Слайд1
«Таємниці Тихого океану». Урок № 30
Тема: Множення дробів.
Мета уроку:- узагальнити і систематизувати знання учнів взаємно-обернених дробів, скоротних, правильних і неправильних дробів, закріпити уміння знаходити добуток звичайних дробів, забезпечити творче застосування знань при розв’язуванні задач; розвивати ключові й предметні компетентності: уміння узагальнювати, систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки, уміння логічно мислити; сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмету, що вивчається; виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність, вміння переборювати труднощі.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-подорож.
Обладнання: комп’ютер, презентація, бортові журнали, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний етап
- Я задоволена, що ви всі готові до уроку і маю надію, що він буде для вас цікавим і корисним. Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що ви вийдете з уроку з більшим багажем знань, ніж був у вас перед цим.
Слайд2
Я бажаю вам знання подвоїти,
Уміння потроїти,
Здібності піднести до квадрату,
А поганий настрій давайте помножимо на нуль!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд3
Слайд4
«Океан – це той же Космос, так само мало ми його знаємо й так само багато таємниць він в собі зберігає. І як кожна стихія, він не вибачає безпечності і помилок».
Слайд5
«Пам'ятай: Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик. Вивчаючи цю науку, будь старанним і спокійним, працюй систематично, життєрадісно і уважно. Тільки в цьому випадку ти станеш розвиненою людиною і будеш здібним до вивчення всіх інших наук». Олександр Хінчин.
Слайд6
Екіпажі сформовані, бортові журнали є у кожного екіпажу для відсліджування вашої активності та правильної роботи.
ІІІ. Формування теми і завдань уроку.
Дидактична гра «Шифрувальники». Тема нашого уроку зашифрована. Розв’язавши приклади, ви зможете її прочитати. Відповідь є – перевертаємо листочок, щоб скласти тему уроку.
Слайд7
Слайд8
Слайд9
Слайд10
Слайд11
Всі листочки перевернуті і можемо скласти тему уроку. Хто сміливий?
Слайд12
Отже, тема уроку: Множення дробів.
Дидактична гра «Мозковий штурм».
Як ви думаєте, які завдання вам треба поставити перед собою? (учні відповідають)
Слайд13
Мета нашого уроку:
ІV. Актуалізація опорних знань.
Дидактична гра «Зберемо багаж»
Слайд14
Відповімо на питання, записані на картках і той, хто відповів правильно, кладе картку до скриньки.
Дидактична гра «Зіпсована записка».
Слайд15
Слайд16
Слайд17
Слайд18
V. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
- Хто з вас знає, чому ми вибрали для подорожі Тихий океан? Тому, що він найбільший серед океанів (Атлантичного, Індійського, Північного Льодовитого). Знаєте, яку частину земної поверхні він займає?
Дидактична гра «Морська зірка» Щоб відповісти на це запитання, проведемо усний рахунок, який нам пропонує морська зірка. Слайд19
Слайд20
Тихий океан займає 1/3 усієї земної поверхні і 1/2 площі Світового океану.
Слайд21
Океан омиває береги п'яти материків: Євразії на північному заході, Австралії на південному заході, Антарктиди на півдні, Південної та Північної Америки на сході. На півночі через Берингову протоку океан сполучається з Північним Льодовитим океаном. У південній частині - умовні межі між трьома океанами – Тихим та Індійським, Тихим та Атлантичним.
Слайд22
№ |
Океан |
Площа, млн.кв.км |
Середня глибина, м |
Об՚єм, млн. км3 |
1. |
Тихий |
179 |
3980 |
710 |
2. |
Анлантичний |
92 |
3600 |
330 |
3. |
Індійський |
75 |
3897 |
292 |
4. |
Північний Льодовитий |
18 |
1225 |
18 |
Слайд23
І занурення. Пропоную вам познайомитись із мешканцями Тихого океану.
На екрані фотографії мешканці Тихого океану. Деяких із них ви знаєте. Назвіть їх.
Морська зірка
Скат
Восьминіг
Баракуда
Морська черепаха
Кальмар
Акула-молот
Голкочерев
Слайд24
Дидактична гра «Хто швидше?»
а) б) в) г) д) е)
Взаємоперевірка:
а)4 б) в) г) д) е)
Слайд25
Китова акула — найбільша в світі риба — до 18 м в довжину і до 12 т вагою. Не дивлячись на значні розміри (у тому числі півтораметрову пащу), вона абсолютно безпечна — оскільки харчується планктоном.
ІІ занурення. Пропоную вам зануритися у найглибше місце на Землі – Маріанський жолоб.
У найглибшій западині Тихого океану мешкає досить багато живих істот. Це тисячі видів риб і безхребетних. Серед них є незвичайні створення. Слайд26 Наприклад, риба-рибалка, яка заманює здобич, випускаючи біолюмінісцентне світло.
Хочете взнати, яка глибина Маріанського жолобу?
Тоді виконайте завдання в групах.
Слайд27. Ехолот – пристрій сканування дна.
Задача 1. Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?
Якщо розв’яжете правильно, то побачите схему Маріанського жолоба.
Перевірка: Слайд28
Наступний етап подорожі - відпочинок на острові Гавайї. Слайд29
Хвилинка релаксації (музичний супровід під звуки хвиль)
Слайд30
Слайд31
Задача 2. Є джерело мінеральної води, температура якої складає 2/5 температури кипіння. Яка температура води в цьому джерелі? Відповідь: 40˚.
Продовжуємо нашу мандрівку Тихим океаном. Наступна наша зупинка – острів Пасхи. Слайд32
Чим загадковий цей острів? Хочете дізнатися? Тоді необхідно виконати самостійну роботу. Слайд33
І варіант
ІІ варіант
Взаємоперевірка. Слайд34
Отже,
Слайд35
Наступний етап нашої мандрівки – Великий Бар'єрний риф. Слайд36
Робота в парах. Дидактична гра «Знайди помилку»
Слайд37
1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.
2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.
Слайд38
3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.
4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.
Слайд39
5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.
6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.
7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.
VI. Підсумок уроку.
Слайд 40. «Піраміда знань».
Було цікаво…
Було складно…
Тепер я знаю…
Я зрозумів, що…
Тепер я вмію…
Оцінювання. Давайте проаналізуємо досягнуте. Підрахуйте кількість балів у ваших бортових журналах. Учні оголошують результати. Вчитель виставляє і коментує оцінки.
VІІ. Домашнє завдання.
Слайд41. Удома складіть і розв’яжіть 4 різних приклади на множення звичайних дробів. Додаткове творче завдання: Придумати і розв’язати задачу про кількість морів, які містить Тихий океан.
VІІІ. Рефлексія.
«Смайлики» на обличчях:
Слайд42. Оберіть той смайлик, який відповідає вашому настрою в кінці уроку і покажіть його виразом обличчя:
Багато мандрівників, що вивчають таємниці Тихого океану, не можуть залишитися байдужими до нього, не дивлячись на всі небезпеки, прагнуть знову і знову опинитися на його неосяжних просторах, закохуються в нього, присвячують вірші.
Слайд43
«Поринути в отой тривожний стан, в якому так нелегко і непросто...
Зануритися в Тихий океан без берега і натяку на острів...» (Віктор Банар)
Задача 1.
Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?
Задача 1.
Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?
Дидактична гра «Знайди помилку»
1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.
2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.
3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.
4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.
5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.
6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.
7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.
Дидактична гра «Знайди помилку»
1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.
2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.
3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.
4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.
5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.
6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.
7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.
Самостійна робота
І варіант
ІІ варіант
Самостійна робота
І варіант
ІІ варіант
ння
бів
же
дро
Мно