Урок "Множення дробів" з математики 6 класу

Про матеріал
Урок математики 6 класу "Множення дробів". Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів взаємно-обернених дробів, скоротних, правильних і неправильних дробів, закріпити уміння знаходити добуток звичайних дробів, забезпечити творче застосування знань при розв’язуванні задач; розвивати ключові й предметні компетентності: уміння узагальнювати, систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки, уміння логічно мислити; сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмету, що вивчається; виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність, вміння переборювати труднощі.
Перегляд файлу

Слайд1

«Таємниці Тихого океану».         Урок № 30

Тема: Множення дробів.

Мета уроку:-   узагальнити і систематизувати знання  учнів  взаємно-обернених дробів, скоротних, правильних і неправильних дробів, закріпити уміння знаходити добуток звичайних дробів, забезпечити творче застосування знань при розв’язуванні  задач; розвивати ключові й предметні компетентності: уміння узагальнювати, систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки, уміння логічно мислити; сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмету, що вивчається;  виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність, вміння переборювати труднощі.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок-подорож. 

Обладнання: комп’ютер, презентація, бортові журнали, картки із завданнями.

 

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний етап

- Я задоволена, що ви всі готові до уроку і маю надію, що він буде для вас цікавим і корисним. Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що ви вийдете з уроку з більшим багажем знань, ніж був у вас перед цим.

Слайд2

Я бажаю вам знання подвоїти,

Уміння потроїти,

Здібності піднести до квадрату,

А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Але сьогодні ми будемо не просто розв’язувати математичні завдання.

Слайд3

  • А вирушимо у подорож по Тихому Океану і дізнаємося про нього багато цікавих фактів.
  • А що таке океан? (діти відповідають) Що про це говорить словник? «Океан - безперервна водна оболонка Землі, що оточує материки і острови  і займає близько 70% земної поверхні».
  • А ось визначення письменника Сергія Павлова з книги «Акванавти»: 

Слайд4

«Океан – це той же Космос, так само мало ми його знаємо й так само багато таємниць він в собі зберігає. І як  кожна стихія, він не вибачає безпечності і помилок».

  • Ми з вами будемо сьогодні не тільки борознити простори Тихого океану, але й спробуємо відкрити деякі його таємниці. Але свої таємниці океан відкриває не кожному, а тільки наполегливим, здатним до переборення труднощів.

Слайд5

«Пам'ятай: Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик. Вивчаючи цю науку, будь старанним і спокійним, працюй систематично, життєрадісно і уважно. Тільки в цьому випадку ти станеш розвиненою людиною і  будеш здібним до вивчення всіх інших наук». Олександр Хінчин.

Слайд6

Екіпажі сформовані, бортові журнали є у кожного екіпажу для відсліджування вашої активності та правильної роботи.

ІІІ. Формування теми і завдань уроку.

Дидактична гра «Шифрувальники». Тема нашого уроку зашифрована. Розв’язавши приклади, ви зможете її прочитати. Відповідь є – перевертаємо листочок, щоб скласти тему уроку.

Слайд7

  1. Знайти дріб, обернений даному :      ;    ;     ;        ння

Слайд8

  1. Знайти дріб, рівний даному :      ;    ;     ;            бів

Слайд9

  1. Знайти дріб, рівний нулю:      ;    ;     ;                     же

Слайд10

  1. Знайти квадрат даного дробу:      ;    ;     ;          дро

Слайд11

  1. Знайти куб даного дробу:      ;    ;     ;                Мно

Всі листочки перевернуті і можемо скласти тему уроку. Хто сміливий?

Слайд12

Отже, тема уроку: Множення дробів.

 

Дидактична гра «Мозковий штурм».

Як ви думаєте, які завдання вам треба поставити перед собою? (учні відповідають)

  • Закріпити поняття про звичайні дроби, скоротні, взаємно-обернені, правильні і неправильні дроби.
  • Закріпити уміння множити звичайні дроби, мішані числа, звичайні дроби на натуральне число.
  • Повторити властивості множення.
  • Формувати навички використання цих знань при розв’язуванні вправ.
  • Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, інтерес до вивчення математики.

Слайд13

Мета нашого уроку:

  • Закріпити поняття про звичайні дроби, скоротні, взаємно-обернені, правильні і неправильні дроби.
  • Закріпити уміння множити звичайні дроби, мішані числа, звичайні дроби на натуральне число.
  • Повторити властивості множення.
  • Формувати навички використання цих знань при розв’язуванні вправ.
  • Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, інтерес до вивчення математики.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Дидактична гра «Зберемо багаж»

  • Перед тим, як вирушити в дорогу, мандрівники завжди збирають і перевіряють спорядження. Тому і ми зараз перевіримо і зберемо ваш багаж - ваші знання.

Слайд14

Відповімо на питання, записані на картках і той, хто відповів правильно, кладе картку до скриньки.

  • Як називається ділення і чисельника і знаменника дробу на одне і те ж саме число?
  • Як називається лінія між чисельником і знаменником?
  • Як називається число, записане під рискою дробу?
  • Як називається число, записане над рискою дробу?
  • Як називаються дроби, добуток яких дорівнює одиниці?
  • Який дріб називається правильним?
  • Який дріб називається неправильним?
  • Як неправильний дріб перевести у мішане число?
  • Яке число називається мішаним?
  • Як мішане число перевести у неправильний дріб?
  • Який дріб називається скоротним?
  • Який дріб називається нескоротним?
  • Як помножити звичайні дроби?
  • Як помножити звичайний дріб на натуральне число?
  • Як помножити мішані числа?
  • Як знайти дріб від числа?
  • Як називається закон: «Від перестановки множників добуток не змінюється»?
  • Як називається закон: «Щоб число помножити на суму двох чисел, можна це число помножити на кожне з цих чисел і результати додати»?
  • Як називається закон: «Щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього»?

 

Дидактична гра «Зіпсована записка».

  • Отже, наш з вами багаж - це все те, чому ми навчилися, працюючи над даною темою, зібраний. Давайте тепер перевіримо наскільки надійне наше спорядження. На записках, які ми дістали із пляшки, є плями і деякі слова неможливо прочитати. Запишіть слова, які розмила морська вода.

 

Слайд15

  1. Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його чисельник  помножити на це ___, а знаменник ___.

 

Слайд16

  1. Щоб помножити дріб на дріб, треба знайти добуток ____ і добуток ____ цих дробів; перший добуток записати у чисельнику, а другий – у знаменнику результату.

 

Слайд17

  1. Щоб помножити мішані числа, треба записати їх у вигляді _____ дробів, а потім перемножити за правилом множення звичайних дробів.

 

Слайд18

  1. Щоб знайти дріб від числа, треба це число ____ на цей дріб.


V. Узагальнення і  систематизація знань, умінь і навичок.

- Хто з вас знає, чому ми вибрали для подорожі Тихий океан? Тому, що він найбільший серед океанів (Атлантичного, Індійського, Північного Льодовитого). Знаєте, яку частину земної поверхні він займає?

Дидактична гра «Морська зірка» Щоб відповісти на це запитання, проведемо усний рахунок, який нам пропонує морська зірка. Слайд19

Слайд20

Тихий океан займає 1/3 усієї земної поверхні і 1/2 площі Світового океану. 

Слайд21

Океан омиває береги п'яти материків: Євразії на північному заході, Австралії на південному заході, Антарктиди на півдні, Південної та Північної Америки на сході. На півночі через Берингову протоку океан сполучається з Північним Льодовитим океаном. У південній частині  - умовні межі між трьома океанами – Тихим та Індійським, Тихим та Атлантичним.

Слайд22

Океан

Площа, млн.кв.км

Середня  глибина, м

Об՚єм, млн. км3

1.

Тихий

179

3980

710

2.

Анлантичний

92

3600

330

3.

Індійський

75

3897

292

4.

Північний Льодовитий

18

1225

18

Слайд23

І занурення. Пропоную вам познайомитись із мешканцями Тихого океану.

На екрані фотографії мешканці Тихого океану. Деяких із них ви знаєте. Назвіть їх.


Морська зірка

Скат

Восьминіг

Баракуда

 

Морська черепаха

Кальмар

Акула-молот

Голкочерев

 


 

  • А чи знаєте ви, яка риба, котра мешкає у Тихому океані, вважається найбільшою в світі? Щоб це дізнатися, виконайте завдання на скорочення дробів.

Слайд24

Дидактична гра «Хто швидше?»

а) б) в) г) д) е)

Взаємоперевірка:

а)4 б) в) г) д) е)

Слайд25

Китова акула — найбільша в світі риба — до 18 м   в   довжину і до 12 т вагою. Не дивлячись на значні розміри (у тому числі півтораметрову пащу), вона абсолютно безпечна — оскільки харчується планктоном.

ІІ занурення. Пропоную вам зануритися у найглибше місце на Землі – Маріанський жолоб.

У найглибшій западині Тихого океану мешкає досить багато живих істот. Це тисячі видів риб і безхребетних. Серед них є незвичайні створення. Слайд26 Наприклад, риба-рибалка, яка заманює здобич, випускаючи біолюмінісцентне світло.

Описание: Описание: http://topreferat.znate.ru/pars_docs/refs/20/19499/19499_html_b87dc87.gifХочете взнати, яка глибина Маріанського жолобу?

Тоді виконайте завдання в групах.

Слайд27. Ехолот – пристрій сканування дна.

Задача 1. Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?

 

Якщо розв’яжете правильно, то побачите схему Маріанського жолоба.

Перевірка:   Слайд28

 

 

Наступний етап подорожі  - відпочинок на острові Гавайї. Слайд29

Хвилинка релаксації (музичний супровід під звуки хвиль)

  • Вода тут цілий рік тепла (23º C). Тут завжди літо. Гавайські острови щороку приймають понад 6 мільйонів туристів, які витрачають 11 мільярдів доларів. Давайте і ми тут відпочинемо. Сядьте прямо, покладіть руки на коліна, закрийте очі і уявіть себе на березі океану. Приємно зігріває ласкаве сонечко, хвилі тихенько накочуються на пісок. Ми відчуваємо себе спокійними і радісними. Наш організм набирається енергії від сонячних променів і океану. Ми відпочили і набралися сил для продовження подорожі.
  • Гаваї – молоді острови, що все ще розвиваються. Лише тут можна поблизу спостерігати виверження двох вулканів і потоки лави, що стікає в океан. Він найбільшою мірою зберіг свою первозданну красу.

 

Слайд30

  • Тут розташовані знамениті водоспади, де можна милуватися пишністю веселок, створених грою сонця і водяного пилу. Найвищий у світі водоспад Кахива Фолс – 660м. Тут є джерела з гарячою мінеральною водою. Давайте скупаємося в одному з таких джерел, а потім помандруємо далі. Але чи зможемо ми витримати таку температуру води? Дізнаємося про це, розв’язавши задачу.

 

 

Слайд31

Задача 2. Є джерело мінеральної води, температура якої складає 2/5 температури кипіння. Яка температура води в цьому джерелі? Відповідь: 40˚.


Продовжуємо нашу мандрівку Тихим океаном. Наступна наша зупинка – острів Пасхи. Слайд32

 

Чим загадковий цей острів? Хочете дізнатися? Тоді необхідно виконати самостійну роботу. Слайд33

І варіант

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

 

 

 

 

 

 

Взаємоперевірка. Слайд34

 

Отже,

  • Острів Пасхи був відкритий відомим голландським мандрівником Якобом Роггевеном в 1722 році у великодній день, тому він має таку назву. Острів Пасхи зберігає не одну загадку. І головна з них - це величні кам'яні статуї, які називають моаї.

Слайд35

  • Моаї - це гігантські, вирізані зі скам'янілого вулканічного попелу статуї стилізованих людських фігур. Статуї розміщені вздовж узбережжя острова і повернені обличчям до острова. Всього на острові 887 статуй. Всі статуї острова поділяють на 2 різновиди: «Велетні» від 10 метрів у висоту і чотириметрові «Карлики» з оригінальними головними уборами.

 

Наступний етап нашої мандрівки – Великий Бар'єрний риф. Слайд36

  •  Ми опинилися на заході Тихого океану, де розсіяні архіпелаги коралових островів. Тут знаходиться найграндіозніша споруда на Землі, цілком створена живими істотами. Це Великий Бар'єрний риф Австралії.
  • Великий Бар'єрний риф є найбільшою в світі екосистемою, оскільки є колонією коралових поліпів. В давні часи багато пароплавів розбивалися в цих місцях, винесені штормом на рифи. Здолаємо цей останній бар'єр. Адже найбільші труднощі можна подолати тільки разом із другом.


Робота в парах. Дидактична гра «Знайди помилку»

Слайд37

1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.

2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.

Слайд38

3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.

4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.

Слайд39

5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний  дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.

6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.

7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.

 

VI. Підсумок уроку.

  • Сьогоднішній урок був незвичайним. Це був іспит на ваше вміння множити звичайні дроби.  Це були ваші чергові сходинки до успіху. Чи розв’язали  поставлені на початку уроку завдання?

Слайд 40. «Піраміда знань».

Було цікаво…

Було складно…

Тепер я знаю…

Я зрозумів, що…

Тепер я вмію…

Оцінювання. Давайте проаналізуємо досягнуте. Підрахуйте кількість балів у ваших бортових журналах. Учні оголошують результати. Вчитель виставляє і коментує оцінки.

 

VІІ. Домашнє завдання.

Слайд41. Удома складіть і розв’яжіть 4 різних приклади на множення   звичайних дробів. Додаткове творче завдання: Придумати і розв’язати задачу  про кількість морів, які містить Тихий океан.

 

VІІІ. Рефлексія.

«Смайлики» на обличчях:

Слайд42. Оберіть той смайлик, який відповідає вашому настрою в кінці уроку і покажіть його виразом обличчя:

  1. Я задоволений собою! У мене все вийшло!
  2. У мене ще не все виходить, треба старатися!

Багато мандрівників, що вивчають таємниці Тихого океану, не можуть залишитися байдужими до нього, не дивлячись на всі небезпеки, прагнуть знову і знову опинитися на його  неосяжних просторах, закохуються в нього, присвячують вірші.

Слайд43

«Поринути в отой тривожний стан, в якому так нелегко і непросто...

Зануритися в Тихий океан без берега і натяку на острів...»  (Віктор Банар)


  • Як називається ділення і чисельника і знаменника дробу на одне і те ж саме число?

 

 

  • Як називається лінія між чисельником і знаменником?

 

 

  • Як називається число, записане під рискою дробу?
  • Як називається число, записане над рискою дробу?

 

 

  • Як називаються дроби, добуток яких дорівнює одиниці?

 

 

  • Який дріб називається правильним?

 

  • Який дріб називається неправильним?

 

 

  • Як неправильний дріб перевести у мішане число?

 

 

  • Яке число називається мішаним?

 

 

  • Як мішане число перевести у неправильний дріб?

 

 

 

  • Який дріб називається скоротним?

 

 

  • Який дріб називається нескоротним?

 

  • Як помножити звичайні дроби?

 

 

 

  • Як помножити звичайний дріб на натуральне число?

 

 

  • Як помножити мішані числа?

 

 

  • Як знайти дріб від числа?

 

 

 

 

 

  • Як називається закон: «Від перестановки множників добуток не змінюється»?

 

 

 

  • Як називається закон: «Щоб число помножити на суму двох чисел, можна це число помножити на кожне з цих чисел і результати додати»?

 

  • Як називається закон: «Щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього»?


Задача 1.

Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?

Задача 1.

Швидкість звуку у воді - км/с. Час, за який звукова хвиля, випущена ехолотом з нашого пароплава, досягла дна і повернулась назад дорівнює с. Яка глибина Маріанського жолобу?

Дидактична гра «Знайди помилку»

1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.

2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.

3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.

4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.

5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний  дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.

6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.

7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.

 

Дидактична гра «Знайди помилку»

1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.

2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.

3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.

4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.

5). Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний  дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.

6). Від зміни місць доданків добуток не міняється.

7). Щоб знайти дріб від числа, треба число розділити на цей дріб.

 


Самостійна робота

І варіант

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

І варіант

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

 

 

 

 

 

 



               

 

                    

ння

бів


             

 

                 

же

дро


                  


Мно

 

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку