Урок "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" за підручником О.С.Істер
Перегляд файлу

Вчитель: Заєць Марія Олександрівна

Урок математики у 5 класі

Тема: «Множення десяткових дробів»

Мета: сформувати вміння виконувати множення десяткових дробів та вдосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, формулювати математичні твердження; розвивати логічне та абстрактне мислення, пам’ять; виховувати дисциплінованість, позитивне ставлення до знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

Обладнання та матеріали:  комп’ютер, мультимедійна презентація, картки, кружочки-смайлики.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

На початку уроку вчитель роздає учням заготовки кругів. Дітям необхідно на одній зі сторін намалювати смайлик, який характеризує їхній емоційний стан на початку уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання. (Аналіз діагностувальної роботи).

Вчитель виводить на екран розв’язану діагностувальну ( контрольну) роботу та разом з учнями проводить аналіз допущених помилок. Можна навести схожі завдання та розв’язати їх.

  1. Актуалізація опорних знань.

Математичні приклади (виконати дії у стовпчик):


1). 12,354 + 5,26

2). 45,36 – 16, 251

3). 3,125 + 46,47 – 27,8

4). 65*9

5). 253 * 12

6). 67*34


  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми з вами на уроці розглянемо та навчимося виконувати множення десяткових дробів. Вивчимо правила за якими виконуються множення десяткових дробів та навчимося виконувати операції письмово ( у стовпчик). Розглянемо «японський» метод множення натуральних чисел та як його можна примінити до даної теми.

  1.                 Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь.

План

1). Множення десяткових дробів.

2). Правила множення десяткових дробів.

3). Письмове множення.

4). «Японський» метод.

Щоб виконувати множення десяткових дробів, достатньо вміти множити натуральні числа та навчитися визначати місце коми в отриманому добутку. А зрозуміти і сформулювати правило множення десяткових дробів нам допоможе такий приклад.

Нехай треба знайти площу S прямокутника зі сторонами 12,5 дм і 6,5 дм. Виконаємо це завдання, використовуючи правило множення натуральних чисел. Оскільки 12,5 дм = 125 см, а 6,5 дм = 65 см, то S = 125 65 = 8125 (см2).

Але 1 дм2 = 100 см2, тому 1 см2 = дм2, а 8125 см2 = дм2 = 81 дм2 = 81,25 дм2. Отже, S = 81,25 дм2, тобто 12,5 6,5 = 81,25.

Можна зробити висновок: добуток чисел 12,5 6,5 можна знайти простіше: достатньо перемножити натуральні числа 125 і 65, тобто не звертаючи уваги на коми, а в знайденому добутку відокремити справа комою дві цифри — стільки, скільки їх після коми в обох множниках разом.

Правило множення десяткових дробів

Щоб перемножити два десяткових дроби, треба:

1). Перемножити їх як натуральні числа, тобто не звертаючи уваги на коми.

2). У добутку відокремити справа комою стільки десяткових знаків, скільки їх мають обидва множники разом.

Примітка. Для письмового множення не треба записувати дроби так, щоб кома розміщувалася під комою, адже множення виконуємо, не звертаючи уваги на коми. Головне — вирівняти множники по правому боку.

Крім того, для виконання множення у стовпчик зручніше першим записувати десятковий дріб з більшою кількістю цифр. А другий дріб розмістити під першим так, щоб його остання цифра стояла під останньою цифрою першого множника.

Примітка. Якщо в добутку, який отримано після множення натуральних чисел, буде менше цифр, ніж їх треба відокремити комою, то зліва слід дописати потрібну кількість нулів.

Наприклад, виконаємо множення:

Десяткові дроби та дії над ними. 5 клас. Математика

Додатково:

Вчитель за допомогою презентації або на дошці показує японський метод множення натуральних чисел. Завдяки цьому розумному старому трюку з Японії можна перемножати великі числа без будь-якої технічної допомоги. 

  1.       Фізкультхвилинка.

Робота з підручником.

Виконання задач і вправ 1-2 рівня складності

( №1458-усно, 1459, 1461, 1463, 1466).

  1.       Закріплення знань. Формування вмінь.
  1.         Завдання.

Відомо, що 123 * 45= 5535. Знайдіть добуток:


1,23 * 45

12,3 * 4,5

0,123 * 45

1,23 * 0,45

12,3 * 0,45

12,3 * 45

0,123 * 4,5

1,23 * 4,5

0,123 *0, 45


 

  1.         Завдання.

Обчислити:

0,9 * 27 + 8,7 *17;                       (15,84 – 8,76) * 12.

  1.         Завдання (індивідуальне).

Виконати приклади на карточках.

Творче завдання (завдання на логіку).

Використовуючи рівно чотири рази цифру 7, Знаки дій і дужки, напишіть всі натуральні числа від 0 до 10.

  1. Підсумок уроку.

Продовжіть речення:

-         На уроці я дізнався про…

-         Сьогодні я навчився…

-         Найбільше мені сподобалося…

-         Я не зрозумів…

  1.       Рефлексія.

На кружочках, отриманих на початку уроку, з іншої сторони дітям необхідно намалювати смайлик, який характеризує їхній емоційний стан на кінець уроку.

  1.       Домашнє завдання.

1). Опрацювати параграф 44 ст. 242-244.

2). Вивчити правила.

3). Виконати вправи № 1462, № 1465.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 квітня
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку