𝟐𝟖 𝟔𝟑𝟓 – х = 𝟏𝟐𝟑𝟓 - 𝟖𝟑𝟓𝟏𝟕𝟐𝟖 – х = 𝟏𝟒𝟐𝟖 𝟔𝟑𝟓 – х = 𝟒𝟑𝟓х = 𝟏𝟕𝟐𝟖 - 𝟏𝟒𝟐𝟖 х = 𝟔𝟑𝟓 - 𝟒𝟑𝟓х = 𝟑𝟐𝟖 х = 𝟐𝟑𝟓 Відповідь: 𝟑𝟐𝟖 Відповідь : 𝟐𝟑𝟓 

Номер слайду 19

Звичайні дроби і музика

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Щоб її полагодити відновіть пропуски в прикладах 1) 4𝟏𝟏 = 𝟒𝟗𝟏𝟏; 2) 12𝟑𝟕 = 𝟕 ; 3) [ ]𝟕𝟏𝟎 = 𝟒𝟕𝟏𝟎 ; 4) 5𝟒𝟕 = 𝟑𝟗 ; 5) 𝟔𝟒𝟖 = [ ] ; 6) 𝟏𝟓𝟕 = [ ]𝟏𝟕 . 

Номер слайду 22

4𝟓𝟏𝟏 = 𝟒𝟗𝟏𝟏 2) 12𝟑𝟕 = 𝟖𝟕𝟕 ;3) 𝟒𝟕𝟏𝟎 = 𝟒𝟕𝟏𝟎 ; 4) 5𝟒𝟕 = 𝟑𝟗𝟕 ; 5) 𝟔𝟒𝟖 = [8] ; 6) 𝟏𝟓𝟕 = [2]𝟏𝟕 . 

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Задача 1. У класі 32 учні, серед яких половина – хлопці. 𝟏𝟖 частина хлопців добре співають, 𝟏𝟒 частина хлопців відвідують секцію з футболу, а решта – математичний гурток. Скільки хлопців відвідує математичний гурток?  

Номер слайду 25

Задача 2

Номер слайду 26

Задача 3 В одному ящику 12𝟑𝟖 кг абрикосів, а в другому — на 5𝟕𝟖 кг більше. Скільки кілограмів абрикосів у двох ящиках? 

Номер слайду 27

Задача 4 В автопарку було 136 машин, з них 𝟓𝟖 становили вантажівки, а решту – легкові автомобілі. Скільки легкових автомобілів було в парку? 

Номер слайду 28

Поїзд подолав 287 км за 4 год. За першу годину він подолав 61𝟓𝟖 км, за другу годину — 59 𝟒𝟏𝟓км, а за третю —85𝟑𝟖 км. Скільки кілометрів проїхав поїзд за четверту годину? Задача 5

Номер слайду 29

Задача 6 За день Михайлик прочитав 42 сторінки, що становить 𝟕𝟏𝟓 книжки . Скільки сторінок у цій книжці? 

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Відновіть ланцюжок обчислень

Номер слайду 32

Розв’язання

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Домашнє завдання Повторити §27-33 ,№ 1114 (1, 4), №1115

zip
Додано
6 березня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку