Урок "Множення і ділення на кругле число"

Про матеріал
Комбінований урок з математики для 3 класу за підручником С.О. Скворцової, О.В.Онопрієнко. На якому формуємо навички множення та ділення круглого числа на одноцифрове, ділення круглого числа на кругле, удосконалюємо вміння розв’язувати задачі та рівняння; формуємо прийом послідовного множення та ділення; виховуваємо товариськість; стимулюємо цікавість до вивчення математики, бажання пізнавати нове.
Перегляд файлу

Тема. Множення і ділення на кругле число.

Мета: формувати  навички множення та ділення круглого числа на одноцифрове, ділення круглого числа на кругле, удосконалювати вміння розв’язувати задачі та рівняння; формувати прийом послідовного множення та ділення; виховувати товариськість; стимулювати цікавість до вивчення математики, бажання пізнавати нове.

Обладнання: презентація; смужки.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

 

  1. Організація класу
  2. Мотивація навчальної діяльності
  • Сьогодні ми будемо подорожувати Україною. Під час подорожі закріпимо знання та вміння, які здобули на попередніх уроках та продовжимо множити і ділити круглі числа послідовно. На уроці Ви маєте бути уважними до себе для того, щоб відзначити свої успіхи і подолати проблеми, якщо вони є.
  • Отже, складаємо наші валізи. У них ми візьмемо каліграфічну хвилинку, математичний диктант, задачі, математичні вирази та рівняння.
  1. Каліграфічна хвилинка. (дошка)
  • Утворіть можливі трицифрові числа з чисел 3, 5, 8 і запишіть їх каліграфічно, охайно.
  • Час пішов. 1 хв. Перевіряємо.
  1. Математичний диктант.
  1. Запишіть число, у якому 2 сотні, 4 десятки, 5 одиниць; 6 одиниць 1 розряду і 4 одиниці 3 розряду;
  2. Число 42 збільште у 10 разів; число 8 - у 100 разів;
  3. Зменште число 50 у 10 разів; число 230 – у 10 разів;
  4. Запишіть наступне і попереднє число до числа 400;
  5. Запишіть скільки десятків у числі 580,  а яка загальна кількість десятків у числі 798.

Перевірка: 245, 406, 420, 800, 5, 23, 401, 399,  8, 79. (дошка)

  1. Підніміть руку, у кого немає помилок. Молодці! А у кого є помилки, наступного разу будьте уважнішими.

Швидко впорався наш клас,

Та ще багато справ у нас,

Дружно в потяг всі сідаєм

І на південь вирушаєм!

 

ІІ. Основна частина.

 

  1. Формування обчислювальних навичок (презентація)

С. 43 №1 приклади (у зошиті)

1 стовпчик колективно

2 стовпчик самостійно

Перевірка.

Фізкультхвилинка

 

Вчитель.

Ми на захід вирушаєм,

Тож у потяг мерщій сідаєм.

Це прекрасний, дивний край

Світ цікавий відкривай!

Народні традиції там бережуть,

Всій Україні їх передають.

 

І мешканці західної України пропонують нам розв’язати задачу.

 

  1. Формування вмінь розв’язувати задачі.
  • Розв’яжемо задачу на знаходження 4 пропорційного.
  • Про кого йдеться в задачі? (про їжачків)
  • Скільки їх було? (2)
  • Яка маса двох однакових їжаків? (600 г.)
  • Що запитується в задачі? (яка маса трьох таких їжаків?).
  • Чи можемо ми відповісти одразу на запитання задачі? Дізнатися масу трьох їжачків. (Ні, звичайно не можемо, бо ми не знаємо масу одного їжачка).
  • Як ми можемо знайти масу одного їжачка?
  1. 600:2=300 (г.) – маса 1 їжака;
  2. 300*3=900 (г.)

600:2*3=900 (г.)

Відповідь: 900 гр.маса трьох їжаків.

 

  • Складіть обернену задачу, щоб шуканим було число 600.

Задача. Маса 3 однакових їжаків 900 грам. Яка маса двох таких їжаків?

  • Якщо маса трьох їжаків 900 грам, то що ми можемо дізнатися у 1 дії? Якою дією?
  • Якщо ми дізнаємося масу одного їжака, то як знайти масу двох таких їжаків? Якою дією?
  • Запишіть самостійно розв’язання оберненої задачі, або складіть вираз до цієї задачі.
  1. 900:3=300 грам – маса одного їжака;
  2. 300*2=600 грам.

900:3*2=600 грам.

Відповідь: 600 грам маса двох їжаків.

 

Вчитель.

В потягу швидко місця ми займаєм,

І до столиці мерщій вирушаєм.

  • А як називається наша столиця України? (Правильно, Київ є серцем України).
  • Мешканці Києва пропонують нам знайти корінь (розв’язок) складеного рівняння.
  1. Удосконалення вмінь розв’язувати рівняння.

 

а-(40-13)=81:9*2

а - 27=18

а=18+27

а=45

45-27=18

18=18

 

  • А друге рівняння з підручника на с.43 №4 ви розв’яжете вдома. Це і буде Ваше домашнє завдання.

 

  • Ось і добігає до кінця наша маленька подорож Україною. І я Вам пропоную пограти в гру «Добавлянка» разом з нашими гостями.

 

ІІІ. Заключна частина.

 

  1. Гра «Добавлянка»

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у … (світі)!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця).

Красиві пейзажі та гори високі,

Маленькі струмочки і ріки… (глибокі).

Міста старовинні та замки прекрасні,

Великі будови і дуже … (сучасні)

Сади чарівні , мальовничії села,

Моя Україна – це пісня…(весела).

Її обереги – верба і … (калина).

Найкраща у світі – моя …(Україна)!

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа  («реакція»); чат
  • Що найкраще вдавалося на уроці?
  • Над чим прийшлося більше подумати?
  • Яке завдання найбільше зацікавило?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку